Toon posts:

[Audio]Hoe mp3's streamen vanaf mijn ftp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een ftp draaien op mijn verbinding. Daarbij heb ik mijn paar cd's omgetovert naar mp3's om ze vervolgens vanaf andere locatie af te spelen. Het probleem is alleen als ik een nummer wil gaan draaien vanaf mijn ftp dat ze eerst moet downloaden voordat hij hem afspeelt. shoutcastserver is voor mij geen optie en heeft niet de functies die ik nodig heb.
Heeft iemand enig idee hoe ik met winamp vanaf mijn school gewoon mijn mp3's kan streamen?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 14:16

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 09:58:
shoutcastserver is voor mij geen optie en heeft niet de functies die ik nodig heb.
Ik ben geen shoutcast expert, maarre...
What is SHOUTcast?

SHOUTcast is a free-of-charge audio homesteading solution. It permits anyone on the internet to broadcast audio from their PC to listeners across the Internet or any other IP-based network (Office LANs, college campuses, etc.).
Hoezo, dat is niet wat je nodig hebt?

Exact expert nodig?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Je wilt zeker zelf bepalen via het net wat je gaat draaien (remote dus)
Effe zoeken via google he

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Niet, wordt gewoon niet ondersteunt door FTP, je kunt het wel via http doen...

Verwijderd

FTP is gemaakt voor File transfer...... Dus ik vind het niet vreemd dat je ze eerst moet downen.

Ik heb mijn mp3's op de server, en op de client winamp. Die bufferd de files en kan ze goed afspelen en ik hoef dus niets te downen. Ook verschillende WS tegelijkertijd is geen probleem.

Het is nogal een verschil of je echt wilt broadcasten (buiten je huis) of binnen je huis overal kunnen luisteren. Als het voor prive gebruik is lijkt mij de meest simpele oplossing zoiets al ik gebruik, maar wellicht dat er (nog) slimmere oplossingen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het voor gebruik buiten mijn huis. Ik heb voor mn moeder met haar laptop al op mijn schijf een map gemaakt voor haar muziek. Dat werkt ook wel. Ik wil alleen dat ik mn muziek kan draaien, gewoon net als thuis een winamp playlist kan maken. Hoe kan je dit voor elkaar krijgen behalve shoutcast? Suggesties zijn welkom

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:08

Robtimus

me Robtimus no like you

Hou er rekening mee dat je het goed afschermt voor anderen. Niet zozeer wegens beveiliging, maar anders kun je nog wel es BUMA/STEMRA of zoiets op je dak krijgen...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1