Toon posts:

MySQL werkt niet via netwerk ?? Extern wel

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey got'ers

Ik en Erik1 zijn nu al tijdje bezig met een C&C Generals fan site (www.cncworld.nl), daar heb ik een nieuwssysteem gemaakt, om nieuws toe te voegen in een database. Oke, leuk en zo zul je zeggen, maar er is een probleem:

De Server waarop de site staat draait bij Erik1, en ik kom dus op zijn server als ik naar de site ga. Bij mij werkt alles, en bij andere mensen ook (neem ik aan, op school wel dus) maar bij hem krijgt hij de foutmelding die ik geschreven heb.

Oke, hij zit dus in het netwerk waar de server ook in zit en dat werkt niet, ik zit er dus niet in en het werkt wel... Kom het door het feit dat hij dus daar bij de server zit, en zo ja, hoe kun je dat oplossen ??

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
foutmeldingen ? Wat geprobeerd ? Welke OS-en? Configuratie PC's / Netwerk ?

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 11:52

Eelke Spaak

- Vlad -

Waarschijnlijk is het zo dat Erik1 achter één of andere NAT-router zit. Hij zal dus de interne hostname van de webserver moeten gebruiken om de website te bekijken.

TheStreme - Share anything with anyone

Verwijderd

Topicstarter
pkouwer schreef op 03 June 2003 @ 18:41:
foutmeldingen ? Wat geprobeerd ? Welke OS-en? Configuratie PC's / Netwerk ?
Foutmelding
Ik heb mysql_error() als het niet lukt, en hij krijgt dan het bericht "Table cncworld.nieuws does not exists". Terwijl die dus echt wel bestaat. Als hij naar het directe adres gaat, wat ik hem dan geef ziet hij het nieuws bericht wel.

Geprobeerd
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik moet proberen, het staat er gewoon op de juiste manier hoe het moet werken, hieronder ff code:

code:
1
2
3
4
5
6
<?php

mysql_connect('localhost','user','passw') or die (mysql_error());
mysql_select_db('cncworld') or die("Query mislukt (home.php / line 25)" . mysql_error);

?>

OS'en
De server draait Debian Linux met Apache 1.3.26 en PHP 4.1.... Zijn computer en mijn computer hebben allebei Windows XP Professional

Voor configuratie en netwerk zal ik Erik1 ff vragen

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo ziet het netwerk eruit:

Afbeeldingslocatie: http://antek.blaat.nl.eu.org/upload/index.php?action=download&name=netwerk.gif

Op mijn PC met WinXP werkt het niet, ik zal vanmiddag eens op de server zelf kijken of hij het dan doet (met lynx :D )

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

*shop* wat :? .... 't is me niet helemaal duidelijk waar je probleem nu ligt .... ?
zoals je weet is PHP een server-side/pre-proccesing language. dus als het eenmaal werkt dan mag het niet uitmaken vanaf waar je het bekijkt .... ook de connecties met de SQL server worden dus server side gemaakt, leg je probleem nog is duidelijk uit als je wil.

het kan natuurlijk ook gewoon een fout zijn in je script/source.

[ Voor 10% gewijzigd door CRiMiNaL op 05-06-2003 15:42 ]

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op 05 juni 2003 @ 15:40:
*shop* wat :? .... 't is me niet helemaal duidelijk waar je probleem nu ligt .... ?
zoals je weet is PHP een server-side/pre-proccesing language. dus als het eenmaal werkt dan mag het niet uitmaken vanaf waar je het bekijkt .... ook de connecties met de SQL server worden dus server side gemaakt, leg je probleem nog is duidelijk uit als je wil.

het kan natuurlijk ook gewoon een fout zijn in je script/source.
In het script zit geen fout, anders zou hij het bij mij ook niet doen...

Oke, ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen.

Ik heb samen met Erik1 dus een site (cncworld.nl) en de server waarop de site staat, staat bij Erik1. Als ik via internet naar de website ga, en dus server, werkt alles gewoon. Ik kan alles zien. Maar als Erik1 erheen gaat, dus die gaat via het netwerk naar de server (aangezien hij de kortste weg zoekt) werkt het NIET!

Ik heb als error mysql_error() en dan geeft hij dit bij Erik1: Table 'cncworld.nieuws' doesn't exist

Als hij via een proxy de site bekijkt, dan werkt het gewoon. Dus ik weet zeker dat het komt door het feit dat hij in het netwerk bij de server zit.

ps: ik bracht het topic weer omhoog, da's schoppen ;) zodat er weer replies komen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 08:46 ]

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:22

ripexx

bibs

Uit de repys merk ik dat het gaat om een linux server met apache/php/mysql combo. Je verwijst via php naar localhost, dus dan mag de locatie niets uitmaken. Lijkt eerder op een configfout in je apche of php? Maar gaan eens wat meer proberen met simpele scriptjes.

Dus connect naar de db-server, selecteer een db, voer een simpele query uit enz enz . En dan met volledige error reporting. Dan kun je het een en ander achterhalen maar met dit vage verhaal schiet het niet echt op. Eventueel kan je vragen om een move naar NOS om dat zoals jij het zegt niet aan je script ligt.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Misschien ligt het niet aan je PHP code maar aan de instellingen van de MySQL database zelf!

MySQL kan namelijk ook zelf al bepaald hebben of een machine/host al dan niet met de server mag verbinden.

Zie ook:
database: mysql
tabel: db

Just a random thought :P :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 18:46:
Misschien ligt het niet aan je PHP code maar aan de instellingen van de MySQL database zelf!

MySQL kan namelijk ook zelf al bepaald hebben of een machine/host al dan niet met de server mag verbinden.

Zie ook:
database: mysql
tabel: db

Just a random thought :P :)
Maar het feit wilt dat de verbinding met de DB niet clientside word gemaakt maar serverside... hij connect immers naar localhost :D Dit kan dus niet het probleem zijn.

Heeft Erik1 misschien zelf een DNS-server draaien waar nog een oud (verkeerd) ipnummer instaat voor dat domein? Heeft hij zelf in zijn host-file een ander ip voor dat domein ingevuld om te testen??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 19:29 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 17:23
Laat de PHP even zitten. Als je gewoon met de MySQL client connect (mysql -u blaat -p), wat gebeurd er dan?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

EDIT :

lamma ... was al gezecht

[ Voor 86% gewijzigd door CRiMiNaL op 06-06-2003 19:39 ]

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 19:20:
[...]

Maar het feit wilt dat de verbinding met de DB niet clientside word gemaakt maar serverside... hij connect immers naar localhost :D Dit kan dus niet het probleem zijn.

Heeft Erik1 misschien zelf een DNS-server draaien waar nog een oud (verkeerd) ipnummer instaat voor dat domein? Heeft hij zelf in zijn host-file een ander ip voor dat domein ingevuld om te testen??
Doh, ja dat is waar..

Ook niet toevallig een vervelende firewall regel in die Linux machine?!?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 14:03

curry684

left part of the evil twins

Ik ben ondertussen compleet kwijt waar het over gaat maar niet meer over P&W iig :) Lijkt me iets te vervuild ondertussen voor een move, dus probeer met de ondertussen vergaarde kennis en een duidelijkere openingspost nog eens in Non-Windows Operating Systems want volgens mij kunnen ze je daar beter helpen met dit soort Linux-config-gedoe ;)

Tevens: dat je de website in je signature hebt staan okee, maar de relevantie voor het probleem is nul komma nul en in de post zelf wordt ie dus als 'spam' beschouwd. Volgende keer hoeft ie er niet bij :P

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 06-06-2003 21:21 . Reden: eek onduidelijk ]

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.