Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 15:08:
Ik krijg zo net Hardware.info binnen (ben geabonneerd op dit blad) en daar zijn
ze niet zo te spreken over de ADI.
Zo concludeerde zij onder andere m.b.t de ADI:
- "een zeer storend punt op het gebied van kleuregaliteit is het doorschijnen van de backlights. Er was aan de zijkanten en/of bovenkanten duidelijk een witte gloed te zien afkomstig van de achtergrondverlichting"
- "Bij een witte achtergrond was een storend grijze waas aanwezig in de linkerbovenhoek. Een compleet zwart scherm vertoonde een groene schijn aan de onderzijde van het beeld"
- "De ADI heeft bij het bekijken van DVD's een pixelachtig beeld, waarbij de pixels duidelijk in beeld te zien waren"
Zijn deze punten bij de ADI gebruikers bekend

Ik heb het scherm namelijk besteld, maar deze punten hoop ik toch echt geen last van te hebben

Het klopt wel aardig wat ze daar zeggen. Vooral als je in een wat donkere omgeving zit te werken, zoals bijv bij nacht dan is zwart absoluut geen zwart. Bij andere kleuren heb ik er niet echt last van.
Maar goed, wat spelen met je gamma/brightness/contrast settings van de videokaart is het wel voldoende bij te stellen zodat het niet meer hinderlijk is.
Zowieso moet je dit scherm minder fel afstellen want ik kreeg er letterlijk prik ogen en koppijn van zoals ie default stond ingesteld door Windows. De controls op het scherm zelf helpen niet wanneer de monitor via DVI is aangesloten, die doen 't alleen bij D-SUB.
Wat wel grappig is, je kunt een 2e pc via de D-SUB aansluiten en dan switchen. De audio van het scherm gebruik ik niet, waar ik alleen geen info over heb kunnen vinden is of de USB hub (2 ports) USB 1.1 of 2.0 is. Niet dat ik op dit moment 2.0 apparaten heb, maar toch wel handig om te weten lijkt mij.
Wit scherm is bij mij prima wit.
DVD's kijken doe ik er ook op, ben zelf Star Trek fan, dus veel zwart komt daar wel in voor tijdens de space battels, en toen begon ik mij gelijk al te irriteren aan die witte gloed bij zwart beeld, maar zoals gezegd, spelen met de settings en dan is het redelijk weg te krijgen.
Wat ik ook heb gehad is dat het scherm niet recht op z'n voet staat (werd daarvoor netjes omgeruild, toen dooie pixel, dus weer een nieuwe, en ze zijn redelijk snel ook met het omruilen) en persoo
nlijk vind ik de voet te groot en zitten de aansluitingen op een o
nlogische plek, aan de achter kant van de voet, want dan kun je nog je scherm niet plat tegen de muur zetten. Ze hadden deze beter of aan de zijkant van de voet kunnen doen (zoals de USB poorten) of aan de achterkant van het scherm zelf maar dan verticaal ipv horizontaal.