[Discussie]No-CD cracks en de levensduur van cds en drive

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Voor wie het niet weet: NO-CD cracks zijn illegaal had ik al gans doorgelezen, en ook andere topics met de voor/nadelen van No-CD cracks, en natuurlijk het wel/niet legaal zijn ervan.

Echter, ik zit toch met een dilemma. Ik heb namelijk afgelopen tijd een aantal leuke spellen gekocht, met als nieuwste 3 Unreal2, Splinter Cell, en GTA:VC. Jah, ik koop m'n spellen. Warez-vogels die dit topic lezen, blijf liever weg, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Wat mijn punt nou is: Bijvoorbeeld bij GTA:VC blijft mijn game-cd de hele tijd rondspinnen op max snelheid (32x) en de cd (en m'n drive) worden daardoor heel erg warm. Toen ik eens de cd na ruim een uur spelen uit de drive haalde en de temperatuur meette, kwam hij uit op 56 graden! De play-cd van GTA:VC wordt gebruikt (volgens mij dan) om cut-scenes, gedeeltes van de 3D map en de radio-uitzendingen vanaf te plukken, er wordt dus nagenoeg de hele tijd vanaf gelezen.

Maar de temperatuur van die cd en de drive, en ook het lawaai door de volle toeren waarop hij draait, staan me nogal tegen. En hierdoor vrees ik dus een beetje voor de levensduur van zowel drive als cds. Ook omdat ik nogal eens wissel van games (5 verschillende op een avond zo ongeveer) is het een beetje irritant om steeds de cd te wisselen. Maar dat is van ondergeschikt belang :)

Dan kom ik dus op het punt van no-cd cracks gebruiken. Ik weet dat ze legaal zijn, legaal verspreid en gemaakt mogen worden. Maar je mag ze niet gebruiken 8)7 . Genoemde reden: de game-software wordt erdoor aangepast op een illegale manier (legaal zou natuurlijk een normale officiële gamepatch of mod zijn) en dat mag dus niet.

Aan de ene kant denk ik van, hmm ik heb de originele games en de cd's, dus die kan ik gewoon gebruiken als brave gamert zijnde, maar aan de andere kant, als de cd's zoveel en zo snel gelezen worden, dan worden ze sneller gaar, evenals mijn drive die de hele tijd op volle toeren draait :'( Het zou dus zonde zijn van 1 van beide als ze de geest zouden geven cq. onleesbaar zouden worden, alleen maar omdat het zo intensief gebruikt wordt.

Ik snap daarom ook niet dat een gamesdeveloper niet een gulden middenweg gebruikt van, wel cd-check etc., maar dan niet de hele tijd er vanaf lezen? Bij andere games wordt er ff in het begin gecheckt of de cd erin zit, de drive spint na een paar minuten down, en klaar. Niks aan 't handje. Een beetje een dilemma voor mij dus.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Er bestaat natuurlijk ook zoiets als macht van de consument. Blijf massaal af van spellen die meer doen dan alleen een cd check. Een cdrom speler kan je natuurlijk ook op lawaaiproductie uitzoeken in plaats van de hoogte van het nummertje op de voorkant (52x Woei) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:30

Bezulba

Formerly known as Eendje

Wekkel schreef op 04 juni 2003 @ 10:56:
Er bestaat natuurlijk ook zoiets als macht van de consument. Blijf massaal af van spellen die meer doen dan alleen een cd check. Een cdrom speler kan je natuurlijk ook op lawaaiproductie uitzoeken in plaats van de hoogte van het nummertje op de voorkant (52x Woei) 8)7
dat vind ik een beetje dom... dus je hebt liever dat een spel 6 gig inneemt dan dat het op een dvdtje staat waarvan constant gelezen word?

die cd/dvdspelers worden gemaakt om constant gebruikt te worden. En je cd's kunnen best wel tegen een graad of 100.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:34

fcs

mmzz... kan het me voorstellen. Ik koop ook voor 98 % mijn spellen. een enkele download ik. De gekochte spellen, worden ook door mijn broertje gedeelt. En niet alle spellen hebben een dubble cd (zoals simcity 4, bt, ect). Toevlucht ligt dus bij No-CD cracks, zodat we alle bei kunnen spelen. Misschien niet de juiste ingang, maar het is eigelijk van de gekke, dat je voor 2 pc's 2 dezelfde spellen zou moeten kopen. Dit lijkt zeer veel op ms praktijken.

