Toon posts:

Nieuwe QTec 350 W voeding, PC werkt niet... wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn oude voeding het had begeven (hij begon te roken en ik rook brandend plastic) heb ik een nieuwe voeding gekocht, een QTec 350 W (low noise).

Heb alle hardware dat voeding nodig heeft aangesloten, inclusief moederbord, alleen... wanneer ik de voedingskabel aansluit (ik hoor wel spanning erop staan) gebeurd er helemaal niets. Moet er niet normaal een harde schijf even gaan spinnen of dat de fan van de koeling gaat draaien? Met mijn oude voeding was dit namelijk wel het geval. Ben nu bang dat door de rokende voeding meer onderdelen van mijn PC het hebben gegeven. Wie kan me informatie verschaffen of je in ieder geval de fan van de QTec hoort/ziet draaien zodra je de voedingskabel erop aansluit, of dat de harde schijf even moet gaan spinnen...?

Waar kan ik het anders gaan zoeken e.g. wat zou er ook door overspanning het kunnen hebben begeven?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

wat voor moederbord, wat voor processor, wat voor geheugen en hoeveel. 8)7

Enz, enz, enz

de FAQ's lezen die op de verschillende fora op tweakers staan helpt ook. :(

Oh ja, een tip, als je een Pentium 4 hebt, naast de processor zit een aansluiting voor zo'n 4 pins molex, want de P4 die zuipt niet meer uit de 5 volt lijn maar van de 12 volt lijn!

[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 06-06-2003 13:20 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Had er eerst een 300 W voeding inzitten, trok het prima. Zit een Asus K7V moederbord in (3 jaar oud) 800 Mhz processor (AMD) 512 Mb intern geheugen (SDRAM geloof ik), verschillende harde schijven, etc.etc... PC is zo'n 3 jaar oud.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 13:26 ]

Verwijderd

Controleer ff de atx stekker of ie wel goed contakt maakt...Heb ik zelf ook gehad...je zoekt je er een ongeluk na als je pc om die reden niet werkt :) 8)7 Verder probeer je nieuwe voeding eens op een ander systeem (kan doa zijn en dan kun je dus terug naar de winkel) :)

Verwijderd

rode pinnetje op 230 V? 8)7

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:29
De schakelaar achter op de voeding in de goede stand. Heb ik een keer gehad, bij het verzetten van mijn kast had ik de schakelaar omgezet. Ik heb me rot gezocht waarom mijn pc niet meer aan wilde. :o

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat je nog kan proberen om te checken of het aan je voeding ligt is de voeding los van je moederbord aanzetten. Dit kan door de groene met zwart te verbinden.
Hang wat spul (b.v. een cdrom speler) aan je voeding en kijk of deze werkt.

Meer info over dat laatste kan je hier vinden.

Of je voeding direct stroom levert hangt af van het moederbord. In de BIOS staat er meestal een settings met 'power up on power loss' oid.. Zoiets is dus neit voeding-afhankelijk.
Het komt best vaak voor dat een brakke voeding meerdere componenten beschadigd, jouw geval is dus geen uitzondering. (als dan wat componenten kapot zijn gegaan door je oude voeding)

[ Voor 50% gewijzigd door Laurent op 06-06-2003 14:40 ]

Verwijderd

Omdat jij het bent, ja :+ :+ 8)7

dit is onzin natuurlijk.........kijk nogmaals gewoon ff of je atx connector goed contact maakt :) zoniet probeer die voeding ff op een andere pc dan weet je zeker of ie wel werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 15:42 ]

Pagina: 1