Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM]aqua-prom mod in progress

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 15:45
Ik zwerf hier nu al sinds "Tuesday 02 July 2002 18:13" (ongeveer :+ ) op GoT rond en vond het nu echt tijd worden voor mijn eerste echte eigen mod :) en ik wilde met deze mod meteen alles goed aanpakken, een eigen case dus.

Dit word dus een case die ik zelf heb "ontworpen"(getekend in paint) voor 1, waterkoelling 2, prometia en 3 natuurlijk de pc zelf, het volgende plaatje spreekt voor zich(hoop ik)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/keesje.JPG

Ik ga met deze case niet 100% voor de looks dus het is scrapheap style 8) als het maar werkt dus :)

Wat moet er in zitten na afloop:
*een rheobus voor mijn fans
*watergekoelde Gpu en eventueel NB/HDD
*prometia
*rad van een IA, dit is groot :D
*reservoir (zelfbouw) met pompje

en dit heb ik al, de onderkant :D
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P6040049(Custom).JPG
offtopic:
nee die vlek is niet wat je denkt dat het is het is cola met ijzervijlsel, deze stoel staat naast mijn dremel

Het is dus de bedoelling dat ik hier elke dag of in ieder geval om de dag een update post met pics :)

btw, toestemming van AcouSE

*burp*

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:11

talin

ES-MA

bookmarked !

kijk dit zijn nou mooie projekten wat mij intereseerd .
alu frame of ijzer ?

ga je die rheobus ook zelf maken of koop je een kant en klare ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• rimpeldinky
het is alu L profiel en ik denk dat ik een lM317 rheobus ga maken

*burp*

Verwijderd

ik wens je veel geluk met alu profielen, ik zelf heb al boven de 175 euro aan L profielen ver$#@ en der is nix uitgekomen.

• rimpeldinky
ssssst nix zeggen ;), ik heb deze profiellen al gered uit een ouder project van me :X

nu heb ik ze gelijmt met bison metaal epoxy die gaten zijn nog van het eerste probeersel met popnagels O-)

[ Voor 41% gewijzigd door rimpeldinky op 06-06-2003 11:04 ]

*burp*

Verwijderd

Ben benieuwd , veel succes.
Wou je deze trouwens ook mee nemen naar lans :+ ?

Verwijderd

darmn wordt prometia standaard ofzo :P

Verwijderd

bookmark nooit als je al heel veel tekst heb getypt. [dus nu text overnieuw, kleinere versie]

ik was ooit bezig met me eigen custom-case, maar project gestopt, because of: te veel "werk" en te lui. [zelfde :?]

ga binnekort beginnen met flightcasemod, hoop hem voor campzone3 af te krijgen. dan wil ik ook bij de "standaart"-prom groep/crew/GOTters/anderemensenmetprom horen. !!!

heeft rimpeldinky trouwens pics van zijn prom/wc/pc in de huidige situatie??

*edit: "horen" toegevoegd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 14:27 ]

• rimpeldinky
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 14:26:

heeft rimpeldinky trouwens pics van zijn prom/wc/pc in de huidige situatie??

*edit: "horen" toegevoegd
hoe bedoel je? mijn huidige pc heb ik wel pics van.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P604004(Custom).JPG

maar de helft van mijn WC moet nog binnenkomen en mijn pc moet ik nog samenstellen

*burp*

Verwijderd

jammer van die diskette drive :X

• rimpeldinky
dat moet ik idd nog fixxen ja :P bhad ik een kapje voor maar dat is er af gevallen een paar weken geleden :X maar ik vond m t niet waard om er een topic voor te openen

offtopic:
is die bison hard-plasticlijm goed waterdicht of niet? ik heb er nu wel mijn res mee gelijmt maar nu begin ik te twijfelen

[ Voor 32% gewijzigd door rimpeldinky op 06-06-2003 18:36 ]

*burp*

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
rimpeldinky schreef op 06 June 2003 @ 16:32:
[...]

hoe bedoel je? mijn huidige pc heb ik wel pics van.

[afbeelding]

maar de helft van mijn WC moet nog binnenkomen en mijn pc moet ik nog samenstellen
waar is je monitor :?

ontopic:
Leuk idee, alleen L-profielen ik zelf heb er slechte ervaringen mee, maar het idee is iig heel goed bedacht.
Nou hopen dat de uitwerking ook heel goed word :)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
Leuk idee, maar is het misschien niet handig om hier gelijk een supermooie case omheen te bouwen of zow? ik bedoel, een prom en wc kost ook nie nix... koop dr dan een paar plakkies alu bij (of rvs, een prom is toch al loodzwaar ;) ) en bouw er een mooie case omheen...

