Harddisk videorecorder maken!

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik ben bezig om een stand alone Divx player te maken.

Nou heb ik al alles hier klaar liggen (mobo, CPU duron 1300 , 256 mb geheugen en een ATI 7500 met TV-out) en kan eigenlijk zo beginnen.

Maar nou bedacht ik opeens iets. Aangezien ik ook nog een grote schijf heb staan (100GB) leek het me wel gaaf om het apparaat tevens als een videorecorder te laten werken.
Nou heb ik in m'n eigen PC een Hauppage TV kaart , maar als ik daarmee capture ben ik nou niet echt tevreden met het resultaat. (veel ruis en alles nog al donker)

Daarom wil ik dus een goede capture kaart waarmee je dit hardware mattig kan doen.
Mijn vraag welke kaart is hier het beste voor en kan ik de TV beelden via m'n huidige Hauppage kaart naar de capture sturen of kan ik beter een andere nemen.

iRacing Profile Flickr

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NOFI , maar heb je uberhaupt gezocht ?
Zowel in de redelijk recente ComputerTotaal! als de C'T zijn diverse TV-Kaarten uitvoerig getest (ook voor Time-shift enzo).

Verder lopen er in AV een aantal draadjes over dit onderwerp waar je heus wat info uit kunt halen.
En dan heb ik het nog niet eens overde talloze reviews op het internet.

Tijd voor een nieuwe sig..

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:55
een dergelijke vraag werd ook in dit topic behandeld : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/762330
Daar staan in ieder geval wat meningen en links voor meer info bij

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.thedirtforum.com/picgallery/photos/google.gif

;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 15:18 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

_/-\o_ LoL! die had ik nog niet gezien!!!! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door FunFactory op 05-06-2003 15:21 . Reden: typo ]

Je kan hier beter niets zetten....

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb heus wel via google gezocht , maar daar werd ik niet echt wijzer van. daarom leek me het beter om hier rond te vragen, aangezien er altijd wel iemand te vinden is die bereid is om te helpen. _/-\o_

jammer genoeg heb je altijd maar weer van die zeikers die het beter weten.

Weet je wat, sluit deze topic maar ,want hier krijg ik echt :r neigingen van.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Trek het je niet aan, het is gekscherend bedoeld.

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 13:23

Alaksandus

Vae puto deus fio

Geen gevoel voor sarcasme, maar zoals TS zei sluit maar als er toch zoveel over te vinden valt.

Als een god in Nijmegen.

• Bigfoot
  • Laatst online: 20-02 12:29
Koop een schotel en een DVB kaart dan heb je de beste digitale kwaliteit en de meeste mogelijkheden. Kosten vanaf 60 euro voor een kaart plus 40 voor schotel met lnb.

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Daar heb ik ook al een paar keer over zitten denken. Maar daar heb ik toch nog een CI-kaart bij nodig (van Canal Digitaal, geen probleem) voor NL1, 2, 3 etc. en een module om dat ding in te stoppen? Dan gaat het wel een stuk meer kosten.

ja, graag!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:51

DaRoot

Some say...

Je had over een donker en ruisend beeld met die TV-kaart? Dan denk ik dat je beter ff kunt kijken hoe überhaupt je kabelsignaal is. Ik denk eerder dat dat te zwak is, of teveel wordt gestoord. Misschien heb je wat aan een antenne-versterker.

Edit:
Hardware matig encoden is op zich wel fraaier natuurlijk, scheelt enorm in CPU-belasting. Maar als je een slecht bron-signaal hebt (je kabelsignaal dus) kan zelfs de beste capture kaart hier niet veel aan verbeteren.

[ Voor 33% gewijzigd door DaRoot op 05-06-2003 16:53 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• frankvdtillaart
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik zal je toch nog een beetje helpen:
gebruik de zoekterm "PVR" of "Personal video recorder"

Hier zijn zelfs al enkele 'out of the box' linux distro's voor te krijgen. Tevens bestaan er enkele tutorials over het zelf bouwen van zo een apparaat.

Op Gizmodo staat een link naar een tutorial (maar die gaan uit van een compleet nieuw systeem, aardig duur dus:
http://gizmodo.net/home_entertainment/

[ Voor 30% gewijzigd door frankvdtillaart op 05-06-2003 16:54 ]

Happy Blessings <3

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Bigfoot schreef op 05 juni 2003 @ 16:42:
Koop een schotel en een DVB kaart dan heb je de beste digitale kwaliteit en de meeste mogelijkheden. Kosten vanaf 60 euro voor een kaart plus 40 voor schotel met lnb.
Hier heb ik nou een vraag over.
Werkt zo,n DVB kaart als ontvanger ? Als dat zo is is het natuurlijk een goed plan. :)
Ik heb namelijk 2 maanden geleden nog een schotel set voor m'n ouders uitgezocht en daar waren we 400 euro voor kwijt (schotel + receiver)

iRacing Profile Flickr

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-03 12:43
Ben zelf bezig met een VIA m10000 en Freevo op redhat 9)

• Bigfoot
  • Laatst online: 20-02 12:29
seninha schreef op 06 June 2003 @ 07:11:
[...]

