Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer uit kast aan bureau

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In de zomer is het ontzettend warm, hier in ieder geval wel. Als mijn kast open saat, is de pc al een stuk koeler, vooral de processor. Ik kwam op het idee om de pc uit de kast te halen, en te kijken hoe warm het word. 33 graden, meet ik nu. Ik vind dat een mooie temperatuur voor deze stikhitte, aangezien ik de koeler niet vervangen heb. Nu wil ik de pc opangen aan de binnenkant van mijn bureau. Dat door simpelweg 6 gaatjes te maken, waar ik de houders voor de schroeven die door de mountingholes heen gaan neer zet. Daaraan het mobo, en die schroef ik dan dus vast. Dan kunnen de pci kaarten er in, en het hele zooitje werkt.

Prima plan, leek mij. Maar mijn vader ziet het liever niet gebeuren. Hij beweerd dat een pc een kast heeft, en dat is niet voor niets. Dat klopt wel, maar zonder kast moet het toch ook prima draaien? Het werkt nu op een stuk antistatische zak prima. Hij vindt dat het gevaarlijk is en dat er zo meer stof in komt. Ik vind dat de pc zo koeler is, en dat het veel cooler staat natuurlijk.

Nu vraag ik mij af, wat vinden jullie? Is het zo dat het gevaarlijk is? Hogere spanningen als 24 Volt zijn er toch niet te vinden in de pc? Ook kan een beetje kortsluiting op z'n tijd niet veel kwaad. Ik heb het vaak genoeg op deze pc eens perongeluk gedaan. Ook komt er toch juist minder stof op, al is het maar omdat ik makkelijker kan schoonmaken.

Alvast bedankt voor de hulp. Ik hoop overigens dat het in casemodding thuishoort, want een case heb ik niet meer zo B)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Doordat je er geen kast omheen hebt mist ten eerste de kooi van Faraday waardoor de boel een stuk storings gevoeliger is. Daarnaast zijn de componenten niet meer geaard. Dit zijn echter geen onoverkomelijke problemen. In het bureau zou je zelf een kooi van faraday kunnen maken en de componenten kun je ook wel mbv een draadje aarden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
Je zal niet de 1e zijn, maar pas vooral op met vloeistoffen
ik heb zelfs een keer gehad dat de kat over mn had gepist (packerd hell, i dont blame it :P )
pas op dat er niet iets vochtigs op komt, want daar kan je PC niet zo goed tegen

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die kooi van faraday crossde mijn gedachten ook ja. Is dat op te lossen door bv een lange speakerkabel rond mijn bureau te draaien, een paar keer? Dat dan aan de aarde vastmaken misschien.

Wat voor voordelen heeft deze configuratie nog meer? Ik wil mijn vader overtuigen dat dit weldegelijk nut heeft.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Vergeet niet dat er meer stof op komt, als je er tegen aan stoot raakt ie beschadigd (moeders met stofzuigers zijn echt funest) en hij maakt waarschijnlijk meer herrie...
Trouwens, je PC op antistatische zakjes leggen is ook niet echt handig...dat spul is antistatisch omdat het geleid...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Je hebt inderdaad die metalen kooi niet meer, maar dat hebben alle modders die een plexicase maken ook niet. Hetzelfde geldt voor aarden. het gros van de pc's thuis is sowieso al niet geaard en dat geeft in de meeste gevallen geen problemen.
Het kan echter wel als gevolg van geen aarde. Als bijvoorbeeld een modempje moeilijk gaat doen dan weet je waar je het moet zoeken :)
Als die nu goed draait en je hebt weinig storingsinvloeden in de buurt kan het weinig kwaad. Afgezien van gevaarlijke katten natuurlijk :+

Verwijderd

Topicstarter
Katten hebben wij niet. En mijn moeder stofzuigt wel, maar ze is niet dom hoor. Ik zet gewoon de pc wat hoog aan het bureau, zodat ze er niet tegenaan stoot. Misschien kan ik een houten plank er onder leggen. Voor de isolatie; als ik nu een plastic of plexi iets neem (antistatisch zakje?), en de kant die tegen het bureau komt met alu folie bedek, dan heb ik toch al een goeie isolatie?

