Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] PII 400 In koffermod

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
nou hier is er weer eentje na velen die ik hier heb gezien besloten er ook 1 te gaan maken

10 dagen werk in totaal!

nou hier enige pics

Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/soulas457/koffer/photos/IM001745.jpg niet echt duidelijk maar op zulke pootje zit het mobo dus ik ken hem er zo uithalen!

Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/soulas457/koffer/photos/IM001751.jpg alle gaten heb ik met autodeur beschermpstripjes afgewerkt

Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/soulas457/koffer/photos/IM001755.jpg dus ook de cdrom drive

Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/soulas457/koffer/photos/IM001760.jpg de fan niet btw
Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/soulas457/koffer/photos/IM001757.jpg allemaal gaaaaatjes

Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/soulas457/koffer/photos/IM001762.jpghet aan/uit slotje + aan/uit en activity LED

Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/soulas457/koffer/photos/IM001775.jpgHet rommeltje ik zal hem wel eens gaan opruimen

ik heb niet alle foto's hier geplaatst om te proberen rekekning te houden met 56kers niet dat dat echt het geval is geworden :P

http://koffermod.tk hier voor meer pics!

Please react

--------------------------------
Older casemod was LEGO --> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/630018///

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 13:07
Lachen maar edit effe die tweede [img]-tag ;)

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 09:26
Nijs, maar idd ffies de [img] tag editten :)

Die pootjes voor het mobo is wel handig!

Verwijderd

toch geen athlon processor in die koffer ???
anders word da toch wreed heet , kun je eitje bakken op de koffer :P

en ik zou die kabels zeker ff wegwerken en bij elkaar binden bevordert de air flow scheelft veel warmte :O

Verwijderd

Heel netjes die afwerking met die rubbers. d:)b

Volgens de link is het een PII400 overigens, dus dat eitje bakken zou wel eens kunnen tegenvallen ;)

Verwijderd

verder wel leuk gemod hoor :)

Verwijderd

Voor mij moet een koffermod mooi goed afgewerkt zijn om mooi te zijn. Je bent hier redelijk goed in geslaagd :)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 17:01:
Voor mij moet een koffermod mooi goed afgewerkt zijn om mooi te zijn. Je bent hier redelijk goed in geslaagd :)
zegt al genoeg denk ik zo...
en nog ff van binnen opruimen, dan is ie helemaal perfect gelukt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door FiXeL op 17-02-2003 17:07 ]

Mn 3D printer blogje..

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

(jarig!)
O, en even over die pootjes :P het is wel heel handig, maar je moederbord heeft normaal via die pootjes een (aardlek) naar je kast toe. Op kort termijn heeft dit weinig gevolgen, maar na een tijdje kunnen er onderdelen van je computer steeds minder goed werken. (ff draadje laten hangen zou ik zeggen). Ziet er netjes uit!

Localhost is where the heart is

• Joepho

Joepho

Topicstarter
oh dus er moet ff een aarde draadje?en waar sluit ik dat draad je dan aan (beide kanten...)

[ Voor 44% gewijzigd door Joepho op 17-02-2003 17:19 ]

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

ziet er wel netjes uit, vooral die afwerking met autodeur beschermpstripjes!

wat zijn de specs trouwens?

al gevonden :)

PII 400Mhz
Asus mobo
128MBram 100Mhz
Voodoo Banshee 16MB
Creative Live blaster
Realtek 10/100 ethernet card

[ Voor 39% gewijzigd door JaY- op 17-02-2003 17:27 . Reden: specs gevonden :) ]

Verwijderd

Ziet er superstrak uit. Voormamelijk de afwerking van de cd-rom en achteraansluitingen e.d. Ook aan/uit is erg strak gemaakt. Gaat zo door.

Verwijderd

Die dikke rubbers trekken dat scheve zaagwerk nog nieteens recht. Maarja, recht zagen is ook een vak. Had je trouwens geen decoupeerzaag voor handen voor die fanhole? Eindresultaat is nog wel ok dankzij die rubbers, maar is niet mijn smaak, van die dikke randen overal.