Wat mij bedreft kun je die No-CD cracks "gewoon" gebruiken. Je bent namelijk wel de rechtmatige eigenaar van het spel. Dat je het spel zelf niet mag aanpassen, is eigelijk gewoon stom, je zou dan ook geen mods voor spellen (oa hl, unreal, ect) kunnen maken, aangezien dat ook modeficaties zijn van het spel...

Ik gebruik zelf een aantal No-CD cracks op mijn pc, niet veel, aangezien ik de cdtjes heb liggen. ZOdra ik merk dat er een cdtje te hard/vaak moet spinnen om info over te pompen, dan gebruik ik een No-CD cracks, om:

1.- de levens duur van het cdtje te garanderen.
2.- de hardware waar hij in zit (aopen cdrw of liteone dvd speler) niet te slopen.

Dit is voor mij reden genoeg. Of ze moeten zoals hl en simcity 4, er voor zorgen dat de cd alleen gebruikt wordt om te checken of er wel een cd in zit, dan spint hij niet of nauwelijks, en met minimale snelheid, ipv de volle toeren bij het lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Alleen CDchecks vind ik juist irritant. Kun je weer de juiste CD-Rom opzoeken en die er eventjes in doen, alleen maar om te controleren of ik wel m'n spelletje eerlijk heb gekocht? Nah, onnodige tijdsverkwisting.
Gamedevelopers kunnen het waarschijnlijk weinig schelen als jij je eigen legaal gekochte game crackt. Maar aangezien het vooral door mensen wordt gebruikt die het spel niet legaal hebben zijn ze lijkt me niet zo gek op cracks. ;)
In hun ogen ben je vast wel braaf genoeg, dus hoeft dat de reden niet te zijn om een no-cd crack te gebruiken.

Ikzelf heb trouwens een kapotte UT2003 CDRom: CD1 (PlayCD). Hij doet het gelukkig wel (heel brak) in m'n brander. Ik ben dan toch wel enorm blij dat er No-cd cracks zijn. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:44

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Bij GTA:VC kun je toch ook een full install doen, dan heb je in ieder geval de radiozenders op je harde schijf en de rest ook wel denk ik.
Persoonlijk heb ik graag een no-cd crack. Misschien is het illegaal, misschien niet, maar als ik een spel gekocht heb, moeten ze gewoon niet zeuren. Alleen voor multiplayerspellen met een key, zoals Battlefield, lijkt het me niet verstandig.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

ik vind 't ook wel irritant ja, maar ik probeer gewoon images te maken met clonecd en ze weer te mounten met DeamonTools. Dat werkt best ok tot nu toe... Zo kan het origineel lekker in de doos blijven zitten en ook niet beschadigen :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
General_Failure schreef op 04 June 2003 @ 11:03:
Bij GTA:VC kun je toch ook een full install doen, dan heb je in ieder geval de radiozenders op je harde schijf en de rest ook wel denk ik.
Ik geloof dat Vice City lekker door van je Cd-rom blijft lezen, ookal heb je de radio stations naar je harde schijf gezet tijdens de installatie.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
DataBeest schreef op 04 June 2003 @ 11:02:
Alleen CDchecks vind ik juist irritant. Kun je weer de juiste CD-Rom opzoeken en die er eventjes in doen, alleen maar om te controleren of ik wel m'n spelletje eerlijk heb gekocht? Nah, onnodige tijdsverkwisting.
Gamedevelopers kunnen het waarschijnlijk weinig schelen als jij je eigen legaal gekochte game crackt. Maar aangezien het vooral door mensen wordt gebruikt die het spel niet legaal hebben zijn ze lijkt me niet zo gek op cracks. ;)
In hun ogen ben je vast wel braaf genoeg, dus hoeft dat de reden niet te zijn om een no-cd crack te gebruiken.

Ikzelf heb trouwens een kapotte UT2003 CDRom: CD1 (PlayCD). Hij doet het gelukkig wel (heel brak) in m'n brander. Ik ben dan toch wel enorm blij dat er No-cd cracks zijn. :)
FYI: Vanaf patch 2225 van UT2K3 heb je de CD niet meer nodig... ze hebben de check verwijderd.

Buiten dat vind ik checks ook zeer irri, je koopt hem en dan wordt je nog geconfronteerd met een irri check. Ik vind een Online-Key de ideale oplossing, maarja dan nog stoppen ze er een CD check in :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:41
Voor mensen die hun spellen origineel kopen zijn no-cd cracks ''legaal'' ... maar de producenten en Got kunnen natuurlijk niet checken of je hem wel officieel hebt de game dus zijn ze illegaal geworden.