Kreeg spontaan een leuk idee: een soort van kippengaas (wat je bij hekken ziet, met plastic er omheen) om de pc heendoen? Dan heb ik het stofvuiger probleem weggewerkt, en een kooi van faraday

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 18:07 . Reden: spontaan idee ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik denk dat je nu te moeilijk gaat doen, als je je pc goed wilt koelen koop dan of Waterkoeling of een andere kast die je beter kan koelen...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Het koelen is een deel, maar het is toch ok heel leuk om zoiets te hebben en maken.

• RocketKoen
  • Laatst online: 27-11 17:59
als je er kippengaas met plastic overheendoet, wat is dan het nut van het uit de kast halen van je pc...

TheS4ndm4n#1919

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

RocketKoen schreef op 05 June 2003 @ 19:13:
als je er kippengaas met plastic overheendoet, wat is dan het nut van het uit de kast halen van je pc...
Hij bedoelt van dat groene geplastificeerde gaas denk ik, wat dus nog wel lucht doorlaat

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 16:55

Scighera

swim-bike-run

ee nsatlen constructie met daarop kippengas lijkt me het beste. voor het geval dat je het met je knieen raakt

www.triathlete.nl

Verwijderd

het klinkt dom , maar als je op 1 van de schroefjes waar hij op vast zet een aarde draad an maakt dan is alles ook geaard , dus aarde heb je.
je kan hem op een planke zetten en er plexiglas om doen maar dan is je effect weg van frisse lucht. Misschien op het plafond vastzetten ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp en zo iedereen. Maar mijn vader heb ik niet kunnen overtuigen. Hij heeft besloten dat het niet doorgaat "want waar is anders een kast voor". Te overtuigen is hij niet, dus dit topic kan wel weg/op slot.

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

hoe warm word ie in de kast??? meine word het hele jaar door 60 graden en in de zomer 64 graden ongev (in zuid frankrijk)

aarde gaat via het mobo is dus geen kast voor nodig

het enige is dus die kooi

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44

virus.elektro

profesionele monitor sloper

ik wou zoiets eerst doen met de pc die ik nu heb. maar ik mocht hem neer zetten op de plek van de toennmalige oudste pc. verder wou ik de drives in mijn bureau(is dit goed geschreven) bouwen. ik wou hem trouwens op zijn kop hangen.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het nog steeds een leuk idee ja. Maar mijn vader vind het maar vreemd dus het gaat niet door. Heel erg sneu, maar er is niets aan te veranderen. Ik heb nu wel in korte tijd de pc heelmaal uit elkaar gehaald en opnieuw ingericht. De temperatuur is nu ook een paar graden lager als eerst, vast omdat het stof weg is en er een hdd minder in zit. Die pc draait eigenlijk ook nooit op full load, dus das standaard koud.

Verwijderd

Zou wel een mooie (Case)Mod zijn eh :P Met de nadruk op "Kast" LoL...zouk wel iig niet doen alsk jou was..gewoon voro veiligheid...bouw desnoods koeling in je kast zodat het een soort koelkast wordt....Kan je er misschien nog frisdrank in bewaren ook :+

Verwijderd

Topicstarter
Veiligheid? Wat bedoel je? Ik ken niemand die dood is eggaan aan de 24 volt die er op de pc staat :P. Ik ga gewoon verder met het uitwerken van het idee en zo, en kom wel met plannen bij mijn vader over een paar dagen, na de proefwerkweek en zo. Dat zal vast wel werken:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 20:32:
Veiligheid? Wat bedoel je? Ik ken niemand die dood is eggaan aan de 24 volt die er op de pc staat :P. Ik ga gewoon verder met het uitwerken van het idee en zo, en kom wel met plannen bij mijn vader over een paar dagen, na de proefwerkweek en zo. Dat zal vast wel werken:)
Jah bedoel wel ivm stof en vloeistof in je kastjeuh LoL :P ......Zou erg zijn als je van 24 V zou sterven :| :X

Verwijderd

12 toch?

Verwijderd

12v en -12volt leveren 24 volt op (0.5A meestal) en staan allebei op je mobo

Verwijderd

In mijn oude studentenhuis heb ik een PC onder de keukentafel gespijkerd en dat ding heeft het meerdere jaren prima gedaan.

