Het Grote Matrox P650 & P750 topic

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.matrox.com/mga/products/mill_pseries/media/top_P650P750.jpg

Het is nu 7 juni 2003, en de release van deze nieuwe video kaarten is begonnen. In de UK zijn deze kaarten al verkrijgbaar en de eerste ervaringen zijn al aanwezig. Beide kaarten stammen af van de Matrox Parhelia. En zullen voor een stuk lagere prijs in de markt gezet worden. En dus interessant voor personen die HQ graphics willen voor een lagere prijs.

Key features P650:
256-bit GPU with 128-bit DDR memory bus
64 MB DDR memory
AGP 8x, 4x, 2x, 1x
Powerful 2D, 3D and DVD-Video acceleration
Multi-display support: DualHead-HF
- 1600 x 1200 dual digital and 1920 x 1440 dual analog resolution
- Dual-DVI outputs with independent resolution support
- Fully symmetric dual-display outputs with identical quality
- Dual independent hardware overlays for video
- Dual-display color calibration
UltraSharp Display Output technology:
- Highest quality output with 10-bit gamma correctable DACs
Certified for AEC and entry-level MCAD
Glyph Antialiasing for ultra-crisp text rendering
Unified Drivers for Millennium P-Series & Parhelia Series
OpenGL® 1.3® and Microsoft® DirectX 8.1 compliant

Key features P750:
256-bit GPU with 128-bit DDR memory bus
64 MB DDR memory
AGP 8x, 4x, 2x, 1x
Powerful 2D, 3D and DVD-Video acceleration
Multi-display support: DualHead-HF
- 1600 x 1200 dual digital and 1920 x 1440 dual analog resolution
- Dual-DVI outputs with independent resolution support
- Fully symmetric dual-display outputs with identical quality
- Dual independent hardware overlays for video
- Dual-display color calibration
Multi-display support: TripleHead
- Unique Matrox TripleHead support
- Unique Matrox Dual-display plus TV output support
- Surround Gaming*
UltraSharp Display Output technology:
- Highest quality output with 10-bit gamma correctable DACs
Certified for AEC and entry-level MCAD
Glyph Antialiasing for ultra-crisp text rendering
Unified Drivers for Millennium P-Series & Parhelia Series
OpenGL® 1.3® and Microsoft® DirectX 8.1 compliant

Een vergelijk tussen de G450, G550, P650 en P750 kun je hier vinden:
http://www.matrox.com/mga...ries_pseries_parhelia.cfm

Meer informatie over de kaarten kan men vinden op:
www.matrox.com
www.matroxusers.com
Press Release Matrox Millenium P650 & P750)
Artikel op techview van release van Parhelia LX nu Millenium P series genoemd

Meer info van tweakers.net
Matrox Millennium P750 videokaart review*
Matrox komt binnenkort met twee goedkope 2D-videokaarten
Matrox introduceert Millennium P-series videokaarten
(thanks to DiMension)

Plaatjes van de Millenium P750
Hier stonder plaatje van de P750, helaas waren de links niet meer geldig

Plaatje van de Millenium P650
Afbeeldingslocatie: http://www.multicom-int.nl/images/producten/Videokaarten/p650.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/p650_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/p650_front2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/p650_back.jpg

Prijs en verkrijgbaarheid
In Nederland zal de P650 €169,- gaan kosten en de P750 €235,-. De werkelijke prijzen in de handel zullen wat lager gaan liggen.

In de UK is de prijs £178.80 (voor de P750) Microtronica. (Url onbekend :-( ) En £163,- (eveneens P750) bij Scan

Pricewatch.
Pricewatch P650
Pricewatch P750
Salland Automatisering is de eerste die in de tweakers.net pricewatch deze kaarten beschikbaar heeft. De P650 kost € 158,- incl. BTW en de P750 € 222,- incl. BTW.

Multicom Int. Heeft deze kaart nu ook in de prijslijst. Hij kost daar €167,- (P650) incl. BTW, maar exclusief verzendkosten. Of het product in voorraad is weet ik niet.

Ik heb reeds een e-mail gestuurd of de kaarten op voorraad zijn. Bij Salland zal deze kaart niet in voorraad zijn, deze wordt slechts op bestelling geleverd.

Vragen:
Wie heeft er al een?
Waar zijn ze al te koop?
De fan op de P750 is die stil, of maar beter een P650 (Zonder fan)?
Heeft iemand al de performance getest?
Hoe gaat het simultaan 2 DVD bestanden of DivX bestanden afspelen, is dit werkelijk mogelijk? Er zitten nl. wel twee overlays op, om simultaan video overlay te gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door Willems op 16-07-2003 16:45 . Reden: Toevoegingen enz! ]

Verwijderd

Zijn dat de opvolgers van de G550?

• Willems
Ja, het zijn kaarten die als opvolger van de G serie zijn gereleased. Het zijn goedkopere versies van de Parhelia. Met vergelijkbare functies maar een stuk betere prijs :).

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 13:50:
Zijn dat de opvolgers van de G550?
Nee, de goedkope versie van de Parhelia :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Is de 2D beeldkwaliteit van de P-serie beter dan die van de G550?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 14:46:
Is de 2D beeldkwaliteit van de P-serie beter dan die van de G550?
als het goed is wel, er zit een betere ramdac op en hij ondersteunt 10-bit GigaColor

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op 07 June 2003 @ 16:33:
[...]

als het goed is wel, er zit een betere ramdac op en hij ondersteunt 10-bit GigaColor
Even goed als die van de Parhelia?

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 18:14:
[...]

De beeldkwaliteit zou even goed moeten zijn als bij de parhelia. De parhelia is qua 3d een stuk beter en bezit wat meer features. cehck de tabel in de eerste post ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 18:14:
[...]

Als je nou de moeite had genomen om de specs te bekijken dan zie je dat de P serie op 2D gebied exact hetzelfde is als de Parhelia. De P serie is gewoon goedkoper en minder snel

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Waar situeert de P650 zich ongeveer op 3D gebied?

