Verliefd in één nacht of de spanning van de 'jacht'?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
offtopic:
k dan... ben toch volle 2 dagen bezig geweest om dit allemaal een beetje te bevatten en doorlezen...

Ik zal zo goed en kwaad als het lukt deze reply verwoorden...
ChristiaanVerwijs schreef op 13 June 2003 @ 22:18:
[...]

Oh, het zaaien van enige mate van onzekerheid is in het prille begin van een contact met een meisje (nog lang geen relatie!) helemaal niet noodzakelijk. Het is alleen wel iets dat veel meisjes, bewust of onbewust, leuk vinden. Jongens ook trouwens - tenzij ze het zich teveel persoonlijk aantrekken en aan zichzelf gaan twijfelen door die onzekerheid (want dan doe je iets niet helemaal goed). Ik zou dit dan dus ook niet doen bij meisjes die enorm onzeker zijn - maar aangezien ik daar toch niet op val is dat voor mij niet zo erg.
Het zaaien van onzekerheid zeg je? Ik doe daar niet aan... misschien is dat ook een zwak punt van mij wat betreft dit onderwerp... of ik kom over als iemand die niks om iemand geeft, of het ligt er te dik bovenop dat ik 'interesse' heb (lees: de persoon veel beter willen leren kennen). maargoed, ik heb er dan wel totaal geen ervaring mee met het opbouwen van relaties, maar ik hou er gewoon van om duidelijkheid te hebben. Ik wil niet dat ze de eene keer me laat denken of dat ze 'me wel ziet zitten', en de andere keer geen teken van 'interesse' toont. Misschien komt het doordat ik op het gebied van liefde zelf al helemaal onzeker ben.

offtopic:
ik hoop niet dat teveel mensen die ik ken dit lezen:

Ik ben momenteel ook verliefd op een vriendin van me, ze heeft geen vriend op het moment, maar ik weet neit hoe ze over mij denkt. Wat ik nu doe, in plaats van subtiel te proberen duidelijk te maken dat ik iets voel voor haar juist niets van gevoelens tonen en ontkennen dat ik verliefd ben... ik wil gewoonweg de vriendschapsband niet op de helling zetten voor iets als liefde.
In dit geval ben ik dus niet bezig met onzekerheid te scheppen maar gewoon het keihard ontkennen van gevoelens...
Al zou ik bereid zijn om de vriendschapsband op de helling te zetten, ik ben verlegen van aard, ik zou het zowiezo niet kunnen zeggen.
Je hebt het over negatieve en positieve signalen. Ik wil de term 'negatieve' signalen vermijden. Vanmiddag sprak ik toevallig een meisje die een voorbeeld gaf van werkelijke negatieve signalen. In het begin van haar contact met een jongen ging die jongen zeggen dat ze niet slank was, dat zijn ex knapper was, enzovoorts. Dit zijn duidelijk negatieve signalen, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het gaat meer om een absentie van signalen - de ene dag geef je iemand aandacht en de andere dag niet. Je reageert soms pas na 5 dagen, en dan na 2 minuten. De ene dag schrijf je 'met vriendelijke groet' onder je mailtje, de volgende dag 'liefs'. Dat soort dingen. Meisjes doen dit ook, zij het vaak op andere manieren.
