• Boxed
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 08:54

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Binnenkort ga ik een canon G2 camera kopen met natuurlijk wat extra geheugen. Wat is gehoord heb van de IBM microdrive is dat het redelijk veel meer stroom vraagt, dus gaan de batterijen minder lang mee.
Is het dan beter om toch voor het CompactFlash te gaan?

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb datzelfde gehoord. Om die reden zou ik dus ook voor het compactflashgeheugen gaan. En omdat het iig solid-state-storage is, denk ik dat het ook beter tegen klappen kan (als je je camera in een ravijn laat vallen bv..)

* Delerium heeft een Canon G1 en hetzelfde probleem.
Zodoende ga ik volgende week 256 Mb flash kopen.

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Microdrive is wel vele malen gevoeliger voor schokken en trillingen.... dus ligt er ook aan waar voor je je camera gaaat gebruiken...Microdrive vreet inderdaad meer batterijen dan een compact flash... Ik heb gehoord dat microdrive ook vele malen warmer wordt dan een normaal opslag medium
Ik zelf zou voor de compactflash gaan...

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Beetje appels met peren vergelijken: CFI 256 versus CFII 384.. voor de zelfde prijs zou ik gewoon voor de CFI gaan... 256 is zeer plenty voor jpg bij hoge res en gem compressie bij Canon (zal bij G2 rond de ~900 kb zitten > efectief ~250 plaatjes op in CF kaart). CFII vreet stroom > 2 tot 3 maal zoveel > is ook 2 tot 3 keer zo snel leeg de batterij... dus..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
is die microdrive ook niet een stuk trager dan compactflash? Of valt dat wel mee? Ik vind het bij mijn digicam altijd best irritant dat ie even bezig is om een foto op te slaan..

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Op woensdag 24 juli 2002 12:31 schreef rick_h het volgende:
is die microdrive ook niet een stuk trager dan compactflash? Of valt dat wel mee? Ik vind het bij mijn digicam altijd best irritant dat ie even bezig is om een foto op te slaan..
volgens mij is een microdrive juist sneller..

Verwijderd

Ik hoor hier alleen maar negatieve argumenten
kan iemand ook vertellen waarom hij nu juist wel voor
een micro drive heeft gekozen?
Ik meende juist dat microdrive wat sneller was en dat
dat juist een voordeel was tov normaal (dus niet het snellerre en duurdere) compactflash.
ik wil namelijk de 602z aanschaffen en zit nog te twijfelen tussen deze twee ook in verband met de mogelijkheid van het opnemen van een filmpje en continous foto's

Verwijderd

Positieve argumenten???

Wat dacht je van de verhouding prijs/aantal Mb?
Ik gebruik zelf een MicroDrive van 1Gb in mijn Dimage 7i, merk niks van traagheid of extra batterijverlies....

Kijk maar eens op:
[url="http://www.pixxass.de/tep/catalog/default.php?cPath=81_22_49"]Pixxass[/url]

¤ 226,49 voor een MicroDrive van 1Gb :9

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 13:29 schreef OWHek het volgende:
Ik hoor hier alleen maar negatieve argumenten
kan iemand ook vertellen waarom hij nu juist wel voor
een micro drive heeft gekozen?
Ik meende juist dat microdrive wat sneller was en dat
dat juist een voordeel was tov normaal (dus niet het snellerre en duurdere) compactflash.
ik wil namelijk de 602z aanschaffen en zit nog te twijfelen tussen deze twee ook in verband met de mogelijkheid van het opnemen van een filmpje en continous foto's
De 1GB microdrive schijnt een stuk sneller en efficienter te zijn dan zijn 340mb voorganger.
Ik heb er zelf ook een gekocht voor mijn S602. Ik heb er voor gekozen i.v.m. mijn aanstaande reis van 12 weken naar Azie >:) .
Ik heb geen problemen ondervonden met warm worden of slecht batterij verbruik... maar ik kan het niet vergelijken met CF.
Filmpjes opnemen werkt trouwens perfect (kan tot 15 minuten).

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, waarom de 340 Mb in de handel is/was... er was gewoon geen concurrentie van solid-state geheugen.

Net zoals er met de 1 Gb microdrive geen concurrentie is, want daarvan zijn nog lang geen chips te koop met een normale prijs.

* Delerium kijkt toch ff of 1 Gb Microdrive niet leuker is. :P

Verwijderd

Je gaat een Powershot G2 kopen. Dat ding gaat lang mee door de krachtige batterij.
Ik zou me geen zorgen maken om het stroom verbruik.
Een microdrive is ook getest tegen schokken. Hij kan een schok van een groot aantal G-krachten incasseren.

Ik denk dat je meer zorgen moet gaan maken over je camera dan over die Microdrive als je hem laat vallen :)

PS: Ik heb een Compactflash kaartje van 256MB in mijn Canon Powershot S40 zitten en ik vind dat meer dan genoeg. Als ie vol is haal ik hem wel weer leeg en kan ik weer eens +- 120 foto's knippen (Hoogste resolutie/superfine).

Doe er je voordeel mee en succes met je keuze.

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Aangezien ik de microdrive goedkoper kan krijgen, en de G2 toch redelijk lang met accu doet, ga ik voor de microdrive.

