Ik heb online een atx-psu besteld maar er zit geen powerknop aan. De aansluiting is wel precies hetzelfde als de oude maar op die oude zit wel een powerknop. Heb ik nou de verkeerde besteld?
atx voedingen zet je via het mobo aan
je moet gewoon van de mobo-connector de groen(of grijze) draad met een zwarte verbinden (dus kortsluiten) dan gaat ie wel aan
je moet gewoon van de mobo-connector de groen(of grijze) draad met een zwarte verbinden (dus kortsluiten) dan gaat ie wel aan
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
je hebt geen powerknop nodig, een atx voeding gaat aan via je moederbord
/edit
shit had er niet zon lang verhaal van moeten maken
/edit
/edit
/edit
Als hij op de oude welzat moet dat gewoon een AT voeding geweest zijn ipv ATX... maar dat kan je makkelijk herkennen aan de grote ATX stekker...
en je kan een atx voeding nog altijd starten door de groene draad met een zwarte te verbinden
en je kan een atx voeding nog altijd starten door de groene draad met een zwarte te verbinden
Op donderdag 16 augustus 2001 14:21 schreef maddog_rvo het volgende:
je hebt geen powerknop nodig, een atx voeding gaat aan via je moederbord
/edit
/edit
Ow verrek ja, dat zou hij wel es kunnen bedoelenOp donderdag 16 augustus 2001 14:22 schreef wildmedia het volgende:
AT vs ATX? Of bedoel je een powerknop aan de achterkant.
Maar dan maakt het geen ruk uit... als die knop er niet op zit staat hij gewoon altijd aan
Sommigen ATX voedingen hebben aan de achterkant een knopjüh zitten om de spanning er helemaal af te halen (voor als je voor lange tijd weggaat)Op donderdag 16 augustus 2001 14:22 schreef BrZ het volgende:
Als hij op de oude welzat moet dat gewoon een AT voeding geweest zijn ipv ATX... maar dat kan je makkelijk herkennen aan de grote ATX stekker...
nee ik heb wel een atx-voeding nodig want me mobo heeft een atxplug maar op me oude voeding zat een powerswitch. Dus niet op de achterkant maar aan een draadje. Maar hoe moet ik nou me comp aanzetten?
Op je moeder bord zou een powerswitch aansluiting moeten zitten...Op donderdag 16 augustus 2001 14:27 schreef ajampaniki het volgende:
nee ik heb wel een atx-voeding nodig want me mobo heeft een atxplug maar op me oude voeding zat een powerswitch. Dus niet op de achterkant maar aan een draadje. Maar hoe moet ik nou me comp aanzetten?
Maarruh wat voor pc had je? toch niet een compaq of iets dergelijks???
Verwijderd
Of je mobo een atx aansluiting heeft, zegt niks over je voeding. Maar als je een ATX voeding hebt, heb je nooit een aan/uit knop. Je sluit de voeding aan op je moederbord, power sw kabeltje van je kast naar moederbord, en dan doet ie het hoor.Op donderdag 16 augustus 2001 14:27 schreef ajampaniki het volgende:
compaq it is my good friendOp donderdag 16 augustus 2001 14:28 schreef BrZ het volgende:
[..]
Op je moeder bord zou een powerswitch aansluiting moeten zitten...
Maarruh wat voor pc had je? toch niet een compaq of iets dergelijks???
Solution:
- Men neme een stekkerdoos met een X aantal stopcontacten en een Master powerswitch (je weet wel zo'n rode knop op de stekkerdoos)
- Men neme de groene (of grijze) draad van de moboconnector en verbind deze met een zwarte.
-Men steekt de beide stekkers van de voedingen in de stekkerdoos.
-Wanneer men nu de Master powerswitch om zet, gaat de 2e voeding aan en kan men ook de PC aanzetten.
-De 2e voeding uitzetten gaat alleen door de Master powerswitch om te zetten.
De greetz.
Ps. ajampaniki je sig. moet zijn:
All your case are belong to us.