• rimpeldinky
An00bis schreef op 06 June 2003 @ 19:47:
[...]

waar is je monitor :?
die staat net links van mijn toetsenbord, dat vind ik het beste gamen
ontopic:
Leuk idee, alleen L-profielen ik zelf heb er slechte ervaringen mee, maar het idee is iig heel goed bedacht.
Nou hopen dat de uitwerking ook heel goed word :)
yup hoop ik ook :Y)
RedXraD schreef op 07 June 2003 @ 01:44:
Leuk idee, maar is het misschien niet handig om hier gelijk een supermooie case omheen te bouwen of zow? ik bedoel, een prom en wc kost ook nie nix... koop dr dan een paar plakkies alu bij (of rvs, een prom is toch al loodzwaar ;) ) en bouw er een mooie case omheen...
maar juist OMDAT prom en WC zo duur zijn duurt het even voordat ik er plaatwerk omheen doe, maar ik heb al wel plannen hoe ik het ga doen hoor

en in ander nieuws :P mijn mesh is binnen
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P6070053(Custom).JPG

en mij res. is bijna af(bison hard plasticlijm is dus niet 100% waterdicht :(
(speciaal voor anoobis pic op mijn monitor gemaakt ;) ) en grrrmbl natuurlijk zijn net NU de batterijen leeg van de digicam :( gefixt :D
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P60701323053(Customs).JPG
beetje moeilijk te zien maar hijs 20*10*10 :P

[ Voor 6% gewijzigd door rimpeldinky op 07-06-2003 17:50 ]

*burp*

• Henk
rimpeldinky schreef op 07 June 2003 @ 14:08:

*knip

(speciaal voor anoobis pic op mijn monitor gemaakt ;) ) en grrrmbl natuurlijk zijn net NU de batterijen leeg van de digicam :( gefixt :D
[afbeelding]
beetje moeilijk te zien maar hijs 20*10*10 :P
Probeer anders met aceton? dat schijnt je plexi aan elkaar te smelten (ik neem aan dat het plexi is) en geeft nog een mooier effect ook.
niet dat dit er niet mooi uitziet, nette afwerking!

Verwijderd

hmm leuke mesh, jammer dat het standaard zwart is, ik kan aan alle kleuren komen :P in bulk

• rimpeldinky
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 19:27:
hmm leuke mesh, jammer dat het standaard zwart is, ik kan aan alle kleuren komen :P in bulk
ik heb juist voor zwart gekozen omdat het rustig is, ik hou niet van disco effecten ;)

*burp*

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat reservoir ziet er netjes uit :)
En ik vind zwart ook een goede keuze voor kabelmesh, ik hoef ook niet altijd van de felle kleurtjes

offtopic:
Thnx for de pic op de monitor :D

[ Voor 18% gewijzigd door Kawaii op 07-06-2003 19:41 ]

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Ik berijp het niet helemaal, wat ga je nou met je WC koelen, en wat met je prom ? Verder wel zeer brute combi als je het goed aanpakt :D

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:01
Ik neem aan met de Prom de processor en met waterkoeling de GPU en chipset. Tenminste dat zou ik doen :)

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Vold schreef op 07 June 2003 @ 21:17:
Ik berijp het niet helemaal, wat ga je nou met je WC koelen, en wat met je prom ? Verder wel zeer brute combi als je het goed aanpakt :D
CPU met de prom, verder zo veel mogelijk met WC

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
rimpeldinky schreef op 07 juni 2003 @ 14:08:

(speciaal voor anoobis pic op mijn monitor gemaakt ;) ) [s]en grrrmbl natuurlijk zijn net P
t lijmen is wel stevig...kit de randjes aan de binnenkant af met transparante siliconenkit. ben je van t lekkr af. Of bouw m overnieuw en gebruik glaskit. daar kan je aquaria mee maken, en ook plexiglas mee lijmen. Is geloof ik zuurvrij

Verwijderd

[quote]RedXraD schreef op 07 June 2003 @ 19:02:
[...]

Probeer anders met aceton? dat schijnt je plexi aan elkaar te smelten (ik neem aan dat het plexi is) en geeft nog een mooier effect ook.

Je bedoelt zeker chloroform dat smet aan elkaar ;) . en dat laat ook geen aanslag achter :) .

• Henk
[quote]Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 23:11:
RedXraD schreef op 07 June 2003 @ 19:02:
[...]

Je bedoelt zeker chloroform dat smet aan elkaar ;) . en dat laat ook geen aanslag achter :) .
Ermmzz... jah, foutje 8)7

Verwijderd

[quote]RedXraD schreef op 08 June 2003 @ 01:13:
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 23:11:

[...]

Ermmzz... jah, foutje 8)7
Stukjes plexiglas in aceton lossen op, en als je dan niet teveel aceton hebt gebruikt krijg je een soort lijmachtig iets en dat kan je ook als lijm gebruiken. Als de aceton dan weer geheel verdampt uit de "lijm" is. Dan is het gewoon weer geheel transparant en evenhard als normaal plexi. Dat werkt dus ook en is iig niet zo gevaarlijk als chloroform...

