vraagje ip-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:59
Hallo,

weet niet of ik hier goed zit maar ja.... |:(

Wij hebben thuis een netwerk van 6 pc's aan gesloten op een pc (win xp pro) die ons kabel internet deelt...

Nu wil ik als ik bij een vriend zit mijn pc kunnen over nemen, ik dacht hier voor een progje te gebruiken genaamd Huey.

Alleen, nu kan ik niet achter het ip-adres komen van mijn pc, het progje zelf geeft alleen mijn locale ip-adres weer, en daar mee kom ik niet van buiten af binnen...

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen??

Bij voorbaar dank,

Job

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
edit:
-=oeps=-

[ Voor 90% gewijzigd door The Dolf op 02-06-2003 23:30 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

DizzyWeb

Ondertiteld

Op de pc die het internet deelt IP adres bekijken, vervolgens zorgen dat je de betreffende poort doormapped naar je eigen PC.

Maar dit staat allemaal in het grote poortmap verhaal :)

• ProudElm
dan kom ik achter mijn ip-adres idd, maar die wist ik al, ik wil graag weten hoe ik van af een andere pc op mijn pc kan komen, want volgens mij houd mijn sever (win xp) dat tegen....

Verwijderd

Je moet dan naar uitvoeren gaan > ipconfig /all intypen en dan krijg je alle aanwezige netwerkkaart + hun IP adressen. Dit moet wel op de server uitgevoerd worden!

Dit IP adres vul je dan in bij die vriend van je en je kunt dan alles overnemen, als er de rechten voor zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ProudElm schreef op 02 juni 2003 @ 23:26:
weet niet of ik hier goed zit maar ja.... |:(
dag ProudElm,

Je zit hier in het forum dat heet "Profesional Networking & Servers". Als regel mag je er dan van uit gaan dat als je vraag begint met "Wij hebben thuis", dat het dat daar niet helemaal thuis hoort. In Network Troubleshooting komt het vast beter tot z'n recht.
Lees ook de http://gathering.tweakers.net/forum/faq eens door - die kan je misschien wat meer vertellen over het forum.
Nu wil ik als ik bij een vriend zit mijn pc kunnen over nemen, ik dacht hier voor een progje te gebruiken genaamd Huey.

Alleen, nu kan ik niet achter het ip-adres komen van mijn pc, het progje zelf geeft alleen mijn locale ip-adres weer, en daar mee kom ik niet van buiten af binnen...
Om achter je echte IP address te komen kan je bv. eens surfen naar http://www.whatismyip.com/ die geeft je IP address direct weer.

Als je IP address regelmatig wijzigt, dan zou je een DynDNS IP address kunnen nemen. Kijk maar eens rond bij www.DynDNS.org, www.dtdns.com en dergelijke.

Hiermee zou je voldoende info moeten hebben.

Let trouwens wel op dat als je achter een router zit, dat je ook de router juist configureerd om "Huey" te kunnen gebruiken.

Verwijderd

ProudElm schreef op 02 June 2003 @ 23:30:
dan kom ik achter mijn ip-adres idd, maar die wist ik al, ik wil graag weten hoe ik van af een andere pc op mijn pc kan komen, want volgens mij houd mijn sever (win xp) dat tegen....
Dan maak je toch een mapping naar je eigenste PC toe. Dus je maakt bijv een Z drive aan, en die verwijst naar je C schijf :?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ProudElm schreef op 02 juni 2003 @ 23:30:
Maar dit staat allemaal in het grote poortmap verhaal

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ProudElm
DizzyWeb schreef op 02 juni 2003 @ 23:29:
Op de pc die het internet deelt IP adres bekijken, vervolgens zorgen dat je de betreffende poort doormapped naar je eigen PC.

Maar dit staat allemaal in het grote poortmap verhaal :)
hoe map je dat door dan?? is daar een progje voor??

sorry, heb nog niet zo veel verstand hier van..:)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58

DinX

Motormuis

Gewoon simpelweg je die pc waarvan je het ip-adres wil weten pingen in dos, heb je toch zo het ip-adres. Moet je wel de naam kennen van die pc.

En wat doet dit in PNS btw ?

PNS >> NT ?

[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 02-06-2003 23:34 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ProudElm
sorry, wist niet zeker waar dit moest thuis horen.....

bedankt, ik zal die links een bekijken en dat kijken of ik wat verder kom..

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
www.whatismyip.com

vervolgens poorten voor dat progje poortmappen naar van de server naar de desbetreffende pc in het netwerk... basic :)

• DinX

DinX

Motormuis

sorry, niet goed gelezen ...
Je wil dus over het internet naar jou pc die achter de "router" zit.

