Ik heb een databaseje met 3 velden: id, naam en prijs.
Er staan producten in, 5 stuks wel te verstaan.
Nu heb ik het volgende script die de producten uit de database haalt en zo in een formulier met checkboxes zet. Voor ieder product een checkbox:
Wanneer ik nu op verzenden klik moet er een nieuwe pagina worden geopend die de geselecteerde producten laat zien, en van alle producten die geselecteerd zijn, de prijzen bij elkaar optelt en weergeeft. En daar kom ik dus niet uit.
Dit is wat ik al heb:
Nu weet ik dat er nog een lus in moet, en ergens klopt er in die query ook iets niet, maar ik kom er niet meer uit. Om de prijzen op te tellen moet er iets met SUM in, maar ook dat is me niet helemaal duidelijk.
Ik hoop dat iemand mij hier mee op weg kan helpen, dat zou heel rielekst zijn
Alvast bedankt !
Er staan producten in, 5 stuks wel te verstaan.
Nu heb ik het volgende script die de producten uit de database haalt en zo in een formulier met checkboxes zet. Voor ieder product een checkbox:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <html> <form action="drie.php" method="post" enctype="multipart/form-data"> <?php $db = mysql_connect("localhost", "root", ""); mysql_select_db("som",$db); $query = "SELECT id, naam, prijs FROM producten ORDER BY id DESC"; $result = mysql_query($query); while(list($id, $naam, $prijs) = mysql_fetch_row($result)){ print "<input type=\"checkbox\" value=\"".$id."\">".$naam."<br>"; } echo "<input type=submit value=Verzenden>"; ?> </html> |
Wanneer ik nu op verzenden klik moet er een nieuwe pagina worden geopend die de geselecteerde producten laat zien, en van alle producten die geselecteerd zijn, de prijzen bij elkaar optelt en weergeeft. En daar kom ik dus niet uit.
Dit is wat ik al heb:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?php $db = mysql_connect("localhost", "root", ""); mysql_select_db("som",$db); $result = mysql_query("SELECT * FROM producten WHERE id=$id"); $myrow = mysql_fetch_array($result); echo "<table border=1>"; echo "<tr><td>naam</td><td>prijs</td></tr>"; while($myrow = mysql_fetch_array($result)) { echo "<tr><td>"; echo $myrow["naam"]; echo "<td>"; echo $myrow["prijs"]; } echo "</table>"; ?> |
Nu weet ik dat er nog een lus in moet, en ergens klopt er in die query ook iets niet, maar ik kom er niet meer uit. Om de prijzen op te tellen moet er iets met SUM in, maar ook dat is me niet helemaal duidelijk.
Ik hoop dat iemand mij hier mee op weg kan helpen, dat zou heel rielekst zijn
Alvast bedankt !