Spijkeren in dit geval: spijkertje door gat in mobo, stuk de tafel in slaan, zo alle spijkertjes. Dan mobo erover en spijkertjes krom slaan.

Draaide als een tiet!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 20:57:
In mijn oude studentenhuis heb ik een PC onder de keukentafel gespijkerd en dat ding heeft het meerdere jaren prima gedaan.

Spijkeren in dit geval: spijkertje door gat in mobo, stuk de tafel in slaan, zo alle spijkertjes. Dan mobo erover en spijkertjes krom slaan.

Draaide als een tiet!
Ruwe methode, maar werkt wel :P

Verwijderd

Topicstarter
Waar was die keukentafel van gemaakt dan?

Verwijderd

/way offtopic
Van perebomenhout.. boeie?
Vast niet van aluminium ofzo :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 20:55:
Okee :) Maar iig niet dodelijk voor mensen. 8)

Verwijderd

Bij ons in weert s een computer winkel en die heeft een mobo en de rest in een soort doorzichtige toonbank staan. echt kei mooi vind ik het.
is trouwens ccw

Verwijderd

Joepho schreef op 05 June 2003 @ 19:49:
hoe warm word ie in de kast??? meine word het hele jaar door 60 graden en in de zomer 64 graden ongev (in zuid frankrijk)

aarde gaat via het mobo is dus geen kast voor nodig

het enige is dus die kooi
Wat zeg je hier nu? De aarding van je psu zit aan de metalenkap van de psu geschroefd die in aanraking komt met het metaal van je kast en is zo geaard. Maar hier heb ik geen geaard stopcontact dus ik er helemaal niets geaard en staat mn kast op plastic wieltjes en heb erdoor nog nooit problemen gehad. Zelfs met alle hardware naast me op het bureau toen ik mn case aan het modden was, nergens last van.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28
Ik ben dus niet de enige die dat idee had opgevat. Lijkt mij ook wel wat en dan voor de roms ff een kastje bouwen zodat je daar in elk geval makkelijk bij kunt.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

aan de TS: je kan ook proberen er een extra case fan bij te modden/plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
/way offtopic
Van perebomenhout.. boeie?
Vast niet van aluminium ofzo
Ik vind het wel *boeie*, als jij het op hout kan, dan kan ik het vast ook.

Het aarden moet toch wel te doen zijn? Een stom raadje trekken van onderdeel naar onderdeel naar de power supply omhulsel ding.

Een axtra fan erbij plaatsenis niet echt een optie, het gaat hier om de fun ja:) Een extra fan maakt herrie, en past niet in de veels te kleine kast, omdat de proc cooler veeeel te groot is.

edit:
Ik heb nu toestemming en ga dus nu aan de slag. Jullie horen het wel als het lukt:).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de kick, maar ik wilde even melden dat de conmputer geplaatst is. Alles past prima, en hij draait ook nog. Een onverwacht probleem was de videokaart. Deze heeft zo'n uitsteeksel wat normaal bij de achterkant komt. Nu niet, en daarom moest ik een GROOT gat boren daar. Ik heb nu overigens geen aarding en geen emi-afscherming, maar dat is toch niet essentieel? (EMI is toch niet dodelijk?)

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

lijkt me sterk dat je dood gaat van een beetje straling. Zo extreem veel zal het wel niet zijn. Je monitor straalt meer uit denk ik.
En fotootjes?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KillerB schreef op 08 juni 2003 @ 17:14:
lijkt me sterk dat je dood gaat van een beetje straling. Zo extreem veel zal het wel niet zijn. Je monitor straalt meer uit denk ik.
En fotootjes?
Over een half jaar in de krant:

"Jongen 0wnt in CS met 3 armen door pc straling :P"

Ik zou de zaak nog wel ff aarden, gewoon draad ergens op drukken, en naar je verwarmingen

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

AirX

Tweak Guru

wel oppassen dat je kat niet aan het mobo gaat likken }:O , want als ie 12v op zun tong krijgt loopt ie een week lang te kwijlen 8)7

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

AirX schreef op 08 June 2003 @ 17:36:
wel oppassen dat je kat niet aan het mobo gaat likken }:O , want als ie 12v op zun tong krijgt loopt ie een week lang te kwijlen 8)7
ervaring? >:)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

`k heb (volgens dit forum) 1k volt op mijn tong gehad......
Toen ik ff wat water uit de kraan zuipte :D
Ben ik ff blij dat het en laag ampere is ;)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Haha hou op over likken i.c.m. spanningen :D

/Ervaring :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Leuk..ga je naar een lanparty..moet je je hele bureau meeslepen:P kan nog leuk worden...maar het lijkt me inderdaad handiger als je gewoon goede waterkoeling koopt...zoniet moet je wel opletten op stof, aarding, storing etc..

