[K7S5A] Ecs mobo + 3dConnect Radeon7500 --> boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Hallo allemaal,

Ik heb onderstaand probleem. Ik heb een ECS K7S5A met Lan onboard met een Duron 1000Mhz erop, deze heb ik uitgerust met een 256MB PC2100 dimm van Dane-Elec, tot hier allemaal geen problemen.
Ik had een tijd terug hier een Radeon 8500 op draaien, maar ben toen overgestapt op een Matrox G550 PCI.

Nu heb ik vrijdag een 3Dconnect Radeon7500 gekocht (AGP) en als ik deze videokaart in mijn mobo stop wil het systeem niet meer booten, ik hoor nog wel drie biepjes (videocard error) en verder spint de schijf wel op, maar geen activiteit.

Ik heb deze beeldkaart getest op een MSI KT3 en daar werkt ie perfect. Ik heb toen gezocht op GoT en heb mn bios geupgrade naar CheepoBios 1.07 zonder fastwrites.(nadat ik 021001 had geprobeerd).

Ik heb zo ongeveer alle instellingen geprobeerd, maar steeds die 3 biepjes en geen beeld & activiteit.

Ligt het aan de combinatie ECS K7S5A & Radeon7500? Ik heb namelijk wel een hoop mensen gezien die het wel aan de praat hebben gekregen. Of zie ik nu iets heel erg over het hoofd?

Alvast bedankt

|Specs|

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn PC boot niet met mijn nieuwe videokaart...

Blaas als eerst de nieuwe videokaart even goed schoon van stof, en blaas het AGP slot even goed leeg. Druk de videokaart er daarna goed in. Test even of hij boot.

Reset je bios eens. Dit kan je doen door een jumper op je moederbord te gebruiken, de juiste staat wel in je handleiding. Je kunt dit ook doen door de batterij er een tijdje uit te halen.

Ook de opties 'Fastwrites' en 'Sideband Adressing (SBA)' kunnen voor veel problemen zorgen. Schakel deze opties uit (scheelt erg weinig in snelheid) en kijk of het helpt.
[knip]
lees hier verder: Mijn PC boot niet met mijn nieuwe videokaart...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Korn21
Die dingen heb ik al geprobeerd, er zit overigens een Chieftec 360W voeding in en die trok eerst ook prima die andere 2 beeldkaarten. Fastwrites staat bij mij uit. Bios heb ik al meerdere malen gereset maar dat mocht niet baten.
Als het nu nog niet werkt lijkt het er sterk op dat er iets niet meer helemaal correct werkt. Probeer als eerst de videokaart in een andere PC. Werkt de videokaart daar wel probeer eens een ander moederbord in je pc, het kan ook zijn dat je AGP slot stuk is gegaan.
Dat heb ik dus ook geprobeerd en toen werkte de kaart wel.

|Specs|

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34

JustDutch

was ambtenaar :)

Ligt het aan de combinatie ECS K7S5A & Radeon7500? Ik heb namelijk wel een hoop mensen gezien die het wel aan de praat hebben gekregen. Of zie ik nu iets heel erg over het hoofd?
Ik ben bang dat ik je niet veel verder kan helpen, maar op die vraag kan ik misschien een antworrd geven. Ik heb zelf een ECS k7s6a. Deze heeft dezelfde SIS-chipset als de K7S5a. Ik heb er een powercolor radeon 7500 op draaien. Doet het prima. Misschien is het voltage voor de AGP bus verkeerd ingesteld (als dat al kan)?

Forza Mucca

Verwijderd

Ik heb zelf geen kennis van dat mobo.. maar het kan zijn dat je kaart werkt op 3.3 volt terwijl je moederbord maar 1.5 V accepteert. Wellicht een oplossing :?

• Korn21
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 23:12:
Ik heb zelf geen kennis van dat mobo.. maar het kan zijn dat je kaart werkt op 3.3 volt terwijl je moederbord maar 1.5 V accepteert. Wellicht een oplossing :?
AGP 2.0 port en die Radeon 7500 heeft een AGP 2x of 2x/4x universal port nodig, moet normaal geen probleem opleveren.
Lijkt me dus ook niet de oorzaak van het probleem.

|Specs|

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19

Gallus

Cheesy

Je moet de kaart echt goed stevig aandrukken. Ik heb het zelf ook wel meegemaakt met dit bordje. Voor m'n gevoel zat de kaart er goed in, maar blijkbaar niet goed genoeg.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Korn21
Gallus schreef op 03 June 2003 @ 13:15:
Je moet de kaart echt goed stevig aandrukken. Ik heb het zelf ook wel meegemaakt met dit bordje. Voor m'n gevoel zat de kaart er goed in, maar blijkbaar niet goed genoeg.
Hai, dat is t probleem ook niet, ik heb echt veel kracht gezet en hij werkt dan nog niet, ik heb een andere kaart geprobeerd en die werkt dan wel (radeon8500 & TNT2, beiden AGP). Heel vreemd allemaal.

|Specs|

Pagina: 1