Toon posts:

2 Webservers synchroom

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit klinkt misschien raar maar ik heb het volgende probleem:

Ik heb een website op een apache2 server onder win2003. Dit werkt perfect voor iedereen behalve die mensen wat in mijn range zitten (komt door @home).
zie deze post @Home Static Ips?
Dus ik wil deze andere mensen ook mijn website aanbieden. Nou heeft een vriend van mij ook @home in een andere ip range. Ik heb bij hem ook een webserver geinstalleerd (deze werkt ook perfect).

NOu komt het:
Aangezien ik meestal de site bewerk en update. Wil ik deze makkelijk kunnen toevoegen dus op mijn webserver...MAARRRR..... ook op die van hem. Hoe kan ik dit nu enigzins sinchroom laten lopen (zonder cds of mappen kopieren enz.) en het liefts ook nog automatisch. (dus dm iets wat controleert of er veranderingen zijn opgetreden en hij deze dus gaat overnemen, zoals domein structuur ofzo???, ik verzin ook maar wat) :)

Ja sorry ik ben lastig. Maar misschien zijn er oplossingen voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Preciese specificaties webservers:

??? :)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 09:46 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
{ je had ook je openingspost kunnen editen }

Ik denk niet dat apache dat zomaar kan. Misschien moet je eens kijken naar rsync (http://optics.ph.unimelb.edu.au/help/rsync/, ik weet niet of dit een handige pagina is; ik ben meer eens GNU man).
Hiermee kan je het synchroniseren misschien makkelijk automatiseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Sendy op 06-06-2003 00:21 ]

Verwijderd

Ik weet niet of je de voorwaarden van @home kent, maar ze zijn niet blij als je een server draait (zeker een webserver, die je hier nog ;s publikelijk aankondigt). Zo gaat ie nogal verkeer generen namelijk wat kan opvallen. Daarbij zullen ze zeker niet blij zijn met het @home logo wat je daar neer heb gezet, zo lijkt het alsof ze zelf (@home) iets met die site te maken hebben, wat dus absoluut niet zois.
Het is maar een tip ....

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of je de voorwaarden van @home kent, maar ze zijn niet blij als je een server draait (zeker een webserver, die je hier nog ;s publikelijk aankondigt). Zo gaat ie nogal verkeer generen namelijk wat kan opvallen. Daarbij zullen ze zeker niet blij zijn met het @home logo wat je daar neer heb gezet, zo lijkt het alsof ze zelf (@home) iets met die site te maken hebben, wat dus absoluut niet zois.
Het is maar een tip ....
IK ken de voorwaarden. Als zij die ook maar kennen. Als ik een vriend van mij nog niet eens kan PINGEN vind ik dat niet geheel volgens de voorwaarden. En verder genereerd die webserver niet veel verkeer.
zo lijkt het alsof ze zelf (@home) iets met die site te maken hebben, wat dus absoluut niet zois.
Hebben ze toch wel >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 00:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 00:28:
[...]

IK ken de voorwaarden. Als zij die ook maar kennen. Als ik een vriend van mij nog niet eens kan PINGEN vind ik dat niet geheel volgens de voorwaarden. En verder genereerd die webserver niet veel verkeer.
Nu wel iets meer verkeer, omdat je die sites hier post. Maar dat moet je zelf weten,

(ps. ik heb zelf ook webserver draaien, maar gebruik ik alleen voor stats/webmail).

Verwijderd

Topicstarter
maar gebruik ik alleen voor stats/webmail
En is dus evengoed fout als die van mij (of hij nou 5 kb meer of minder upload gebruikt, het gaat hiet toch niet over T1 lijnen)
Nu wel iets meer verkeer, omdat je die sites hier post
En kun je dit ff toelichten. Of houdt dit in dat je maar niet meer moet internetten :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 00:34 ]

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:57
Over die voorwaarden: jij hebt ze ondertekend, jij bent er dus ook de dupe van als @home het opmerkt. Kun je wel stoer doen enzo, maar zij staan veel sterker in de schoenen dan jij.
Nu wel iets meer verkeer, omdat je die sites hier post
Iedereen die dit topic bekijkt kan t vast neit laten om even jouw site te bezoeken, en daarmee genereren al die clicks echt wel een bult dataverkeer. Iets dat @home niet leuk vindt, maar daar kom je dan vanzelf wel achter, mocht je over de streep gaan. Vergeet niet, jij bent afhankelijk van @home. @home niet van jou, jij bent grootverbruiker en die zijn ze liever kwijt dan rijk.

