Ik ben wat ontevreden over mijn soundchipje op mijn mobo (asus a7v333) en ben op zoek naar een geluidskaart. De prijs kan me niet zo heel veel schelen ik ben in eerste instantie benieuwd naar de mogelijkheden, maar goed, laat ik zeggen max € 200,– Het gebruik is voor het afluisteren van muziek. Het doorgeven van film / dvd muziek naar de versterker beneden. Het opnemen van muziek van de radio. En in wat mindere mate voor het spelen van wat games.
Ik heb ook een minidiskspeler en die wil ik wel eens aansluiten op mijn compu.
Ik heb overigens een terratec dmx kaart gehad, maar ja, die is niet compatible met xp.
Ik zou het fijn vinden om een kaart te hebben die: makkelijke aansluitingen heeft voor de stereotoren beneden, die digitale in en uitgangen heeft. Die de overige uitgangen ook heeft en alle dvdmuzieksoorten kan doorgeven.
En dan daarover nog een vraag: Om dts en al dat meer vanaf de computer naar de versterker door te zenden, moet dat dan perse digitaal of via glaskabel?
Nou zijn er heeele dure merken, maar na wat zoeken kwam ik op:
Creative Labs
Sound Blaster® Audigy™ 2 Platinum EX
€ 199,--
Sound Blaster Live Platinum
€ 112,--
Terratec
DMX 6FIRE 24/96
€ 177,--
Nou las ik in deze topic dat de Terratecs altijd beter zijn, met name de 6Fire. Maar wat mij nou benieuwd is het volgende:
Een nieuw moederbord kost me minder geld en als ik nou zo’n Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0 koop dan kan ie alles aan wat ik hier eigenlijk wil, toch? Behalve dat ik stekkertjes moet kopen omdat je de tulpstekkertjes niet zo gemakkelijk in de computer kunt proppen.
Wie kan mij nou zeggen wat wijsheid is. Zo’n soundkaart is voor langere tijd en een nieuw moederbord, tja, die is wel weer sneller. Ik kom er eigenlijk niet meer uit...
Ik heb ook een minidiskspeler en die wil ik wel eens aansluiten op mijn compu.
Ik heb overigens een terratec dmx kaart gehad, maar ja, die is niet compatible met xp.
Ik zou het fijn vinden om een kaart te hebben die: makkelijke aansluitingen heeft voor de stereotoren beneden, die digitale in en uitgangen heeft. Die de overige uitgangen ook heeft en alle dvdmuzieksoorten kan doorgeven.
En dan daarover nog een vraag: Om dts en al dat meer vanaf de computer naar de versterker door te zenden, moet dat dan perse digitaal of via glaskabel?
Nou zijn er heeele dure merken, maar na wat zoeken kwam ik op:
Creative Labs
Sound Blaster® Audigy™ 2 Platinum EX
€ 199,--

Sound Blaster Live Platinum
€ 112,--

Terratec
DMX 6FIRE 24/96
€ 177,--

Nou las ik in deze topic dat de Terratecs altijd beter zijn, met name de 6Fire. Maar wat mij nou benieuwd is het volgende:
Een nieuw moederbord kost me minder geld en als ik nou zo’n Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0 koop dan kan ie alles aan wat ik hier eigenlijk wil, toch? Behalve dat ik stekkertjes moet kopen omdat je de tulpstekkertjes niet zo gemakkelijk in de computer kunt proppen.
Wie kan mij nou zeggen wat wijsheid is. Zo’n soundkaart is voor langere tijd en een nieuw moederbord, tja, die is wel weer sneller. Ik kom er eigenlijk niet meer uit...
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.