Toon posts:

[Win2k] PC bevriest en reboot bij scannen op virus/adware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een anti-virusprogramma (Norton Antivirus) of een of ander anti-spyware programma draai (bv. PestPatrol of Ad-aware), dan gebeurt er iets heel vreemds.

Op het moment dat ik een volledige system-scan uitvoer (maakt niet uit bij welk programma, want ze hebben het allemaal :? ), krijg ik plotseling een zwart scherm en start mijn PC gewoon opnieuw op... :/

Waar de hell kan dit aan liggen? Heb overal de laatste versie van geïnstalleerd en draai altijd Norton, PP, Ad-aware en ZoneAlarm in de achtergrond en nooit problemen gehad.... Behalve als ik een volledige systemscan uitvoer dan...

Wie helpt mij?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien dat er ineens teveel CPU-usage is en je voeding het niet meer trekt of iets dergelijks. Zou je je systeem specs eens kunnen posten? En om welke OS gaat het hier?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Welk OS draai je? Indien XP of Win2k:

Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?

Dat toepassen, dan herstart je PC niet meer maar krijg je een BSOD te zien. Post de melding in die BSOD hier...

Of lees: Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 02-06-2003 17:48 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Asus P4PE mobo met onboard sound en LAN
Thermaltake PurePower 420 Watt voeding
P4 2.8 Ghz
512 MB Dane-Elec geheugen PC2700

lijkt me sterk dat me systeem het niet trekt???

Verwijderd

Topicstarter
ik zal vanavond na het eten is ff proberen XceeD

het probleem is dat het niet op een willekeurig moment is, maar alleen bij het draaien van deze prog's en dan de full system scans in het bijzonder

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> Windows Operated Systems

+ titel iets aangepast, o.a. OS in titel vermeld :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 17:49:
ik zal vanavond na het eten is ff proberen XceeD

het probleem is dat het niet op een willekeurig moment is, maar alleen bij het draaien van deze prog's en dan de full system scans in het bijzonder
Nou, ik heb het dus ff doorgelezen en de optie van automatisch rebooten uitgeschakeld.

Nu krijg ik bij het draaien van Ad-aware 6 Pro dus idd een mooi blauw scherm :> met de volgende specs:

==========================================================

***STOP: 0x000000D1 (0x5245574F, 0x00000002, 0x00000000, 0xBFF6B437)
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

***Address BFF6B437 base at BFF6B000, DateStamp 3d99eac3 - IdeChnDr.sys

==========================================================

Maar hoe haal ik hier nou uit wat er mis is met mijn systeem??

Elke hulp en wijsheid is welkom :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ook al gezocht in de KB van microsoft, maar niet echt veel wijzer geworden. Weet niet wat IdeChnDr.sys er mee te maken heeft??

Verwijderd

Topicstarter
Okay, het heeft dus te maken met de Intel Application Accelerator die ik geïnstalleerd heb op m'n comp. Maar dit moet toch gewoon kunnen lijkt mij?

• Genghis Khan
  • Niet online
Blijkbaar zorgt dat programma op jouw systeem voor instabiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb de Application Accelerator van Intel ff van me systeem afgepleurd en nou werkt alles vlekkeloos :D fijn zeg!

Mruh, waar is dat programma eigenlijk goed voor? Is het wel zo misbaar of misschien toch wel belangrijk?

• Genghis Khan
  • Niet online
Totaal niet belangrijk. Zoals de naam doet geloven zal het wel iets zijn om je applicaties te doen versnellen of iets dergelijks. Nou, dat heb je gemerkt denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, merk geen verschil! Thnx voor de hulp!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Het kan zijn wat ik op support.microsoft.com las dat je USBX iets in de war schopt en dat je kernel.dll(exe) een schop voor zijn donder krijgt..
Pagina: 1