Toon posts:

AMD Athlon 2000 XP instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd in mijn systeem zo instabiel als de pest!

Als hij crasht krijg ik een blauw scherm waarin o.a. het volgende staat:

IRQ drv is not equal or less

Vervolgens start hij opnieuw op en meldt dat Windows een ernstige fout heeft hersteld. Als ik de gegevens van die fout wil zien kom ik bij de Microsoft Knowlage Base uit en daar kan ik echt geen kaas van maken!

Heb inmiddels alle hardware losgehad, schoongemaakt. Software opnieuw geinstalleerd, updates.

Ook geeft in mijn BIOS de CPU temp. gem. zo rond de 60-70 graden aan als hij crasht.

Weet werkelijk niet wat ik eraan kan/moet doen?

Als iemand meer gegevens nodig heeft dan hoor ik het wel!

Greetz Alex

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

In de FAQ staat een lijst met 'foutcodes die windows geeft in zo'n blauw scherm' gloof ik. En als ik het zo zie is de temp van je cpu ook aan de hoge kant en kijk of je in de bios, de functie "cpu shutdown Temperature" aan hebt staan.

Hier zul je ook wat tips vinden. Technische PMG FAQ
Blauwe Schermen Guide

[ Voor 50% gewijzigd door whyz op 07-06-2003 09:01 ]

Right for all the wrong reasons.

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 09:09
Geef eens wat meer spec's (cpu(core), moederbord, cpu-koeler, evt case fans)

Het lijkt erop dat je last heb van slechte koeling.
Vooral de oude Athlon XP 2000 met Palomino core zijn een beetje kacheltjes op chip formaat. Niet zo extreen als een AMD Thunderbird 1400mhz maar toch erg heet.
Vooral met dit warme weer is luchtstroom in je case erg belangrijk, kijk dus eens naar case fans.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
60-70 graden is veeels te heet. Ik zou maar kijken voor een betere cooler, casefans
en wat meer specs posten zou handig zijn :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

KaMiKaZe schreef op 07 juni 2003 @ 09:35:
60-70 graden is veeels te heet. Ik zou maar kijken voor een betere cooler, casefans
en wat meer specs posten zou handig zijn :)
Mijn XP 2000 Palomino is op dit moment ook 73 graden, en als ik een spelletje heb gespeeld is hij daarna nog tien graden warmer. Het is inderdaad vrij warm, maar hij wordt er echt niet onstabiel van.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor software heb je ge-installeerd? Met sommige software krijg je het hetzelfde resultaat (BSOD met dezelfde foutmelding).

[ Voor 17% gewijzigd door TweakerNummer op 07-06-2003 09:50 ]

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Test je geheugen eens !! dat geeft ook vaak deze melding.

Verwijderd

Mijn nieuwe 2000+ tbred wordt altijd tussen de 29,5 en 36 graden. Maar volgens mij mag zo'n 2000+ iets van 90 graden worden, tenminste dat staat in een van de links van de faq. Mij lijkt dus dat 60-70 graden nog wel stabiel hoort te lopen (maar dat verschilt natuurlijk per exemplaar).

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Uhm die 90 is volgens mij DIE temeratuur, niet iets wat tie kan volhouden zeg maar, en tuurlijk kunnen die procs stabiel lopen op hoge temeraturen maar dat is ook een kwestie van mazzel hebben(of een t-bred) maar ik ben benieuwd waar de topicstarter blijft met de extra info over zijn specs??? Werd hierboven al twee keer naar gevraagd.

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

Mijn xp2000+ wordt zonder ventilator 65/66 graden met kast open, vcore met 0,025 omlaag, door het runnen van burnk7, ofwel CpuBurn. Met kast dicht werd hij 70 graden en kreeg ik een stop fout (xp)..

Helaas kan ik de vcore niet met 0.050 verlagen (burnk7 liet xp na een half uur vastlopen met dezelfde stop) en met vcore op 1.6 volt (ipv 1,775), temperatuur nu maximaal 63 graden, liep hij vast tijdens het booten van xp pro (spontane reset).

Met een ventilator erop wordt hij nu 46 graden idle en 54 graden stressed maximaal (burnk7 een uur gedraaid) en de hdd ging van 40 naar 29/30 graden. Dit zijn redelijke temperaturen. Nu weet ik dat ik een nieuwe koeler nodig heb.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Marzman schreef op 07 June 2003 @ 09:43:
[...]

Mijn XP 2000 Palomino is op dit moment ook 73 graden, en als ik een spelletje heb gespeeld is hij daarna nog tien graden warmer. Het is inderdaad vrij warm, maar hij wordt er echt niet onstabiel van.
Het gaat niet alleen om stabiliteit, maar ook om levensduur. een proc die continue boven aanbevolen temp grens draait gaat veel minder lang mee.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Denk dat je een stukje brakke Hardware hebt....Heb je al een keer geprobeerd om de fail-safe bios instellingen te laden? Misschien dat dat iets wilt helpen, tenminste voor troubleshooting....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 11:40:
Heb je al een keer geprobeerd om de fail-safe bios instellingen te laden?
Wou eerst ff uitzoeken wat dat precies inhoud. Is dat een soort 'veilige modus' zeg maar?

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

Houston3

ole

die error had ik toen ik verkeerde drivers gebruikte voor mn onboard ac97 sound(na een game crashte alles spontaan met die error) :), dus als je dat heb kan je die proberen te vervangen.

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-08 17:56
Heb ook gehad bij m'n broer z'n pc ... ook een XP2000+
dat er teveel koelpasta op de cpu was geplaatst en de koeler zat niet helemaal perfect vast.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt uit de wereld nu ik mijn kast los heb en er een kamerventilator op heb staan! Niet echt optimaal, dus rap op zoek naar een geschikte cooler.

Surgesties??

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 14:43:
Het probleem lijkt uit de wereld nu ik mijn kast los heb en er een kamerventilator op heb staan! Niet echt optimaal, dus rap op zoek naar een geschikte cooler.

Surgesties??
De search??

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wanbeleid is ook beleid.

Pagina: 1