Toon posts:

Windows xp maar 60 fps

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp profesional en als ik nou counter-strike speel hou ik fps 60 wat ik ook doe. fps_max 100 beeldscherm op 85hrz in windows maar hij blijft maar op 60fps weet iemand hoe het komt en hoe je het kan verhelpen?

Verwijderd

OpenGL in Windows xp is gecapped op 60hz (zal ook wel de pijn aan je ogen verklaren). Zoek een refresh fix, lees de faq, en post in het goede board.

Kansloos; slotje.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:07

Cyphax

Moderator LNX/AI
Kan je het volgende eens posten eerst?
- wat je hebt geprobeerd
- specificaties van je pc
- was ie eerst sneller met XP
- werkt het beter met een andere versie van Windows op dezelfde machine, ja dan nee

Dit is te weinig informatie :)
Ik kan je hooguit zeggen dat je misschien wat met je drivers moet proberen, of andere drivers uitproberen?

Saved by the buoyancy of citrus

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:07

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 22:42:
OpenGL in Windows xp is gecapped op 60hz (zal ook wel de pijn aan je ogen verklaren). Zoek een refresh fix, lees de faq, en post in het goede board.

Kansloos; slotje.
Hij zegt 60 fps en hij haalt die 85 hz in Windows aan, dus of ie die door elkaar haalt vraag ik mij af. :)
Misschien kan het beter in het Videoplanken forum inderdaad :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Wat meer info zou erg makkelijk zijn. Post dus even je specs, etc. Dan kunnen we je wellicht verder helpen.

Lees ook eens de FAQ door en bekijk de volgende keer goed waar je je post plaatst, deze had in SGD gemoeten.

[ Voor 29% gewijzigd door Godjira op 02-06-2003 22:48 ]

Profile

Verwijderd

OpenGL hertzen zijn, zeker binnen de HL engine, los van de windows hertzen. Wat hij eventueel kan doen is de Vsync uitzetten, maar daar heb je niks aan, monitor staat nog op 60hz in OpenGL, 60 vernieuwingen per seconde en daar 100 beelden indouwen vind ik knap. 40 dwars door de anderen heen. Zoiets heet image tearing?

Zijn genoeg faq's over.

Installeer anders zo'n lekkere omega driver. Ze zijn er voor ATI kaarten en voor Nvidia kaarten (en ze staan allemaal in de meuktracker). Zit een refreshfix bij.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
specs maken niet zo gigantisch veel uit... voor dit probleem... gewoon een refreshrate forceer progje zoals powerstrip downloaden :) werkt perfect...

(ja, dit is ook in de search te vinden... is heel veel langsgekomen)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 22:42:

Kansloos; slotje.
sorry hoor ik dacht dit gaat over windows dus dat kan wel bij Windows Operated Systems. :(
En ik heb dan misschien niet goed genoeg gezocht het spijt me zeer

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 22:54 ]

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-08 16:31
Cabal, is de reactie niet een beetje kansloos?? die gozer begrijpt iets niet en vraagt het op GoT omdat ie er niet uitkomt jij weet toch ook niet alles.

Peppor: trekt je videokaart het wel??

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:22

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

Meer zeg ik niet, de rest mag je zelf uitzoeken :)
Nevie schreef op 02 juni 2003 @ 22:52:

Peppor: trekt je videokaart het wel??
Het verbaasde mij dat niemand dat vroeg (behalve jij nu). Dit kan idd ook de oorzaak zijn, al gok ik eerder op refresh rate fix niet gedownload :)

[ Voor 54% gewijzigd door We Are Borg op 02-06-2003 22:53 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

WAB: Post de link dan zodat hij goed werkt :+ :
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Maar lijkt me duidelijk, eerst een beetje zelf moeite doen voordat je een topic opent en je geeft wel erg weinig info. Lees ook de FAQ Forumgedrag eens door :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.