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 18:39:
Waar situeert de P650 zich ongeveer op 3D gebied?
Lees jij eigenlijk de start post wel???
Al jouw vragen tot nu toe staan gewoon in de startpost.

Gezocht!
Router

Verwijderd

The Dolf schreef op 07 June 2003 @ 18:41:
[...]

Lees jij eigenlijk de start post wel???
Al jouw vragen tot nu toe staan gewoon in de startpost.
Die tabel vergelijkt het Matrox gamma onderling met elkaar.
Ik wil weten waar de P650 zich situeert ten opzichte van de concurrentie (Nvidia, ATI) op 3D gebied...

Bij de weg, geldt die superieure beeldkwaliteit waar Matrox om bekend staat ook voor 3D?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 18:56 ]

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

het beeld is wel even csherp in 3d, maar qua performance zijn ze minder waardoor het niet soepel hoeft te lopen.

Maar de kleuren/contrast zijn in 3D zeker zeer goed

www.triathlete.nl

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 23:00
Ik heb hier nog een Parhelia liggen, hij gaf teveel problemen met elke EA game, en liep ongeveer na 20 minuten gamen vast bij ongeveer elk ander spel.

Ik ben in totaal 5 volle dagen bezig geweest met Matrox om de configuratie van mijn PC te checken ( alle drivers gecheckt, system config, Geheugenbordjes etc etc ) met geen resultaat.

Toen naar de winkel gegaan een een Radeon 9700 gekocht, en alle problemen waren weg.

De parhelia chip is geweldig mooi, maar deze chip is niet zo 'makkelijk' als de Nvidia of de Radeon. Kortom, denk goed na voordat je aan een Matox gaat.

Groer, Roberto

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

voor 3d grafische programma's is deze idd prachtig (beeldkwaliteit, triple head etc) maar voor games kan je bter voor ATI gaan (goede snelheid en kwaliteit)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Voor mij is 2D beeldkwaliteit én 2D snelheid hét belangrijkste.
Ook wil ik Colin McRae Rally 3 vlotjes kunnen spelen.
Wat raden jullie me dan aan?

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14

lytjepole

Schier?

Tuig schreef op 08 juni 2003 @ 07:12:

Toen naar de winkel gegaan een een Radeon 9700 gekocht, en alle problemen waren weg.

De parhelia chip is geweldig mooi, maar deze chip is niet zo 'makkelijk' als de Nvidia of de Radeon. Kortom, denk goed na voordat je aan een Matox gaat.

Groer, Roberto
Hij loopt hier als een zonnetje, zonder ook maar een enkel probleem. IMHO is de parhelia juist erg makkelijk zeker als je kijkt naar multimonitor-setups en video-uitgangen.

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Even een tweetal plaatjes is wel gepast:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/laracroft/got/parhelia_lx_big_front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/laracroft/got/parhelia_lx_big_back.jpg

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Even wat linkjes voor de volledigheid:
-Matrox Millennium P750 videokaart review
-Matrox komt binnenkort met twee goedkope 2D-videokaarten
-Matrox introduceert Millennium P-series videokaarten

Voor de P750 wordt er dus gemikt op een prijskaartje van 235 dollar. Ik mag hopen dat de P650 een stuk goedkoper wordt, want de P750 is eigenlijk alleen maar aantrekkelijk als je goedkoop goede kwaliteit triple-head-ondersteuning zoekt.

edit:

De P650 heeft een adviesprijs van $169.

[ Voor 5% gewijzigd door David op 08-06-2003 09:26 ]

Dato DUO synth voor twee

• KaMiKaZe
xabre16v schreef op 08 juni 2003 @ 08:54:
Even een tweetal plaatjes is wel gepast:

[afbeelding]

[afbeelding]
weer lekker klooien met DVI verloopstukjes om je CRT's aan te kunnen sluiten :{

Verwijderd

Zie je eigenlijk verschil tussen een Matrox en een ATI kaartje op een resolutie van 1024x768?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 13:56 ]

• Willems
Ja, er zit wel verschil in, maar deze kaart komt vooral tot zijn recht op hogere resoluties, waar de scherpte en de kwaliteit van het signaal veel uitmaakt.

Je kunt op deze pagina even kijken voor een vergelijk tussen de Parhelia 512, Ati Radeon 8500 en de GeForce 4. http://www.matrox.com/mga...dfs/parhelia/us_displ.pdf

Raar vind ik dat de ATI er niet zo goed uitkomt, en de Geforce beter is dan de ATI, wat over het algemeen hier niet blijkt uit de ervaringen van de gebruikers.

Verwijderd

Voor mij is 2D beeldkwaliteit én 2D snelheid het belangrijkste.
Is die P650 niets voor mij?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 16:03 ]

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

ik heb nog geen benchmark gezien. neem anders een A-Merk ATI kaart (9500Pro / 9700np) dan weet je zeker dat je goede beeldkwaliteit hebt, en goed games kunt spelen.

Verder ook ff wachten op de S3 Delta Chrome (de Savage4Pro+ hat een haarscherp en helder beeld)

[ Voor 24% gewijzigd door Scighera op 08-06-2003 18:10 ]

www.triathlete.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 15:26:
Voor mij is 2D beeldkwaliteit én 2D snelheid het belangrijkste.
Is die P650 niets voor mij?
Ik zou het niet doen voor spellen. En één keer je vraag stellen is genoeg.

Hier trouwens een pic van de P650, iets beters heb ik nog niet gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.chip.de/ii/10588206_60c53c5056.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 18:23 ]

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Voor een professioneel werkstation zijn deze kaarten perfect. Een parhelia is erg duur maar heeft een uitstekende beeldkwaliteit en met dual-DVI een van de weinige kaarten waar je perfect 2 flatscreens op aan kan sluiten.

