Toon posts:

Wireless LAN, wat te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een notebook 8)

Op het moment wordt de netwerkverbinding met een 15 meter lange utp kabel tot stand gebracht. Dit kan (denk ik) mooier met een wireless netwerk. :)

Na een aantal sites te hebben bezocht begint het allemaal wat te duizelen (www. informatique.nl, www.funprice.nl, www.mycom.nl, www.dynabyte.nl, etc.)

Voor zover denk ik dat je een accesspoint + pcmcia kaart nodig hebt?

Kan iemand misschien de valkuilen vertellen? Of misschien heeft iemand al heel goede ervaringen met wireless lan van een bepaald merk?
Is 11Mbs voldoende voor internet download snelheid van +/- 80Kbps?
Zijn het nog bepaalde protocollen beter dan andere, ik zag iets van bluetooth, en b en g types?

Op dit moment bestaat mijn netwerk uit een adsl modem die vervolgens naar een 100Mb router/switch gaat en zo alle pc's voorziet van internet. Aangezien ik over het lokale netwerk niet veel grote bestanden trek mag dit evt. best trager op het wireless gedeelte, zolang ik maar het maximale uit de adsl lijn kan halen.

Alvast hartelijk dank voor de evt. reakties !

Groeten,

René

Verwijderd

Heb zelf ook wireless lan gehad op laptop
Nadeel is de verbinding
Is erg afhankelijk waar je het accesspoint plaatst.
Verbinding valt snel weg
Ik had asus wireless

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 16:48:
Is 11Mbs voldoende voor internet download snelheid van +/- 80Kbps?
kan je rekenen :?

1Mbps = (ongeveer) 1000Kbps ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je haalt op dit moment wel het maximale uit je ADSL, aangezien je ADSL max. 8MBit is, en WiFi toch 11MBit is.
Ik draai zelf met een D-Link 22MBit/s configuratie, bevalt goed.
Ook Linksys is fijne apparatuur, maar voor beide gaat op dat het wel afhankelijk is van waar je je AP plaatst.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb 2 linksys WAP11 v2.2 met dlink firmware en antennes en vooral dat laatste is belangrijk. (zijn gewoon 2 sprietjes aan de achterkant)

En daarmee haal ik 2 daken (door dakpannen dus)

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:31
ik heb een Accesspoint van 3Com en een pcmcia kaartje ook van 3Com.
AP is een 3CRWE20096A-E1, erg klein ding met ingebouwde antenne. Kaartje is een 3CRSHPW196 met XJack antenne. Antenne hiervan kun je inklappen zodat hij bij transport niet uitsteekt (hangt beetje af van de plaatsing van je sloten in je flapdoos).

Ben erg tevreden over het spulletje, werkt erg goed. Het AP ligt op een zolderkamer en ik heb nog een aardig bereik bij 4 buren verder.
Configuratie is vrij simpel en je kunt alles beveiligen.

kijk anders nog even hier : Wireless topic

[ Voor 11% gewijzigd door TheRebell op 02-06-2003 17:09 ]

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Wat wil je eraan uitgeven?? Ik ben namelijk ook al een tijdje aan het kijken naar mogelijkheden met ongeveer dezelfde siruatie als jou.

Maar ik moet zeggen dat de prijzen van de bekendere merken toch behoorlijk hoog zijn tegenover bijvoorbeeld sitecom Maar wat valt er van de kwalitiet de zeggen van de verschillende aanbieders in het hoge segment (3com, linksys) en het lagere segment (sitecon etc)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

als je ook een desktop hebt kan je volstaan met 2 adapters, is goedkoper dan een adapter en een AP. Ik heb 2 linksys usb dingen, werkt perfect en de afstand is prima. Heb overal in huis en in de tuin gewoon vol bereik en 600KB/sec dataverkeer (via ftp).

• TeazNutz
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Ik heb net een setje van Linksys gekocht de WAP54G (Wireless Access Point) met 2x een 54MB/S PCMCIA kaartjes. :P
Dat betekend dat ik dus met 54mb/s moet kunnen werken.
Ik zal vanavond eens testen, om te kijken wat er qua bandbreedte overblijft.

Ik zal mij bevindingen morgen eens posten.

http://specs.tweak.to/7903

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 23:27
TeazNutz schreef op 02 June 2003 @ 17:14:
Ik heb net een setje van Linksys gekocht de WAP54G (Wireless Access Point) met 2x een 54MB/S PCMCIA kaartjes. :P
Dat betekend dat ik dus met 54mb/s moet kunnen werken.
Ik zal vanavond eens testen, om te kijken wat er qua bandbreedte overblijft.

Ik zal mij bevindingen morgen eens posten.
En.... hoe draait het?

• TeazNutz
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Hi,

Na een paar dagen testen kan ik zeggen dat het goed draait, de snelheid is prima!
Maar de installatie verliep niet ok, de handleiding is bagger, en ik heb gelukkig via een online chat met iemand van linksys.com het hele handeltje aan de gang gekregen.

De reden waarom het niet werkte was dat ik de Wap54G een ipadres had gegeven i.p.v. dat hij er eentje kreeg van mijn router. Lijkt logisch natuurlijk.
MAAR, als je de Wap54G installeerd, dan moet je of het standaard ipadres kiezen, en dat kwam niet overeen met mijn range. Of je kiest zelf een ipadres en subnet/gateway/dns. Maar wat moet je doen om hem via dhcp te laten werken is het volgende

Eerst een vast ipadres geven, dan via je browser naar de wap54g toegaan, en daar ingeven dat hij via dhcp een ipadres moet krijgen. Dit kan je dus niet selecteren tijdens de installatie met de cdrom. |:( |:(
Lekkere bijkomstigheid.
Probleem is dat dit nergens aangegeven staat in de handleiding!!!!

Uit eindelijk werkt het naar behoren, mits je het access point op een goeie bereikbare ruimte neerzet. Hij staat bij mij op de begane grond, en als ik bijv de deur dicht doe die tussen de wap54g staat en mijn notebook, dan verlies je wel wat signaal sterkte maar niet veel, ik schat het op zo'n 15%.

http://specs.tweak.to/7903

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Ik zit zelf ook te denken WiFi aan te schaffen, m'n schoonzus gaat zo'n 200 tot 250 meter verderop wonen. Heb al veel artikelen gelezen op internet maar moet denk ik met antennes gaan werken. Al hoewel linksys een AP heeft met een bereik van 498 meter. Ik weet niet of ik hiermee dus bijvoorbeeld dat AP op m'n dak zet en daarmee m'n schoonzus kan bereiken. En wat gebeurd met die snelheid over zo'n afstand.

Op www.wifishop.nl heb ik al een aantal antennepakketten gezien van zo'n 400 euro, maar alles bij elkaar wordt het toch een beetje kostbaar en wil ik het wel gelijk goed doen.
Pagina: 1