- Men neme een stekkerdoos met een X aantal stopcontacten en een Master powerswitch (je weet wel zo'n rode knop op de stekkerdoos)
- Men neme de groene (of grijze) draad van de moboconnector en verbind deze met een zwarte.
-Wanneer men nu de Master powerswitch om zet, gaat de 2e voeding aan en kan men ook de PC aanzetten.
De greetz.
Kan ik niet de powerknop van me oude voeding voding gebruiken om de groene/grijze draad met een zwarte te verbinden? En kan het ook een zwarte draad van een molex zijn?Op donderdag 16 augustus 2001 14:39 schreef Shove_it999 het volgende:
Solution:
De greetz.
Verwijderd
Eh.. waarom wil je zo graag een powerknop OP je voeding? Ik weet niet hoe zo'n compaq case in elkaar steekt, maar je kan toch gewoon de power knop gebruiken die daarvoor bedoeld is? Kwestie van 't ding op je moederbord pluggen.
dat is het hem nou juis. Er zit geen plug in het mobo (volgens mij) Het moet echt direkt gebeuren.Op donderdag 16 augustus 2001 14:53 schreef surreal het volgende:
Eh.. waarom wil je zo graag een powerknop OP je voeding? Ik weet niet hoe zo'n compaq case in elkaar steekt, maar je kan toch gewoon de power knop gebruiken die daarvoor bedoeld is? Kwestie van 't ding op je moederbord pluggen.
Verwijderd
Daar is een prachtige uitvinding voor: de stekker. Gewoon er uit halen.Op donderdag 16 augustus 2001 14:26 schreef NuKeFaCe het volgende:
[..]
Sommigen ATX voedingen hebben aan de achterkant een knopjüh zitten om de spanning er helemaal af te halen (voor als je voor lange tijd weggaat)
Verwijderd
Tuurlijk wel, anders is het toch geen ATX?Op donderdag 16 augustus 2001 14:58 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
dat is het hem nou juis. Er zit geen plug in het mobo (volgens mij) Het moet echt direkt gebeuren.
bij me vorige voeding zat er een powerknop aan een draadje aan de voeding vast. En ik heb net gekeken, op die oude atx-plug zat ook geen groen en grijs draadje. Maar waar op me mobo moet dan ergens die plug zitten. Dan hoef ik nl niet in me voeding te knippuh.Op donderdag 16 augustus 2001 15:01 schreef surreal het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, anders is het toch geen ATX?Waar zit de powerknop in je case dan op aangesloten?
Verwijderd
Verschilt per mobo. Bij mij rechts onderaan. Maar uhm, ik heb echt nog nooit van een voeding gehoord met een aan/uit switch, die een signaal stuurt naar je mobo. Dat is toch onlogisch? Voeding -> Mobo -> Voeding.
Er zit een aan/uit switch op je computer case, die moet je op de 2 pinnetjes op je moederbord zetten.
Er zit een aan/uit switch op je computer case, die moet je op de 2 pinnetjes op je moederbord zetten.
Verwijderd
Volgens mij heb je gewoon een AT-bak, en geen ATX.Op donderdag 16 augustus 2001 15:07 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
bij me vorige voeding zat er een powerknop aan een draadje aan de voeding vast. En ik heb net gekeken, op die oude atx-plug zat ook geen groen en grijs draadje. Maar waar op me mobo moet dan ergens die plug zitten. Dan hoef ik nl niet in me voeding te knippuh.
Verwijderd
Denk ik ook.Op donderdag 16 augustus 2001 15:10 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Volgens mij heb je gewoon een AT-bak, en geen ATX.
heb je een blok aansluitingen op je mobo zitten of een rij aansluitingen?