Of heb ik het mis 8)7

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

DataBeest schreef op 04 June 2003 @ 11:02:
KNIP verhaal.

Kijk, dit zijn idd de voorbeelden. Heb er ook zo eentje:

nadat ik total annihilation vanaf de eerste week dat ie uitkwam gekocht had, heeft cd1 het de afgelopen jaar begeven.... Hiervoor zijn No-CD cracks te vinden op het internet. Die was dan ook gebruikt voordat de cd in 3 stuken brak. (spinde veelste hard, was ook niet goed in laatje geplaatst :? :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik koop ook meer spellen dan vroeger.
Ik heb ook UT2k3 en Splinter cell, rayman 3 ,enz.
Ik gebruik gewoon de no-cd cracks. Ik heb genoeg schijfruimte en mijn dvd-rom staat niet constant te draaien (maar erg veel lawaai).
Het lijkt me gewoon dat je ze mag gebruiken. Je hebt tenslotte de originele cd.
Ik vind het onzin om telkens bij het opstarten mijn cd's te moeten opzoeken om een spel te spelen. Helaas heeft GTA:VC een (nog :X ) iets te goede beveiliging en kan ik hem niet zonder cd spelen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
General_Failure schreef op 04 June 2003 @ 11:03:
Bij GTA:VC kun je toch ook een full install doen, dan heb je in ieder geval de radiozenders op je harde schijf en de rest ook wel denk ik
Hmm, ik kies altijd voor de full install, ik heb namelijk een redelijk grote HDD. Maar bij GTA:VC maakt het niks uit, hij installeert ongeveer een gieg aan gamedata, en toch leest hij zoveel van de cd. Overigens hoor ik net op irc dat het plaatsen van eigen MP3's in de GTA:VC/MP3 dir het veel lezen al een beetje oplost :)

edit: Overigens nog even over mijn drive: Het is een Philips combo drive, 3210 is het modelnr. dacht ik. DVDs lezen, en CD-R/RWs schrijven. Hij was toendertijd niet echt goedkoop, dus jullie kunnen wel begrijpen dat ik er een beetje zuinig mee wil zijn ;)

edit2: reactie op Wekkel hieronder: Zo erg is het lawaaiprobleem ook weer niet, de drive zelf is prima, ook cds branden doet ie als een tierelier. De hardware heb ik dus heus wel goed uitgekozen, wees daar maar niet bang voor ;) Het is imo toch niet zo vreemd dat iemand zuinig wil zijn op z'n spulletjes? Ik heb liever dat die drive wat langer mee gaat dan 1 of 2 jaar, omdat ik mijn eigen pc's bouw voor de lange termijn, inclusief de dvd/cd drives dus :)

[ Voor 41% gewijzigd door Remy op 04-06-2003 11:11 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

eendje schreef op 04 June 2003 @ 10:58:
dat vind ik een beetje dom... dus je hebt liever dat een spel 6 gig inneemt dan dat het op een dvdtje staat waarvan constant gelezen word?
Volgens mij moet je naar TS wijzen, niet naar mij. Hij heeft blijkbaar een probleem met een telkens lezende cdrom speler bij een spel, ik niet met een dubbel gestabiliseerde Ultraplex 40x :Y)

Een van de meest gebruikte apparaten van je pc en daar dan niet in investeren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

Wekkel schreef op 04 June 2003 @ 11:07:
[...]

[knip]

Een van de meest gebruikte apparaten van je pc en daar dan niet in investeren ;(
Eigelijk heb je hier gelijk in. Echter, wat je vergeet, is dat die dingen uit zichzelf al veel herrie maken. En het maakt niet uit of je een plextor, lite one, aopen gebruikt, je hoort ze allemaal spinnen tijdens het lezen (en dat is irri, zeker als ie in een montent van spannig zit, geheel gefocust, en dan hoor je z'n gespin vlak naast je....)

Ik denk dat ts voornamelijk hierom geirriteerd raakt (*ikzelf ook, is volgens mij een zeer veel voorkomende geval*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:50

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Redje schreef op 04 juni 2003 @ 11:05:
[...]

FYI: Vanaf patch 2225 van UT2K3 heb je de CD niet meer nodig... ze hebben de check verwijderd.