Verwijderd

echt 1 van de mooie koffermod's! En hoe heb je dat met het aan/uit knop precies gedaan?

Verwijderd

ziet er mooi uit, ook goed afgewerkt (als i dicht zit) met dat rubber om de drives en zo.

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 17:54:
echt 1 van de mooie koffermod's! En hoe heb je dat met het aan/uit knop precies gedaan?
aan/uitknop is een leylock deing aangeslotenm op het mobo aals aanuitknop en moet de sluetel gewoon 2 keer omdraaien (heen terug) maar die is meer als uit knop bedoeld vourals pc vastzit aanknop normaal is gewoon spatiebalk !!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Topictitel veranderd :)

[ Voor 87% gewijzigd door m-m op 17-02-2003 18:36 ]

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Kan iemand me dan helpoen met hoe ik dat dan voor de aarde ga doen?

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 21:23

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

sjezus, dat lijkt wel een kofferbom >:) !!
moet je voor de grap eens meenemen naar schiphol 8) en door de bagagescan gooien! :*)

Heel erg cool gemaakt, vooral die sleutelschakelaar icm die 2 lampjes :7

De oplossing is niet altijd de oplossing

• Joepho

Joepho

Topicstarter
zouden ze dat accepteren door de bagagescan?

• Sine
  • Laatst online: 29-11 08:57
SilentStorm schreef op 17 February 2003 @ 17:09:
O, en even over die pootjes :P het is wel heel handig, maar je moederbord heeft normaal via die pootjes een (aardlek) naar je kast toe. Op kort termijn heeft dit weinig gevolgen, maar na een tijdje kunnen er onderdelen van je computer steeds minder goed werken. (ff draadje laten hangen zou ik zeggen). Ziet er netjes uit!
Onzin ....

De aarde is met de massa van de voeding verbonden en dus ook met de massa van de ATX connector

dus ook de massa baantjes op je moederbord zijn hier al mee verbonden, totaal onnodig dus.

Repareren doe je zo.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

(jarig!)
Toch heb ik hier meerdere keren over gelezen. Dat was naar aanleiding van een "tijdelijke kartonnen doos mod" van een van mn vrienden. Na een maand of 3, 4, ging zonder aanwijsbare reden de videokaart erg vreemd reageren (wel met gewone aardstekker).

Ik ga even kijken of ik hier meer info over kan vinden en post die hier.

edit: hoe het moet:

Het enige wat je hoeft te doen is bij zo'n rondje waar de schroef nomaal in komt een stukje ijzer(draad) naar de kast te laten lopen. gewoon inklemmen zou genoeg moeten zijn

[ Voor 25% gewijzigd door SilentStorm op 17-02-2003 20:23 ]

Verwijderd

Lekker, die pc buiten ;-)

• Sine
SilentStorm schreef op 17 February 2003 @ 20:22:
Toch heb ik hier meerdere keren over gelezen. Dat was naar aanleiding van een "tijdelijke kartonnen doos mod" van een van mn vrienden. Na een maand of 3, 4, ging zonder aanwijsbare reden de videokaart erg vreemd reageren (wel met gewone aardstekker).

Ik ga even kijken of ik hier meer info over kan vinden en post die hier.

edit: hoe het moet:

Het enige wat je hoeft te doen is bij zo'n rondje waar de schroef nomaal in komt een stukje ijzer(draad) naar de kast te laten lopen. gewoon inklemmen zou genoeg moeten zijn
Gaan we wedden dat die verbinding al bestaat ?

Zet je ohm meter maar eens op een massa pen van je molex en op zo'n massa-ring op je mobo

Repareren doe je zo.

• Joepho

Joepho

Topicstarter
ik heb hier altijd mijn knipperledje van logitech liggen om verbindingen te checken heb zo'n ring met de aarde van van de voeding verbonden en het ledje begon te knipperen

[ Voor 3% gewijzigd door Joepho op 17-02-2003 21:11 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

(jarig!)
Het kan natuurlijk ookdestatische elektriciteit zijn door de afwezigheid van een kast. Op deze discussie staat daar een beetje informatie in.