blok=atx
rij=at
blok=atx
rij=at
het is echt een atxbak. Het is een blok. Ik heb gewoon een atxvoeding bestled en die past er perfect op dus het zal dan wel atx zijn. Sim-pel
Verwijderd
Ik had het zelfde probleem. Zeker een deskpro 2000? Ik heb hem gewoon weggegooid. ( Naar mijn broertje altans )
Ik zal het nog een keer uitleggen. Ik heb een atx-mobo en een atx-voeding. Je sluit gewoon de voeding aan op het mobo en aan de voeding zit een powerknop. Ik heb helemaal niks over een signaal doorgeven gezegd.Op donderdag 16 augustus 2001 15:09 schreef surreal het volgende:
Verschilt per mobo. Bij mij rechts onderaan. Maar uhm, ik heb echt nog nooit van een voeding gehoord met een aan/uit switch, die een signaal stuurt naar je mobo. Dat is toch onlogisch? Voeding -> Mobo -> Voeding.
mijn oude ATX voeding (230 WATT) had geen power schakelaar(op voeding)Op donderdag 16 augustus 2001 16:02 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
Ik zal het nog een keer uitleggen. Ik heb een atx-mobo en een atx-voeding. Je sluit gewoon de voeding aan op het mobo en aan de voeding zit een powerknop. Ik heb helemaal niks over een signaal doorgeven gezegd.
mijn nieuwe 300 WATT wel
dus....de ene heeft het wel ...andere nie
Verwijderd
Waar heb je die knop voor nodig dan? M'n Enermax heeft er ook 1, maar m'n ouwe AOpen voeding niet. Boeie! Stekker er in is power op je mobo, stekker er uit is geen power er op. Simpel toch?Op donderdag 16 augustus 2001 16:02 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
Ik zal het nog een keer uitleggen. Ik heb een atx-mobo en een atx-voeding. Je sluit gewoon de voeding aan op het mobo en aan de voeding zit een powerknop. Ik heb helemaal niks over een signaal doorgeven gezegd.
Wat is nou het probleem?
Probeer eens gewoon 2 draadjes met een drukknopje (zoeen van een resetknop oid) op de groene en een zwarte aan te sluiten, en kijk wat je pc doet
. Als hij aan blijft is het goed, en als hij direct weer uit gaat, dan maak je van dat drukknopje een schakelaar (zoiets als de powerknop van een oude AT kast)
Verwijderd
Nee, dat weet ik, maar ik wel! ATX werkt zo: Je voeding geeft continu 5V aan je moederbord, en je ATX gaat niet aan totdat ie een signaal krijgt van het moederbord op de ATX stekker. Dat signaal krijg je door 2 pinnetjes op je moederbord kort te sluiten dmv. een power switch. Ik snap niet wat jij de hele tijd over die knop zit te praten, maar doe het gewoon zo:Op donderdag 16 augustus 2001 16:02 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks over een signaal doorgeven gezegd.
Volg het draadje van je power-button op je case, en sluit die op de 2 pinnetjes aan op je mobo waar POWER SW bij staat.
Als dat zo is, is het geen ATX.dat is het hem nou juis. Er zit geen plug in het mobo (volgens mij) Het moet echt direkt gebeuren.
ik kan bij me voeding dus niet gewoon de stekker in het stopcontact doen en dan doet ie het. dat werkt nl niet. Maar nou is nog steeds mijn vraag. Kan ik gewoon de groene draad met een zwarte van een molex verbinden?Op donderdag 16 augustus 2001 16:58 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Waar heb je die knop voor nodig dan? M'n Enermax heeft er ook 1, maar m'n ouwe AOpen voeding niet. Boeie! Stekker er in is power op je mobo, stekker er uit is geen power er op. Simpel toch?
Wat is nou het probleem?
kan je niet een extra draadje bij die 2 draadjes frotten die op je mobo gaat? geloof zwarte en groen (staat hier boven ook wel ergens) en die dan aan een knopje ala die van de reset switch.
blup
Verwijderd
Als je de groene van een Molex bedoelt: heeft ie niet. Als je de zwarte van een molex bedoelt: nee, dan krijg je kortsluiting.Op donderdag 16 augustus 2001 17:13 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
ik kan bij me voeding dus niet gewoon de stekker in het stopcontact doen en dan doet ie het. dat werkt nl niet. Maar nou is nog steeds mijn vraag. Kan ik gewoon de groene draad met een zwarte van een molex verbinden?