Verwijderd

Zijn er al reviews van de P650?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Ik dacht wat gevonden te hebben op Icrontic, maar die site ziet er vaag uit. Volgens mij een database foutje ofzo :)

Anyway, een tijdje geleden heb ik 's een mailtje gestuurd naar Informatique, of zij wisten wanneer de P650 kwam. Ben namelijk van plan een nieuw systeempje te kopen en de P650 zou nog wel in het budget passen.

Ze zeiden dat het nog wel tot het najaar kon duren voordat er wat bekend was over de release in NL.

Dus ik neem de G550 nu maar. Doe toch geen games... 8)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Ik dacht wat gevonden te hebben op Icrontic, maar die site ziet er vaag uit. Volgens mij een database foutje ofzo :)
zie Icrontic.com gehackt, eigenaar stopt en verkoopt 'lege' site

Verwijderd

Werkt de P650 even goed onder Linux als onder Windows?

• Willems
Ja, er zijn reeds drivers gereleased voor Linux voor de Parhelia en P serie. Dus afgezien van eventuele bugs zou het moeten draaien op linux :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 18:56:
Zijn er al reviews van de P650?
Zijn al die vraagjes van je serieus? Alle vragen die je stelt kun je zelf wel vinden. [google=review p650]

• Willems
Er bestaat zover ik weet maar één review, en die was van icrontic.com, deze is zelfs als qoute terug te vinden op de website van matrox.com.

Andere ervaringen zijn te vinden op www.matroxusers.com. Indien iemand een goeie review vindt, zal ik deze zo snel mogelijk aan de eerste post toevoegen.

Ikzelf ben aan het twijfelen of ik een P750 of een P650 wil. Ik wil graag een stille computer, en ik zou niet weten of de fan van de P750 erg veel lawaai produceert. En daarnaast lijkt me video out met twee monitor aangesloten ook wel handig. :) Maar ik heb ook nog een G200 Pci liggen dus dat zou eventueel ook nog kunnen. Vandaar dat ik graag de reviews zou willen zien.

Verwijderd

Van beide kaartjes heb ik een review gevonden:

Millennium P650 review
Millennium P750 review

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 18:31 ]

Verwijderd

Even een vraagje, Komt er ook een PCI versie uit van de nieuwe matrox kaarten, Net zoals bij de G450

• AxiMaxi
  • Laatst online: 27-05 15:33
Van beide kaartjes heb ik een review gevonden:
Dat is geen review, da's een release announcement. Het somt de specs op in een journalistiek jasje maar toetst de beweringen niet aan een praktijktest.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• TD-er
  • Laatst online: 09-07 10:05
Wat ik belangrijk vind, is dat de kaart een stuk snellere beeldopbouw heeft dan de G550, wanneer ik dualhead gebruik en op een hoge refresh draai (85 Hz op 1600x1200)
Ik hoop dat dat ook getest gaat worden, en niet weer die eindeloze 3D-mark scores, want dat is niet de doelgroep voor die kaarten.
Verder vind ik het prijsverschil voor een TV-out nogal vrij pittig, als je het verschil tussen de 650 en de 750 ziet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Inderdaad dat is de echte test waarvoor ik zo geïnteresseerd ben in deze kaart, hoge resolutie, en twee hardware overlays, op beide schermen. Mijn G400 heeft geen overlay meer wanneer ik op het hoofdscherm 1600x1200 kies enz.

Voor games kan ik iedereen aanraden om naar ATI kaarten en Nvidea kaarten te kijken. Maar ik speel geen spellen, ben meer bezig met fotobewerking, webpagina's, en werk en studie. Vandaar dat ik niet echt geinteresseerd ben in 3D marks enz. Ik heb ook geen idee wat hoog of laag is! hahah :)

Verwijderd

Beide kaarten zullen haar intrede op de markt doen in het tweede kwartaal van 2003, dus in ieder geval voor 30 juni.
bron: http://www.techview.nl/news/777

Wat denken jullie?

• The Dolf
  • Niet online
Zou best kunnen. Maar hij zal dan nog zeer slecht verkrijgbaar zijn denk ik.

Gezocht!
Router

• Willems
Ik hoop dat ze snel beschikbaar zijn! :) Anders ga ik er één uit de UK bestellen :)

Ik weet alleen nog niet welke van de twee ik wil hebben!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mickgreen schreef op 08 June 2003 @ 18:30:
Voor een professioneel werkstation zijn deze kaarten perfect. Een parhelia is erg duur maar heeft een uitstekende beeldkwaliteit en met dual-DVI een van de weinige kaarten waar je perfect 2 flatscreens op aan kan sluiten.
Dual DVI kan ook op goedkopere kaarten (goedkoper dan de Parhelia) van Asus en 3Dlabs. Tyan heeft al Radeon 9600/9700/9800 Pro kaarten met dual DVI aangekondigd dus die de beste (game)prestaties wil in combinatie met dual DVI kan terecht bij Tyan, wie aardige OpenGL prestaties wil voor een lage prijs kan de Asus V9560 VideoSuite GeForce FX 5600 nemen en wie een professionele kaart wil kan een 3Dlabs Wildcat nemen. Weer een markt minder voor Matrox.

De P650 en P750 benchmarks van Icrontic waren bepaald niet overtuigend. In de 2D benchmarks waren de Matrox kaarten trager dan gewone gamekaartjes. Tja, waar koop je dan nog een Matrox voor als het niet om de triple head of de analoge signaalkwaliteit gaat.

Dit gaat dezelfde kant op als 3dfx. Het wordt tijd dat Matrox failliet gaat zodat ze overgenomen kunnen worden door een partij als bijv. Creative/3Dlabs.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Femme schreef op 10 June 2003 @ 21:56:
[...]

