• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Jaja, ik heb de search gebruikt, maar alle subjects zijn al behoorlijk oud, en de tijd staat niet stil. :X Bovendien staan er onbeantwoorde vragen in en wil ik geen oud topic schoppen.

Zometeen al, of anders morgen, wil ik een Canon Powershot G3 gaan kopen. Daar gaat de discussie niet over. Ik wil echter weten wat voor een opslag van 512 MB of 1 GB het meest handige is: een microdrive of een compactflash kaart

Graag jullie ervaringen en meningen op de volgende punten:
  • Stroomverbruik: gebruikt een microdrive zoveel meer stroom dan compactflash?
  • Snelheid: is een microdrive nog zoveel sneller dan compactflash? Dat is van belang bij het snel nemen van veel foto's maar in hoeverre vangt de interne camerabuffer eventuele snelheidsproblemen op?
  • Schokbestendigheid: ben je na een bungyjump alle gegevens op je microdrive kwijt?
  • Compatibiliteit: wordt een microdrive door alle cardreaders geslikt?

[ Voor 5% gewijzigd door PJKs op 06-06-2003 13:18 ]

ja, graag!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Microdrive is iig niet altijd sneller dan CF geheugen :) Zie ook deze test.
De camerabuffer is wel belangrijk iig. Iets wat ik zelf wel merk bij mijn Canon A70. Het maakt voor een groot deel dan ook niet uit of ik snel of langzaam CF geheugen neem, de eerste 7 à 8 foto's merk je het iig niet, daarna gaat de snelheid van het CF geheugen wel meespelen. Ik neem aan dat dit met de G3 ook het geval zal zijn :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:52

Nitai

Live the life you love.

je moet ook kijken naar de duurzaamheid van je geheugen. Ik zelf zou niet 1 gig aan geheugen willen kwijtraken etc.

dan is kleiner CF geheugen toch handiger..

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Ik heb al gezien dat 512 MB Kingston een goede middenmoot is. Zowel wat betreft prijs als wat betreft snelheid (stuk sneller dan Sandisk)

Je hebt gelijk over kwijtraken. In mijn vakantie ben ik twee keer een camera kwijtgeraakt. Met bijbehorende foto's.

ja, graag!

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Kheb inmiddels net een G3 met een 256 MB Kingston CF kaart gekocht. Slotje...

ja, graag!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

PJK schreef op 06 juni 2003 @ 13:17:
Jaja, ik heb de search gebruikt, maar alle subjects zijn al behoorlijk oud, en de tijd staat niet stil. :X Bovendien staan er onbeantwoorde vragen in en wil ik geen oud topic schoppen.

Zometeen al, of anders morgen, wil ik een Canon Powershot G3 gaan kopen. Daar gaat de discussie niet over. Ik wil echter weten wat voor een opslag van 512 MB of 1 GB het meest handige is: een microdrive of een compactflash kaart

Graag jullie ervaringen en meningen op de volgende punten:
  • Stroomverbruik: gebruikt een microdrive zoveel meer stroom dan compactflash?
  • Snelheid: is een microdrive nog zoveel sneller dan compactflash? Dat is van belang bij het snel nemen van veel foto's maar in hoeverre vangt de interne camerabuffer eventuele snelheidsproblemen op?
  • Schokbestendigheid: ben je na een bungyjump alle gegevens op je microdrive kwijt?
  • Compatibiliteit: wordt een microdrive door alle cardreaders geslikt?
Bungeejumpen moet wel lukken, daarbij krijg je niet echt veel G-krachten te verduren, als het goed gaat kom je namelijk niet met een harde smak op de grond terecht.

Een compactflash kaartje zou je van 10 meter hoog op een betonnen vloer kunnen laten vallen zonder dat de gegevens beschadigd raken. Bij een microdrive moet je daar wat meer bij oppassen, vooral als er op het kaartje gescreven wordt is hij kwetsbaar, als je op zo'n moment je camera van een meter hoog op een betonnen vloer laat vallen is er al heel wat meer risico, als de Microdrive echter uit is kan hij veel meer verdragen.

Microdrives hebben echter wel luchtdruk nodig om te kunnen worden gebruikt, als je hoog in de bergen gaat waar de lucht ijler is dan kun je ook problemem krijgen.

Verder heb ik nog nooit van een cardreader gehoor waarbij microdrives niet werkten, dat moet geen probleem zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1