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

Leuk idee is dit, ook leuk, je pc aan de muur schroeven.. :D

En over dat aarden: ik heb een gewone kast, waardoor alles gewoon netjes aan de voeding zit vastgemaakt voor aarde, helpt alleen niet veel: ik gebruik geen geaard stopcontact... :)

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 18:51:
Leuk idee is dit, ook leuk, je pc aan de muur schroeven.. :D

En over dat aarden: ik heb een gewone kast, waardoor alles gewoon netjes aan de voeding zit vastgemaakt voor aarde, helpt alleen niet veel: ik gebruik geen geaard stopcontact... :)
Zelfde hier...draait al rustig vier jaar zo..

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Deze topic zag ik hier al lang zitten, ik heb hem ff doorgelzen.
Man, dit is toch sowiezo ongezond om je pc zonder behuizing te draaien..
nadelen:
-stof
-vocht
- stoten
- "straling"
- En hij zal niet koeler zijn, een gesloten kast met 3fans zal beter koelen.
- Vervoer e.d.

Voordelen?
- Je denkt dat ie koeler is
- Je zal ooit een vinger in die van duwen en je veel pijn doen (cpu-koeler)
.....

Ook iets, de topic-starter zegt dat zijn pc 'te warm' werd. Ik lees niks over crashen, e.d. En ook niets over overclocken...
Ik vraag me dus af waar het nut is.
Onder het motto: Ain't broken, Ain't fix it..

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 19:41:
"want waar is anders een kast voor".
Omdat het niet praktisch is om telkens moederbord, hdd's en de rest los mee te slepen B)

Hoe komen jullie toch altijd bij 'deze topic' :X DIT topic moet het zijn :X

[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 08-06-2003 19:47 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Stof is geen probleem, daaar hebben we nu stofzuigers voor (echt waar!). Vocht al helemaal niet, welke ..... gooit er nu vocht over zijn pc heen. Stoten ook niet, ik stoot er echt niet tegenaan hoor. Straling ook niet, monitor straalt meer (arme mensen in een mediatheek/internetcafe), en er komt vast nog wel eens een rekje overheen. Vervoer maakt niets uit, waarom zou ik deze pc willen verplaatsen. Tis maar een 800, niet echt een gamemachine.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Daarom juist :P Als je je PC niet wil verplaatsen is een case in principe nergens voor nodig

het zou moeten werken maar het is inderdaad wel meer storingsgevoelig, soms is de case dus wel nodig

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 20:55:
1A en je bent letterlijk geroosterd vanbinnen. 0,8A zijn ernstige interne brandwonden, 0,5 zal dan ook wel niet niets zijn.

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:43
corpseflayer schreef op 08 June 2003 @ 22:20:
[...]

1A en je bent letterlijk geroosterd vanbinnen. 0,8A zijn ernstige interne brandwonden, 0,5 zal dan ook wel niet niets zijn.
Ik ben wel niet zo'n expert maar ik denk dat je 1A bedoelt bij 220volt, want bij 24volt lijkt me dat wel heel erg. Dan zou ik denk ik wel een probleempje hebben gehad, met stroom.

[ Voor 10% gewijzigd door heintjeput op 09-06-2003 00:09 ]

Verwijderd

heintjeput schreef op 09 juni 2003 @ 00:09:
[...]

Ik ben wel niet zo'n expert maar ik denk dat je 1A bedoelt bij 220volt, want bij 24volt lijkt me dat wel heel erg. Dan zou ik denk ik wel een probleempje hebben gehad, met stroom.
Een schok van 24v met 1ampere is niks dat is zo laag dat je het nauwelijks verneemt.

