Niet te zuinig

Maar je ieder zijn eigen smaak.
Vind de normale chieftec kasten toch echt een stuk beter.
Verwijderd
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?
En op de bovenkant "this side up"
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
is handig voor blinden tochshamrock schreef op 06 June 2003 @ 01:01:
Je ziet bij die grijze towers wel dat dom handje op de deur
Straks komt er nog een label op "trekken"
bijna goed....shamrock schreef op 05 juni 2003 @ 20:38:
[...]
Ja die cage fan zit er ook gewoon nog in. Die blaast dus over de lengte langs de HD's. Die 92mm fan blaasts, als je voor de kast zit te kijken, tegen de rechter kant van de HD cages.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ik ben zelf een grote voorstander van standaard mogelijkheden van 120mm fans. die maken minder lawaai en hebben toch een goed luchtverplaatsing. ik heb voor me server een Antec SLK3700AMB (wat een naamMewBie schreef op 06 June 2003 @ 11:26:
[...]
bijna goed....
De 92mm fan blaast langs de bovenste hdd cage waar ook je fdd in hangt.
De cage daaronder wordt door een fan in de voorkant gekoeld en daar onder zit nog een fan
[ Voor 3% gewijzigd door DUX op 24-06-2003 00:54 ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Verwijderd
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Verwijderd
Over smaak valt te twistenDeorgere schreef op 24 June 2003 @ 18:40:
Ik vind ze echt heel lelijk![]()
Ik heb de normale Chieftec, een Matrix versie die is perfect..
Niet echt. HDD's kon je inderdaad al koelen met een fan in het 3.5" rackje. Ik mis alleen 1 ding, je hebt maar in 1 rack een fan-kliksysteem (paars geval), had ik liever in beide gehad. Als je bijv. in het bovenste rackje niets deed, kon je daar een killer intake plaatsen. Een die lucht blaast tegen je videokaart en eroverheen, naar je northbridge en CPU.-92mm fan in de rechter zij deur ten hoogte van de HD's (nut??)
Groot gelijk, scheelt in geluid, en minder kabeltjes. Een 120mm fan in een dual fan voeding (aan de onder/bovenkant) moet ook makkelijk mogelijk zijn. Aan de voorkant van de meeste kasten zou trouwens ook plek zijn voor een 160mm intake, jammer dat die bijna niet/niet te koop zijn. Er bestaat een kast met plek voor 4 80mm intakes, waar volgens mij dus precies een 160mm intake in pastIk ben zelf een grote voorstander van standaard mogelijkheden van 120mm fans
[ Voor 255% gewijzigd door Yokozuna op 02-07-2003 13:39 ]
Die zilveren kast is ook wel ok ja.ik ben de laatste tijd weer een beetje into silver i.p.v. zwart
die is wel een chique kast
[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 02-07-2003 13:30 ]
![]() | BX-01B-B-B €85,60 Link |
![]() | BX-01-B-B-SL €87,80 Link |
![]() | BX-01-B-SL-B €89,00 Link |
![]() | BX-02-B-B-B €85,60 Link |
![]() | BX-02-B-B-SL €87,80 Link |
![]() | BX-02-B-SL-B €89,00 Link |
![]() | BX-03-B-B-B €85,60 Link |
![]() | BX-03-B-B-SL €87,80 Link |
![]() | BX-03-B-SL-B €89,00 Link |
[ Voor 15% gewijzigd door Ad Hox op 16-07-2003 15:30 ]
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Pollewob op 04-08-2004 19:36 ]
Verwijderd
Wow, dat zijn betere prijzen dan ik had verwacht, Chieftec is vaak niet de goedkoopste. Ik wou deze al een tijdje, maar die was dus nergens te vinden:DUX schreef op 08 July 2003 @ 01:45:
De nieuwe serie is beschikbaar bij Progress!
--
BX-01B-B-B
€85,60
[Knip]
![]() | BX-02-B-SL-B €89,00 |
The devil is in the details.