[ Voor 13% gewijzigd door P5ycho op 06-06-2003 00:47 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou, nou, nou. Laat dat brave gedoe toch achterwege. Deze gast vraagt iets handigs: ik wil twee apache2 servers repliceren. Dat is best een leuk onderwerp, _en_ omdat apache2 nog best nieuw is misschien ook wel interessant.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
Nee inderdaad het gaat niet om een t1 lijn. Een t1 lijn zou namelijk maar ongeveer 2/5 van jouw @home verbinding zijn. aangezien @home 3,8Mbit is en t1 ca 1,4Mbit.

Verder valt dat verkeer best mee en zullen ze er heus niet meteen met hun neus bovenop zitten.

Sinds wanneer kun jij eigenlijk jouw kameraad niet pingen? Ik kan namelijk jou wel pingen en zit ook op een ander supernet. Verder zie ik van beiden de hostnames dus dat je mekaar niet kunt pingen is niet correct.

Overigens ben je geen grootverbruiker want je maximale upload is maar 15kb/s. Ik zie in mijn DU-meter scherm geregeld een constante stroom van 400~500Kb/s dus hij is definitly geen grootverbruiker.

Om je in ieder geval minder verkeer te laten genereren raadt ik je wel even aan om je foto's op het selectieoverzicht, maar ook de pics, kleiner te maken. Iedereen die dat overzicht bekijkt download namelijk meteen het hele plaatje, en niet een verkleinde versie ervan... Maargoed dat is jouw feestje :+

Verder moet ik helaas zeggen dat ik je geen goede oplossing kan bieden om je 2 servers makkelijk synchroon te houden... Suc6

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
offtopic:
De upload van @home is nog steeds < 16 kb/sec, dus dan is T1 wel ff wat beter.
en van 15 kb upload 24/7 worden ze volgens mij minder benauwd dan een uurtje of elke dag 2 uur 350+ kb/sec down...

@Home Static Ips? geeft in ieder geval een verklaring, en dat is dus dat @home het traffic binnen een ip-range blocked. je kan dus bij je vriend die route's adden. Een andere oplossing is het neerpoten van de pagina bij een hosting provider, en dat je dan met een cron-tab achtig scriptje steeds je meuk upload.

[ Voor 15% gewijzigd door ANdrode op 06-06-2003 09:26 ]

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 11:15

ReLight

echo("What Now ? !")

Als het om de rauwe pagina's gaat, scripts etc, dan zou ik simpel doen. Start een dichte Ftp server op S1 (geen anon, enkel 1 login, ip restrictie etc) en gebruik een util als wget.exe om de wwwroot boom te downloaden naar S2.
Alles is instelbaar met dat command line tooltje. Houd ook listing bij, dus enkel overschijven wat geupdate is (minder mb's)

Eigen ervaring: gebruik het 1,5 jaar om dagelijks m'n website te backuppen van host prov. naar huis server.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Topicstarter
@Home Static Ips? geeft in ieder geval een verklaring, en dat is dus dat @home het traffic binnen een ip-range blocked. je kan dus bij je vriend die route's adden. Een andere oplossing is het neerpoten van de pagina bij een hosting provider, en dat je dan met een cron-tab achtig scriptje steeds je meuk upload.
ff over Gody en ANdrode..........Kijk dat probleem met dat pingen is niet tussen mij en die andere webserver. Maar tussen iedereen in het 217.121.79.xxx netwerk. Dat probleem is gewoon een feit en er zijn oplossingen door mensen gezocht in de hele gemeente. Het probleem licht gewoon door een te strakke afstellingen van @home. Kijk jullie kunnen ons WEL pingen omdat jullie NIET in die range zitten. Snappie??? :)
Als het om de rauwe pagina's gaat, scripts etc, dan zou ik simpel doen
Ja daar gaat het inderdaad om. Maar wat voor software moet server 2 dan in jouw oplossing hebben???

Verwijderd

Topicstarter
wget.exe om de wwwroot boom te downloaden naar S2.
Als ik dit proggie open gebeurt er niets eigenlijk?!?

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Deze moet een geschedulde batch file draaien, met daarin de Wget.exe instructies.
S2 verbind naar S1 dmv de fto en download alle files.
(hiebij ga ik er dus van uit dat je nu wel van S2 naar S1 kan, desnoods met een dail up verbinding).

Een andere constructie is via e-mail. Met winzip een update archief maken (bestudeer command line opties of Pkzip ect) en deze over sturen waarna uitpakken aan andere kant.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 09:59:
[...]

Als ik dit proggie open gebeurt er niets eigenlijk?!?
Lees eerst de instructies..... het is een command line util, dus zonder parameters doet i nixs idd. 'You have left windows ToTo,..'

Wget is een gepoorte unix/linux tool.