Ik geloof dat als je een schok van stopcontact krijgt 230v met meer dan 1a iig en das ook niet direct dodelijk, officieel wel maja er snel dood van gaan zul je waarschijnlijk niet :)

Verwijderd

corpseflayer schreef op 08 June 2003 @ 22:20:
[...]

schrikdraad is geloof ik rond de 5000 volt ofzo (0.000001amp :+ ) ff pisse..
knetterdeknetter...weg pikkie :?

• Valkyre
  • Laatst online: 29-11 09:29

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik denk dat je wel erg veel werk wilt doen voor een pc die MAAR 33 graden wordt (als hij gekoeld wordt)
je kan beter een casefan achterin je kast plaatesen en dan ben je klaar lijkt mij.

iRacing Profiel

Verwijderd

heintjeput schreef op 09 juni 2003 @ 00:09:
[...]

1A bij 24V is net zo dodelijk als 1A bij 230, alles vanaf 0,03A (ff uit mijn hoofd is alweer tijdje geleden dat ik dit gehad heb) als het langs je hart gaat is al genoeg.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dan zal het wel niet bij je hart komen, want die blootliggende draaden in m;n pak je zo vast. Dat gaat natuurlijk wel knetteren (:o) maar je voelt er niets van

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 00:27:
[...]
Een schok van 24v met 1ampere is niks dat is zo laag dat je het nauwelijks verneemt.
Ik geloof dat als je een schok van stopcontact krijgt 230v met meer dan 1a iig en das ook niet direct dodelijk, officieel wel maja er snel dood van gaan zul je waarschijnlijk niet :)
Je vergeet dat 230v *wisselspanning* is (50hz). Dit is effectiever dan gelijkspanning qua dodelijkheid. Ooit heb ik wel eens horen vertellen door mijn natuurkundeleraar (vroegah ;)) dat 50hz (o.a. nederland) vervelender is als 60hz (o.a. the us of america). Op 1 of andere manier is 50hz een rotfrequentie.

230v 1a is dodelijk.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Owh, ik dacht dat het net andersom was... Dat juist 60Hz een soort resonantie achtig effect had waardoor dit veel sneller tot een hartstilstand zou leiden.

Verwijderd

En als je nou bijv het stopcontact aanraakt en je krijgt daar een schok van dan krijg je toch niet de volle 16A ofwel ?

Sorry dat ik zo offtopic ga maar ik wou dit even weten

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 12:24:
En als je nou bijv het stopcontact aanraakt en je krijgt daar een schok van dan krijg je toch niet de volle 16A ofwel ?

Sorry dat ik zo offtopic ga maar ik wou dit even weten
Over het algemeen slaat de aardlek schakelaar al op tijd af (bij een paar milli ampere verschil oid??), maar dan moet je natuurlijk niet beide polen beetpakken ;).

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is niet het voltage, maar juist de hoogte van het amperage dat aangeeft of iets dodelijk is.

Verwijderd

Ja maar ik heb liever geen schok van 1000000 volt met 0.001A want dan verschiet je toch wel ff :]

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 13:54:
[...]

Wat zeg je hier nu? De aarding van je psu zit aan de metalenkap van de psu geschroefd die in aanraking komt met het metaal van je kast en is zo geaard. Maar hier heb ik geen geaard stopcontact dus ik er helemaal niets geaard en staat mn kast op plastic wieltjes en heb erdoor nog nooit problemen gehad. Zelfs met alle hardware naast me op het bureau toen ik mn case aan het modden was, nergens last van.
eerlijk waar in mijn koffer mod heb ik het in de tijd getest dat de stroom wel werkelijkwaar via de moboringetjes naar de aarde toegaat... er is nog een hele discussie over geweest zie:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/712122 lees dit toppic over me koffermod maar eens door kom je het vanzelf tegen (einde eerste pagina ergens...)

• Orion84
  • Laatst online: 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dual-zip schreef op 09 June 2003 @ 19:19:
Dan zal het wel niet bij je hart komen, want die blootliggende draaden in m;n pak je zo vast. Dat gaat natuurlijk wel knetteren (:o) maar je voelt er niets van
idd, een draad vastpakken boeit nie omdat die stroom veel liever door die draad loopt dan door jou lichaam!!!