Oh jah, rimpledinky....leuk idee enzow maar als ik je een tip mag geven: je idee wat duidelijker op papier zetten, of het moet al geheel met alle maten in je kop zitten. Want je loopt gegarandeerd nog ergens tegen de lamp aan zow...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 01:28 ]

Verwijderd

Leuk idee >>Bookmarked :)

Maar prometeia, wat is dat precies? Watercooling gewoon? Of zit er nog iets speciaals bij? :?

• Maximus
  • Laatst online: 15:32

Maximus

There is no substitute

Prometeia is een vorm van extreme koeling. Je maakt dan gebruik van een speciaal soort gas en een compressor om de procesor zo koel mogelijk te krijgen. Meestal rond de -20 tot -35 graden celsius

PhD i.o.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

M@ximuS schreef op 08 June 2003 @ 10:44:
Prometeia is een vorm van extreme koeling. Je maakt dan gebruik van een speciaal soort gas en een compressor om de procesor zo koel mogelijk te krijgen. Meestal rond de -20 tot -35 graden celsius
Zijn dat geen Vapochill temps?

Ik begreep altijd dat die nieuwe prometheia's de -45 wel haalden... :)

[edit - reactie @ hieronder]
Ok, thanks :) Hoe dan ook: Het koelt goed }:O

[edit II]
Uit jouw linkje: "Daarnaast kan de processor nu gekoeld worden tot een respectabele vijftig graden onder nul." ;)
Oew, das de II, we hadden het over de I :)

[ Voor 31% gewijzigd door Scatman_II op 08-06-2003 11:07 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Maximus
  • Laatst online: 15:32

Maximus

There is no substitute

Ik spit uit de search van GoT en Google :) en wat ik zelf wist :)
@ t.net front page stond dit:

nieuws: Chip-con kondigt Prometeia Mach II aan

met temps van -30 tot -35

PhD i.o.

Verwijderd

@ rimpeldincky: hoever ben je nu met het frame?? ik ga ook zoon frame bouwens, dus ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen [kan ik het later nadoen :p]

• rimpeldinky
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 12:10:
@ rimpeldincky: hoever ben je nu met het frame?? ik ga ook zoon frame bouwens, dus ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen [kan ik het later nadoen :p]
ik had het frame gister voor ik uit ging gelijmt met bison metaal epoxy maar toen ik vannacht thuiskwam was het in elkaar gedonderd :( (ik vermoed een van de katten) dus ik moet nog ff kijken of er verbeteringen in het ontwerp moeten
Vold schreef op 07 June 2003 @ 21:17:
prometia gaat idd op de CPU en WC op GPU en NB
Rein_stein schreef op 07 June 2003 @ 23:04:
[...]

t lijmen is wel stevig...kit de randjes aan de binnenkant af met transparante siliconenkit. ben je van t lekkr af. Of bouw m overnieuw en gebruik glaskit. daar kan je aquaria mee maken, en ook plexiglas mee lijmen. Is geloof ik zuurvrij
mjah ik kit de binnenkant nog wel even af met siliconenkit toen ik 'm vanochtend teste met HEET ;) water hoorde ik m toch nog tikken en dat vind ik niet leuk om te horen als t waterdicht moet zijn :o

ik ben nu een oud hdd/cdrom rek uit een "donorkast" aan het zagen, zal ik strax wel piccies van bijzetten ;)

*burp*

Verwijderd

Scatman_II schreef op 08 June 2003 @ 10:51:
[...]

Zijn dat geen Vapochill temps?

Ik begreep altijd dat die nieuwe prometheia's de -45 wel haalden... :)

[edit - reactie @ hieronder]
Ok, thanks :) Hoe dan ook: Het koelt goed }:O

[edit II]
Uit jouw linkje: "Daarnaast kan de processor nu gekoeld worden tot een respectabele vijftig graden onder nul." ;)
Oew, das de II, we hadden het over de I :)
heej nix slechts over vapochill eh })

nieuwe mach 2 proms hebben al -56 gehaald, bv bij a.p versteeg die daar ook nog eens een piccie bewijs van heeft. de prom 1 haalt -30 / -40

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 14:14:
[...]

heej nix slechts over vapochill eh })

nieuwe mach 2 proms hebben al -56 gehaald, bv bij a.p versteeg die daar ook nog eens een piccie bewijs van heeft. de prom 1 haalt -30 / -40
je bedoeld -65*C ;) op de foto.

Verwijderd

rimpeldinky schreef op 08 June 2003 @ 13:58:
[...]

ik had het frame gister voor ik uit ging gelijmt met bison metaal epoxy maar toen ik vannacht thuiskwam was het in elkaar gedonderd :( (ik vermoed een van de katten) dus ik moet nog ff kijken of er verbeteringen in het ontwerp moeten
dat geeft een goed gevoel van stevigheid :P . vooral als je dat ding nog mee naar lans moet slepen [neem ik aan].