Verwijderd
Kijk nou maar gewoon of dat hierboven --^ werkt. Anders snap ik echt je probleem niet hoor, ATX PSU's kan je gewoon niet handmatig aanzetten als 'ie ook nog op je comp aangesloten is.Op donderdag 16 augustus 2001 17:13 schreef surreal het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik, maar ik wel! ATX werkt zo: Je voeding geeft continu 5V aan je moederbord, en je ATX gaat niet aan totdat ie een signaal krijgt van het moederbord op de ATX stekker. Dat signaal krijg je door 2 pinnetjes op je moederbord kort te sluiten dmv. een power switch. Ik snap niet wat jij de hele tijd over die knop zit te praten, maar doe het gewoon zo:
Volg het draadje van je power-button op je case, en sluit die op de 2 pinnetjes aan op je mobo waar POWER SW bij staat.
[..]
Als dat zo is, is het geen ATX.
Wat doet iedereen hier nou moeilijk!!
Het probleem is dat Compaq blijkbaar besloten heeft GEEN Power_SW aansluiting op het moederbord te zetten.
Normaal: drukknopje -> moederbord -> voeding aan
Compaq: drukknopje -> voeding aan
Het moederbord staat hier dus helemaal buiten! Bij de oude voeding werden groen en zwart met dat knopje kortgesloten, zodat de PC aangaat.
Een oplossing is volgens mij het loshalen van "groen" vanaf de ATX-connector en een extra draadje bij een willekeurige zwarte draad op diezelfde ATX-connector prikken. Beide draadjes op je knop aansluiten en aanzetten die hap.
Het probleem is dat Compaq blijkbaar besloten heeft GEEN Power_SW aansluiting op het moederbord te zetten.
Het moederbord staat hier dus helemaal buiten! Bij de oude voeding werden groen en zwart met dat knopje kortgesloten, zodat de PC aangaat.
Een oplossing is volgens mij het loshalen van "groen" vanaf de ATX-connector en een extra draadje bij een willekeurige zwarte draad op diezelfde ATX-connector prikken. Beide draadjes op je knop aansluiten en aanzetten die hap.
precies. wat ik nou dus ga doen is het groene draadje loshalen van de atx-plug en aansluiten aan de ene kant van een schakelaar. aan de andere kant van de schakelaar sluit ik een ground van een molex aan.Op donderdag 16 augustus 2001 17:36 schreef ESteg het volgende:
Wat doet iedereen hier nou moeilijk!!
Verwijderd
Probleem is dan dat hij niet echt op je mobo past.Op donderdag 16 augustus 2001 17:42 schreef HlpDsK het volgende:
ATX aan = hoppakee!
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Tsjah wie doet er hier nou moeilijk? ComPaQ natuurlijk. 
Wat ik mij dan afvraag is, als het niet de originele voeding is, krijg je het toch ook niet zonder een partij zaagwerk passend in de kast die je nu hebt..
??
Wat ik mij dan afvraag is, als het niet de originele voeding is, krijg je het toch ook niet zonder een partij zaagwerk passend in de kast die je nu hebt..
??
Ik weet hoe je probleem op te lossen is .. dat heeft me neef nl paar weken terug ook moeten doen omdat de voeding van een compaq pc kapot was ...
het is heel simpel .. je moet 2 draadjes uit die connector trekken en aan het knopje solderen .. ik bel ff m'n neef om te vragen welke 2 draden het PRECIES ging ..
het is heel simpel .. je moet 2 draadjes uit die connector trekken en aan het knopje solderen .. ik bel ff m'n neef om te vragen welke 2 draden het PRECIES ging ..
zo'n compaq werkt heel anders hoor
je had beter gewoon een orginele compaq voeding kunnen kopen maarja dat kost veel geld ( veel te veel )
je had beter gewoon een orginele compaq voeding kunnen kopen maarja dat kost veel geld ( veel te veel )
Hmm m'n neef moet nog werken tot 21:00
.. hij heeft me ook eens een foto gestuurd .. waarop te zien was om elke pinnetjes het ging .. maar die kan ik dus nergens meer vinden ..
BTW .. ik vind Compaq systemen ook maar nix ...