Ik heb intussen even rond gekeken: Stelling: Instabiliteit door niet verbonden is een draadje dat oa gaat over het al dan niet aansluiten. Er is helaas niet echt een eindconclusie.

hier is iig nog iemand die ook meldde dat die verbinding gemaakt moet worden.

Dan zie ik hier een reactie die verteld dat de aarde van je voeding ook gewoon naar je kast toe loopt; in principe zou je dus zeggen dat zolang er een stekkertje aanhangt, dat het dan goed is. De poster zegt echter zelf al dat hij ook liever het zekere voor het onzekere neemt en de boel ook aan zn kast vast maakt. Wat ik hier dan nog in mis is het linkje van je voeding naar je aarde (stekker). Die zal dan ook wel direct van de kast af lopen. Interessante thread ook trouwens.

Met nog even verder zoeken heb ik het niet direct kunnen oplossen. Ik houd het erop dat je voor de zekerheid toch beter je draadje kan leggen.
Gaan we wedden dat die verbinding al bestaat ?

Zet je ohm meter maar eens op een massa pen van je molex en op zo'n massa-ring op je mobo
Dit wil ik best eens testen, maar ik heb hier geen ohm/multi- meter bij de hand. Ik kan het later nog wel eens proberen. Tot die tijd blijf ik (nofi ;)) nog even met draadjes prutsen :)

[ Voor 13% gewijzigd door SilentStorm op 19-02-2003 01:45 ]

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Sterker nog, vooral vroeger was het juist gevaarlijk om die verbinding *wel* te maken, en moest je altijd plastic spacers gebruiken of kartonnen isolators om de schroeven van het moederbord te scheiden. Tegenwoordig kan het geen kwaad meer, maar als je toch al geen kast hebt van metaal heeft het geen enkele zin om die dingen te verbinden.

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Jasper Janssen schreef op 17 februari 2003 @ 21:53:
Sterker nog, vooral vroeger was het juist gevaarlijk om die verbinding *wel* te maken, en moest je altijd plastic spacers gebruiken of kartonnen isolators om de schroeven van het moederbord te scheiden. Tegenwoordig kan het geen kwaad meer, maar als je toch al geen kast hebt van metaal heeft het geen enkele zin om die dingen te verbinden.
het zijn dus ook van die plastic spacers die ik heb gebruikt!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 10:45

Quarin

Ondertitel... wasda?

Jasper Janssen schreef op 17 februari 2003 @ 21:53:
helemaal gelijk, gewoon plastic spacers gebruiken is goed hoor. waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Zelf draai ik hier nu bijna anderhalf jaar in een gewone kast zonder aarde en zelfs dat geeft geen problemen. (en ja ik weet het het is beter om te aarden maar dat is hier ff niet mogelijk)

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

Ziet er toppie uit

en wat betreft die athlon ik heb zelf een atlon 700 wordt echt niet heet in een koffer als je maar goed koelt

JB

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Zeker wel netjes gedaan hoor. :)
Een echte standaard koffermod. Bedoel ik niks negatiefs mee. Maar ze lijken toch allemaal een beetje op elkaar. ;) Maar wel mooi gedaan. Alleen nog een beetje een zooitje hé?!
Paar rounded kabeltjes? Lijkt me leuk! ;)

• Joepho

Joepho

Topicstarter
megaleo schreef op 18 February 2003 @ 01:02:
Paar rounded kabeltjes? Lijkt me leuk! ;)
Ben net 16 dus moet nog ffies werk vinden :P en dan ook nog in het frans dus word lastig mischien deze zomer ff

• Sine
SilentStorm schreef op 17 February 2003 @ 21:12:
Het kan natuurlijk ookdestatische elektriciteit zijn door de afwezigheid van een kast. Op deze discussie staat daar een beetje informatie in.

Ik heb intussen even rond gekeken: [url=hier]/ur]Stelling: Instabiliteit door niet verbonden ... is een draadje dat oa gaat over het al dan niet aansluiten. Er is helaas niet echt een eindconclusie.

hier is iig nog iemand die ook meldde dat die verbinding gemaakt moet worden.