Je zou gewoon een accountje kunnen aanmaken bij www.dyndns.org en dan 1 van hun clients (DirectUpdate ofzo) installeren. Zo kan je altijd jou pc bereiken op bijvoorbeeld proudelm.dyndns.org , zelfs als je een dynamisch ip hebt.

Voor de rest dan gewoon die poort van Huey doormappen naar je eigen pc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 23:31:
[...]

Dan maak je toch een mapping naar je eigenste PC toe. Dus je maakt bijv een Z drive aan, en die verwijst naar je C schijf :?
Arrrgggg,
een volume benaderen is nog HEEL wat anders dan een schermovername (wat topicstarter waarschijnlijk bedoeld).

"Huey" ken ik zelf niet maar een eenvoudige manier van schermovername die zonder al te veel toeters en bellen werkt is met een "client-server" overname applicatie (zoals bijvoorbeeld VNC) te werken.
Installeer op je "internet share pc" zowel de client als de server.
Installeer op je eigen pc de client
Installeer op de pc waarvandaan je via internet je eigen pc wil overnemen de server.

Neem met de server de client over op je share pc.
start daar de server op en neem op het interne netwerk je eigen pc over.

Je hebt nu wel een dubbele overname maar voor het checken van de staat van je pc, starten van eenprogramma werkt dit prima.
Als je permanent wil werken op je eigen pc is dit niet een geschikte methode door de grote overhead van de dubbele overname (werkt erg traag)

• ProudElm
k, dan snap ik allemaal nog, heb net tig A4'tjes gelezen over doormappen, alleen, onze server draait win xp en die deelt ook ons internet, kan dat ook gewoon in windows zelf, dar doormappen, of moet ik dan toch een progje voor gebruiken??

• DinX

DinX

Motormuis

ProudElm schreef op 02 juni 2003 @ 23:47:
k, dan snap ik allemaal nog, heb net tig A4'tjes gelezen over doormappen, alleen, onze server draait win xp en die deelt ook ons internet, kan dat ook gewoon in windows zelf, dar doormappen, of moet ik dan toch een progje voor gebruiken??
Het Grote Poortmappingsverhaal

Verwijderd

Dinx,

het poortmappen is volgens mij niet van toepassing omdat er niet een router staat maar een win XP machine met ICS geactiveerd.
Enige dat er met poorten gedaan moet worden is ALS er een softwarematige firewall geinstalleerd staat op die win XP bak, je de nodige poorten voor de applicaties die gebruikt worden, open hebt staan.

ok, XP ICS kan blijkbaar toch porten forwarden (en zoals verder in deze thread staatmoet deze als "router" gezien worden), dan is dubbele schermovername ook niet echt nodig. My err.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 00:01 ]

Verwijderd

het poortmappen is volgens mij niet van toepassing omdat er niet een router staat maar een win XP machine met ICS geactiveerd.
Als je goed leest, zul je zien dat hij op een interne machine een service wil draaien, welke extern beschikbaar moet zijn. ICS is in dit geval de router, welke gewoon aan NAT doet. Een server achter een router met NAT = portmap.

Hij wil als hij bij een vriend zit zijn eigen PC over kunnen nemen.

Voor TS: uit de Windows XP help (!!)
To add a service definition
Open Network Connections.
Click the shared connection or the Internet connection that is protected by Internet Connection Firewall, and then, under Tasks, click Change settings of this connection.
On the Advanced tab, click Settings.
On the Services tab, click Add and enter all of the following information:
In Description of service, type an easily recognized name for the service.
In Name or IP address of the computer hosting this service on your network, type the name or IP address of the computer that runs the service.
In External port number for this service, type the port number that external computers will use to contact this service.
In Internal Port number for this service, type the port number that the service on your network is using.
Click either TCP or UDP.
Notes

To open Network Connections, click Start, point to Settings, click Control Panel, and then double-click Network Connections.
You must be logged on as an administrator or a member of the Administrators group in order to complete this procedure. If your computer is connected to a network, network policy settings may also prevent you from completing this procedure.
Either Internet Connection Sharing or Internet Connection Firewall must be enabled to add services.
You can obtain the correct configuration values for the TCP or UDP port number from the service's documentation or Web site.
To access the Windows XP Services tab from a Windows 98, Windows 98 Second Edition, or Windows Millennium Edition client computer, use the Windows XP CD or floppy disk to run the Network Setup Wizard on these computers. After running the wizard, on the client computer, click Start, point to Accessories, point to Communications, and then click Internet Gateway. In the Status dialog box, click Properties, and then click the Services tab. To create a Network Setup Wizard floppy disk, see To create a network setup floppy disk.
Internet Connection Sharing, Internet Connection Firewall, Discovery and Control, and Network Bridge are not available on Windows XP 64-Bit Edition.