Dual DVI kan ook op goedkopere kaarten (goedkoper dan de Parhelia) van Asus en 3Dlabs. Tyan heeft al Radeon 9600/9700/9800 Pro kaarten met dual DVI aangekondigd dus die de beste (game)prestaties wil in combinatie met dual DVI kan terecht bij Tyan, wie aardige OpenGL prestaties wil voor een lage prijs kan de Asus V9560 VideoSuite GeForce FX 5600 nemen en wie een professionele kaart wil kan een 3Dlabs Wildcat nemen. Weer een markt minder voor Matrox.

De P650 en P750 benchmarks van Icrontic waren bepaald niet overtuigend. In de 2D benchmarks waren de Matrox kaarten trager dan gewone gamekaartjes. Tja, waar koop je dan nog een Matrox voor als het niet om de triple head of de analoge signaalkwaliteit gaat.

Dit gaat dezelfde kant op als 3dfx. Het wordt tijd dat Matrox failliet gaat zodat ze overgenomen kunnen worden door een partij als bijv. Creative/3Dlabs.
Juist het is nu toch wel duidelijk dat Matrox het niet goed meer voor elkaar heeft, in diverse tests is gebleken dat de P(arhelia) serie alleen triple head als feature heeft dat niet wordt "verbeterd" door andere merken. Alle andere features vind je ergens anders goedkoper en beter.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:44
Wil ook graag een Matrox P650 aanschaffen, alleen zit ik met 2 vragen:

*Mijn systeem heeft een voeding van slechts 145W.
Het is een Compaq Deskpro EX (zo'n model dat je zowel als tower als desktop kunt gebruiken) en dit hangt er al aan de voeding:
-PIII 1GHz,
-Intel 815 chipset,
-2x 256mb SDRAM,
-1x Western Digital 800AB (80GB),
-1x Seagate 320410A (20GB),
-1x 3COM ethernetkaartje,
-1x Plextor 40x brander,
-1x Compaq 32x CD-ROM
-1x Floppy-drive,
-1x 9,2 mm case-fan
-en als test voor de voeding heb ik al zo'n 2 maanden een Matrox G450 AGP van m'n broer er in hangen.
Deze config draait superstabiel. Nu ben ik erg benieuwd of de Matrox P650 veel meer van je voeding eist dan de Matrox G450 AGP die er nu in hangt.
Ik heb de handleiding van de P650 al gedownload van de Matrox-site. Daarin staat bij het onderdeel trouble-shooting wel een opmerking dat je minimaal een 300W voeding moet hebben. Deze handleiding betreft echter een handleiding voor de Parhelia, de P750 en de P650. Ik denk zo maar dat die opmerking slaat op de Parhelia, de grootste stroomverbruiker van het stel.
Heeft iemand hier een antwoord op?

*Zijn de drivers gelijk aan die van de Parhelia-serie of komen er aparte drivers voor de P650?

iPhone 16 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Verwijderd

De Parhelia, P650 en de P750 gebruiken dezelfde drivers.

• Willems
Ik heb net nog wat toegevoegd over de leverbaarheid van de P650 & 750, ik ben benieuwd wanneer ik er één in mijn PC kan schroeven! :)

• Willems
Ik heb een P650 besteld!

Als het goed is wordt hij volgende week naar me opgestuurd. Als hij binnen is, dan zal ik wat meer informatie aan jullie doorgeven. Bereid alvast maar wat vragen voor!

Als het goed is het ik dan ook mijn Palomino 2100+ dus dan kan ik twee dingen benchmarken!

• TD-er
@Willems:
Ik zie dat je nu de G400Max hebt. Ik hoop dat je 'm ook kunt testen met >1 monitor, op hoge refresh, want ik ben dus erg benieuwd naar de snelheid van de beeldopbouw.

* TD-er kijkt nu al uit naar je ervaringen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Willems
Tja ik heb nu de 17" even niet binnen berijk... werk op de G400 tijdelijk maar met één monitor... Maar die 17" kan niet zo'n hoge refresh aan 1152x864x77hz is het maximum wat ik eruit kon krijgen. Maar dan zal ik 1600x1200 en 1152x864 eens samen gaan testen! :)

Met twee Divx films tegelijk! hahahah :) dat lijkt me super!

• TD-er
Niet alle players kunnen op de 2e head werken. WinDVD bijvoorbeeld wel, maar (sommige versies van) de Windows Media Player en BSplayer bijvoorbeeld niet. Dit is ook zo bij niet-matrox-kaarten.

• Willems
Dat is nu juist het mooie van de matrox omdat hij twee overlays heeft. Het ene beeld is dus geen kloon van de andere. Ben alleen benieuwd welke software dat ondersteund. Tot nu toe weet ik eigenlijk nog geen kaart die zoiets ondersteund.

Verwijderd

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? :9~

edit:

Wil je dan ook eens testen of Colin McRae Rally 3 erop draait?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 21:18 ]

• Willems
Bij de enige die hem in de Pricewatch heeft Salland Automatisering.

Ik zal eens kijken of Colin McRae erop draait. Kan alleen maar een demo testen... Maar dat moet toch voldoende zijn niet?

Verwijderd

Willems schreef op 13 juni 2003 @ 21:28:
Bij de enige die hem in de Pricewatch heeft Salland Automatisering.

Ik zal eens kijken of Colin McRae erop draait. Kan alleen maar een demo testen... Maar dat moet toch voldoende zijn niet?
zeker weten _/-\o_

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:39

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik vind matrox altijd goede kaarten maken maar ik ze hadden nu wat meer aandacht aan dat triplehead kunnen geven. zoals het nu wordt aangeboden is het bijna voor niemand echt bruikbaar. geen 3x dvi dus moet je bij 3 tft's 2 stuks analoog aansluiten. En als je 3 mooie crt's hebt krijg je het probleem dat de max resolutie 1284x1024 is. ook is triplehead alleen in strecthed mode (of hoe het ook heet) zodat je een grote taakbalk krijgt over alle drie de monitoren.