• rimpeldinky
die lijm moet lang drogen, hij zou de volgende dag pas droog zijn, ik denk dat een van de katten er is tegenaangelopen(met een behoorlijke snelheid, doen ze vaker, tegen kasten etc, glade vloer ;) )
dus daar ligt het niet aan

*burp*

Verwijderd

Hoe duur is prometeia dan wel niet?

• rimpeldinky
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 10:03:
Hoe duur is prometeia dan wel niet?
dat ligt er aan, een 2ehandse prometia 1 zit geloof ik rond de 300-400 euro als ze er nog zijn
en een nieuwe mach II zit tussen de 800-1200

dus als iemand er nog een heeft staan :D :+

[ Voor 8% gewijzigd door rimpeldinky op 09-06-2003 11:57 ]

*burp*

Verwijderd

ow je hebt je prom nog niet?? [dat haal ik uit je tekst.] is dat niet makkelijker omdat eerst te krijgen?? dan kan je passen enzo.

maare vandaag is het weer tijd voor een pic!!! :P om de dag staat in je opening..
waarmee ga je de zijkanten bedekken trouwens. of is het een "cabrio"-Kast??

Verwijderd

Wat neem je? Een nieuwe Mach II? >:)

Verwijderd

prometeia machII unit zwart amd zonder lcd display : € 750.00

en dan krijg je zun huisje er bij. :p:P :P :P

de eerder vermelde prijzen zijn niet de prijzen van de unit maar van prom + case. ik schrok al van de prijzen.. ;)

ik zelf zou niet voor de mach 2 gaan [wel kouder] maar veel duurder. ik zou gaan voor een 1.- versie die kosten nog maar zoon 400 euro ofzo.

edit: smileys verbeterd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 20:30 ]

• rimpeldinky
mjah, zoals beloofd( wel geen grote update, ben gaan zwemmen :D

hier is de eerste, dit is van een donorkast(bedankt oom :P ) geript 51/4 rek, met onderin 2 8*8 fans voor de hdds :) bovenop zit een aluminium L profiel met rubber er aan vast om trillingen/ geluid te dempen, onderaan moet nog.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P6040051(Custom).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P6040050(Custom).JPG
en ondertussen, met al het gefoto ben ik mijn epoxy lijm kwijt :X

enne als ik ergens een prometia 1 kan vinden 2e hands dan koop ik m maar eerst vinden he :X zoek al een paar weken

edit:
zijkanten komen later wel, ik zit alwel met plannen(2 van deze scharnieren en een slot })
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P6040046(Custom).JPG

[ Voor 13% gewijzigd door rimpeldinky op 09-06-2003 20:51 ]

*burp*

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:16

Jack

MHz Matters

rimpeldinky schreef op 09 juni 2003 @ 20:49:

zijkanten komen later wel, ik zit alwel met plannen(2 van deze scharnieren en een slot })
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P6040046(Custom).JPG
zo kun je er ook meteen een kluis van maken! :X 8)

[Specs]

• rimpeldinky
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P6130041.JPG
tsjah na het kattengedoe kan ik dus opniew aanhet lijmen.... vandaar dit ;)
nu is het verder wachten op de IA van jupiler voor mn WC spullen... ;)

*burp*

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je zou iedere dag of om de dag je progressie posten maar je bent nog niet echt veel gevorderd of wel :?

nofi hoor maar ik had gehoopt op een spannend topicje maar dit is ook maar suf.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ik dacht bij het lezen van de titel: Leuk! Weer een echte modder, maar eigenlijk is het een 'pruts' paint-tekeningetje, zonder maten of detail beschrijving, een idee om ooit een prometia te kopen (maten?? lengte van de koelbuis? buigradius??), en een waterkoeling erin te monteren, kortom : gewoon een jongens-droom die je met een paar piccies werkelijkheid wil doen lijken.
Een frame gelijmt??? Die in elkaar dondert als er een paar katten overheen lopen? En daar wil jij een prometia unit van 20Kg in monteren? en waterkoeling?

Sorry ik geloof niet veel van dit topic, in het begin wilde ik je nog het voordeel van de twijfel geven, maar helaas.....
Kom met concrete pics/prometia/tekeningen, en ben weer geinteresseerd, sorry enne.... NOFI

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Inderdaad, dit wordt een prutswerkje.

Waarom boor je niet ff gaten zodat je de boel fatsoenlijk kan nagelen/bouten?
Ik zou m'n case niet durven oppakken met deze constructie..