BTW .. ik vind Compaq systemen ook maar nix ...
Verwijderd
Alleen als je belooft de 220 echt helemaal van die schakelaar af te halen !!Op donderdag 16 augustus 2001 17:46 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
precies. wat ik nou dus ga doen is het groene draadje loshalen van de atx-plug en aansluiten aan de ene kant van een schakelaar. aan de andere kant van de schakelaar sluit ik een ground van een molex aan.
brrrr-rrr-rrr-..
(Hooi houdt niet van Tweaker Flambé...)
Die oude compaqkast heb ik allang weggeflikkert. kben nu bezig met een soort van custom case. foto's volgenOp donderdag 16 augustus 2001 17:49 schreef Hooi het volgende:
Tsjah wie doet er hier nou moeilijk? ComPaQ natuurlijk.
??
wat bedoel je precies met 220 eraf halen?Op donderdag 16 augustus 2001 17:58 schreef Hooi het volgende:
[..]
Alleen als je belooft de 220 echt helemaal van die schakelaar af te halen !!
brrrr-rrr-rrr-..
(Hooi houdt niet van Tweaker Flambé...)
Maar daar was je natuurlijk al slim genoeg voor....
Ik weet niet zeker of een zwarte draad van een Molex-connector gaat weken (vrees van niet), maar àls het lukt, scheelt het natuurlijk een godvergeten hoop werk.
Enne... wees niet te snel met die groene draad: niet elke voeding is even secuur met die kleurcodering, heb ik gemerkt. Kijk anders ff op die foto's hier, dan kun je controleren of de "groene" connector ook daadwerkelijk een groene draad is, als-je-begrijpt-wat-ik-bedoel...
Enne... wees niet te snel met die groene draad: niet elke voeding is even secuur met die kleurcodering, heb ik gemerkt. Kijk anders ff op die foto's hier, dan kun je controleren of de "groene" connector ook daadwerkelijk een groene draad is, als-je-begrijpt-wat-ik-bedoel...
ja de draden kloppen wel. Op de stikker op de voeding staat bij groen ps-on en bij grijs P.G . Wat betekend dat laatste. bij me oude voeding zit dit er nl niet.Op donderdag 16 augustus 2001 18:13 schreef ESteg het volgende:
Ik weet niet zeker of een zwarte draad van een Molex-connector gaat weken (vrees van niet), maar àls het lukt, scheelt het natuurlijk een godvergeten hoop werk.
Klopt het dat er bij je oude voeding 2 draden in niet in die grote stekker zitten (die naar je mobo gaat) ?Op donderdag 16 augustus 2001 18:36 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
ja de draden kloppen wel. Op de stikker op de voeding staat bij groen ps-on en bij grijs P.G . Wat betekend dat laatste. bij me oude voeding zit dit er nl niet.
Als dat zo is .. moet je gewoon die 2 pakken van je nieuwe PSU, en daar je drukknop tussen doen ...
ja ik heb twee draden die op die nieuwe voeding wel zitten en niet in de oude. groen en grijs.Op donderdag 16 augustus 2001 18:50 schreef Mafioso het volgende:
[..]
Klopt het dat er bij je oude voeding 2 draden in niet in die grote stekker zitten (die naar je mobo gaat) ?
Als dat zo is .. moet je gewoon die 2 pakken van je nieuwe PSU, en daar je drukknop tussen doen ...
Mijn vraag is nog: wat is power good.
http://www.tdl.com/~netex/cases/ps.html:
)
(Ik wist het zelf ook nietPower Good (PG) Delay and Off Delay: It takes a power supply at least 100ms to completely power up before it can offer the proper DC voltages to the computer. The computer will not attempt to turn on until the power supply is finished powering up and sends a Power Good (PG) signal to the motherboard via a PG terminal. On power up the Power Good (PG) terminal is polled for a brief period before the PC turns on to check the status of the power supply. Only after the +5V and +3.3V rails are above threshhold does the PG signal go "high." The PG signal stays on until the PC is ready to power off. The period of delay between switching on the PS and the actual application of power is the PG delay. Typical values are 100-300ms. The PG delay of the power supply should roughly match the PG delay specification of the motherboard or power on problems may occur. When shutting off the PS a delay of about 1ms is required. This is called the Off delay.