Verwijderd

Topicstarter
Deze moet een geschedulde batch file draaien, met daarin de Wget.exe instructies.
Kun je het niet ff precieser uitleggen. In grote lijnen snap ik je principe wel. Maar ik krijg die wget.exe niet geopenend.
Wget is een gepoorte unix/linux tool.
En als ik dan windows heb?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 10:03 ]

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
het is een console programma, er is wget voor linux (duh) maar ook voor windows.
Ik gebruik het ook om een mirror te draaien:
wget -r -N -np -R "index*" http://www.mirror.com
(voor de mensen die er verstand van hebben, ik weet dat het ignoren van index* geen nut heeft aangezien wget die nodig heeft om te browsen. maar heb geen zin om het verbeteren

Verwijderd

Topicstarter
(hiebij ga ik er dus van uit dat je nu wel van S2 naar S1 kan, desnoods met een dail up verbinding).
Ok ik ben ff in dos gaan kijken. WGET [OPTION]......[URL] krijg je dan
Dus ik heb ff bv. WGET www.tweakers.net ingevuld. Krijg ik dus de index.html van tweakers.net Maar hoe krijg je nou alles dan?? en Hoe gaat dat met ftp?
Gewoon WGET ftp.?????? ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
wget -r -N -np -R "index*" http://mijnwebstie

Ok dit ziet er beter uit. Hij download nu alle bestanden. Maar ik gebruik geen ftp. Is dit dan noodzakelijk????

Waar staan de opties van dit prog eigenlijk?
Dit is wel echt interessant zeg. Wist niet dat het toch nog zou gaan lukken :*)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 10:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
wget -r -N -np http://mijnwebsite
Dit loopt goed nu.
Maar hoe krijg ik dit nu een beetje geautomatiseerd???
sorry ik heb daar geen verstand van. Van die Batch files enz.

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

frommel dit in een batch file (wget.bat of zo) pas het aan, en run. zet wget.exe in die localedirectory. schedulen kan je toch zelf wel uitzoeken,..

SET HOME=c:\localedirectory\
cd %HOME%\sitebackup
%HOME%\wget -t 45 -o wget.log -v --mirror ftp://gebrnaam:password@ftp.website.nl

Verwijderd

Topicstarter
schedulen kan je toch zelf wel uitzoeken
:/

Nee eigenlijk niet. Ik heb hier totaal geen verstand van.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 10:52 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 17:25

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 10:51:
NOFI maar:
Wel een windows 2003 server en apache 2 beheren?

Neway, kijk eens naar geplande taken in je windows of iets dergelijks.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Ehh, lees ook de FAQ eens broer...

Verwijderd

Topicstarter
Ehh, lees ook de FAQ eens broer...
Welke FAQ???

En die batch file krijg ik niet aan de gang hoor.
Hij doet gewoon niets???

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:38
Van dit forum misschien?
En die batch file krijg ik niet aan de gang hoor.
Hij doet gewoon niets???
Dan zul je zeker te weten iets fout doen, en aangezien wij hier geen glazen bol hebben zul je toch wat meer info moeten geven, wat werkt er niet enzovoorts. Maaergoed daarvoor kun je ook in de FAQ kijken. En dan is het zelfs nog de vraag of je in dit forum wel juist zit.

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Zonder ftp server a.d andere kant zal die ook niet veel kunen doen natuurlijk. Met ftp kan je de rauwe scripts ophalen, met http requests enkel de geparste pagina's.

Dit is vrij elementair allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik in eerste instantie wel in het juiste forum zat. Alleen daarna zijn we naar andere onderwerpen gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
SET HOME=c:\localedirectory\
cd %HOME%\sitebackup
%HOME%\wget -t 45 -o wget.log -v --mirror ftp://gebrnaam:password@ftp.website

Ja precies DIT staat in die Batchfile (natuurlijk met mijn gegevens). Hij geeft nergens een error. Ook niet in dos ofzo.
Hij opent heel ff in windows en gaat weer dicht. En in dos gaat hij gewoon een regel verder (zoals een ENTER)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 11:57 ]

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

mag ik dan ook de inhoud van je log file even zien ?? wget.log

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hij doet het al. Heb ff die standaard tekst beetje aangepast van jouw batch file.
Werkt nu perfect!!! Bedankt allemaal.
Als ik deze batchfile dus op server2 in een taakplanner zet moet het lukken ofn iet??????

Alleen de mappen met spaties doet hij niet precies overnemen (met % dus)
dus zal ik gewoon de site mappen structuur moeten aanpassen, of niet?
En als map binnen die sitebackup maakt hij een nieuwe map aan met de naam van jouw ftp. dus als je ftp.web.nl hebt maakt hij een map web.nl

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 12:15 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:45

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 10:51:
[...]
:/

Je kan het natuurlijk ook even uitzoeken, dat is niet zoveel werk.

Een batch scriptje in elkaar prutsen is toch iets wat je zelf moeten kunnen.
Dergelijke vraagjes horen niet in dit forum.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.