Wat B_Banaan ook zegt, heb je al een fatsoenlijk plan ?
Ik kan me voorstellen dat je er op de bonnefooi op lost klust, doe ik ook altijd, maar bij een dergelijk project lijkt het me dat je eerst je zaken op orde hebt, en niet ondertussen nog dingen moet verzinnen en uitvinden.

Nouja goed...geef maar eens een update, ben benieuwd hoe ver je bent.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

ben benieuwd.. waar blijft de update.. :)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

foutje :X

[ Voor 84% gewijzigd door t!mP op 14-06-2003 20:58 . Reden: mja onoplettendheid ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Bart_Banaan schreef op 14 juni 2003 @ 20:03:
Ik dacht bij het lezen van de titel: Leuk! Weer een echte modder, maar eigenlijk is het een 'pruts' paint-tekeningetje, zonder maten of detail beschrijving, een idee om ooit een prometia te kopen (maten?? lengte van de koelbuis? buigradius??), en een waterkoeling erin te monteren, kortom : gewoon een jongens-droom die je met een paar piccies werkelijkheid wil doen lijken.
Een frame gelijmt??? Die in elkaar dondert als er een paar katten overheen lopen? En daar wil jij een prometia unit van 20Kg in monteren? en waterkoeling?

Sorry ik geloof niet veel van dit topic, in het begin wilde ik je nog het voordeel van de twijfel geven, maar helaas.....
Kom met concrete pics/prometia/tekeningen, en ben weer geinteresseerd, sorry enne.... NOFI
Nou ja, het kan nog best een mooi kassie worden hoor, als buitenkant maar mooi wordt :)

Tsja, ik ga binnenkort ook aan een nieuwe kast maken maar ben er nog niet helemaal uit hoe alles inelkaar gaat zitten.
Doel -> maximale prestaties, eenvoudig onderdelen verwisselen, coole look en alle ruimte optimaal wordt benut.
Case wordt een combi van hout en aluminium. Hieronder een pic van tot hoever ik tot nu toe ben. Alles is in CAD getekend en op de mm nauwkeurig. Veel bij bouwmarkten hout en ander materiaal opgemeten om deze te kunnen verwerken. en ik moet het een en ander aan gereedschap kopen om deze case te maken, goede voorbereiding is alles... :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Silentpuma op 02-07-2003 20:12 ]

Use the Search Luke...

Verwijderd

Verwijderd

Siris schreef op 10 juni 2003 @ 10:31:
[...]

zo kun je er ook meteen een kluis van maken! :X 8)
Om al z'n illegale software in op te bergen... :+

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Waar heb je die mesh vandaan? :?

• rimpeldinky
Bart_Banaan schreef op 14 juni 2003 @ 20:03:

in het paint tekeningetje staan wel degelijk maten maar omdat ik het geresized heb zie je ze niet
en de lijm is heel stevig, als deze is uitgehard, zoals ik al eerder zei was de lijm waarschijnlijk nog helemaal niet droog toen de katten het vonden. prometia is inderdaad nog een probleem, ik heb wel rekening gehouden met de maten ervan daarom is de kast ook bijna een meter hoog, ik hou van ruim werken
verder heb ik 2 linker handen dus het is voor mijzelf zowieso al een hele uitdaging om het heel te houden :X
Hydraulik-Phunk schreef op 14 juni 2003 @ 20:12:
Inderdaad, dit wordt een prutswerkje.

Waarom boor je niet ff gaten zodat je de boel fatsoenlijk kan nagelen/bouten?
Ik zou m'n case niet durven oppakken met deze constructie..

Wat B_Banaan ook zegt, heb je al een fatsoenlijk plan ?
Ik kan me voorstellen dat je er op de bonnefooi op lost klust, doe ik ook altijd, maar bij een dergelijk project lijkt het me dat je eerst je zaken op orde hebt, en niet ondertussen nog dingen moet verzinnen en uitvinden.

Nouja goed...geef maar eens een update, ben benieuwd hoe ver je bent.
ik heb de laatste 2 dagen niet veel er aan gedaan omdat ik donderdag te horen heb gekregen dat ik het vmbo heb afgerond dus ben nu nog een beetje duf :+
Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 20:17:
ben benieuwd.. waar blijft de update.. :)
die komt er aan, vanavond nog O-)
Silentpuma schreef op 14 juni 2003 @ 22:49:
[...]

