IDE kabel vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 16:24
Ik heb net een HD gekocht, maar ik kom nu tot de conclusie dat ik geen idekabels meer over heb. mn huidige hd zit aangesloten op een ide kabel met veel aders, meer als die van mijn cdromkabel.

Nu is mijn vraag, kan ik mn nieuwe HD aansluiten op dezelfde IDE kabel (dus met minder aders als die van mn huidige HD) waarop ik mijn brander + cdrom aangesloten heb? of krijg ik dan snelheidsverlies?

alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Kan wel, maar dan draait je HD inderdaad niet op ATA-133. Verwacht ATA-33 snelheid.

Voor een tijdje kan het wel, maar ik zou toch snel een 80-aderige kabel kopen.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een Ultra-ATA schijf werkt niet in Ultra-ATA mode op een 40-aderige kabel, dus je gaat fors omlaag met je snelheid.

Bovendien, je kunt op een IDE-kabel maar 2 devices kwijt, een master en een slave, dus je zou of je reader of je writer eraf moeten halen, en dat lijkt me ook niet je bedoeling.

Toch maar even naar de PC-Discount ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• BasE!
dus ik merk wel dat ie (veel) langzamer is?
en en het slecht?

edit: ok... i got the point.

dinsdag ff kabeltje halen dus.

[ Voor 35% gewijzigd door BasE! op 07-06-2003 21:17 ]

Verwijderd

Het zal alleen langzamer zijn, slecht is het niet.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Als ik je post goed lees heb je op je primaire IDE-kanaal dus een 80-aderige kabel en op je secondaire IDE-kanaal een 40-aderige. Als je moederbord U-ATA ondersteunt kan je dan inderdaad je nieuwe schijf samen met de oude op hetzelfde IDE-kanaal zetten met je primary master. ;)

Is de kabel op je eerste IDE-kanaal echter een 40-aderige, dan is het voor de performance van je beide schijven beter om ze op verschillende IDE-kanalen te zetten (maar dat hebben mijn voorgangers ook al gepost). :o

Wat zijn trouwens de specs van de computer waar het heele spul in zit? Misschien dat er dan wat gerichter beantwoord kan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door agent327 op 07-06-2003 21:22 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• BasE!
Het verhaal is opgelost :)
ik heb een 80 aderige kabel uit mn vaders computer getrokken. die had 3 plugs.
die heb ik erin gestopt. alletwee werken. nu zit ik in XP en heeft ie netjes aan dat er een HD is gevonden.
mijn volgende vraag was:

hoe formateer/partitioneer ik hem, en geef hem dan een driveletter?

(ps. erg leerzaam dit :D )

edit: specs
amd athlon 1333 mhz
768 sd ram
20 gb seagate 5400 rpm
60 gb seagate 7200 rpm
Geforce 2 MX400
SB-live

[ Voor 16% gewijzigd door BasE! op 07-06-2003 22:23 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:38
Leer eens de search te gebruiken. Ik weet zeker dat je niet de 1ste bent die deze vraag stelt. Suc6!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Met schijfbeheer van XP kan je de schijf in windows detecteren en partitioneren. Daarna kan je ze in de verkenner formatteren.
Dit alles kan natuurlijk ook in 1 keer met partition magic en aanverwante producten. 8)

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

(winXp) op je desktop, "my computer" (ofzoiets), rechter muisknop, " manage".
in de mmc console die je dan ziet staat er ergens "disk management". deze aankliken.
Je ziet nu alle schijven met partities.
Suc6!

PS> Tweakers, we zijn hier om elkaar te helpen. Het is zoooo makkelijk iedere newbie direct naar de "f*cking search" te werwijzen. Als je dit topic beneden je niveau vindt, ga dan een ander topic lezen. En die search is ook niet alles...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 22:48 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:40

The Third Man

The Third Jellyfish

mvdejong schreef op 07 June 2003 @ 21:15:
Een Ultra-ATA schijf werkt niet in Ultra-ATA mode op een 40-aderige kabel, dus je gaat fors omlaag met je snelheid.
Hoho, hij werkt nog steeds op Ultra-ATA hoor, maar alleen niet hoger dan ATA-33. En dat is nog steeds Ultra-ATA hoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 22:47:
[...]
PS> Tweakers, we zijn hier om elkaar te helpen. Het is zoooo makkelijk iedere newbie direct naar de "f*cking search" te werwijzen. Als je dit topic beneden je niveau vindt, ga dan een ander topic lezen. En die search is ook niet alles...
Zeker zijn we hier om elkaar te helpen, met enige voorwaarden.

Als je je bij GoT aanmeldt als nieuwe user wordt je gewezen op een aantal zaken, voordat je een topic opent, zoals het lezen van de FAQ.

Hierin staan verwijzingen naar de forum-specifieke FAQ en ook dat er verwacht wordt, dat je eerst zelf het een en ander probeert en dat betekent dus ook zoeken op GoT en/of Google.

In sommige topics is het niveau toch wel iets voor Beginnersweb.

Dit is een typisch zoekvoorbeeld. Het staat zelfs letterlijk in de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (23-05-2003)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit gaat het niveau van GoT inderdaad te beneden ..

Zoals je in de [faq]registratievoorwaarden[/] had kunnen lezen wordt hier op Gathering of Tweakers van je verwacht dat je überhaupt over basiskennis en researchcapaciteiten beschikt. Het is hier namelijk geen Helpdesk waarin je te pas en onpas vragen achterlaat. In dit geval had je jezelf allang kunnen helpen door in de search en/of in de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum te kijken :)

In dit geval is dat dus de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (23-05-2003). Daarin staan wat linkjes naar basiscursussen B) Als zelfs dat jou te hoog is gegrepen, dan zijn www.beginnersweb.nl, www.iksnaphetniet.nl, www.helpmij.nl, etc..etc.. veel betere opstapjes naar GoT :)

Lees verder vooral het Forumgedrag gedeelte van de registratievoorwaarden aandachtig door om te voorkomen dat je in de toekomst weer de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.