Dat soort gedrag kan ik persoonlijk dus niet uitstaan... als je zoiets doet bij iemand van wie je houd, is er toch iets niet helemaal lekker lijkt me... als je van iemand houd ga je haar zeker niet kwetsen... dat is echt het laatste wat ik zou doen tegen iemand op wie ik verliefd ben (of als potentiele toekomstige liefde ziet)...
Oh, maar dat geloof ik ook wel. Ik heb inderdaad flink wat interpretatie-werk gedaan om te kijken wat er bij jullie achterzit. Volgens mij verschilt onze definitie van inactiviteit nogal. Bovendien was mijn grote post meer een reactie op OM dan direct op jullie, dus neem die niet te direct op.
Interpetatie... leuk dat je dat nu ook noemt... Iedereen interpeteert signalen anders. Ikzelf weet niet eens hoe ik moet herkennen of een vrouw met me probeert te flirten of niet... * Fludizz schaamt zich diep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
OpifexMaximus schreef op 18 June 2003 @ 13:14:
Naar mijn idee nuanceer je je standpunt hier enigzins; eerst meld je dat het gros van de mensen deze aanpak prefereert, terwijl je daarna voor een deel terugkrabbelt door de nadruk te leggen op het feit dat niet iedereen het waardeert.
Het probleem is dat het te concreet benadert wordt. Het is pragmatisch, niet iets wat altijd en overal geldt. Het is niet zwart/wit, maar een heleboel grijstinten. Waar het op neer komt is dat wederzijdse interesse niet iets is dat je bevordert door te hard van stapel te lopen. Soms kost het actieve moeite om jezelf te verhinderen dat je te snel van stapel loopt, en dan moet je wat afremmen.
De door jou genoemde onzekerheid is iets wat ook bij mij 'parten speelt'. Waarom men dan iets niet goed doet, is mij niet geheel duidelijk; je doel is namelijk om je potentiële geliefde (op een subtiele manier) te veroveren. Je zou dan denken dat iemand zich in dat geval voor de volle 100 % inzet. En dan bedoel ik het niet op de manier van 'je eigen ruiten ingooien', door de persoon in kwestie te gaan claimen, maar door het geven van positieve en, laat ik het op een subtiele manier zeggen, minder positieve en misschien zelf neutrale signalen.
Dan heb je het feitelijk over hetzelfde als ik, en zijn we het dus eens.
Als men niet onzeker zou zijn, gaat men er naar mijn idee al bij voorbaat vanuit dat diegene niet de ware (lees: degene met wie je je hele leven wilt delen) is; men beschouwt diegene dan als een willekeurig voorbijkomende vis die in je vangnet komt. Je beschouwt haar als een object waarvan er dertien in een dozijn de fabriek uit zouden rollen.
Hoe kun je weten of iemand de ware is als je haar nog maar amper kent? Ik weet niet of jij dezelfde situatie als ik in mijn hoofd heb, maar dat gevoel heb je doorgaans niet de eerste paar keren dat je iemand ziet, en waarschijnlijk ook niet na de eerste dates. Waarom heb je er zoveel problemen mee dat er meer vissen in de zee zijn? Is dat niet juist heel mooi! Waarom is er maar 1 meisje voor je dat jouw aandacht verdient, terwijl dat er ook best meer kunnen zijn.