Nou ja, het kan nog best een mooi kassie worden hoor, als buitenkant maar mooi wordt :)

Tsja, ik ga binnenkort ook aan een nieuwe kast maken maar ben er nog niet helemaal uit hoe alles inelkaar gaat zitten.
Doel -> maximale prestaties, eenvoudig onderdelen verwisselen, coole look en alle ruimte optimaal wordt benut.
Case wordt een combi van hout en aluminium. Hieronder een pic van tot hoever ik tot nu toe ben. Alles is in CAD getekend en op de mm nauwkeurig. Veel bij bouwmarkten hout en ander materiaal opgemeten om deze te kunnen verwerken. en ik moet het een en ander aan gereedschap kopen om deze case te maken, goede voorbereiding is alles... :Y)

[afbeelding]
ik zou willen dat ik zo'n tekening kon maken maar 1 ik heb geen a-cad en 2 ik kan er niet mee overweg :'(
xabre16v schreef op 15 juni 2003 @ 11:16:
Waar heb je die mesh vandaan? :?
bij de IA van pureoptical op laupro

hehe, zoals gezecht vanavond weer update met mijn voorlopige baybus( en als ik tijd heb zal ik een betere tekening/schets maken voor bart_banaan ok? :*)

*burp*

Verwijderd

rimpeldinky schreef op 15 juni 2003 @ 14:52:
[...]

in het paint tekeningetje staan wel degelijk maten maar omdat ik het geresized heb zie je ze niet
en de lijm is heel stevig, als deze is uitgehard, zoals ik al eerder zei was de lijm waarschijnlijk nog helemaal niet droog toen de katten het vonden. prometia is inderdaad nog een probleem, ik heb wel rekening gehouden met de maten ervan daarom is de kast ook bijna een meter hoog, ik hou van ruim werken
verder heb ik 2 linker handen dus het is voor mijzelf zowieso al een hele uitdaging om het heel te houden :X

[...]

ik heb de laatste 2 dagen niet veel er aan gedaan omdat ik donderdag te horen heb gekregen dat ik het vmbo heb afgerond dus ben nu nog een beetje duf :+

[...]

die komt er aan, vanavond nog O-)

[...]

ik zou willen dat ik zo'n tekening kon maken maar 1 ik heb geen a-cad en 2 ik kan er niet mee overweg :'(

[...]

bij de IA van pureoptical op laupro

hehe, zoals gezecht vanavond weer update met mijn voorlopige baybus( en als ik tijd heb zal ik een betere tekening/schets maken voor bart_banaan ok? :*)
Schiet op met die update, ik verveel me. ;) Het enigste wat ik te doen heb is repetities leren voor morgen (toetsweek). :(

• rimpeldinky
ben nu laatste hand aan het leggen aan mijn (voorlopige) baybus
btw, prommie zelf gaat er deze keer niet van komen helaas, krijg net als cadeau van mn familie een (lekkere) bijdrage voor een laptop.. dus die moet nu eerst... moest er zelf nog 300 euro bijleggen (mijn geld voor een 2ehands prommie of OCdays dus).
de verwachting was dat ik dit pas met mijn verjaardag zou krijgen en dan zou ik dus deze mod bijna afhebben, maar omdat ik het vmbo cum laude afgerond heb hebben ze besloten om het een ruime maand eerder te geven...

*burp*

• rimpeldinky
de beloofde update hmm beetje schreuwerig he... :+
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P6150080.JPG
mijn reservoir, nu geschuurd om een leuker glow effect(hopelijk) te krijgen, let niet op de hoeken en ongelijke verdeling dit lijkt nu alleen zo in het echt is dit beter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P6150082.JPG
de nieuwe manier van hoeken maken, nu met lijm EN schroeven ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P6150083.JPG
mjah, het ziet er niet uit, maar het werkt en niemand zal het zien aan de binnenkant, mijn baybusje :) 1 voor de radiator fans(tevens outtake) en 1 voor de intake, mischien komt er nog een 3e voor de hddcoolers maar ik denk dat ik daarvoor gewoon een permanente 7 voltmod op toepas

*burp*

Verwijderd

je eerste modje eh, zou je niet wat simpeler beginnen, door een lian te modden ofzo, of iets dergelijks. dit lijkt me nou niet zo geweldig gaan lijkt mij.

• rimpeldinky
tis niet helemaal mn eerste en dit ziet er idd niet uit, maar gelukkig komt dit allemaal in de binnenkant en komt er nog iets van plaatwerk omheen (ik zit te denken aan dun hout)
en ik ga ook niet voor de looks maar het moet allemaal scrapheap style(als je scrapheap niet kent, dinsdag avond 21.00 op discovery channel)

*burp*

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:56
rimpeldinky schreef op 15 June 2003 @ 22:12:
en ik ga ook niet voor de looks maar het moet allemaal scrapheap style(als je scrapheap niet kent, dinsdag avond 21.00 op discovery channel)
[ offtopic]en geloof ik elke werk dag om 18.00 uur[/offtopic]
Maar verder zal het een relaxte mod worden, maar probeer er voor ons ook iets van te maken aan de buitenkant, kunnen wij ook genieten.