Bedankt voor het advies!

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

Verwijderd

Goedkoper = hoeveel (als ik vragen mag :P)

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:53

robbydw

live your life

beetje off topic maar goed...
Ik zie hier nogal wat keren de Canon G2 voorbij komen.
Ik heb ook veel interesse in deze camera en overweeg hem aan te schaffen. Heeft één van jullie positieve danwel negatieve ervaringen met deze camera?

Wil hem graag in de VS aanschaffen omdet de camera daar enkele honderden euro's (=dollars) :) goedkoper is. Zit echter alleen met de vraag hoe het dan met garantie zit, mocht er wat mee zijn.

Geen commentaar

Verwijderd

[b]..

PS: Ik heb een Compactflash kaartje van 256MB in mijn Canon Powershot S40 zitten en ik vind dat meer dan genoeg. Als ie vol is haal ik hem wel weer leeg en kan ik weer eens +- 120 foto's knippen (Hoogste resolutie/superfine).

Doe er je voordeel mee en succes met je keuze.
Hmm, als ik op hoogste resolutie foto's maak en op superfine dus, kunnen er

256/11.1 = 23 foto's op :?

Ik weet niet maar hoe slaat die S40 ze op dan ? Mijn minolta als Tiff (uncompressed) van 11 Mb per stuk >:)

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 15:34 schreef robbydw het volgende:
Ik heb ook veel interesse in deze camera en overweeg hem aan te schaffen. Heeft één van jullie positieve danwel negatieve ervaringen met deze camera?

Wil hem graag in de VS aanschaffen omdet de camera daar enkele honderden euro's (=dollars) :) goedkoper is. Zit echter alleen met de vraag hoe het dan met garantie zit, mocht er wat mee zijn.
Niet doen, lees shopsurvey over US bedrijven :(

Doe het dan ik Duitsland, scheelt ook veel maar is superbetrouwbaar. Ikke 2 Minolta's bij [url="http://www.photoshoppingenter.de"]www.photoshoppingenter.de[/url] besteld :)

Verwijderd

Hmm, als ik op hoogste resolutie foto's maak en op superfine dus, kunnen er
256/11.1 = 23 foto's op

Ik weet niet maar hoe slaat die S40 ze op dan ? Mijn minolta als Tiff (uncompressed) van 11 Mb per stuk
OK, ik heb het dan over de JPG formaat. Die zijn tussen de 1,5MB en 3MB per foto op m'n S40.

Ik kan ook een foto nemen in RAW formaat. Als ik die dan laat converteren naar TIFF formaat dan is 1 foto 22,5MB.

Een RAW formaat foto (Dus op de camera) is bijna 4 MB.

Maare..... volgens mij dwalen we een beetje van dit topic af. :)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op donderdag 25 juli 2002 15:34 schreef robbydw het volgende:

G2: super camera! Als je beetje van fotograferen houdt en je hebt het geld ervoor dan zou ik het zeker doen. Je kunt echt heel veel dingen instellen, maar de AUTO-stond werkt ook perfect.

Ik zou hem wel in Nederland kopen als ik jou was, als je gezeik krijgt met het ding zit je dan iig goed. Maar als het echt heel veel geld scheelt is het natuurlijk te overwegen om dat risico te nemen.

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Ik laat hem zelf uit China komen. (Canon G2 ¤510, IBM Microdrive 340Mb ¤40) Voor de garantie kan ik hem naar Canon zelf sturen, de support van Canon is behoorlijk goed. *D

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:53

robbydw

live your life

Op vrijdag 26 juli 2002 12:20 schreef Boxed het volgende:
Ik laat hem zelf uit China komen. (Canon G2 ¤510, IBM Microdrive 340Mb ¤40) Voor de garantie kan ik hem naar Canon zelf sturen, de support van Canon is behoorlijk goed. *D
Heb je deze camera inmiddels binnen of moet ie nog komen?
Laat eens weten naar de ervaringen en bij waar je hem hebt aangeschaft. (betaalwijze e.d.)

Geen commentaar

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 12:20 schreef Boxed het volgende:
Uit China? :P Hoe sturen ze m op dan? Als er niks speciaals op staat moet je ook nog eens 19% BTW er over betalen bij de douane (en misschien invoerrechten).

Verwijderd

Als er niks speciaals op staat moet je ook nog eens 19% BTW er over betalen bij de douane (en misschien invoerrechten).
En dan is hij nog stukken goedkoper dan in Nederland.

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Hmm het is inderdaad wel een ideetje om een paar foto's te laten maken zodat mocht de douane gaan checken, ze zullen denken dat het een vakantie camera is. Bedankt voor het idee.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Op vrijdag 26 juli 2002 21:08 schreef Boxed het volgende:
Hmm het is inderdaad wel een ideetje om een paar foto's te laten maken zodat mocht de douane gaan checken, ze zullen denken dat het een vakantie camera is. Bedankt voor het idee.
Een vakantiecamera in originele doos, met boekjes en nekkoord nog in plastic en een factuur erbij :? Ze zijn niet dom bij de douane denk ik hoor ;)
Pagina: 1