Ze waren, volgens mij, de eerste met dualhead en nu met triplehead alleen moeten ze het nog wel even verbeteren.
mijn volgende kaart wordt denk ik wel weer een matrox (heb momenteel ook nog een g450 maar heb er dus een radeon pci naast moeten stoppen voor derde monitor).

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Willems
Nou ik kan op het moment Colin McRae 3.0 de demo niet draaien ! :) hahah

Daarnaast heb ik even de 3D mark 2001 gestart op de G400... en dat was niet om over naar huis te schrijven... :)

1600x1200 uiteindelijk een 3Dmark van 531
1024x768 een 3Dmark van 1527

Ik zal deze tests ook weer doen met de andere kaart.

• Willems
@CosmoOo

Ik heb het idee dat de triplehead functie ook niet echt bedoeld is voor 3 monitoren, klinkt gek.. maar het lijkt me meer te zijn vanwege de gebruikers die aan video montage doen. Twee schermen, beide met overlay.. en dan een monitor voor DVDmax waar je nog nof kunt zien hoe het op een TV eruit ziet.

Als je dan 3x 21" koopt of zo, tja, dan is het inderdaad balen dat het niet allemaal benut kan worden. En ik denk wel dat ze binnenkort weer lekker door gaan met onwikkelen. Want wat ook opvalt is dat ze een speciaal filter circuit hebben voor 2 heads, maar wanneer er een 3e is dan is dat weer niet aanwezig. van Dualhead HF -> Triplehead.

• Willems
Nou... ik zal wel een shock krijgen als ik m'n P650 ontvang. Ik heb m'n g400 aan iemand uitgeleend, omdat die een presentatie voor haar afstuderen moet doen. :-) Nu heb ik even een G200 AGP. :-)

Verwijderd

Heeft iemand er intussen al een ontvangen? Die van mij staat al 2.5 week bij Salland in bestelling.... je gaat haast denken dat ze hem bewust te vroeg op hun website hebben gezet om zo alle Matrox-diehards als klant binnen te slepen. :/

• TD-er
nog maar ff een kick.....
Heeft iemand al de P650 / P750 ?

• Willems
De mijne is nu verstuurd, waarschijnlijk heb ik heb morgen binnen, inderdaad denk ik ook dat ze hem extra vroeg op de bestellijst hebben gezet.

De matrox Shop levert ze nu ook uit, Salland zal de kaart niet standaard in het assortiment krijgen. Ik ben benieuwd wanneer die van mij in mijn computer zit! Ik zal snel resultaten met 3D mark 2001 en 2003 posten. :)

Verwijderd

De mijne ook (goh wat een toeval... ;) )

Inderdaad, Salland.
Reken maar dat ie woensdagavond in mijn pc zit!

• TD-er
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 21:16:
De mijne ook (goh wat een toeval... ;) )

Inderdaad, Salland.
Reken maar dat ie woensdagavond in mijn pc zit!
Nou dan kan ik nog net je review lezen voordat ik in het vliegtuig stap (vakantie :) )

• Willems
hahahah het probleem is of de kaart morgen wel aankomt! Af en toe duurt het 2 dagen voordat de post hier aankomt! Maar ik denk omdat ik het onder rembours heb laten versturen het wel mee zal vallen!

• Willems
Ik heb mijn P650 Zojuist ontvangen, ik heb er al een aantal foto's van gemaakt. Er zit een enorme heatsink op.

Meegeleverd is een CD, en twee DVI -> VGA adapters.

Straks post ik nog wat meer ervaringen.

Ik heb eveneens al digifoto's gemaakt! Komen straks hier ook nog wel te staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Willems op 15-07-2003 17:02 ]

• Willems
Ok Hij zit erin, eerste reactie:

MOOI en NOG scherper beeld. Nu eindelijk wel een video-overlay op 1600x1200. Powerdesk HF heeft vele functies waar ik later nog even naar ga kijken. Nu eerst even eten. :)

Verwijderd

Klinkt goed! :)
Kan de mijne morgen (>10:00 uur) ophalen bij postkantoor. Helaas doet mijn monitor het op het moment niet goed, dus verwacht van mijn kant niet al te enthousiaste reacties morgenavond... ;(

Verwijderd

Je moet je signature nog aanpassen! ;)

• The Dolf
  • Niet online
Is er eigenlijk veel kwaliteitsverschil tussen de G550 en de P serie? Ik doel dus puur op 2D gebied.

Gezocht!
Router

• Willems
Willems schreef op 14 June 2003 @ 10:13:

1600x1200 uiteindelijk een 3Dmark van 531
1024x768 een 3Dmark van 1527

Ik zal deze tests ook weer doen met de andere kaart.
Nu heb ik deze test met de andere kaart gedaan, slechts op 1024x768, een score vam 3840 3D marks 2001.

1600x1200 ga ik nu nog even testen.

Op 3dMark2003 had ik een score van 840.

• Willems
En dan nog 1725 3dmarks 2001 op 1600x1200, al met al een goede verbetering dacht ik zelf, maar ik heb geen idee wat dit nu wil zeggen voor de rest, ik speel geen spellen.

Ben meer met video, enz bezig.

• Willems
The Dolf schreef op 15 juli 2003 @ 20:03:
Is er eigenlijk veel kwaliteitsverschil tussen de G550 en de P serie? Ik doel dus puur op 2D gebied.
Ten aanzien van verschil in kwaliteit kan ik het alleen maar hebben over het verschil tussen een G400 en de P650.

Ik vind dat het beeld scherper is, helderder, het wit is witter. Het lijkt wel of het uitgangsvoltage hoger is na de filters. Maar dat kan ik allemaal niet bewijzen, waar dat aan ligt.

• Pollewob
  • Niet online
Willems: Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv meerdere berichten zo kort na elkaar te plaatsen :)

• The Dolf
  • Niet online
Willems schreef op 15 July 2003 @ 22:01:
[...]

Ten aanzien van verschil in kwaliteit kan ik het alleen maar hebben over het verschil tussen een G400 en de P650.