Duitse review voor de BX-serie:Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 18:29:
iemand die een engels review van deze kast heeft?
en over het design is wel ok. Dragon vond ik toch wel mooier...
Verwijderd
ik zoek dus een engels reviewAd Hox schreef op 16 July 2003 @ 20:58:
[...]
Duitse review voor de BX-serie:
http://www.hardtecs4u.com/reviews/2003/chieftec_bx-01b/
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik zit dus ook al een tijd te denken over die kast die jij ook wilde nemen maar ik weet het nog niet...Zijn er nadelen aan de (met name deze) Chiefteckasten?MaRc0 schreef op 16 juli 2003 @ 19:48:
[...]
Wow, dat zijn betere prijzen dan ik had verwacht, Chieftec is vaak niet de goedkoopste. Ik wou deze al een tijdje, maar die was dus nergens te vinden:
[afbeelding] BX-02-B-SL-B
€89,00
Heel erg bedankt voor de tip en trouwens ook een net overzicht
[ Voor 22% gewijzigd door DUX op 18-07-2003 21:33 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Ad Hox op 19-08-2003 00:36 ]
Ja, zal vanmiddag met natuurlijk licht wel ff wat foto's schieten van de kast.Ad Hox schreef op 19 August 2003 @ 00:31:
Hij ziet er heel erg mooi uit! Zou je meer afbeeldingen kunnen posten?
[ Voor 4% gewijzigd door KillerDream op 19-08-2003 09:48 ]
[ Voor 91% gewijzigd door KillerDream op 19-08-2003 09:48 ]
Je kunt die Dragon series ook gewoon krijgen bet USB/Firewire in het frontpaneel hoor.BredeP schreef op 19 August 2003 @ 10:00:
Ik zie hier meerdere mensen die de Dragon Serie mooier vinden, maar als nadeel van die kast het ontbreken van front USB en Firewire noemen.
Voor degenen die nog steeds aan de aanschaf van een Dragon zitten te denken, misschien is de Antec SX1040 misschien een leuk alternatief. De nieuwste uitvoering daarvan heeft namelijk standaard front USB en Firewire. Wordt ook meteen geleverd met een Smartpower 400 Watt voeding van Antec. In de pricewatch vanaf ongeveer 120 euro...
Owww... NICEKillerDream schreef op 18 August 2003 @ 20:18:
Ik heb de BX-02B-SL-B besteld.
Ook op de doos stond keurig BX-02B-SL-B.
Maar er zat een andere kleuren combinatie in.![]()
De kast was niet silver maar zwart.
Het frontje was wel de goede kleur ,silver met zwarte strepen.
Dus tussen due 9 plaatjes staat mijn kast dus niet bij.![]()
Waarschijnlijk een productie fout.![]()
[afbeelding]
Waar blijven die pics?KillerDream schreef op 19 August 2003 @ 09:47:
[...]
Ja, zal vanmiddag met natuurlijk licht wel ff wat foto's schieten van de kast.
Ook het inbouwen van de CD-rom's gaat erg handig.
[ Voor 4% gewijzigd door kutkip op 21-08-2003 21:17 ]
Ja, volgens mij wel!
Bedankt voor de herrinerring, was het alweer vergeten.Waar blijven die pics?
[ Voor 1% gewijzigd door KillerDream op 22-08-2003 09:36 . Reden: typo ]
Yep, ik heb daar de gewone witte versie van, inclusief window in het sidepanel!Treb schreef op 19 August 2003 @ 19:18:
[...]
Je kunt die Dragon series ook gewoon krijgen bet USB/Firewire in het frontpaneel hoor.
Deze versies zijn te herkennen aan de extra letter(s) in het typenummer.
b.v.
Chieftec Dragon DX-01B-D-U (zwart)
Chieftec Dragon DX-01B-D-USB (zwart)
Chieftec Dragon DX-01GN-D-U (groen)
Allemaal een versie met ingebouwde USB/Firewire poort.
