Toon posts:

nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het niet erg gewaardeerd wordt als ik dit bericht post maar ik moet het toch ff weten ik heb n systeempje samengesteld en wil toch graag weten of het er goed uitziet... Het is voor mij de eerste keer dat ik een systeem zelf samenstel, en ik heb dus niet echt veel verstand ervan, alleen heb ik veel gelezen en dus hoop ik de goede componenten bij elkaar gestopt te hebben, ik wil er mee gaan gamen, internetten, en films mee kijken. Alvast bedankt.

Asus A7N8X Deluxe (AMD)
AMD XP 2400+ (333 FSB)
Dane-Elec 512 MB DDR 400
Western Digital 120 Gb UDMA 100 8Mb cache
Lite-On 52x CD-Romspeler
Lite-On 52x24x54x Burnproof
Lite-On DVD 16x48
OEM 3,5 FDD
Creative Inspire 5.1 5100
Chieftec Dragon Bigtower Zwart
300 Watt ATX Voeding
Connect3D 128Mb 8x Rad.9700 TVO/DVI
19" monitor iiyama ls902utg/bk zwart

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

op de 300 WATT ATX voeding na .. is er niks op aan te merken ... ik meende dat er WEL een topic voor wat ....... Hoe vinden jullie deze configuratie ofzo .... het is idd niet gewest hier zomaar topic voor te openen ..

omdat je zelf al veel kan uitvissen door review, ect te lezen op verschillende site's ..

[ Voor 18% gewijzigd door CRiMiNaL op 03-06-2003 18:09 ]

... MMORPG Addict.

Verwijderd

je eigen conclusie is direct de juiste!! Dit soort dingen worden niet erg gewaardeerd, en kan je terugvinden op andere topics.

PS: Die Lite-on is 1 speler hopelijk, en geen drie... En waarom een geluidskaart wanneer er een hoogwaardige is ingebouwd in je mobo (nforce2) !?

Verwijderd

Dane-Elec 512 MB DDR 400 kun je net zo goed PC2700 nemen. Als je toch niet wil overclocken.

En een CD-Rom en een DVD-Rom is te veel van het goede. Drop je CD-Rom
Je DVD-Rom kan namelijk ook cdtjes spelen

En je hebt SoundStorm onboard. 5.1 dus drop ook je AudioCard

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 18:12 ]

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

... MMORPG Addict.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
sommige mensen zijn gewoon een beetje blind ofzo :X :P

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
mijn advies:

1) laat de extra CD-ROM speler (die 52x dinges) maar weg
2) laat de extra souncard ook maar weg, dat Mobo heeft ingebouwde SoundStorm-chip (is goede audio kwaliteit)
3) koop ipv een Radeon 9700 een 9500, deze is door middel van een software-mod aan te passen tot een Radeon 9700 (pro)

voor de rest wel goed systeem, mooie ruime kast (ik heb de zilvere versie :P)

Verwijderd

Topicstarter
de Creative Inspire 5.1 5100 zijn de speakers :) , toch bedankt voor alle replies, dit topic kan nu gesloten worden als daar behoefte aan is. btw ik ben niet blind grapjas. prijs zonder monitor €1077.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 19:29 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 19:26:
de Creative Inspire 5.1 5100 zijn de speakers :) , toch bedankt voor alle replies, dit topic kan nu gesloten worden als daar behoefte aan is. btw ik ben niet blind grapjas.
Maar je hebt er wel een NOW bij grapjas, omdat je WEET dat dit soort topics niet worden toegelaten en toch doe je het.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik het dan neerzetten :(

hier niet :

'Hoeveel is dit nog waard'
voedingen
Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 19:32 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 19:30:
Waar moet ik het dan neerzetten :(

hier niet :

'Hoeveel is dit nog waard'
voedingen
Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic
--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
Zie de eerste post van Kaj. in dat topic

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Tip neem 2 x 256MB PC2700/333. De nForce 2 heeft Dual Channel geheugen en dat maakt je geheugen weer wat sneller :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

TheGreatRanma schreef op 03 June 2003 @ 18:30:
mijn advies:

3) koop ipv een Radeon 9700 een 9500, deze is door middel van een software-mod aan te passen tot een Radeon 9700 (pro)

voor de rest wel goed systeem, mooie ruime kast (ik heb de zilvere versie :P)
kverwacht dat de topicstarter niet gaat overclocken / mod aan de vid kaart.

dus neem beter een 9700, en btw, kans van die vidkaartmod is maar 40% 45%.

en 350 watt voeding lijkt me beter, voor later altijd goed. en merk van de voeding is ook belangerijk, antec truepower bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Er is een uitzondering: topics die specifiek op een stuk hardware gericht zijn, maken een stuk meer kans om open te blijven. .... ik wil juist info over de hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Thermaltake Silent PurePower 360W deze ok goed?, ik ga idd niet overklocken tenminste niet meteen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 19:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 19:37:
Er is een uitzondering: topics die specifiek op een stuk hardware gericht zijn, maken een stuk meer kans om open te blijven. .... ik wil juist info over de hardware.
Het mag niet, kan je wel gaan zagen, maar als ze het niet willen moet je het neit doen,

maar over je systeempje mooi systeem, persoonlijk zou ik geen asus nemen. persoonlijk in combinatie met AMD slechte ervaringen mee.
ik zweer bij Abit, oke de andere weer bij een ander merk,
Ik wil NIET flame, ik zeg ook NIET dat asus slecht is, alleen mijn ervaringen zijn gewoon wat minder

Ik zou de geluidskaart weglaten en de cdrom speler.

---
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 19:40:
Thermaltake Silent PurePower 360W deze ok goed?, ik ga idd niet overklocken tenminste niet meteen :)
gebruik de edit knop!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 19:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 19:37:
Je geeft ons gewoon een systeem voorgeschotelt, niet een stuk hardware..

Verwijderd

Topicstarter
sry. zal het niet meer doen, ik heb toch weer veel geleerd.

Verwijderd

Welkom op GoT trouwens je bent nog geen dag lid
dit zo ie zo ff lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

de Search: altijd gebruiken VOOR een topic te openen :)

http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find

Elk forum heeft een eigen FAQ policy lees die ook even door voordat je in dat forum gaat blaaaten,
Die faq's vindt je altijd boven aan de pagina :D

Veel plezier op GoT :)

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 19:42:
[...]

Ik wil NIET flame, ik zeg ook NIET dat asus slecht is, alleen mijn ervaringen zijn gewoon wat minder

heb je soms maar 1 asus mobo gehad? zoja, dan is je ervaring waardeloos, ervaring = verschillende asus mobo's geprobeert, dan kan je pas zeggen of je een goeie/slechte ervaring heb met die asus mobo'z.

ik heb anders a7n8x deluxe, TOPBOARD!!!, khad anders eerst maandenlang nachtmerrie gehad met msi kt4 mobo, installatie verliep nooit in 1 keer soepel met die mobo, dus die asus mobo gekocht, en inbouwen maar, en DEED ook nog alles in 1 keer goed en functioneerde alles nou naar behoren. kheb em nou paar maanden, en nog geen 1 keer crash/fout/error/whatever gehad. topblij ik! lol.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
Ik zou 2x 256 pc 400 pakken is nl dual channel ddr. Is iets sneller. En dus de voeding iets zwaarder maken. en die cd-rom speler eruit halen. De brander en de dvd-speler lezen ook wel cd's. ooh ja ik zou een 2500+ nemen zijn iets duurer maar wel sneller en eventueel beter overclokbaar, ooh ja gooi ook die geluidskaart er maar uit. is totaal overbodig.

Vraagje is er wel een 333 mhz bus athlon 2400+ dat is toch pas vanaf 2500+ ?

[ Voor 10% gewijzigd door Kevinp op 03-06-2003 19:54 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Mooi dat je er van geleerd hebt.. Echter heb ik een tip voor de volgende keer..
Van sommige dingen kun je gewoon zelf wel bedenken dat ze goed zijn. Als je echt specifieke vragen over bepaalde stukken hardware hebt kun je ze hier posten, maar dit soort lijstjes worden gewoon niet gewaardeerd.. (De grootste reden hierachter is gewoon dat als iedereen dit soort dingen gaat posten, het hier gewoon een rommeltje wordt!)

En inderdaad, van reviews kun je heel wat leren.. :)

Besteed de volgende keer ook wat meer aandacht aan je startpost (ik kan nu ook niet zien wat je allemaal al uitgevonden hebt!) :)

Oh, en voor sommige anderen hier: Als je niks nuttigs te melden hebt, post dan ook gewoon niks in dit topic.. Dat bevordert namelijk de sfeer hier op got ook niet echt..
Zie ook Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics :)

[ Voor 17% gewijzigd door Twynn op 03-06-2003 19:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.