Ik vind dat het beeld scherper is, helderder, het wit is witter. Het lijkt wel of het uitgangsvoltage hoger is na de filters. Maar dat kan ik allemaal niet bewijzen, waar dat aan ligt.
Zou dit aan het feit kunnen liggen dat je nu DVI gebruikt ipv de normale aansluitingen?

Gezocht!
Router

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 18:46
Toch geen hoge score voor die kaart..

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• TD-er
en het belangrijkste....
Is de beeldopbouw snel genoeg als je dualhead draait op 1600*1200@80Hz, of hoger?
Oftewel is de mem-bandbreedte snel genoeg?
Is het mogelijk om alle software (BSplayer, PowerDVD, Trillian, mediaplayer, etc.) ook op de 2e head te draaien? Dat wil met de G550 dus niet :(
Zo ja, dan is deze G550 hier na mijn vakantie echt aan vervanging toe.

Heb je ook al gekeken onder photoshop of een verbetering van de 10 bit per kleur ook zichtbaar is? (lijkt me eigenlijk alleen zichtbaar wanneer je in grijswaarden zit te werken)

@TheDolf:
Het feit dat 'ie DVI-aansluitingen gebruikt zou alleen een beeldverbetering kunnen betekenen als 'ie ook DVI-monitoren gebruikt. Dit lijkt me niet, dus je zou verwachten dat de kwaliteit zelfs iets minder zou zijn, door de vaak el-cheapo DVI => VGA adapters.

• The Dolf
  • Niet online
TD-er schreef op 16 July 2003 @ 00:20:
@TheDolf:
Het feit dat 'ie DVI-aansluitingen gebruikt zou alleen een beeldverbetering kunnen betekenen als 'ie ook DVI-monitoren gebruikt. Dit lijkt me niet, dus je zou verwachten dat de kwaliteit zelfs iets minder zou zijn, door de vaak el-cheapo DVI => VGA adapters.
Ik weet dus niet welke monitoren hij gebruikt.
Ik krijg in de loop van deze week mijn G550 (vervanging van GF2 + Matrox G200) en wil eigenlijk weten of het het prijsverschil waard is.

Gezocht!
Router

• TD-er
The Dolf schreef op 16 juli 2003 @ 00:26:
[...]

Ik weet dus niet welke monitoren hij gebruikt.
Ik krijg in de loop van deze week mijn G550 (vervanging van GF2 + Matrox G200) en wil eigenlijk weten of het het prijsverschil waard is.
In zijn sig staat dat 'ie een 21" Intergraph gebruikt.
Daarnaast zijn er eigenlijk alleen nog maar LCD's met DVI te krijgen en met DVI is het ook een beetje onzinnig om over beeldkwaliteit van een videokaart te spreken :) .
Ik hoop over een week of 2 (na mijn vakantie dus) je te kunnen vertellen of de P650 een grote verbetering is tov. de G550 >:)
* TD-er heeft al min of meer besloten de overstap te maken, tenzij Willems (of anderen) hele vervelende dingen tegenkomt.

Verwijderd

Drie dingen zou ik willen weten:

1) Draait Colin McRae Rally 3 op de P650? :?
2) Betere 2D kwaliteit/snelheid dan de G-serie? :?
3) Even goede driver ondersteuning voor Linux als de G-serie? :?

Dank bij voorbaat. :)

• Willems
Ok... Ik gebruik inderdaad op het moment 1 scherm, een 21" Intergraph van 117Khz. Die draait er perfect op, lekker helder in vergelijking met de G400. Ik denk dat het toch door de Dualhead HF komt, de betere RAM DAC en betere filters.

De kaart heeft 2 hardware overlays, ik hen dit getest door de Cinergy te laten spelen op de 2e head, en met een DIVX (Die Another Day) op de 1ste head. Ik moet alleen nog even kijken hoe het zit met ze te maximaliseren per head. De software is er nog niet zo op berekend, ik kan bijvoorbeeld geen twee maal powerDVD 5 gebruiken.

Het verschil met 10 bit kleur heb ik tot nu toe niet kunnen waarnemen, ik ga daar later nog verder testen mee uitvoeren, ik moet dan ook nog even wat informatie vinden hoe dat goed te testen valt. :-) Inderdaad het 10bit in grijswaarden is misschien wel de beste toevoeging, vooral voor radiologen enz, die dan thuis wat foto's en scans zouden kunnen beoordelen met een relatief goedkope kaart. (Radioloog in familie :-) haha)

@Snake
1) Colin McRae Rally 3 draait, ik heb slechts de demo-versie geprobeerd, het draait voor zover ik zie perfect, zonder problemen. Ik denk alleen dat een test alleen goed mogelijk is met de echte versie. De demo is gemaakt toen er 95% van het spel af was. Dus er zullen wel kleine veranderen/verbeteringen gemaakt zijn.

2) De 2D kwaliteit ten opzichte van de G400 die ik had is zeker beter, kleuren zijn helderder, wit is witter. En het contrast is hoger. Zeker een verbetering. Ik heb nu eigenlijk pas echt de kans om even goed te kijken, gisteren was er een verjaardag thuis.

3) Driver ondersteuning onder Linux, tja, dat heb ik niet getest, Matrox heeft een P series driver gereleased, maar hoe en of deze werkt weet ik niet.

- Vragen: Gezien de 3D mark score is deze niet echt hoog te noemen, wat kan ik daaraan veranderen. Hoe kan ik de computer het best instellen voor 3D performance?

Tip: Bij de P650 is géén TV-out kabel geleverd, deze is echter compatibel met de G450 kabel, dus wanneer je die nog een hebt dan kan deze probleemloos gebruikt worden.

Verwijderd

@Snake
1) Colin McRae Rally 3 draait, ik heb slechts de demo-versie geprobeerd, het draait voor zover ik zie perfect, zonder problemen. Ik denk alleen dat een test alleen goed mogelijk is met de echte versie. De demo is gemaakt toen er 95% van het spel af was. Dus er zullen wel kleine veranderen/verbeteringen gemaakt zijn.