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:33
Stroom wordt gevaarlijk door je hartstreek als hij meer wordt dan 10mA (ook de waarde van de aardlekschakelaar) en dat nog voor een bepaalde tijd. In de VS moet men vaker de handel overhalen bij de electrische stoel dus de gem. mens kan heel wat stroom hebben. De meeste stroom gaat bij erg hoge spanningen om onverklaarbare redenen aan de buitenkant van je lichaam lopen, daarom komen mensen ook altijd ernstig verbrand uit een transformatorhuisje als ze met de schroevendraaier uitschieten.

diskeltische lurker

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:33
en 220 Volt via je tong doet PIJN, heb ik nl gedaan toen ik 8 was met een klein draadje, een week blaren op me tong en nu een enorm grote lenige gespierde tong. (Hmm vind me vriendin niet erg...)

diskeltische lurker

Verwijderd

offtopic:
[quote]technopeuter schreef op 10 June 2003 @ 19:11:
en 220 Volt via je tong doet PIJN, heb ik nl gedaan toen ik 8 was met een klein draadje, een week blaren op me tong en nu een enorm grote lenige gespierde tong. (Hmm vind me vriendin niet erg...)[/quote]

jij hoeft zeker nooit af te wassen 8) >:) _/-\o_

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:35
Die kooi van Faraday is vette bull voor een PC, het is wel het beste dat hij geaard is maar dat is vooral voor de veiligheid, maar ook zonder aarde werkt de PC prima.
Je hebt ook 100% kunststof kasten, of andre niet geleidende materialen, maar bij alle kasten word het mainbord met een draadje geaard op 1 plek van het mombo.

Maar als je de PC wil beschermen voor een directe inslag van een bliksem, tja dan is het handig om een kooi van Faraday te bebuiken, maar ik neem aan dat je pc binnen staat en je de stekker uit trekt als het gaat onweeren

Dus als je het nodig vind dat je PC lekker koel bijft in de zomer zou ik zeggen, schroef hem aan de muur of waar je het ding wilt hebben, dan kun je er ook nog eens lekker bij als je een kaartje er in wilt steken.
Ik zou wel op passen in de winter als je een wollen trui aan trukt dat je mainbord of een geheugen sim aanraakt, wollen tui uit trekken en eerst de verwarming aan raken.

Verwijderd

Topicstarter
*KICK*

Sorry als de plaatjes het op een of andere manier niet doen, ik ben geen held met de tags hier, en ik kan niet zien of ik het ip van de server wel juist heb ingevult helaas.

De mod is nu geheel voltooid, en heb kans gevonden om foto's te schieten. Hieronder de tumbnails, klikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://195.240.186.17/small/0.jpg
Vanaf een afstand(je) het bureau en de shitload troep die er omheen ligt. Ja, de aasluitingen zitten aan de voorkant, hoe stop ik anders de kabels er in :)

Afbeeldingslocatie: http://195.240.186.17/small/1.jpg
In dat kleine zakje daar liggen 2 strookjes 133mhz SDRAM, denk ik. Dat PCI kaartje daar in de grote zak vergezelde de videokaart, maar nu ligt die modem daar alleen. Dat rode ding in het hoekje raad je nooit, dat is een stofdoek ;). De boor herken je vast wel. Al dit moois ligt naast het bureau, hier lag de hardwaar tijdelijk.

Afbeeldingslocatie: http://195.240.186.17/small/2.jpg
Heb je ooit zo letterlijk eens een hdd in je systeempje gehangen? Ik dus wel, daar bungelt een seagate 20GB 7200RPM hdd'tje. Bovenop de voeding ligt mijn vaders vier speed brander, leuk apparaat. Dat kabeltje wat helemaal aar bovengaat is mijn CAT5 UTP kabel, die zit in de router ongeveer een meter schuinboven de pc. De beeldschermkabel gaat in een matrox millenium dualhead videokaart, een afschuwelijk apparaat. Veel doet de pc niet, want zoals je ziet zit de stroomkabel er uit.