Buiten dat vind ik checks ook zeer irri, je koopt hem en dan wordt je nog geconfronteerd met een irri check. Ik vind een Online-Key de ideale oplossing, maarja dan nog stoppen ze er een CD check in :z
Juist je hebt het mooi gezegd.
De online key doet het geweldig, maarja wat voor check zal je dan met de single player spellen gebruiken(Max Payne etc). Als ie opstart gaat ie auto online en dan checked ie de product key, zoals de online key bij ut2k3?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29349

ReemF schreef op 04 June 2003 @ 10:52:
<..>Dan kom ik dus op het punt van no-cd cracks gebruiken. Ik weet dat ze legaal zijn, legaal verspreid en gemaakt mogen worden. Maar je mag ze niet gebruiken 8)7 . Genoemde reden: de game-software wordt erdoor aangepast op een illegale manier (legaal zou natuurlijk een normale officiële gamepatch of mod zijn) en dat mag dus niet.
<..>
Volgens mij heb je niet helemaal gelijk en ik hoop dat ik het zo goed zeg

- je mag ze gebruiken.
- je mag ze zelfs aanbieden (valt onder het kopje: documentatie hoe een stuk software werkt >:) ). Overigens zetten wij op GoT hier al een stikte lijn neer: aanbieden mag niet (want downloaden mag niet en dat is de enige reden van aanbieden ;) ).
- downloaden mag niet.

Het komt erop neer dat als je ZELF zo'n no-cd crack maakt je die voor jezelf mag gebruiken >:) want
1. je hebt legaal de games-cd gekocht (en mag dus zelf weten wat je met de inhoud van die CD doet muv een kopie doorverkopen) en
2. de no-cd crack heb jezelf gemaakt dus (c) ligt bij jou.

Als er 100.000 cd's zijn verkocht en er 100.000 cd-cracks zouden zijn gebouwd door die 100.000 kopers iedere koper van 1 cd van zijn cd 1(!) kopie mag maken als backup.

En ja, ik weet het: het is zo krom als maar kan zijn maar dit is dus de tussenweg tussen prive-gebruik en copyright :X

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 29349 op 04-06-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

XTREEMRaGE schreef op 04 June 2003 @ 11:39:
[...]

De online key doet het geweldig, maarja wat voor check zal je dan met de single player spellen gebruiken(Max Payne etc). Als ie opstart gaat ie auto online en dan checked ie de product key, zoals de online key bij ut2k3?
en wat als je niet online bent/kunt met de bak waar je op wilt spelen ?
je mag ze gebruiken.
- je mag ze zelfs aanbieden (valt onder het kopje: documentatie hoe een stuk software werkt ). Overigens zetten wij op GoT hier al een stikte lijn neer: aanbieden mag niet (want downloaden mag niet en dat is de enige reden van aanbieden ).
- downloaden mag niet.
Stel iemand post op zijn site de offsets en waardes die je nodig hebt om een crack te maken. Je leest dit en verwerkt die data in je eigen code. Heb je dan je eigen crack gemaakt?

[ Voor 38% gewijzigd door Apie! op 04-06-2003 11:53 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Een echte no-cd crack overides alleen de cd check volgens mij. Als je tijdens het game ook veel data van de cd nodig hebt dan gaat het niet werken. Tenzij je een full install optie hebt. Maar sommige games hebben dit niet en kunnen echt niet draaien zonder cd. Of heb ik het fout?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik gebruik geen no-cd cracks, ik heb van bijvoorbeeld C&C generals en ook van Red Alert2 een image gemaakt met Alcohol 120% en een paar virtuele drives ingericht waar deze images konstant 'in liggen'..

Mischien een ideetje?!

Kun je en multiplayer en online en ook nog normaal de patches downloaden.
nadeel is overigens dat het flink wat HD-ruimte kost, maar met die capaciteiten van tegenwoordig, 80-120 gig. is al standaard, moet dat geen probleem opleveren.

[ Voor 37% gewijzigd door sjolmers op 04-06-2003 11:56 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Als je nero hebt zit daar Nero Drivespeed bij (zulllen vast ook andere progs voor zijn). Kan je je cdrom op bepaalde snelheid locken. Bijvoorbeeld op 4x.
Tijdens films kijken is dit ook wel handig, heb je geen last van downspins ed.

Ik vind het zelf ook vervelend dat je de cd's nodig hebt. Koop je het spel origineel moet je steeds de cd gebruiken. Verzin dan op een andere manier een beveiliging.
Bij multiplayers + serial zal je wel moeten kopen, anders kan je niet online.
Naar mijn mening kun je beter iets extra erbij doen als je een spel koopt. Zoals multiplayer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

sjolmers schreef op 04 June 2003 @ 11:48:
Ik gebruik geen no-cd cracks, ik heb van bijvoorbeeld C&C generals en ook van Red Alert2 een image gemaakt met Alcohol 120% en een paar virtuele drives ingericht waar deze images konstant 'in liggen'..