2) De 2D kwaliteit ten opzichte van de G400 die ik had is zeker beter, kleuren zijn helderder, wit is witter. En het contrast is hoger. Zeker een verbetering. Ik heb nu eigenlijk pas echt de kans om even goed te kijken, gisteren was er een verjaardag thuis.

3) Driver ondersteuning onder Linux, tja, dat heb ik niet getest, Matrox heeft een P series driver gereleased, maar hoe en of deze werkt weet ik niet.
- Vragen: Gezien de 3D mark score is deze niet echt hoog te noemen, wat kan ik daaraan veranderen. Hoe kan ik de computer het best instellen voor 3D performance?
DirectX 9.0a installeren

• Willems
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 15:31:
[...]

[...]

You're welcome! :)

DirectX 9.0a installeren
Heb ik reeds geïnstalleerd, ik denk toch dat ik ergens anders iets moet veranderen.

Ik heb Hyperion V4.48, Laatste P650 Drivers, Direct X9.0A. Alle antivirus enz. Uitgeschakeld enz. Dus ik denk dat het daar niet aan kan liggen. Iemand anders nog tips ?? :)

Verwijderd

Willems schreef op 16 July 2003 @ 16:38:
[...]

Heb ik reeds geïnstalleerd, ik denk toch dat ik ergens anders iets moet veranderen.

Ik heb Hyperion V4.48, Laatste P650 Drivers, Direct X9.0A. Alle antivirus enz. Uitgeschakeld enz. Dus ik denk dat het daar niet aan kan liggen. Iemand anders nog tips ?? :)
Daarvoor hebben we dit topic. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 19:20 ]

Verwijderd

Mijn eerste ervaringen.

Strak beeld, inderdaad nog iets contrastrijker dan de G400. De kaart laat het mankement van mijn monitor genadeloos zien :|

Ik heb (nog) geen 3D tests gedaan, want ik ben uitsluitend geinteresseerd in 2D-kwaliteit. Ik kan wel melden dat video (DivX, MPEG) weergave aanzienlijk verbeterd is. Het loopt soepeler en de beeldkwaliteit is beter. :)

Raar is wel dat ik niet meer kan kiezen voor 24-bit true color (alleen high color 16, of true color 32). Ook gaat ie bij 1152*864 niet hoger dan 120Hz en bij 1280*960 haalt ie 'slechts' 85Hz. Mijn monitor moet 142Hz resp. 121Hz aankunnen, de P650 140Hz resp. 120Hz (beide volgens de specs).
Het is natuurlijk de vraag welke driver (of Windows) dwarsligt. :?

• TD-er
Je zou verwachten dat dat te zoeken is in de monitor driver, want zelfs de G550 haalt hogere refreshrates.
Probeer eens een andere monitor driver te installeren, of kijk eens in safe-mode welke monitordrivers er onder device manager staan. Mogelijk dat er 2 staan en dat 'ie dan de meer conservatievere neemt.

Is die 24-bit mode dan min of meer vervangen door de "30-bit-mode" :? (is ook 3 kleuren per pixel)

Verwijderd

TD-er schreef op 16 July 2003 @ 21:46:Is die 24-bit mode dan min of meer vervangen door de "30-bit-mode" :? (is ook 3 kleuren per pixel)
Nee, 10-bit gigacolor kan je onafhankelijk hiervan in- of uitschakelen.

Ik heb alleen Iiyama VMPro 454 monitor geinstalleerd, maar ik zal je tip eens proberen.

• Willems
Binnenkort lanceren ze weer een tweak utility, zoals MTSTU? (ik weet nie precies hoe het heer maar zoiets ongeveer) En daarmee kun je een groot aantal custom resoluties maken. Eventueel kan powerstrip nog helpen daarmee.

• Willems
De utility om andere resoluties toe te voegen enz. Is beschikbaar via deze link:

ftp://ftp.matrox.com/pub/...03/monitor_manager1_1.exe

Deze bevindt zich slechts in Beta status. Ik heb deze zelf nog niet getest.

• TD-er
en Willems (en anderen) hoe bevalt de kaart een 2 week later? Nog steeds zo enthousiast, of zijn er ondertussen minpuntjes boven gekomen?

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik vraag me af, ik ga me pa's pc in elkaar gooien, en qua spellen speelt hij alleen spider enzo, blabla :P (zZZzzz ;) ).
Hij gebruikt de pc voor:
- foto editten (niet echt professioneel, gewoon vakantiefoto's
- Video editten (met adobe premiere)
- Internet
- Office
- Films via tv-out

Gezien de pc in de huiskamer komt, gaat hij zo stil mogelijk worden.
Is deze kaart (de p650) nou een aanrader voor hem of kan ik dan net zo goed een oudere kaart erin zetten (een andere matrox denk ik, of gewoon een radeon ofzo?)
En is de tv-out van de matrox goed te noemen (dus full screen op de tv en lekker helder en scherp beeld)??

Groetjes,
Baserunner

• TD-er
TD-er schreef op 29 juli 2003 @ 23:00:
en Willems (en anderen) hoe bevalt de kaart een 2 week later? Nog steeds zo enthousiast, of zijn er ondertussen minpuntjes boven gekomen?
Nog ff weer een schopje om een reactie te krijgen van P650/750 bezitters....

• Willems
Tja kicken in vakantietijd is problematisch hahah.

