Toon posts:

[WIN XP] mp3 streamen via ftp (playlist?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij mijn broer een ftp-server geinstalleerd zodat ik zijn muziek collectie (legaal :*) ) ook bij mij thuis kan luisteren zonder eerst te downloaden. Nu is dat alles geen probleem, ik kan de bestanden gewoon openen via de explorer en dan gaat het (streaming) via een ingebouwde player in de explorer.

maar, ik wilde eigenlijk wel via een playlist werken (eventuele pauzes neem ik dan wel voor lief) maar die functie ondersteund xp niet en in winamp 3 krijg ik uberhaubt al geen muziek.

Mijn vraag is dan ook, zijn er mogelijkheden om ftp-locaties via een playlist te luisteren en eventueel via welk progje dan.

En is het misschien mogelijk om avi (divx of xvid) te streamen. (misschien een progje zoals avi-preview, maar dan zonder eerst te kopieren)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Streamen via FTP gaat niet, als je ff zoekt kom je te weten waarom:
[rml][ Audio]Hoe mp3's streamen vanaf mijn ftp?[/rml]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat heeft dit met de werking van een Windows Operated System te maken? ;)

--> Software Algemeen

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:13

ThaHandy

Discovery Channel

dat streamen wil wel via http met winamp

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb even bij die topic gekeken (ps. sorry Xceed 8)7 ) en ik snap ook wel dat streamen via ftp niet ideaal is. Hoe doet de explorer dat dan, die streamed wel degelijk! dus dat zal het denk ik niet zijn en mijn vraag was ook meer hoe je een verschillende ftp-locaties achter elkaar kunt afspelen.

Ik las wel iets over ShoutCast. maar dat is toch om een soort van web-radio te draaien?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In plaats van een FTP-server zou ik een HTTP-server op die computer draaien. Winamp is volgens mij namelijk wel in staat een playlist te streamen vanaf een HTTP-server. Winamp is niet geschikt voor het streamen vanaf FTP.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet zo bekend met http servers, kan er natuurlijk wel genoeg bij elkaar googlen!! iemand hier suggesties voor een simpel en gemakkelijk progje..?

Verwijderd

Windows servertje? Bij XP Pro en Win2K Pro zit Personal Web Server, zeg maar een uitgeklede versie van IIS. Die is hier prima voor te gebruiken.
Of anders 1 van de vele webservertjes die op TuCows zijn te halen.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 16:43:
ik ben niet zo bekend met http servers, kan er natuurlijk wel genoeg bij elkaar googlen!! iemand hier suggesties voor een simpel en gemakkelijk progje..?
Apache is erg aan te raden als HTTP-servertje. Makkelijk, snel, en veilig in tegenstelling tot de IIS die standaard in Windows zit. Mocht je toch IIS willen gebruiken, download dan de laatste updates of je bak is zo lek als het maar kan. In ieder geval succes.
Pagina: 1