Mischien een ideetje?!
dat doe ik ook maar dan met CloneCd en DeamonTools, maar je kan niet van alle spellen een image maken. En daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat niet iedereen z'n HD vol wil hebben staan met images van games

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Apie! schreef op 04 juni 2003 @ 11:55:
[...]

dat doe ik ook maar dan met CloneCd en DeamonTools, maar je kan niet van alle spellen een image maken. En daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat niet iedereen z'n HD vol wil hebben staan met images van games
Niet van alle spellen een image maken?
het is mij tot nu toe altijd gelukt })

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Wekkel schreef op 04 June 2003 @ 11:07:
[...]

Volgens mij moet je naar TS wijzen, niet naar mij. Hij heeft blijkbaar een probleem met een telkens lezende cdrom speler bij een spel, ik niet met een dubbel gestabiliseerde Ultraplex 40x :Y)

Is dat wel zo wat je zegt?
Iedereen heeft hem wel, maar niet iedereen gebruikt hem even veel. Ik gebruik het eigenlijk alleen maar om ISO's mee te maken voor Daemon Tools. Dat is maar een keer per x aantal weken. :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29349

Apie! schreef op 04 June 2003 @ 11:42:
Stel iemand post op zijn site de offsets en waardes die je nodig hebt om een crack te maken. Je leest dit en verwerkt die data in je eigen code. Heb je dan je eigen crack gemaakt?
Ja lijkt me wel (maar ik ben geen expert ;) )
Die offsets kun je namelijk zien als onderdeel van documentatie welke vrij op het web te vinden valt. Zo staat er bijvoorbeeld op het web ook hoe Kazaa etc een netwerk opzet en hoe je dit eventueel zelf zou kunnen opzetten :)
Het downloaden via Kazaa is niet legaal maar dat maakt Kazaa nog niet illegaal ;)

Idem met CD Cracks: het downloaden is illegaal (ie. gebruiken zonder originele cd bijvoorbeeld is 1 van de logische voorbeelden) maar het maken ervan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

@Dinictus: het is ook mogelijk om via een bepaalde omweg (lees: bepaalde files copyen volgens beschijving voor spel) de no-cd toe te passen. Afhankelijk van de beveileging op de cd. In dit geval zou je "illegaal " bezig zijn. mAar goed, zoals ItSnows aangeeft, er is altijd wel een "tussen weg" voor de consument te vinden........... legaal of niet, de consument lijkt zich daar eigelijk weinig tot niks aan te trekken (op een enkele uitzondering na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

kan je je dus afvragen wat er wordt bedoeld met "het maken van". dat bestaat natuurlijk uit meerdere onderdelen:
- reverse engineren (mag ook niet overal)
- offsets en waardes bepalen
- de daadwerkelijke crack coden

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 16:56

Maxow

Hidden Sound System

Anoniem: 29349 schreef op 04 June 2003 @ 12:15:
[...]

Ja lijkt me wel (maar ik ben geen expert ;) )
Die offsets kun je namelijk zien als onderdeel van documentatie welke vrij op het web te vinden valt. Zo staat er bijvoorbeeld op het web ook hoe Kazaa etc een netwerk opzet en hoe je dit eventueel zelf zou kunnen opzetten :)
Het downloaden via Kazaa is niet legaal maar dat maakt Kazaa nog niet illegaal ;)

Idem met CD Cracks: het downloaden is illegaal (ie. gebruiken zonder originele cd bijvoorbeeld is 1 van de logische voorbeelden) maar het maken ervan niet :)
best krom eigelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
XTREEMRaGE schreef op 04 June 2003 @ 11:39:
[...]

Ik zou het liefst singleplayer gewoon zonder CD-check zien, ten eerste helpt het toch niet, ten 2e is het irritant voor de kopers.

Als iemand een kopietje wilt lukt dat toch wel.
En meestal is de multiplayer optie het meest interessant, dus is de key een goede optie.
Misschien is een 1 malige activatie online een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 18-06 09:57
fcs schreef op 04 June 2003 @ 11:02:
Wat mij bedreft kun je die No-CD cracks "gewoon" gebruiken. Je bent namelijk wel de rechtmatige eigenaar van het spel. Dat je het spel zelf niet mag aanpassen, is eigelijk gewoon stom, je zou dan ook geen mods voor spellen (oa hl, unreal, ect) kunnen maken, aangezien dat ook modeficaties zijn van het spel...
onzin. game developers stellen vaak een deel van de source vrij(game source, dus niet de engine) zodat mod makers onder GPL licensing ermee kunnen doen wat ze willen, wil je een game maken waarbij een character een peep-show opvoert? het kan en mag allemaal, je mag het alleen niet verkopen en er dus geld mee verdienen. echter als jij een no-cd crack schrijft dan modificeer je iets wat NIET in de game source code zit, oftewel je bent gewoon illegaal bezig

je hebt een licensie op de game, je KOOPT de game niet, de game is NIET van jou, je hebt enkel een licensie om te spelen. meer niet. de code, textures etc etc vallen allemaal onder het copyright van de game devver en blijft dus hun eigendom, het medium dat gebruikt is om de licentie uit te geven(cd-rom in jouw geval) die is wel van jou, maar de game niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

@bolleh: kennelijk had/heb ik het iedee omrent GPL/ game source niet helemaal goed begrepen.

Ok. dat gedeelte valt dus geheel af (zal zo wat meer info zoeken hieromrent, is toch handig om te weten :) ).

ALs je een spel koopt, ben je idd de eigenaar van het spel niet, dat blijft ten aller tijden de ontwikkelaar/producent.

VOorzover ik (op het moment dan) begrijp, is dat als je een licentie koopt voor een spel en dus een copie van het spel om het te kunnen spelen, zou je dus geen rechten hebben om in dat spel zelf iets te wijzigen/cracken what ever aan te passe, maar wel heb je de mogelijkheid om een mod te maken, aangezien er een deel van de source vrij gegeven is...

Ok, dat gaat er nog in. Dan nog, kom ik op het punt dat als iemand besluit om een no-cd path te maken (voor bv een spel die dat nog niet heeft) dan is ie illegaal bezig (voor een deel dan), totdat het op een site geplaats wordt. Dan kan dat ding gewoon daar blijven "sudderen" zonder dat er iets tegen te doen valt??? (het zou dan volgens jullie onder vrije informatie vallen, hoe vaag dit allemaal is :? :? :?

[ Voor 2% gewijzigd door fcs op 04-06-2003 12:47 . Reden: laatste woordt toegevoeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
weet je wat ook vaag is;
ik had NFS: High Stakes gekocht, kwam ik thuis: gaf hij aan dat de CD er niet in zat, terwijl ik hem toch echt gekocht had, toen had ik een NoCD crack gedownload, deed hij 't perfect, blijkt het een XP probleem te zijn, dan denk ik: waarom verkoop je ze dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kunt ook Nero Drive Speed gebruiken.
Stel deze in op een maximum waarde aan lezen (stel, je cd-speler is max. 32x, maar GTA:VC heeft aan 8x voldoende om nog data te lezen).

Stel dat programma dan in om max. 8x te laten lezen, dan zal je drive niet verder komen dan dat.

Voordelen :

- drive wordt minder warm
- cd's gaan langer mee
- veel minder lawaai

Nadelen :

- als je erna weer gewoon op (bijv, 32x) wilt lezen, moet je het weer aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik gebruik totaal zonder schuldgevoel No-cd cracks.Mij best dat ze een cdcheck inbouwen,maar mijn no-cd cracks nemen ze me niet af.

Het eerste wat ik doe als ik Max Payne installeer is een nocdcrack installeren,met als hoofdrede de vele mods die ik op MP uitprobeer (en telkens die cdcheck is tering).

Ik zou zeggen : Ze kunnen blij zijn als je het spel al origineel hebt gekocht.Laat ze maar kankeren over no-cd cracks (ik keur hier de illegaal gedownloade en gecopieerde cd's natuurlijk niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Exorcist schreef op 04 juni 2003 @ 17:46:
Je kunt ook Nero Drive Speed gebruiken.
Stel deze in op een maximum waarde aan lezen (stel, je cd-speler is max. 32x, maar GTA:VC heeft aan 8x voldoende om nog data te lezen).

Stel dat programma dan in om max. 8x te laten lezen, dan zal je drive niet verder komen dan dat.

Voordelen :

- drive wordt minder warm
- cd's gaan langer mee
- veel minder lawaai

Nadelen :

- als je erna weer gewoon op (bijv, 32x) wilt lezen, moet je het weer aanpassen
Dat zeg ik... :>
Pagina: 1