En wat denk je nou dat vrouwen denken. Denk je echt dat niet net zo denken. "Er zijn vast meer leuke mannen dan alleen hij". Uiteindelijk is het wel zo dat iemand met wie je een relatie krijgt natuurlijk wel die ware wordt, maar of ze dat al meteen is - nee, ik ken maar weinig situaties waarin dat zo gegaan is en waarin het goed afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Fludizz schreef op 19 June 2003 @ 21:49:
Het zaaien van onzekerheid zeg je? Ik doe daar niet aan... misschien is dat ook een zwak punt van mij wat betreft dit onderwerp... of ik kom over als iemand die niks om iemand geeft, of het ligt er te dik bovenop dat ik 'interesse' heb (lees: de persoon veel beter willen leren kennen). maargoed, ik heb er dan wel totaal geen ervaring mee met het opbouwen van relaties, maar ik hou er gewoon van om duidelijkheid te hebben. Ik wil niet dat ze de eene keer me laat denken of dat ze 'me wel ziet zitten', en de andere keer geen teken van 'interesse' toont. Misschien komt het doordat ik op het gebied van liefde zelf al helemaal onzeker ben.
Je kunt je afvragen waarom je zo graag duidelijkheid wilt. Het lijkt me voor de hand-liggend dat dat komt omdat je onzeker wordt als er geen duidelijkheid is, en de neiging hebt aan jezelf te gaan twijfelen als dat meisje niet binnen twee of drie dagen terugbelt of mailt. Natuurlijk geef je dit zelf aan het einde al aan. Laten we wel wezen, het is niet zo dat het zo *moet* als hier beschreven is. Er zijn uiteraard mensen die ook onzeker zijn en daar op zo'n manier mee omgaan dat ze ook duidelijkheid willen. Dat is niet erg, en je vindt wel iemand die op die manier bij je past. Maar als je valt op meisjes die juist zeker van zichzelf zijn, dan zorgt jouw onzekerheid (die echt wel opvalt) ervoor dat dat soort meisjes liever iemand anders zoeken. En bovendien is de hele verhandeling van hierboven best goed voor je zelfvertrouwen. Ga gewoon eens oogcontact zoeken met meisjes in de bus of in de trein. Het is heel simpel, in het begin vaak eng, maar op den duur gaat het makkelijker en merk je dat er genoeg meisjes die ook jou 'checken' zonder dat je dat door had. En dat is erg gezond voor je ego :) Zeker als meisjes ook terug blijven kijken (maak er alleen geen staarwedstrijd van)
Ik ben momenteel ook verliefd op een vriendin van me, ze heeft geen vriend op het moment, maar ik weet neit hoe ze over mij denkt. Wat ik nu doe, in plaats van subtiel te proberen duidelijk te maken dat ik iets voel voor haar juist niets van gevoelens tonen en ontkennen dat ik verliefd ben... ik wil gewoonweg de vriendschapsband niet op de helling zetten voor iets als liefde. In dit geval ben ik dus niet bezig met onzekerheid te scheppen maar gewoon het keihard ontkennen van gevoelens... Al zou ik bereid zijn om de vriendschapsband op de helling te zetten, ik ben verlegen van aard, ik zou het zowiezo niet kunnen zeggen.
Tsja. Het is moeilijk om dat soort situaties goed aan te pakken. Ik ken het gevoel, en soms kan je je neerleggen bij de gedachte dat het beter is vrienden te blijven en er niets meer achter te zoeken. Bij mensen die elkaar al langer kennen gaat het vaak wel anders natuurlijk. Waar ik over schreef waren voornamelijk contacten die je opdoet in het dagelijks leven, en wat geen vriendinnen van je zijn (maar dat wel kunnen worden). Toch geloof ik wel dat de meeste relaties beginnen met een vriendschap, en dat is op zich ook de meest gezonde manier omdat je elkaar dan al wat kent. Ontkennen van je gevoelens leidt vaak tot niets, omdat je nog steeds de spanning voelt. Misschien is het gemakkelijker die gevoelens wel toe te laten en ze vanzelf te laten doven.
Dat soort gedrag kan ik persoonlijk dus niet uitstaan... als je zoiets doet bij iemand van wie je houd, is er toch iets niet helemaal lekker lijkt me... als je van iemand houd ga je haar zeker niet kwetsen... dat is echt het laatste wat ik zou doen tegen iemand op wie ik verliefd ben (of als potentiele toekomstige liefde ziet)...
Hoe kun je van iemand houden als je niets met haar hebt? Ik vind dat zelf een nogal geromantiseerd beeld dat niet overeenkomt met het 'houden van' dat je uiteindelijk voor iemand voelt. Het helpt vaak niet echt om verliefd te worden voordat je ook maar enige kans hebt gemaakt bij een meisje. Alleen als dat andere meisje hetzelfde voelt is dit niet erg, maar doorgaans is het 1 partij die begint met het krijgen van gevoelens. Als jij een meisje laat blijken dat je van haar 'houdt' nog voordat je iets met haar hebt, dan schrik je iemand echt alleen maar af. Feit is dat je minder snel verliefd moet worden ;) Bovendien is het ook geen gemeen spel, het is iets dat door beide kanten gespeeld wordt en bovendien leuk en spannend is. Het is niet bedoeld om te kwetsen, maar om de spanning en het mysterie te verhogen. Heb je nooit gehoord van meisjes die snel verliefd worden op 'mystery guys'? Waarom denk je dat dat zo is?
Interpetatie... leuk dat je dat nu ook noemt... Iedereen interpeteert signalen anders. Ikzelf weet niet eens hoe ik moet herkennen of een vrouw met me probeert te flirten of niet... * Fludizz schaamt zich diep
Nou ja, zo makkelijk is dat ook niet :) Je moet er wel een beetje gevoel voor hebben, en bij de meer subtiele vormen mis ik dat ook wel eigenlijk. Flirten is vaak vrij duidelijk hoor, het zijn vaak speelse opmerkingen of oogcontacten die bedoelt zijn enige mate van interesse te laten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25

