Toon posts:

Kwaliteit Voice Recorder MP3 speler

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk moet ik regelmatig naar congressen. Ik wil een MP3 speler kopen om onderweg wat muziek te kunnen luisteren maar vooral ook om tijdens lezingen e.d. de spreker op te kunnen nemen.

In de reviews van MP3 spelers wordt vooral wat gezegd over de kwaliteit van de muziek. Ik ben nergens tegengekomen hoe goed de voice recorders zijn. Kun je achterin een zaal een onversterkte spreker opnemen? Hoe goed is de opname? Is er verschil tussen de verschillende MP3 spelers? Wat zijn jullie ervaringen? Moet ik Voice recording serieus nemen voor deze toepassing?

Mijn zoektocht en overwegingen tot nu toe:

- Ik wil eigenlijk niet al teveel uitgeven aan een speler als de voice recording niet goed is.

- De Diva heeft als voordeel dat het geheugen uitbreidbaar is
- Op de NAPA PA28 kun je externe microfoon aansluiten (iemand ervaring hiermee?) maar geheugen is weer niet uitbreidbaar
- De Ibead maakt een goede indruk maar geheugen is niet uitbreidbaar, de tuner is een leuke extra wat hem wel weer interessant maakt.
- Er is een Hansori 230 UVS die uitbreidbaar is met 128 MB extra (totaal 256 MB) wat voldoende is (denk ik)

Kortom: ze hebben allemaal wel een nadeel, maar grootste onzekerheid is de kwaliteit van de voice recorder.
Weet iemand een MP3 speler met goede voice recording en uitbreidbaar geheugen?
Ik profiteer graag van jullie ervaringen.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:58

The Legend

*Plop*

Ik heb een iRiver iFP-180T (geen uitbreidbaar geheugen dus) en de voice recording daarvan werkt prima. Ik heb een interview van ong. 80 minuten opgenomen en op CD gezet en daaruit alle informatie gehaalt, werkte uitstekend :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
De kwaliteit zoals jij bedoeld hangt hoofdzakelijk van de microfoon af. Misschien een niet geheel onverstandig idee als je een mp3-spelertje/voicerecordtje zoek waar je een losse mic op aan kunt sluiten...

Verwijderd

Topicstarter
The Legend schreef op 05 June 2003 @ 16:20:
Ik heb een iRiver iFP-180T (geen uitbreidbaar geheugen dus) en de voice recording daarvan werkt prima. Ik heb een interview van ong. 80 minuten opgenomen en op CD gezet en daaruit alle informatie gehaalt, werkte uitstekend :)
Dank voor je reactie. Heb je ook ervaring met opnamen over meer dan 10 meter?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:58

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 16:36:
[...]

Dank voor je reactie. Heb je ook ervaring met opnamen over meer dan 10 meter?
Nope, maar meer dan 10 meter zal denk ik niet meer verstaanbaar zijn...(zeker icm omgevingsgeluiden) ik kan het wel een keer testen :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Ik heb een Duex XP, die is alleen te gebruiken als zijnde microfoon, dicht bij de mond. Op een verdere afstand versta je niets van hetgeen je opgenomen hebt.
(De Duex XP heeft geen uitbreidbaar geheugen, maar valt als MP3speler wel in de zelfde klasse).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 17:12 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

The Legend schreef op 05 juni 2003 @ 17:06:
[...]

Nope, maar meer dan 10 meter zal denk ik niet meer verstaanbaar zijn...(zeker icm omgevingsgeluiden) ik kan het wel een keer testen :)
Dat is afhankelijk van het volume, en de omgevingsgeluiden... Als je een externe microfoon kunt aansluiten kun je ook een richtmicrofoon gebruiken waarmee je op een grotere afstand toch nog een redelijke opname kunt maken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:51

Aidix

Geluidspietlut

Je kan beter een Minidisc recorder kopen met een losse microfoon.
De opnamekwaliteit van die voicerecorders is echt zwaar ruk, aangezien er een ondermaats microfoontje in zit verstopt. (verborgen achter een klein gaatje in de behuizing |:( )

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Je koopt een minidisc.
Stopt de oordopjes in de microfoon uitgang.
Zet je minidisc op record.
En voila :D

PB 3.2

Verwijderd

er zijn toch ook gewoon digitale voice recorders? neem aan dat, de betere, ook wel hiervoor geschikt zijn. en dan koop je los een mp3 spelertje erbij ?

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan je de IFP 1xx niet aanraden, de record functie is leuk om mee te spelen maar meer dan dat is het niet. Ik kan je net zoals anderen idd beter een minidisc aan raden (ookal vraag je daar niet om) een minidisc speler van 5 jaar geleden neemt nog beter op door oordopjes dan me IFP nu. Neem iig iets met een externe microfoon. Succes

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 17:32
Je kan ook kiezen voor een iHP-100. Dit is weliswaar een HDD-mp3speler (weet niet of je daar in geïnteresseerd bent), maar bezit wel een digitale line-in. Het is mij alleen nog niet duidelijk of hier een externe mic op aangesloten kan worden (voor zulke omstandigheden waarschijnlijk een must).

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Daar gaat niet zomaar een microfoon in RoelZ, dat is geen optie.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. De conclusie is wel duidelijk! Er zal in ieder geval een externe microfoon nodig zijn. Ik ga dus eerst een rondzoeken hoe de wereld van de (mini) microfoons eruit ziet.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Een PC microfoon is al goed genoeg (en is van het juiste type), en kosten maar 8 euro ofzo.

Een perfecte set is bijvoorbeeld:

Sharp MDMT290 minidisc recorder (199 euro bij MediaMarkt) + PC microfoon.
http://www.mdcenter.nl/re....php?product=sharpmdmt290

30 stappen mic sensitivity, auto sync op geluid, zeer stil eigen loopwerk, inclusief oplaadbare aa NiMh batterij en aansluitkabels.

ZO heb ik het ook gedaan, werkt uitstekend voor gewoon buitengeluid of gesprekken. Je moet er geen concert mee op willen nemen. Als je dat wilt moet je een pro microfoon kopen, de MD recorder is hier wel geschikt voor namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Aidix op 06-06-2003 16:43 ]

Pagina: 1