The PG signal is generated by the +5V terminal plus a 10K resister. Frequently the PG terminal is attached to a watch dog timer card. The watch dog timer card will issue and alert if the power supply goes down.
maar kan ik die groene en grijze draad nou gewoon aan een schakelaartje vastmaken en dan doet ie het
het is geen compaq voeding.Op donderdag 16 augustus 2001 19:47 schreef surreal het volgende:
Bel de Compaq helpdesk eens. Idee?
Zoals je al eerder had kunnen opmerken kan je dus inderdaad de groene en de pg naar een schakelaar leiden en zo de voeding aanzetten. De voeding die je beschrijft is nl. van de eerste generatie atx. Ook noname systemen hadden "vroeger een aparte draar (rood-zwart) om extern te schakelen. Dat compaq hier gebruikt van maakt wil niet zeggen dat compaq een slechte pc is. Ik ben hier als tweaker ook geen fan van, maar voor de doorsnee gebruiker zijn het leuke machine's.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Op donderdag 16 augustus 2001 18:13 schreef ajampaniki het volgende:
wat bedoel je precies met 220 eraf halen?
daar bedoelt hij mee dat je de stekker uit het stopcontact moet halen voor je iets gaat knutselen!
ach...in een volgend leven lach je er om!
wat voor pc is het eigenlijk? zometeen hebbie het over een comprak ( sorry.. ) die 100 mhz snel mag zijn 
Dan heb je toch echt een at namelijk....
Volgens mij hebben at en atx voedingen ook de zelfde afmetingen...
Je oude vouding bestond die uit 1 connector?
En ikk denk dat het anders wel zo is dat je een speciale compaq voeding nodig heb...
( mijn 600e post
)
En ikk denk dat het anders wel zo is dat je een speciale compaq voeding nodig heb...
( mijn 600e post
https://wren.co/join/Devian
me oude voeding had één connector. het is een compaq 4110. en ik heb dus geen zin om weer een nieuwe voeding te kopen. Dan koop ik liever een nieuw mobo.Op donderdag 16 augustus 2001 20:05 schreef skinhead het volgende:
wat voor pc is het eigenlijk? zometeen hebbie het over een comprak ( sorry.. ) die 100 mhz snel mag zijn
( mijn 600e post)
Niet groen met grijs verbinden maar groen met een zwarte.
De Power Good moet je moederbord leveren dus van die grijze moet je afblijven.
Zie nu net dat je die grijze ook helemaal niet had.
Dan grijs ook maar met een zwarte verbinden.
(dit zijn ook de 2 verbindingen die je maakt om een voeding te gebruiken waar geen MOBO aanhangt)
Zie nu net dat je die grijze ook helemaal niet had.
Dan grijs ook maar met een zwarte verbinden.
(dit zijn ook de 2 verbindingen die je maakt om een voeding te gebruiken waar geen MOBO aanhangt)
Een cliche is ooit origineel begonnen
maar op me vorig moding zat ook geen grijs draadje. dus volgens mij is ie een beetje overbodig. Maar als het toch zo is, kan ik dan gewoon een zwarte van een molex pakken. Zo nee, hoe dan?Op donderdag 16 augustus 2001 20:29 schreef koekum het volgende:
Niet groen met grijs verbinden maar groen met een zwarte.
Zoals ik hier boven schreef werkt het i.i.g. of jouw manier (met de molex) ook werkt weet ik niet, als alles wat zwart is onderling is verbonden is het het zelfde.
Als hier verder niemand meer op reageert en jij durft de klap te wagen.......
Die stekkertjes uit zo'n ATX-aansluiting zijn er met wat moeite uit te prutsen, als je dan bij 2 zwarte stekkertjes er een los kabeltje aan de achterkant bijklemt en deze verbindt met de groene en grijze ben je weer in bussiness.