Verwijderd

Ik vind dat je lekker aan het klussen bent :D Ben benieuwd hoe mijnne zal gaan als ik begin.
Gewoon doorgaan en ervaring op doen is niet verkeerd. Volgende mod zal al zeker veel beter gaan, niet te veel op andere reacties letten dus. Suc6!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

rimpeldinky schreef op 15 June 2003 @ 19:45:

[afbeelding]
de nieuwe manier van hoeken maken, nu met lijm EN schroeven ;)
ik raad je alleen popnagels aan :) is meteen vast en scheeld je lijmen.. zit het niet goed.. boor erop en hijs weer weg :) en tis btw super stevig :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• rimpeldinky
mjah mischien later als alles er op zit, want het plaatwerk wil ik ook nog met dezelfde schroeven/popnagels vastmaken
maar over het plaatwerk, ik zit nu te twijfelen tussen duur :X aluminium plaatwerk of gewoon heel dun hout gebruiken als plaatwerk, dat is gemakelijker en goedkoper, en dat kan ik gewoon metalic verven toch?

*burp*

Verwijderd

Ik zou iig als bodemplaat aluminium plaat gebruiken, dan kan je voor de zijkanten wel hout gebruiken. Alleen op die bodemplaat rust dan de prom dus die moet goed stevig zijn.

• rimpeldinky
de prom rust zowiso op de L profiellen maar dat is nog niet eens zon slecht idee :) en dan de rest hout :), maar eerst ff nieuw tobo halen :( mn inet navigator is net overleden

*burp*

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

rimpeldinky schreef op 19 June 2003 @ 13:15:
de prom rust zowiso op de L profiellen maar dat is nog niet eens zon slecht idee :) en dan de rest hout :), maar eerst ff nieuw tobo halen :( mn inet navigator is net overleden
Je meent het, men logitech TB :/ Als ik toetsen aanslaag hoor ik ze zo terug veren, net veren :X

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Verwijderd

Ik denk dat het wel een goedgekoelde case wordt, maar de volgende keer toch maar beter voorbereiden. En maar hopen dat je goedkoop een Prom aan kunt komen. Ik kijk al uit naar de volgend update. ;)

• Stoney3K
  • Laatst online: 27-11 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

M@ximuS schreef op 08 June 2003 @ 10:44:
Das precies wat DaBit dus als eerste geprobeerd heeft :+)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Komen er nog update's :X :?

• rimpeldinky
ja maar niet vandaag, mijn toetsenbord is kapot, en dat ga ik zaterdag vervangen dus dan weer een echte update :) als ik morgen niet hoef te werken krijgen jullie morgen nog een update maar reken er niet op :o

*burp*

Verwijderd

de pics komen er aan, en ik heb vernomen dat zijn booraccu op was :D

• rimpeldinky
omdat photoz nogsteeds (iets) meer zeggen dan woorden uitleg op aanvraag :+
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P7010120(Custom).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P7010121(Custom).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P701012(Custom).JPG
offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P7010123(Custom).JPG modk1d heeft gelijk, dies leeg dus :+

[ Voor 19% gewijzigd door rimpeldinky op 01-07-2003 16:31 ]

*burp*

Verwijderd

kvind die grill van die psu ermm, lelijk.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:34:
kvind die grill van die psu ermm, lelijk.
lijkt op het logo van Half-Life :)

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:28
is het ook :(

• rimpeldinky
yup, en waaron dan de :( ;)

*burp*

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:56
He, mag ik vragen wat voor rad dat is, want die ziet er best wel goed uit.

• rimpeldinky
das een rad (waarschijnlijk) uit een oude CV instalatie, heb ik gehaald bij een inkoopactie op laupro

*burp*

Verwijderd

t schiet niet op he ?

Verwijderd

Ik heb effe een n00bvraagje: soms zeggen ze wel eens dat je een radiator uit een auto kunt nemen maar die dingen zijn toch VEEL te groot om in je case te hangen?

ontopic: imho had je beter counter-strike logo kunnen nemen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 19:43:
Ik heb effe een n00bvraagje: soms zeggen ze wel eens dat je een radiator uit een auto kunt nemen maar die dingen zijn toch VEEL te groot om in je case te hangen?

ze nemen dan de kachel-radiator, niet die grote die vooraan zit, dacht ik toch :)

• rimpeldinky
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 19:43:

weet ik maar deze was gratis :+
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 19:50:
[...]

ze nemen dan de kachel-radiator, niet die grote die vooraan zit, dacht ik toch :)
idd :)
nee, heb net nog een tegenslag gehad(pics morgen :+ )

*burp*

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:16

Jack

MHz Matters

rimpeldinky schreef op 01 July 2003 @ 20:11:

nee, heb net nog een tegenslag gehad(pics morgen :+ )
laat het ons eens zien :)

[Specs]

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook je HD's waterkoelen dan, met als gevolg dat je ze volledig in isolatiemateriaal kunt inpakken waardoor je geen gezoem meer hoort :)

Zoiets zou je dan moeten doen:
Afbeeldingslocatie: http://rotzooi.lakwijk.com/hdwc.gif