Ik ben dus blij met mijn geinige open systeem, vooral het booten is leuk. Dan 'hotwire' ik het moederbord met een schroevendraaier, ff contact maken tussen die twee pinnetjes. Het is pas echt feest als ie keihard chrashed en ik dat 5 sec lang moet doen, dan tril je.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 16:38 . Reden: tags? ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Behalve dat het zo on-praktisch is als de pest, het gevaarlijk is voor je pc is het ook nog eens lelijk (nofi) :)

Je voeding ligt op de grond :? Je hdd bungelt aan de IDE-kabel :? Je boot hem met een schroevendraaier :? Man, zelfs vrouwen gaan not beter met pc's om :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 16:33:
Ik ben dus blij met mijn geinige open systeem, vooral het booten is leuk. Dan 'hotwire' ik het moederbord met een schroevendraaier, ff contact maken tussen die twee pinnetjes. Het is pas echt feest als ie keihard chrashed en ik dat 5 sec lang moet doen, dan tril je.
LoL :D hahaha bink :D met een schroevedraaier geen wonder dat je vader er zo op tegen was :D :D LoL
ghe vin t wel stylie :)
keep up the good work :D wanneer ga je je kast overrijden met een auto of dieplader :D

nah t is stoer :D nu nog kijken hoe lang hij t uit houdt :)

Verwijderd

Topicstarter
Prammenhanger schreef op 18 June 2003 @ 18:18:
Behalve dat het zo on-praktisch is als de pest, het gevaarlijk is voor je pc is het ook nog eens lelijk (nofi) :)
Wat is er dan praktisch aan een raam in je kast? Ik vind het weln praktisch, ik vind het leuk, en ook wel mooi. Staat toch prachtig, dat groen zo tegen dat hout.
Je voeding ligt op de grond :?
Jazeker, wat wil je er dan mee doen? In je kast hangt ie ook maar aan het plafon, wat is het verschil.
Je hdd bungelt aan de IDE-kabel :?
Technisch gezien raakt het de grond dus bungelt het niet meer O-) . Heb jij dat nooit eens gedaan, om een HDD te testen hem er eventjes inhangen. Wat leuker is, zo heb ik ook minder last van resonantie (8> .
Je boot hem met een schroevendraaier :?
Jam, heb dat altijd al eens willen doen. Echt vet. Het is ook maar tijdelijk hoor. Ik wilde eenmooie knop halen, maar de plaatselijke techniekwinkel was verhuisd.
Man, zelfs vrouwen gaan not beter met pc's om :)
Ik weet wat ik doe, ik maak niets kapot, en haal er plezier to the max uit, perfect, niet?

Verwijderd

Dat kooi van Faraday gedoe wordt een beetje overdreven, is helemaal niet zo belangrijk. Mijn kast is van hout zie hier en ik heb dus ook geen kooi van Faraday. Zelden problemen mee gehad, alleen het mobieltje wil nog wel eens de pc irriteren als ie HEEL erg dichtbij is.

Je kunt je pc dus heel makkelijk onder je bureau schroeven, alleen oppassen dat je er niet met je knieen in zit te porren :p

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 19:16:

[...]

Jam, heb dat altijd al eens willen doen. Echt vet. Het is ook maar tijdelijk hoor. Ik wilde eenmooie knop halen, maar de plaatselijke techniekwinkel was verhuisd.
Ik heb mijn pc ook gewoon open liggen hier... Boot met een 50 eurocent muntje of een schroefje ofzo... :7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 17:40:
Het werkt nu op een stuk antistatische zak prima.
Geleiden die zakjes niet? Ik zou maar uitkijken. Ik vind het een grappig idee trouwens van je, en ik moest er hard om lachen, maar ik denk dat het toch echt een krakkemikkige opstelling zou worden, die gauw beschadigd zou worden. Je hoeft maar uit te schieten met je been als je achter je bureau zit en beng! "Oeps! Dimmetje eruit getikt! Nou ja, snel maar terugproppen en verder gamen." 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 22:35 ]

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 15:46

Bob Popcorn

Plop!

Sorry, maar dit vind ik gewoon zonder van de PC, hij gaat zeker weten stuk

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Freakaz0id
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Laat toch lekker slope joh, weet je ook meteen wat je wel en niet moet doen. :D
Ik heb ook al vele ouwe P2's verziekt. lekker boeie, maar was wel gein.

