[tvout] Grijs beeld

Pagina: 1
Acties:

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ok, ik kom er niet helemaal uit. ik heb de FAQ goed doorgelezen. ik heb nu dus wel tv-out, maar in grijs beeld (zwartwit).

ik heb een Nvidia GF 2 mx 400.
Ik gebruik tvtool 6.8.4.
ik heb alles op pal staan.
ik gebruik een s-video > scart kabel.

nou heb ik wel een ouwer tv. maar als ik me vhs aansluit dan heb ik gewoon kleurbeeld.

iemand enige idee waaraan het kan liggen ?

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 21:52
Hmm, ik weet niet wat het probleem is maar ik heb hetzelfde met mijn VIA Eden plankje. In dit draadje, bovenste post wordt daarvoor een oplossing gegeven die af en toe werkt. In de rest van dat draadje staan misschien ook nog wel wat tips.

The JavaScript GoT Tracker

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
misschien helpt TVTool?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• mellowpimp
  • Niet online
tvtool heb ik al, het ligt niet aan de tv. want ik heb nu een splinternieuwe hier staan.

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Lees De grote tv-out FAQ eens door daar staat de oplossing B)

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sorry hoor maar je moet voor de grap een ssearch doen. Minstens 1000 topics...

En in jouw geval is het probleem dat je tv niet overweg kan met een s-video signaal.
S-video bestaat uit 2 signalen: helderheid en kleurinfo. Jouw tv pakt alleen de helderheid.

{signature}

Verwijderd

en idd, ook de nieuwe tv zal geen s-video ondersteunen. Geef het model van de tv maar eens...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
Batman2k schreef op 07 June 2003 @ 17:40:
tvtool heb ik al, het ligt niet aan de tv. want ik heb nu een splinternieuwe hier staan.
het zou stukken schelen als je dit soort dingen meteen in je openingspost zet :D

ach...in een volgend leven lach je er om!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Voutloos schreef op 07 juni 2003 @ 17:42:
En in jouw geval is het probleem dat je tv niet overweg kan met een s-video signaal.
S-video bestaat uit 2 signalen: helderheid en kleurinfo. Jouw tv pakt alleen de helderheid.
Dit gaat ook niet altijd op! Ik heb hier een keioude tv staan en laat de tv-out via de videorecorder lopen, dus: tv-out -> s-video -> videorecorder -> tv
Ik heb hier een gf3ti200 en een matroxg400 liggen die beide alleen maar zwart wit op de tv kunnen toveren, terwijl ik een aantal verschillende gf4mx kaarten hier heb gehad die wel gewoon via dezelfde setup kleur konden geven op de tv.....

• mellowpimp
  • Niet online
ik heb het opgelost, met gewone windows instellingen werkt het perfect. en met tvtool is het alleen grijs. beetje vreemd.

maargoed. problem solved

Verwijderd

het gaat wel altijd op, omdat jij een "normaal" signaal aan je tv geeft(via de videorecorder is vals spelen :P ), en dus geen s-video :)

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 08:30
0siris schreef op 07 juni 2003 @ 17:49:
[...]

het zou stukken schelen als je dit soort dingen meteen in je openingspost zet :D
lees voordat je bl@@t? ;)

www.hetbsg.nl

• mellowpimp
  • Niet online
ja, maar tv out is rechtstreeks he, dus niet via video. ik bedoelde gewoon dat een losse videospeler wel kleur had.

Verwijderd

Batman2k schreef op 07 juni 2003 @ 19:52:
ja, maar tv out is rechtstreeks he, dus niet via video. ik bedoelde gewoon dat een losse videospeler wel kleur had.
je kan de tv-out kabel gewoon via je videorecorder laten lopen. Dan doet ie het ook :)

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 19:14
wat voor t v is het dan?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Pagina: 1