Hier heb ik nou een vraag over.
Werkt zo,n DVB kaart als ontvanger ? Als dat zo is is het natuurlijk een goed plan. :)
Ik heb namelijk 2 maanden geleden nog een schotel set voor m'n ouders uitgezocht en daar waren we 400 euro voor kwijt (schotel + receiver)
Ja hoor dat werkt prima. Het beste zoek je een kaart uit die werkt met Multidec en ProdDVB, dan heb je geen CAM's en smartcards nodig.

Ook is het handig om MPEG-2 decoding op de kaart te hebben zodat je de CPU van de PC daarmee niet belast.

Verwijderd

Ik heb zelf de volgende config:

AMD xp 2200
256 mb ram
geforce 4 mx
100 gb hd
a7n266
Hauppauge wintv fm

windows xp
showshifter (showshifter.com)
snapstream (snapstream.com)

kan dus het volgende:
tv kijken
opnemen (avi - mpg - divx)
mp3 -wma
nintendo
playstation
etc

kwaliteit is erg goed, maar ik weet niet of jou systeem dat trekt, lijkt me wel,
mijn proc. belasting bij opnemen is iets van 20%

dus ja, met je huidige configuratie moet dat lukken, kijk wel
even of je hauppauge stereo tv geluid heeft,
dat hebben de goedkopere modellen nml niet

• amontillado
even een klein beetje off topic maar toch ook weer on :

Ik begrijp niet waarom er eigenlijk zo weinig aandacht is voor de tv-out van een pc. Als je de pc voornamelijk gebruikt in combinatie met een tv (zoals dus bij een standalone divx player / recorder) is dat toch een enorm belangerijk iets ?

Nu is mijn ervaring dat er een Enorm verschil zit in die tv-outs, niet zozeer met het afspelen van non-interlaced/progressive bestanden, want dan zijn er meerdere kaarten die goed zat zijn. Maar het afspelen van interlaced is een heel ander verhaal.

Als je van plan bent tv programma's op te nemen dan heb je hiermee te maken en kom je voor een dillema te zitten. Het lukt namelijk zeer weinig kaarten een interlaced opname goed weer te geven op een tv. Ik heb het nog geen enkele nvidia based kaart (ongeacht de gebruikte tv chip) dit zien doen, en ook met ATI is het vaak een brok ellende. Eigenlijk lukt het alleen maar met de matrox kaarten.

Je hebt dus eigenlijk de keuze om
A ) te deinterlacen, dan kun je met de meeste kaarten wel een goed genoeg beeld krijgen. Maar je verliest dus behoorlijk aan kwaliteit omdat een hoop deinterlace filters die gebruikt worden in de tv-kaart software of bv windvd niet erg goed zijn (bekijk maar eens een rtl5 opname met de scrollende letters)
B ) Een matrox kopen. Daarmee heb je prima interlaced weergave maar je kunt er niet veel meer mee (geen spelletjes, maar ach het is ook geen game pc)
C ) Iets als een PVR 350, Hollywood+, oid te kopen die ook een prima tv-out voor interlaced opnamen hebben

Als ik zo door deze en andere gerelateerde threads lees zie ik heel veel systemen waar opzich gewelidige hardware in zit maar waar niet echt kritisch is gekeken of de output wel geschikt is voor het medium waarop je het wil zien (dus bv een tv).

Even gerelateerd hieraan ;
Tazzy schreef op 06 June 2003 @ 07:51:
Ben zelf bezig met een VIA m10000 en Freevo op redhat 9)
Ik heb helaas nog geen epia kunnen testen en vraag me af of jij de gelegenheid hebt gehad om de tv-out goed te testen.
Met name ben ik geintresseerd hoe een interlaced opname er uitziet op de tv als je het met powerdvd oid afspeelt (en dus niet de-interlaced maar gewoon de Weave setting gebruikt).
Tazzy, Kun jij me hier iets over vertellen ?

[ Voor 1% gewijzigd door amontillado op 06-06-2003 11:54 . Reden: spatietjes ]

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik denk dat ik toch m'n huidigen TV kaart voorlopig er in ga zetten.

Nou ben ik ff een beetje aan het spelen met VirtuaDub om te capturen.
Alleen ik kom er echt niet uit.

Weet iemand wat de beste instelling is om goed te capture. maar ook welke filters ik moet gebruiken om het beeld strak te krijgen :?

Een link naar een site mag ook, als er maar een duidelijke stappen plan in zit.

iRacing Profile Flickr

• amontillado
Ik zal eens voor forum search spelen :)
www.vcdhelp.com
www.doom9.org

• seninha

seninha