Waarbij HD 1 dus op de kop hangt, zodat je het deel wat uit 1 grote vlakke plaat metaal bestaat koelt (de bovenkant dus)

• rimpeldinky
Siris schreef op 02 July 2003 @ 13:42:
[...]

laat het ons eens zien :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/16745184561294761.jpg :( het lijkt alsof hij er doorheen is maar het alleen het eerste picometertje komt er door(zit dus wel een gat maar er komt niets doorheen
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 14:37:
Je kunt natuurlijk ook je HD's waterkoelen dan, met als gevolg dat je ze volledig in isolatiemateriaal kunt inpakken waardoor je geen gezoem meer hoort :)

Zoiets zou je dan moeten doen:
[afbeelding]

Waarbij HD 1 dus op de kop hangt, zodat je het deel wat uit 1 grote vlakke plaat metaal bestaat koelt (de bovenkant dus)
sssssshhhht, ben ik al mee bezig }) heb nu ff GEEN zin om de popnagelen(was best schrikken) maak ik morgen pics van hoever ik al ben, dan met echte digicam, ziet er zo niet uit

*burp*

• floriske.nl
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

rimpeldinky schreef op 02 July 2003 @ 17:48:
[...]

[afbeelding] :( het lijkt alsof hij er doorheen is maar het alleen het eerste picometertje komt er door(zit dus wel een gat maar er komt niets doorheen

..................
damnz, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?????

• rimpeldinky
popnagelen, dan zonder het oude ijzeren steeltje er uit te halen het volgende nagelen dan lanceertie m :X

[ Voor 11% gewijzigd door rimpeldinky op 02-07-2003 18:19 ]

*burp*

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
rimpeldinky schreef op 02 July 2003 @ 18:19:
popnagelen, dan zonder het oude ijzeren steeltje er uit te halen het volgende nagelen dan lanceertie m :X
das dan toch verdomd hard gegaan :X
gelukkig is dat ding er niet verder doorheen gegaan

• Big4SMK
  • Laatst online: 15-11 19:21
Wow, je mag van geluk spreken dat je een veiligheidsbril op had! Misschien een goed voorbeeld voor anderen....ik vraag me oprecht af hoeveel mensen er daadwerkelijk met veiligheidsbril werken.
Verder wel leuk idee, heel veel succes met het bouwen

Verwijderd

Gruwe! sick shit! :|

Verwijderd

damn, nice progress, geluk met je oog
maar een vraag, hoe kun je aleminium platen aan elkaar maken? lassen? of moet het met schroeven?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 19:43 ]

• rimpeldinky
lassen kan, maar da kan ik nie :+ dus ik weet nog niet zeker hoe ike het ga doen, ik denk dat ik ze verlijm en popnagel, daarnaa flink schuren en hopen dat t er een beetje uit ziet

*burp*

Verwijderd

aluminium kan je niet lassen, dus dat is zowiezo geen optie

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

en of je aluminium kan lassen, als je iets niet weet, zeg het dan niet.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

leuke plannen etc, maar het wil niet op schieten he :'(

Inspirato: kom op, pak die dremel en ga dervoor :P

Verwijderd

Shit....ik denk dat ik ook maar eens een veiligheidsbril ga aanschaffen... Die pic is een mooie voor de VeiligWerken-FAQ.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 01:30:
[NOOB-ALERT]

Als je er verstand van hebt praat er dan ook niet over.....

[/NOOB-ALERT]

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 23:06
Het kán wel, maar de meeste mensen kúnnen het niet omdat het gewoon 10x zo moeilijk is als gewoon staal lassen.

• floriske.nl
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hehe, wat heb ik dan 3 jaar lang op mijn oude werk gedaan (althans geprobeerd tot een succes te brengen ;)) :X no offense,maar het kan wel degelijk, het is alleen veel lastiger dan staal, en je hebt er iets specialere apparatuur voor nodig om het echt netjes te doen.

voorbeeldje van iets wat wij o.a. zelf lasten op mijn werk:

Afbeeldingslocatie: http://www.merheim.nl/media/profoto/s45000.jpg

Verwijderd

floriske.nl schreef op 04 July 2003 @ 13:28:
[...]
hehe, wat heb ik dan 3 jaar lang op mijn oude werk gedaan (althans geprobeerd tot een succes te brengen ;)) :X no offense,maar het kan wel degelijk, het is alleen veel lastiger dan staal, en je hebt er iets specialere apparatuur voor nodig om het echt netjes te doen.

voorbeeldje van iets wat wij o.a. zelf lasten op mijn werk:

[afbeelding]
Kwoel heb jij trush setjes gelast? Das echt gaaf, kan je misschien een how to ergens posten?

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 12:25
Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 01:30:
nooit problemen mee gehad

Digital Media Junkie

Pagina: 1 2 Laatste