Dan zie ik hier een reactie die verteld dat de aarde van je voeding ook gewoon naar je kast toe loopt; in principe zou je dus zeggen dat zolang er een stekkertje aanhangt, dat het dan goed is. De poster zegt echter zelf al dat hij ook liever het zekere voor het onzekere neemt en de boel ook aan zn kast vast maakt. Wat ik hier dan nog in mis is het linkje van je voeding naar je aarde (stekker). Die zal dan ook wel direct van de kast af lopen. Interessante thread ook trouwens.

Met nog even verder zoeken heb ik het niet direct kunnen oplossen. Ik houd het erop dat je voor de zekerheid toch beter je draadje kan leggen.

[...]

Dit wil ik best eens testen, maar ik heb hier geen ohm/multi- meter bij de hand. Ik kan het later nog wel eens proberen. Tot die tijd blijf ik (nofi ;)) nog even met draadjes prutsen :)
Test ik het toch eventjes voor je :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/ohm.jpg

0.5Ohm en dat is met de 0.2 Ohm aansluitdraden en overgangs weerstand van de connectors van de multimeter

en dat je daar een led op kan laten branden mag je me laten zien, want dan zou je daar minimaal 1,6V over moeten hebben en dan zou je 3,3V wel ERG laag worden aan je mobo kant

Repareren doe je zo.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 08:04

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ziet er netjes uit _/-\o_ . Liever dit dan een laptop :P .

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Heb ook nog getest of het mobo dan in contact stond met de case en dat was ie!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Waarom heb ik nog geen koffermod gezien met stealth cd-rom drive en PCI-sloot-gaten (hebben die dingen een naam?).
Alhoewel PC sloten wel moeilijk te stealthen zijn zo :/

Verwijderd

Triloxigen schreef op 18 February 2003 @ 18:36:
Waarom heb ik nog geen koffermod gezien met stealth cd-rom drive en PCI-sloot-gaten (hebben die dingen een naam?).
Alhoewel PC sloten wel moeilijk te stealthen zijn zo :/
offtopic:
Hmm, ik zal het wel een keer posten als ik weer geld heb en kort daarna kan je iets verwachten >:)

TS: Mooie mod! Misschien niet overal even netjes afgewerkt, maar ik vindt die powerled wel heel mooi afgewerkt! Je kan em idd nog wel iets opruimen en misschien kom je op nieuwe ideen en kan je die uitvoeren! (de meeste koffermods hebben wat jij hebben...)

• redsun
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 10:39

redsun

huh?

Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 18:44:
[...]
offtopic:
Hmm, ik zal het wel een keer posten als ik weer geld heb en kort daarna kan je iets verwachten >:)

TS: Mooie mod! Misschien niet overal even netjes afgewerkt, maar ik vindt die powerled wel heel mooi afgewerkt! Je kan em idd nog wel iets opruimen en misschien kom je op nieuwe ideen en kan je die uitvoeren! (de meeste koffermods hebben wat jij hebben...)
Zoiets bedoel je? (8>

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/koffermod_0001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/koffermod_0002.jpg

whoei!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

(jarig!)
Sine schreef op 18 February 2003 @ 15:05:
[...]

Test ik het toch eventjes voor je :)

[afbeelding]

0.5Ohm en dat is met de 0.2 Ohm aansluitdraden en overgangs weerstand van de connectors van de multimeter

en dat je daar een led op kan laten branden mag je me laten zien, want dan zou je daar minimaal 1,6V over moeten hebben en dan zou je 3,3V wel ERG laag worden aan je mobo kant
Ik zie het. Bedankt voor het testen! * bookmarked *
Dit scheelt mij en hopelijk anderen weer wat gepruts met draadjes als je je moederbord in een niet metalen kast bouwt. _/-\o_

Verwijderd

hey die cd-rom dings van aopen heb ik hier ook nog ergens liggen :D

• Joepho

Joepho

Topicstarter
wat voor cd-rom dinges?

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 15:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

laat me raden :P ik denk de cd-rom speler ;)

• Joepho

Joepho

Topicstarter
hmm ok :s
Pagina: 1