Zie ook http://www.chieftec.com/products/Workcolor/Dragon.htm
Tesla Model Y RWD (2024)
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Het handige van een duer is dat ie open kan. En als je een goede deur hebt dan blijft die ook openstaanOscar the Grouch schreef op 22 August 2003 @ 14:37:
[Semi-topic-kaping]
Wat ik me altijd afvraag (ik heb geen kast met een deurtje): hoe handig ofwel onhandig is zo'n deurtje?
Ik moet toch redelijk vaak bij (één van) mijn CDrom-spelers, en vind het al vervelend dat ze niet allemaal slot-in zijn. Het lijkt mij omslachtig om elke keer dat deurtje te moeten openen.
Meningen hierover?
[/Semi-topic-kaping]
[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 22-08-2003 18:15 ]
Ja, dat is correct.kutkip schreef op 22 augustus 2003 @ 18:48:
He Killerdream; heb je hem bij progress besteld? Zo ja, als je goed kijkt zie je dat daar de achterkant idd zwart is. Vindt ik persoonlijk mooier dan een silveren maar goed.
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door KillerDream op 22-08-2003 21:35 . Reden: typo ]
http://membres.lycos.fr/T...ersen/pc%20bouwen%204.jpgYokozuna schreef op 02 juli 2003 @ 12:32:
Ik vind ze ook niet echt mooi, wel de compleet zilvere. Maar ik heb liever de good old Chieftec Dragon case die ik dan ook ga kopen. Zien er ook netjes uit.
[afbeelding]
De nieuwe kasten hebben wel voordelen:
-USB etc. aan de voorkant is een pre (voor je digicam, joystick en andere troep)
-Stoffilter is een pre
[ Voor 44% gewijzigd door MaFFia op 23-08-2003 11:54 ]
http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|
Dat is exact wat ik bedoel.Aikeleer schreef op 22 August 2003 @ 18:15:
Mij lijkt zo'n deurtje niet al te fijn voor m'n workstation. Ik zit er wel aan te denken om misschien een BX kast aan te schaffen voor m'n 2e workstation, daarbij worden de cdrom spelers toch amper gebruikt.
Ik heb zelf een Live!Drive in m'n kast zitten, die wordt aardig vaak gebruikt (koptelefoon, optical out e.d.), als ik een deurtje zou hebben zou die dan toch bijna de hele dag openstaan. Maar zonder livedrive lijkt het me ook best onhandig. Ik ben ook een liefhebber van slot in dingen, ik wil graag snel bij m'n drives kunnen niet eerst een vervelend deurtje open moeten doen. Maarja, dit ligt puur gevoelsmatig.
dat is fijn schatEigenlijk kan iemand anders niet voor jou beslissen of je een deurtje in je kast neemt of niet, als je het mooi vindt en je het niet zo onhandig vindt; ik houd je niet tegen.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Heeft ook een computer!
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Als je een beetje fan gebruikt (2000RPM+) Dan blijven die hdd'tjes echt wel cool hoor, er is nog redelijk wat ruimte over voor de aiflow.MaikelG schreef op 26 August 2003 @ 16:35:
ja dat snap ik ook wel waar je de fan plaatst![]()
het gaat erom: is er nog wel ruimte voor airflow om je HD's heen / tussen de HDD's door als je de HDD cage vol bouwt met 3 HDD's.
* kutkip helpt je nog even herrinerenKillerDream schreef op 22 August 2003 @ 09:35:
[...]
Bedankt voor de herrinerring, was het alweer vergeten.
Nee, en er zitten ook geen FANS in.kutkip schreef op 26 August 2003 @ 19:47:
[...]
* kutkip helpt je nog even herrineren
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of er aan de zijkanten ook stoffilters zitten?
[ Voor 5% gewijzigd door kutkip op 28-08-2003 16:06 ]
Die bovenste is helemaal van aluminium, en van een superieure kwaliteit, en kost daarom ook nogal wat ja, 260 Eurotjes om precies te zijn. Die onderste is in de basis hetzelfde als een Chieftech (staal dus), maar het front is van aluminium. Die kost 140 Euro dus 20 Euro duurder dan een Chieftech met plastic front. Valt wel mee dus
[ Voor 4% gewijzigd door kutkip op 28-08-2003 19:23 ]
Verwijderd
Ja, daar had ik ook last van.Verwijderd schreef op 08 september 2003 @ 14:29:
Ik moest in et begin wel ff kloten hoe ik doe cd spelers erin kreeg .. maar ff uitzoeken met dat shuifwerk kwam alles goed.
PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717
473mm x 205mm x 522mmrarepop schreef op 17 September 2003 @ 19:42:
misshien een hele rare vraag maar hoe hoog is nou zo'n chieftec kast ? Ik wil een chietec dragen gaan kopen maar ik wil graag eerst de maten weten. Het enige wat ze mij konden vertellen in de zaak waar ik hem wou kopen dat hij het voormaat had van een maxi tower.
PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717
Met de poten erbij (eronder) 540mmguanpedro schreef op 17 September 2003 @ 19:51:
473mm x 205mm x 522mm
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Verwijderd
Uit deze foto leid ik af dat de BX wel zilver is. de De beige kasten worden verkocht onder de 'gewone' naam DX-01WD, aangezien het hier expliciet gaat om silver modellen ga ik er van uit dat de DX-01SLD ook gewoon zilver is en niet beige.smason schreef op 16 October 2003 @ 21:14:
ok oude topic even op reageren..
k ben aan het twijfelen tussen een BX-01B-SL-SL (gans zilver) of een Dragon DX-01SLD (owk zilver).. nu.. zijn die kasten dus écht 'zilver', niet beige? het zou bij een coolermaster aerogate II moeten passen2 casefans met blauwe leds intake, zie je die door het frontpaneel? (bij BX en DX?)..
domme vragen maar daar bestaat er een forum voor
thnx
grtz
[ Voor 13% gewijzigd door Laurent op 16-10-2003 21:24 ]
Helaas, de Dragon kasten hebben inderdaad geen front USB en audio.smason schreef op 16 oktober 2003 @ 21:31:
tja, persoonlijk vind ik de dragon mooier dan de BX, maar ik zou dus echt wel graag USBpoorten & mic & headphone ingang hebben aan de voorkant van mn case. En dat is bij de Dragon series niet het geval dacht ik?
Daarom zou k eerder voor de BX kiezen..
btw: die stoffilter voor de fans aan de front, is dat echt 'nuttig'?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-10-2003 22:38 ]
Verwijderd
Ik heb een (mooie blauweVerwijderd schreef op 13 november 2003 @ 15:53:
Ik ben op zoek naar een case, en deze Chieftecs lijken mij wel ok, maar ik wil graag weten hoeveel herrie ze produceren, met name de PSU fan.
Ik heb op het moment een InWin Viper Big-Tower Q500, waarvan ik het PSU geluidsniveau nog net acceptabel vind.
Het verschil is dat de Chieftec voor mijn server is, en die staat echt altijd aan; die wil ik dus het stilste hebben...
[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-11-2003 18:09 ]
Ik heb zelf nog geen BX kast maar dat is als het aan mij ligt binnenkort dus anders. Maar ik heb de chieftec dragon (De voorloper) en die voedingen zijn MUIS en muis stil. Ik hoor het echt niet meer. Het is zelfs zo dat de lownoise koeler van mijn proc meer lawaai maakt die hoor je er dan dus ook bovenuit. als ik die stil zet (voor ffies dat kan een proc wel hebben) dan hoor ik de schijven weer erboven uitVerwijderd schreef op 13 november 2003 @ 15:53:
Ik ben op zoek naar een case, en deze Chieftecs lijken mij wel ok, maar ik wil graag weten hoeveel herrie ze produceren, met name de PSU fan.
Ik heb op het moment een InWin Viper Big-Tower Q500, waarvan ik het PSU geluidsniveau nog net acceptabel vind.
Het verschil is dat de Chieftec voor mijn server is, en die staat echt altijd aan; die wil ik dus het stilste hebben...