Maar ik heb tot nu toe alleen kleine problemen gehad met de video overlay, met mijn TV-kaart, maar het blijkt dat dat aan de drivers in DirectXligt, en niet aan de drivers van de Matrox Kaart. Daarnaast heb ik niet perfect mijn Drivers gedeïnstalleerd van de G400 en heeft mij dit kleine problemen opgeleverd. Maar na mijn tentamens, nog even alles lekker formateren. :) En dan ga ik weer vrolijk verder met m'n P650. Is een goeie kaart als je geen spellen wil spelen, en de kwaliteit is toch echt wel om van te smullen hahah :)

Verwijderd

Ben zeer tevreden met m'n P650. Ik heb hem als vervanging/update aangeschaft, m'n oude trouwe G550 begon toch echt meer een museumstuk (hall of fame) te worden, alhoewel ik het nog steeds een prima kaart vind.

De beeldkwaliteit verschilt niet echt als je de twee kaarten vergelijkt, al geloof ik toch dat de P650 iets beter is. Ik heb de volgende schermen aangesloten: A connector: Sony SDM-X52 DVI (1024*768@60Hz); B connector: NEC-Mitsubishi Diamond Pro 930SB (1280*1024@85Hz).

De grootste verschillen ten opzichte van de G550 merk ik in de prestaties. De 2D prestaties (Illustrator, Photoshop, algemeen zoals scrollen etc.) zijn veel beter dan de G550. De 3D prestaties zijn stukken beter. Het mag dan geen super game kaart zijn, maar ik kan nu eindelijk C&C Generals spelen, en genieten van de special effects en 3D omgeving.

Het enige wat mij eigenlijk een beetje tegen viel is dat je nog steeds geen verschillende kleur profielen kunt laden, al is dat meer een probleem van Windows XP. Matrox levert echter wel een utility bij de kaart genaamd "ColoReal" waarmee je heel uitgebreid beide monitoren (of alle 3) kunt calibreren en instellen.

Ik heb voor de P650 gekozen omdat ik eigenlijk maar twee monitoren nodig heb, en omdat deze kaart geen ventilator heeft. Heb al genoeg van die dingen in m'n kast zitten.

De installatie van zowel de hard- en software verliep vlekkeloos.

Kortom, ik ben tot nu toe zeer tevreden met de kaart. Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is de ondersteuning voor de kleurprofielen, al is dat denk ik vooral de schuld van Windows XP.

Nog wat andere specs: Windows XP Pro UK SP1, Asus A7V333 (eerste revisie of zo, AGP 4X)

• TD-er
Nou ik heb nu dus ook de P650 binnen en zojuist geïnstalleerd.
Ik denk dat het toch echt wel een aanrader is om je windows opnieuw te installeren. Ik had voordat ik deze plaatste wel eerst de G550 drivers eruit gegooid, maar kreeg toch wel problemen na de Parhelia driver geïnstalleerd te hebben.
Dus maar weer gedeinstalleerd en de nieuwste gedownload van de matrox-site.
Nog voordat ik de nieuwe driver erop gezet had, was m'n PC echt zo verschrikkelijk traag.
Nou ja nieuwste drivers erop en monitoren calibreren. Lekker makkelijk tooltje, wat ook nog eens rekening houd met verschillen tussen de monitoren (je calibreert eerst de beide monitoren en daarna stel je de lichtste monitor(en) bij, zodat 'ie(ze) lijk(t)(en) op de donkerste.)

Maar als je van resolutie verandert (heb bijv even 3dmark 2003 gedraaid (score van 368)) dan krijg je allemaal vage dingen op het scherm. Bepaalde tinten krijgen een speciale blauw kleur en die lijken over het beeld heen te gaan alsof je een enorme ghosting hebt.
Het kan ook een probleem zijn met de nog steeds geinstalleerde gamma-corrector van Adobe (zat bij Photoshop)
Het beeld wil na een resolutieverandering ineens ook heel vaal worden.
Dit lijken mij echt driver-problemen.

Het beeld is zeker strakker dan met de G550. (je ziet dat de kleur-alignment (convergentie) van de monitor beter kan zeg maar) Mits goed ingesteld (en dus niet aangetast na een resolutiewissel) geeft deze kaart een merkbaar helderder beeld.

De beeldopbouw is een stuk sneller dan met de G550 (is ook wel logisch, want op deze resoluties en refreshrates trek je altijd al ruim 1 GB/s en dat is al bijna het max wat het geheugen van de G550 kan leveren)

* TD-er gaat er toch eens over denken om windows-XP opnieuw te installeren.

De installatie van de nieuwe intel-inf-drivers werkt trouwens niet als de p650 nog niet geinstalleerd is, terwijl Intel aanraad dat te doen voordat je de andere drivers erop zet. Mischien dat dit ook een gevolg is van een wat oudere XP-installatie.

• Boondock_Saint
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik heb hier ook twee monitoren staan. Een 15" flat en een 17" crt. Ik wilde het eerst doen met twee gf 4 mx (agp en pci) maar dat werkt niet lekker (pas na een harde reset heb ik twee schermen).

Dus wil ik maar aan de matrox, want spellen speel ik wel op m'n cube. Mijn vraag is eigenlijk of het op de p650 ook mogelijk is om twee monitoren en een tv-out te hebben waarbij de tv-out een kloon is van een van de monitoren. Dit met behulp van verloopstukjes. Of is het zo dat als je een verloopstukje gebruikt, er op die uitgang geen monitor meer bij kan? Dus of 2 monitoren of 1 monitor + 1 tv.

Ik wil dit weten omdat een p650 wat goedkoper is dan een p750.

Blasphemy is a victimless crime

• Willems
Het is niet mogelijk om twee monitoren en TV out te gebruiken op de de P650, deze heeft slechts twee uitgangen. Als je dat wil dan is het echt noodzakelijk om een P750 te kiezen.

Trouwens de P650 heeft standaard geen TV-out cable. Deze moet je ook nog bestellen. Maar waarschijnlijk ook wel in de gewone winkel te krijgen, het is een kabel die je kunt vergelijken met een G450 TV-Out connector.

[ Voor 39% gewijzigd door Willems op 29-11-2003 17:22 ]

• Pollewob
  • Niet online
Waar zijn alle 'Grote Topics' naartoe?

Deze is gekicked --> Dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.