Tazzios

..

ChristiaanVerwijs schreef op 22 June 2003 @ 14:25:

En wat denk je nou dat vrouwen denken. Denk je echt dat niet net zo denken. "Er zijn vast meer leuke mannen dan alleen hij". Uiteindelijk is het wel zo dat iemand met wie je een relatie krijgt natuurlijk wel die ware wordt, maar of ze dat al meteen is - nee, ik ken maar weinig situaties waarin dat zo gegaan is en waarin het goed afgelopen is.
Dit vind ik heel kort door de bocht dat denken ze misschien erna als troost{in iedergeval een deel}
zo denk ik er zelf namelijk ook over{ben heel trouw O-) },
het heeft wel een 01jaar geduurd voordat ik echt weer actief met andere flirte.

{en dan alleen maar door de jacht, details komen misschien nog }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
ChristiaanVerwijs schreef op 22 June 2003 @ 14:39:

[...]

Je kunt je afvragen waarom je zo graag duidelijkheid wilt. Het lijkt me voor de hand-liggend dat dat komt omdat je onzeker wordt als er geen duidelijkheid is, en de neiging hebt aan jezelf te gaan twijfelen als dat meisje niet binnen twee of drie dagen terugbelt of mailt. Natuurlijk geef je dit zelf aan het einde al aan. Laten we wel wezen, het is niet zo dat het zo *moet* als hier beschreven is. Er zijn uiteraard mensen die ook onzeker zijn en daar op zo'n manier mee omgaan dat ze ook duidelijkheid willen. Dat is niet erg, en je vindt wel iemand die op die manier bij je past. Maar als je valt op meisjes die juist zeker van zichzelf zijn, dan zorgt jouw onzekerheid (die echt wel opvalt) ervoor dat dat soort meisjes liever iemand anders zoeken. En bovendien is de hele verhandeling van hierboven best goed voor je zelfvertrouwen. Ga gewoon eens oogcontact zoeken met meisjes in de bus of in de trein. Het is heel simpel, in het begin vaak eng, maar op den duur gaat het makkelijker en merk je dat er genoeg meisjes die ook jou 'checken' zonder dat je dat door had. En dat is erg gezond voor je ego :) Zeker als meisjes ook terug blijven kijken (maak er alleen geen staarwedstrijd van)
Dat ik die onzekerheid heb, is iets wat me duidelijk is geworden over tijd aan de hand van allerlei W&L topics.

Dat er geen vast draaiboek bestaat over hoe het moet gaan is me allang bekend, lees allemaal verschillende verhalen van hoe iemand de ander tegenkomt. Zoals ik met WhizzCat in #W&L een keer hadden over hoe je iemand tegenkomt. Het is gewoon een samenhang van allerlei factoren. Tijd moet goed zijn, de plaats moet goed zijn en je moet dan op goeie moment een gesprek beginnen. Als dat goed verloopt is het mogelijk dat je een 'date' krijgt.

Hoe verschillende mensen met hun onzekerheid omgaan weet ik persoonlijk ook nog een heel mooi voorbeeld van. Een vriend van me, altijd grote bek, zo'n populair figuur. Deze komt heel zelfverzekerd over en heeft nooit moeite met aan de praten raken met verschillende meiden. Maar toen ik een keer naast hem zat en hij begon te praten tegen een meisje, viel me ineens iets op. hij zat met z'n rug net tegen me schouder aan, en hij trilde als ik weet niet wat. Ik dacht eerst "Hij heeft suikerziekte, misschien moet ie ff spuiten ofzo". Later toen ik navroeg zei dat ie niet hoefde te spuiten. Later stonden we samen, met nog een vriend met wie we A-tijd liepen, voor een DiJaGG (als men uitleg wil, roep maar op MSN). Toen was hij wederom zo zenuwachtig als ik weet niet wat. Toen begon het me te dagen dat hij gewoon ook hartstikke onzeker was, maar dat verhult door een grote bek te hebben en dergelijke.

Ik zal vrijdag (ja, een dag eerder) onderweg naar de meeting in de trein es kijken of er interessante meiden in de coupe zitten :+
[...]

Tsja. Het is moeilijk om dat soort situaties goed aan te pakken. Ik ken het gevoel, en soms kan je je neerleggen bij de gedachte dat het beter is vrienden te blijven en er niets meer achter te zoeken. Bij mensen die elkaar al langer kennen gaat het vaak wel anders natuurlijk. Waar ik over schreef waren voornamelijk contacten die je opdoet in het dagelijks leven, en wat geen vriendinnen van je zijn (maar dat wel kunnen worden). Toch geloof ik wel dat de meeste relaties beginnen met een vriendschap, en dat is op zich ook de meest gezonde manier omdat je elkaar dan al wat kent. Ontkennen van je gevoelens leidt vaak tot niets, omdat je nog steeds de spanning voelt. Misschien is het gemakkelijker die gevoelens wel toe te laten en ze vanzelf te laten doven.
Dat een vriendschap voor een relatie komt ben ik het wel mee eens, je meot de ander eerst leren kennen voor je wil beginnen aan iets serieus als een relatie vind ik... Een relatie beginnen met iemand die je 'net' kent is vaak een relatie gebasseerd op slechts oppervlakkige kennis. En bij relaties die daarop gebasseerd zijn (heb het close hand paar keer zien gebeuren bij vrienden) zijn gewoon voor het grootste deel gedoemt om te mislukken. (er zijn uitzonderingen, maar die heb ik nog nooit zien gebeuren).