De groene en grijze stekker hoeven niet terug in het ATX-blok, de zwarte wel
(de groene en grijze wel ff isoleren)
(of als dit hele verhaal ook al werkt met alleen de groene, kan je die grijze lekker laten zitten, scheelt de helft werk)
Als hier verder niemand meer op reageert en jij durft de klap te wagen.......
Die stekkertjes uit zo'n ATX-aansluiting zijn er met wat moeite uit te prutsen, als je dan bij 2 zwarte stekkertjes er een los kabeltje aan de achterkant bijklemt en deze verbindt met de groene en grijze ben je weer in bussiness.
De groene en grijze stekker hoeven niet terug in het ATX-blok, de zwarte wel
(de groene en grijze wel ff isoleren)
(of als dit hele verhaal ook al werkt met alleen de groene, kan je die grijze lekker laten zitten, scheelt de helft werk)
Een cliche is ooit origineel begonnen
Verwijderd
Met de 220 bedoel ik de schakelaar van de oude voeding.Op donderdag 16 augustus 2001 18:13 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
Die oude compaqkast heb ik allang weggeflikkert. kben nu bezig met een soort van custom case. foto's volgen
[..]
wat bedoel je precies met 220 eraf halen?
Maar lijkt me een goed idee, wat ik later las, een ander mobo.
CPU's en geheugen en mobo's worden lekker goedkoop.
(Economische trubbels daar bij Japan in de buurt)
Verwijderd
Heb ik hier ook uitgeprobeerd. Ik moest weten of ik de 10v wel goed had afgetapt (-5 en 5). Draadje in de groene en in de ground en het werkte dus met een schakelaartje ertussen gaat dat wel werken. Die grijze zit geloof ik op dezelfde plaats. Moet je anders gewoon ff nakijken...
Sorry voor het omhoog schoppen maar dit leek me een beter id als een nieuw topic te openen, ik zit dus met ut probleem dat mijn AT voeding geen aanknop heeft. Ik heb wel een vermoeden dat een kabel de aanknop kan zijn (loopt direct de voeding in zonder enig contact met de kabels waar de molex en mobo connectors aanzitten, ook is die kabel wat dunner), die kabel lijkt dus erg veel op een floppydrive powerkabel, maar is wat dunner (3 kabels ipv 4). De kleuren zijn rood-wit-zwart. Ik heb nu nog wel een aanknop met twee kabels, dus hoe moet ik dit dan gaan aansluiten of kan ik beter een aparte knop kopen (of heeft iemand die voor me)
Volgens mij komen er uit AT voedingen altijd 2 of 4 dikkere draden met van die krimpconnectoren er aan. Daar moet je een schakelaar tussen zetten (en dan dus wel een die 220V@1A aan kan, geen ATX-powerknopjeOp zaterdag 01 september 2001 02:52 schreef ubermaestro het volgende:
Sorry voor het omhoog schoppen maar dit leek me een beter id als een nieuw topic te openen, ik zit dus met ut probleem dat mijn AT voeding geen aanknop heeft. Ik heb wel een vermoeden dat een kabel de aanknop kan zijn (loopt direct de voeding in zonder enig contact met de kabels waar de molex en mobo connectors aanzitten, ook is die kabel wat dunner), die kabel lijkt dus erg veel op een floppydrive powerkabel, maar is wat dunner (3 kabels ipv 4). De kleuren zijn rood-wit-zwart. Ik heb nu nog wel een aanknop met twee kabels, dus hoe moet ik dit dan gaan aansluiten of kan ik beter een aparte knop kopen (of heeft iemand die voor me)
Dat kabeltje is ut enige kabeltje waarvan ik denk dat het de powerswitch kabel kan zijn. En die schakelaar is geen probleem, die zet ik wel de eerste keer met rubber handschoenen aanOp zaterdag 01 september 2001 02:57 schreef Bigs het volgende:
[..]
Volgens mij komen er uit AT voedingen altijd 2 of 4 dikkere draden met van die krimpconnectoren er aan. Daar moet je een schakelaar tussen zetten (en dan dus wel een die 220V@1A aan kan, geen ATX-powerknopje).
Pagina: 1