Verwijderd

Dat argument van dat er nu meer stof in zou komen wil ik weerleggen.
Als je kast dicht is heb je voor aan de onderkant (ik tenminste wel) een fan hard lucht naar binnen zuigen. Helaas ligt er ook veel stof op de grond (bij mij iig wel) en dus komt er veel stof in de kast.
Als de pc hoog tegen een bureau aan zit getimmerd, komt er volgens mij minder stof.

Verder geloof ik graag dat je processor minder warm is, want daar is een ventilator die daar kamertemperatuur lucht tegen aan blaast.
Maar de andere onderdelen, daar blaast geen lucht heen of langs. Ik denk dat de lucht bij de chips nu veel meer blijft hangen, en dat het daar dus wel warmer is. Denk ik tenminste, weet ik niet hoor.

Een harde schijf hang ik er weliswaar ook wel eens in, maar zo zou ik het niet permanent houden. Lijkt me niet zo goed voor de aansluiting. Als ie hangt, treed er toch een ongelijke permanente kracht op de aansluiting, en dat lijkt me niet goed. Ik zou er dus iets op verzinnen.

Leuke manier van aan doen. Waarom een knop opbouwen. Waarom niet een contactslot? Is toch leuker, doe je je bureaula open, gaat je computer aan :+

Tot slot, schijt aan hebben aan iedereen die het lelijk vindt, zolang je het zelf maar mooi vindt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Laat toch lekker slope joh, weet je ook meteen wat je wel en niet moet doen.
Ik heb ook al vele ouwe P2's verziekt. lekker boeie, maar was wel gein.
Helemaal mee eens. Ik heb ook lekker eens een p133 gekocht voor 16 euro op een pcdiscount. Op de fiets mee anar huis, en een middagje knutselen met die troep. Nu is het al weer stuk, maar het is goedkoper en leuker dan zo lang naar de bios of een pretpark gaan of zo:)

• Mx-KAEY
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

OMG je hebt een trust muis!!!!!

/off-topic

agh ik vinnet er niet uitzien maar ieder z'n eigen smaak :D

trouwes dat hangen is niet zo verwonderlijk hoor mijn hdd zit in de doggystyle position in me kast :P

-- Mx-Generætion --

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 23:00
Hmm ik lees dat je hem op een anti statisch zakje heb gelegt? Weet je wel wat een anti statisch zakje is? Dat is plastic met een dun laagje geleidend "metaal" Als de pennen van je moederbord dit aanraken is niet echt fijn hoor.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Ik vind dit ook niet echt mooi, maar ieder zijn smaak he.. sommige mensen vinden Lian Li mooi, en ik vind ze bagger..

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een trust muis. Ik had een qware muis die ik uit frustratie ooit eens kapotsloeg. Die muis was prachtig, 5 knops en scroll-up en scroll-down. De enige muis met dezelfde hoeveelheid knoppen die ik toen kon vinden was deze, dus vandaar. Als iemand anders een goede 5 knops optische muis kent ;) .

Over de mensen die nog steeds praten over de antistatische zakjes, dat was al weer 4 pagina's terug. Onderhand hangt het al aan mijn bureau net zoals het in een kast hangen zou.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 19:16:
wat d8 je van zon grote rode drukknop waar dat je deuren mee open maakt zo 1 waar dat je een hamer bij gebruiken moet om hem in te drukken

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Zon "breek glas bij noodgeval" dinges?

Verwijderd

Deze bedoelt Dreamzilla:
Afbeeldingslocatie: http://www.moeller.co.uk/images/fak_emergency_stop.jpg
Die lopen zo zwaar in sommige gevallen, dat je er bijna een hamer voor nodig hebt...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er uitermate komisch uit, waar koop je die dingen?

Hoe denken jullie trouwens dat ik zoiets het beste aan het mobo kan maken? Gewoon aan een jumpertje solderen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 16:00:
Ziet er uitermate komisch uit, waar koop je die dingen?

Hoe denken jullie trouwens dat ik zoiets het beste aan het mobo kan maken? Gewoon aan een jumpertje solderen?
Idd, ik zoek ook op het moment naar zo'n knop
Weet iemand dat? Waar je dat zou kunnen kopen?
Ben nu aan het modden, en ben toevallig precies naar zo'n knop op zoek :)

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 15:46

Bob Popcorn

Plop!

Die grote knoppe, conrad, velleman of Farnell.

Een grote optische met veel knoppen: Logitech MX700

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1