offtopic:
k dan... ben toch volle 2 dagen bezig geweest om dit allemaal een beetje te bevatten en doorlezen...
Ik zal zo goed en kwaad als het lukt deze reply verwoorden...
k dan... ben toch volle 2 dagen bezig geweest om dit allemaal een beetje te bevatten en doorlezen...
Ik zal zo goed en kwaad als het lukt deze reply verwoorden...
Het zaaien van onzekerheid zeg je? Ik doe daar niet aan... misschien is dat ook een zwak punt van mij wat betreft dit onderwerp... of ik kom over als iemand die niks om iemand geeft, of het ligt er te dik bovenop dat ik 'interesse' heb (lees: de persoon veel beter willen leren kennen). maargoed, ik heb er dan wel totaal geen ervaring mee met het opbouwen van relaties, maar ik hou er gewoon van om duidelijkheid te hebben. Ik wil niet dat ze de eene keer me laat denken of dat ze 'me wel ziet zitten', en de andere keer geen teken van 'interesse' toont. Misschien komt het doordat ik op het gebied van liefde zelf al helemaal onzeker ben.ChristiaanVerwijs schreef op 13 June 2003 @ 22:18:
[...]
Oh, het zaaien van enige mate van onzekerheid is in het prille begin van een contact met een meisje (nog lang geen relatie!) helemaal niet noodzakelijk. Het is alleen wel iets dat veel meisjes, bewust of onbewust, leuk vinden. Jongens ook trouwens - tenzij ze het zich teveel persoonlijk aantrekken en aan zichzelf gaan twijfelen door die onzekerheid (want dan doe je iets niet helemaal goed). Ik zou dit dan dus ook niet doen bij meisjes die enorm onzeker zijn - maar aangezien ik daar toch niet op val is dat voor mij niet zo erg.
offtopic:
ik hoop niet dat teveel mensen die ik ken dit lezen:
ik hoop niet dat teveel mensen die ik ken dit lezen:
Ik ben momenteel ook verliefd op een vriendin van me, ze heeft geen vriend op het moment, maar ik weet neit hoe ze over mij denkt. Wat ik nu doe, in plaats van subtiel te proberen duidelijk te maken dat ik iets voel voor haar juist niets van gevoelens tonen en ontkennen dat ik verliefd ben... ik wil gewoonweg de vriendschapsband niet op de helling zetten voor iets als liefde.
In dit geval ben ik dus niet bezig met onzekerheid te scheppen maar gewoon het keihard ontkennen van gevoelens...
Al zou ik bereid zijn om de vriendschapsband op de helling te zetten, ik ben verlegen van aard, ik zou het zowiezo niet kunnen zeggen.
Dat soort gedrag kan ik persoonlijk dus niet uitstaan... als je zoiets doet bij iemand van wie je houd, is er toch iets niet helemaal lekker lijkt me... als je van iemand houd ga je haar zeker niet kwetsen... dat is echt het laatste wat ik zou doen tegen iemand op wie ik verliefd ben (of als potentiele toekomstige liefde ziet)...Je hebt het over negatieve en positieve signalen. Ik wil de term 'negatieve' signalen vermijden. Vanmiddag sprak ik toevallig een meisje die een voorbeeld gaf van werkelijke negatieve signalen. In het begin van haar contact met een jongen ging die jongen zeggen dat ze niet slank was, dat zijn ex knapper was, enzovoorts. Dit zijn duidelijk negatieve signalen, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het gaat meer om een absentie van signalen - de ene dag geef je iemand aandacht en de andere dag niet. Je reageert soms pas na 5 dagen, en dan na 2 minuten. De ene dag schrijf je 'met vriendelijke groet' onder je mailtje, de volgende dag 'liefs'. Dat soort dingen. Meisjes doen dit ook, zij het vaak op andere manieren.
Interpetatie... leuk dat je dat nu ook noemt... Iedereen interpeteert signalen anders. Ikzelf weet niet eens hoe ik moet herkennen of een vrouw met me probeert te flirten of niet... * Fludizz schaamt zich diepOh, maar dat geloof ik ook wel. Ik heb inderdaad flink wat interpretatie-werk gedaan om te kijken wat er bij jullie achterzit. Volgens mij verschilt onze definitie van inactiviteit nogal. Bovendien was mijn grote post meer een reactie op OM dan direct op jullie, dus neem die niet te direct op.