Als je gewent bent om gevoelens te negeren is het makkelijker om dat door te zetten dan om ze opeens kwijt te moeten. Ik ben een keer eerder verliefd geweest op een vriendin, en daar heb ik sindsdien niks meer van gehoord. Maar het gevoelens negeren is niet een oorzaak daarvan. dat ga ik niet bespreken hier.
[...]

Hoe kun je van iemand houden als je niets met haar hebt? Ik vind dat zelf een nogal geromantiseerd beeld dat niet overeenkomt met het 'houden van' dat je uiteindelijk voor iemand voelt. Het helpt vaak niet echt om verliefd te worden voordat je ook maar enige kans hebt gemaakt bij een meisje. Alleen als dat andere meisje hetzelfde voelt is dit niet erg, maar doorgaans is het 1 partij die begint met het krijgen van gevoelens. Als jij een meisje laat blijken dat je van haar 'houdt' nog voordat je iets met haar hebt, dan schrik je iemand echt alleen maar af. Feit is dat je minder snel verliefd moet worden ;) Bovendien is het ook geen gemeen spel, het is iets dat door beide kanten gespeeld wordt en bovendien leuk en spannend is. Het is niet bedoeld om te kwetsen, maar om de spanning en het mysterie te verhogen. Heb je nooit gehoord van meisjes die snel verliefd worden op 'mystery guys'? Waarom denk je dat dat zo is?
Dat je iemand afschrikt door mede te delen dat je meer voor haar voelt dan alleen maar vriendschap, is mij volledig bekent. En zo snel word ik niet verliefd op iemand hoor :) maargoed.

Dat de intenties van het spel niet gemeen bedoelt is, is mij bekent. Misschien als ik eenmaal ervaring heb dat ik dan dit allemaal beter begrijp. Tot dan toe is het voor mij meer giswerk hoe het allemaal gaan kan...

Dat meiden verliefd worden op zo'n mystery guy heb ik wel van gehoord. Waarom weet ik niet. Omdat je het zo in het stuk plaatst vermoed ik dat het te maken heeft met het spelletje van onzekerheid scheppen. Ik weet mezelf niet echt in te denken wat er precies bedoelt word met zo'n Mystery Guy...
[...]

Nou ja, zo makkelijk is dat ook niet :) Je moet er wel een beetje gevoel voor hebben, en bij de meer subtiele vormen mis ik dat ook wel eigenlijk. Flirten is vaak vrij duidelijk hoor, het zijn vaak speelse opmerkingen of oogcontacten die bedoelt zijn enige mate van interesse te laten blijken.
Tot het punt van praten kom ik vaak al niet ;)
Oogcontact maken met iemand heb ik wel geprobeerd maar zodra ze dan ook maar enigzinds iets doet wat in de verste verte lijkt op van plan zijn terug te kijken kijk ik snel erges anders naar.
Maargoed, flirten is ook iets wat je moet leren vermoed ik :)

offtopic:
De reply van ChristiaanVerwijs is iig erg nuttig vind ik... voor mij dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Fludizz schreef op 23 June 2003 @ 13:30:
[...]

Tot het punt van praten kom ik vaak al niet ;)
Oogcontact maken met iemand heb ik wel geprobeerd maar zodra ze dan ook maar enigzinds iets doet wat in de verste verte lijkt op van plan zijn terug te kijken kijk ik snel erges anders naar.
Maargoed, flirten is ook iets wat je moet leren vermoed ik :)

offtopic:
De reply van ChristiaanVerwijs is iig erg nuttig vind ik... voor mij dan ;)
offtopic:
meteen ook een schopje

offtopic:
Ik had zonet een heel erg makkelijk gemaakte kans om met iemand een gesprekje te beginnen... We zaten al vanaf het moment dat ik in de bus stapte naast elkaar, stapte op dezelfde halte uit en liepen naar de zelfde ingang van de NHL (Noordelijke Hogeschool Leeuwarden). Tussen de bushalte en de NHL is een parkje waar je doorheen loopt. In dat parkje was iets aan de hand, weet niet wat... het had zo makkelijk gekunt om haar te vragen of ze wist wat er aan de hand was, wat doe ik met me stomme kop |:( zeg niks en loop gewoon stug door |:(
In de bus heeft ze in ieder geval wel een paar keer ff gekeken hoe ik er uit zag, viel me op vanuit me ooghoek...

de aanzet ertoe was makkelijk, en toch doe ik et niej...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25

Tazzios

..