[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 13-11-2003 18:18 ]
Verwijderd
ik heb bij computerland in den haag DX-01-WD kasten in blauw gezien die een klepje hadden waaronder USB en audio zitAikeleer schreef op 16 oktober 2003 @ 21:40:
[...]
Helaas, de Dragon kasten hebben inderdaad geen front USB en audio.
De stoffilters zijn reuze handig. Zoals hier al in het topic werd gezegd komen er zo veel grote stof binnen, erg vervelend. Ik heb zelf een propvolle Dragon kast. Als ik deze een maand of 2 niet elke 2-3 weken zou schoonmaken zou het echt een bende zijn. Die stoffilters zijn echt een vooruitgang tov. de Dragon en Scorpio series.
[ Voor 3% gewijzigd door Soepster op 14-11-2003 10:58 ]
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Tsja, mijn rad is ook te groot voor m'n Chieftec DX-01-BL (blauwe Dragon). Ik ben van plan een kastje voor m'n rad te maken en 'm dan op m'n kast te leggen of erachter te zetten ofzo. En dan twee 120 mm fans in het kastje natuurlijk he.Soepster schreef op 14 november 2003 @ 10:56:
[...]
ik heb bij computerland in den haag DX-01-WD kasten in blauw gezien die een klepje hadden waaronder USB en audio zit
ik had nooit door dat die kasten zo'n klepje hadden totdat ik die kast van dichtbij zag
Anyway, ik baal er wel van dat al deze nieuwe kasten een deur hebben (heel hinderlijk met een audigy platinum bay) en je kunt er ook niet makkelijk een radiator in kwijt. Onderin aan de voorkant kan, maar als ik voel wat een warme lucht van dat ding afkomt wanneer ik overklok... nee. Boven bij de voeding kan, misschien met moeite een ophanging geregeld worden, maar dat vind ik eng, bij een lekkage zit alles onder water. Achterop de kast is redelijk weinig ruimte om hem zo op te hangen dat een groot oppervlak wordt gekoeld door de 2 8 cm fans...
[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-11-2003 19:25 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 10:03 ]
[ Voor 4% gewijzigd door smason op 04-08-2004 16:08 ]
Verwijderd
Als het popnagels zijn moet je die uitborenVerwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 17:03:
Net reactie gekregen van Chieftec, en dat ding wat ik heb is inderdaad "the modified new cabinet" waarachter inderdaad geen fan geplaatst kan worden achter het filter. Slim zijn die mensen joh!
Maar is er iemand die wat van casemodden weet, en ervaring heeft met die pins waarmee alles aan elkaar vast zit? En hoe ik die los krijg? Of hoe ik het beste een stuk case kan los snijden?
M'n vriend heeft net dezelfde kast gekocht, maaruh hij heeft wel een groot probleem.Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 09:50:
Ik snap er niet veel meer van. Ik heb de BX-02-B-B-B besteld en ontvangen, maar mijn HD rack is op de volgende manier..
[afbeelding] [afbeelding]
En dat zie ik nergens terug? Terwijl het toch op de Chieftec Arena site staat! Schijnt dat dit het nieuwe ontwerp is voor deze kast ofzoiets (zie onderaan, staat EN het nieuwe zij-HD-rack model met *note erbij, en het oude model). Dat is wel fijn, de HD's aan de zijkant eruit schuiven. Stuk makkelijker..
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Je kunt die paarse geleiderails een stukje afveilen zodat de S-ATA HD dieper in het rekje komt te liggen, de deur kan dan gewoon dicht!psychodweep schreef op 24 augustus 2004 @ 11:48:
[...]
M'n vriend heeft net dezelfde kast gekocht, maaruh hij heeft wel een groot probleem.
Heb je al een SATA hd proberen aan te sluiten ?? Lukt niet hoor, je krijgt je kast dan niet meer dicht !!
Dus ik raad iedereen aan te kijken welke versie je krijgt eer je deze kast koopt, anders ben je eraan voor de moeite !!! Met dat nieuw systeem kan je geen SATA drives meer installeren !!!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq