[Win2k] Problemen met uitvoeren *.exe

Pagina: 1
Acties:

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:28

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Ik post dit even voor iemand die zich op dit moment niet kan aanmelden
Volgens mij zit ik met een groot probleem..
Ik zal het zo goed mogelijk uitleggen zodat iedereen die het weet me kan helpen en zo effe het probleem oplossen..

Ik had iedereen gehoord over MSN 6 en dat het zo leuk was dit en dat..dus ik denk ik download het..krijg ik de volgende melding bij het downloaden :

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~taroma/fout.jpg

En ik wist hier geen raad mee..ben toen naar het FOK! Forum gegaan (daar zitten ook mensen met verstand van comp's..) en gevraagt wat ik hier tegen kan doen.. Ik kreeg een reactie om de bestandstypen die verwijzen naar *.exe te verwijderen, staat in 'Extra -> Mapopties'..

HIER heb ik de fout gemaakt, ik ben naar Extra -> Mapopties gegaan en toen het tabblad Bestandstypen aangeklikt..en daar op nieuw gedrukt..en bij het invulvakje wat je hieronder ziet heb ik .exe ingevoerd..

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~taroma/fout3.jpg

Na het opnieuw opstarten van mij computer (had hem s'avonds afgesloten en vanmiddag weer opgestart) kon ik AL MIJN .EXE BESTANDEN NIET OPENEN..Geen Word,MSN,Outlook,Photoshop..noem maar op!

Al de bestanden die .exe files zijn krijgt de computer niet zelf geopend..als ik erop klikt krijg ik ook zo'n scherm met : "Openen Met" en moet daar de juiste selecteren..

Hoe kan ik dit probleem oplossen zodat alles weer makkelijk gaat werken? Want heb nu boze vader en moeder :) Wie helpt?

Ik heb ook MSN..rooiejood@hotmail.com

Alvast bedankt..
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om een correct antwoord te geven ;)

dank u

Ter land, ter zee en in de kroeg

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Kun je het niet zo instellen dat hij .exe opent met explorer.exe?

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Windows Operated Systems
En misschien denk ik veel te makkelijk hoor, maar laat hem die sleutel gewoon weer verwijderen. Dus hij zoekt in dat lijstje naar .exe en verwijdert deze. Want nu denkt Windows dat hij deze extensie op een andere manier moet openen dan dat hij gewend is, alleen weet hij niet precies hoe. Daarom vraagt hij er de hele tijd om :). Ik heb hier namelijk geen .exe-verwijzingen onder bestandstypen (wat ook heel logisch is natuurlijk :P).

Ohja, en zou je nog even het OS kunnen vragen, dan kan ik dat erbij zetten in de topictitel.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Compubiter schreef op 03 June 2003 @ 17:45:
Ik heb hier namelijk geen .exe-verwijzingen onder bestandstypen (wat ook heel logisch is natuurlijk
Ik heb die wel, en als programma staat er: [UITVOERBAAR] :?

• ventje853
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 19:09
Denk dat dat juist het probleem is: als je explorer.exe wil openen om die instelling te verwijderen, dan lukt het niet die op te starten. Je zou op de een of andere manier die entry uit registry moeten kunnen halen, want met regedit.exe zal het ook al niet lukken.
Welk OS?

[] ASUS P4PE [] PIV 2,8 [] 1024 DDR [] Radeon 9700 Pro [] WD 80 GIG [] SB Audigy 2 [] Iiyama 22" [] 16x DVD [] Logitech 700MX Optical [] 48x Liteon CDRW [] 1394 present

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
OS is Windows 2000

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:51

momania

iPhone 30! Bam!

Topic gevonden over soortgelijk probleem, maar dan XP.
Volgens mij is de registry daar bijna gelijk dus je zou het even kunnen proberen met de oplossing die daarin staat

[rml][ XP] Opent helemaal geen .exe meer !![/rml]
je moet in je registry naar "exefile" zoeken (kunnen meerdere entrys zijn, overal hetzelfde doen) en dan in "shell->open->command" de waarde default aanpassen zodat er het volgende staat: "%1" %*
owja, regedit.exe even renamen naar regedit.com en dan doet die het ook.

[ Voor 44% gewijzigd door momania op 03-06-2003 18:16 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Aha dank u het schiet al op.

edit:

lamaar

[ Voor 62% gewijzigd door Christiano007 op 03-06-2003 18:30 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:51

momania

iPhone 30! Bam!

Christiano007 schreef op 03 juni 2003 @ 18:29:
Aha dank u het schiet al op.

Maar waar is die "shell-->open-->command" te vinden? eigenschappen van het exefile bestand ofzo ?
In de registry.
Staat in dat topic wat ik je gaf wel goed uitgelegd hoor ;)
even op de link boven de quote clicken dus.

[ Voor 11% gewijzigd door momania op 03-06-2003 18:30 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1