Fludizz schreef op 25 June 2003 @ 11:14:
[...]

offtopic:
meteen ook een schopje

offtopic:
Ik had zonet een heel erg makkelijk gemaakte kans om met iemand een gesprekje te beginnen... We zaten al vanaf het moment dat ik in de bus stapte naast elkaar, stapte op dezelfde halte uit en liepen naar de zelfde ingang van de NHL (Noordelijke Hogeschool Leeuwarden). Tussen de bushalte en de NHL is een parkje waar je doorheen loopt. In dat parkje was iets aan de hand, weet niet wat... het had zo makkelijk gekunt om haar te vragen of ze wist wat er aan de hand was, wat doe ik met me stomme kop |:( zeg niks en loop gewoon stug door |:(
In de bus heeft ze in ieder geval wel een paar keer ff gekeken hoe ik er uit zag, viel me op vanuit me ooghoek...

de aanzet ertoe was makkelijk, en toch doe ik et niej...
Daar heb ik ook wel last van ja! maar goed van je fouten leer je
ik had haar zelfs al eerder gesproken en liep gewoon langs haar heen terwijl ik haar echt heel leuk vond 8)7 {vond ja, na 2 afwijzingen dat ze al een vriend had kijk ik ff verder :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het volledig eens met Morgoth's stelling dat mensen te complex zijn om er een zinnige algemene theorie over op te stellen. Als ik kijk naar de relaties die ik gehad heb (in lengte varierend van 2 dagen tot 7 maanden en in hevigheid varierend van lichte interesse tot zeer Intense Verliefdheid), dan kan ik niet anders dan ze allemaal los te zien van elkaar. Elke relatie was een unieke ervaring met die persoon. Je kan natuurlijk wel dingen opmerken zoals "bij de ene relatie draaiden we wat langer om elkaar heen dan bij de andere relatie", maar dit had allerlei uiteenlopende redenen en ik vind het eigenlijk helemaal niet interessant om er op zo'n algemene manier naar te kijken. Ook vind ik het niet interessant om te kijken of ik bepaalde "technieken" gebruik om meisjes te versieren. Voor zover er al overeenkomsten te zijn tussen de manieren waarop mijn voorgaande relaties tot stand zijn gekomen, denk ik niet dat ik daar dingen uit af kan leiden voor een toekomstige relatie.

Afgezien van dat ik niet denk dat je het zo algemeen KAN zien, ben ik overigens ook nog van mening dat je het zo helemaal niet WIL zien! De schoonheid van een relatie zit mijns inziens in het unieke katakter ervan. Wat je voelt is heel speciaal en alleen voor haar. Die gevoelens kun je later nooit meer hebben voor een ander.

Als ik sterke gevoelens voel voor iemand, dan ga ik bij mezelf na wat die gevoelens betekenen (is het sterke vriendschap? is het verliefdheid?) en reageer ik daarop zoals ik denk dat goed is. Daarbij probeer ik wel altijd zoveel mogelijk rekening te houden met de gevoelens van het meisje en natuurlijk probeer ik te voorspellen wat haar reactie zal zijn. Ik let echter niet op algemene principes als "meisjes vinden het niet leuk als je meteen al je gevoelens op tafel gooit". Voor dat soort algemene principes zijn meisjes te complex denk ik. Voor sommige meisjes werkt het wel degelijk om eerlijk te zeggen dat je ze leuk vindt, weet ik uit ervaring ;). Wat "werkt" hangt volledig af van wat voor meisje het is, hoe je het brengt, in welke situatie je het vertelt en zo nog vele andere factoren. Bovendien denk ik dat het voor een deel totaal onvoorspelbaar is hoe een meisje zal reageren (en dat is maar goed ook) en dan moet je gewoon doen wat je denkt dat goed is aan de hand van je eigen gevoelens en principes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 16:44 ]

Pagina: 1 2 Laatste