Wat voor koeler heb je nu dan op je proc. zitten ?
en wat zijn is je temp. bij "normale" weersomstandigheden ?
Wat is je omgevingstemp ?
en wat zijn is je temp. bij "normale" weersomstandigheden ?
Wat is je omgevingstemp ?
Nieuwe heatsink met betere warmteoverdracht lijkt me de enige oplossing. Welke heatsink/fan heb je nu eigenlijk?Iemand enig idee ?? (waterkoeling is mij een beetje TE prijzig, zeker voor iets wat in princiepe niet mag gebeuren IMO)
[ Voor 44% gewijzigd door DeverauX op 02-06-2003 13:40 ]
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones
Deze temp is gewoon _veel_ te hoog, dat red niemand in de zomer.Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 13:25:
Net even wat topics doorgerend, en ik zie het persoonlijk niet zo zitten om onze nieuwe koelkast van 1 meter 90 'ff' te slopen om me comp wat koeler te maken .... Waar laat je de cola dan!?
In ieder geval, ik zit met een 'zomer' probleempje:
Me comp slaat uit na een uurtje of 4, en wil niet meer opstarten.
CPU is dan gewoon keihard 80 graden celcius.
Dit is zo'n beetje me config:
Bigtower, sidewindow (chieftech kast)
Radeon 7500
AMD 1800
5125MB
2*80 + 120 + 20GB HDD (4 stuks dus)
DVD Burner
DVD Speler / CD-rw Burner (combo)
9 fans:
1*voeding (out)
1*PCI insteekslot, op AGP kaart gericht (in)
1*op CPU
2*bij CPU (kast) (in)
1*op HDD rack #1 (in)
1*op HDD rack #2 (in)
1*top case (out)
1*bottom front (in)
De airflow loopt lekker, het CPU fannetje al 2 keer vervangen.
koelribbon van CPUfan wordt echt heet, daarom 2 extra fans met koele lucht inblazend erop gemikt, koele lucht komt wel, maar haalt vrijwel niets uit.
Ik heb hem nu ge-downtuned naar een AMD 1150 (100MhZ) en dat draait wel.
Iemand enig idee ?? (waterkoeling is mij een beetje TE prijzig, zeker voor iets wat in princiepe niet mag gebeuren IMO)
Lijkt me ook niet echt handig, het gaat nog altijd om lucht verplaatsing. Door naar buiten te blazen komt er echt niet minder warme lucht in. Je kan nl. moeilijk je pc vacuum blazen, hij blijft dan gewoon warme lucht aanzuigen.Master__R schreef op 02 June 2003 @ 13:30:
Kun je die fans niet gewoon beter naar buiten laten blazen.
Nu blaas je er warme lucht in, en dat koelt niet echt he....
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Verwijderd
Hoe bedoeld waarschijnlijk de cpu fan.Cobra_Lup schreef op 02 June 2003 @ 13:34:
[...]
Lijkt me ook niet echt handig, het gaat nog altijd om lucht verplaatsing. Door naar buiten te blazen komt er echt niet minder warme lucht in. Je kan nl. moeilijk je pc vacuum blazen, hij blijft dan gewoon warme lucht aanzuigen.
Verwijderd
Verwijderd
where is my car?
Do as I say, don't do as I do.
Je moet echt ff je heatsink controleren op juiste plaatsing hoor. of kijk of je vcore nog iets omlaag kan...Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 13:44:
kamer temp is nu zo'n lekkere 35 - 40 graden (ligt er vooral aan hoeveel comps ik aan heb staan)
in de winter kwam hij nouwelijks boven de 30 graden uit.
In princiepe leek de airflow me zo een heel eind te kloppen eigelijk ...
als ik nl. achterin ga afzuigen, komt nog ff lekker alle hitte van me HDDs langs me CPU vliegen, lijkt mij persoonlijk ook niet echt een verbetering
Dat zoeken heb ik zojuist gedaan, echt nuttige info vond ik er niet echt tussen zitten. downtunen was het enige wat ik gevonden heb (wat ook zo'n 80% doet) maar een niet opgefokte CPU ... is natuurlijk bagger als je die ook nog moet downtunen.
CPU fan is met heatsink vervangen, beide worden pittig warm.
Gezien de temp in mijn kamer (waar ik zelf niet mee zit, ik ben tog meer een zomer mens) ben ik bang dat me enige optie vloeistof koeling is ... maar dat spul is zo verrekte duur (200 euro op xxlcases.nl ofzo) Dus was stiekem opzoek naar een alternatief.
Oke, als je dan namelijk al temps van 60 C had was het logisch geweest dat je nu echt problemen zou krijgenin de winter kwam hij nouwelijks boven de 30 graden uit.
We weten alleen nog steeds niet wat voor heatsink/fan je hebt!CPU fan is met heatsink vervangen, beide worden pittig warm.
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones
Verwijderd
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 13:25:
Net even wat topics doorgerend, en ik zie het persoonlijk niet zo zitten om onze nieuwe koelkast van 1 meter 90 'ff' te slopen om me comp wat koeler te maken .... Waar laat je de cola dan!?
In ieder geval, ik zit met een 'zomer' probleempje:
Me comp slaat uit na een uurtje of 4, en wil niet meer opstarten.
Dit is zo'n beetje me config:
Bigtower, sidewindow (chieftech kast)
Radeon 7500
AMD 1800
5125MB
2*80 + 120 + 20GB HDD (4 stuks dus)
DVD Burner
DVD Speler / CD-rw Burner (combo)
9 fans:
1*voeding (out)
1*PCI insteekslot, op AGP kaart gericht (in)
1*op CPU
2*bij CPU (kast) (in)
1*op HDD rack #1 (in)
1*op HDD rack #2 (in)
1*top case (out)
1*bottom front (in)
De airflow loopt lekker, het CPU fannetje al 2 keer vervangen.
koelribbon van CPUfan wordt echt heet, daarom 2 extra fans met koele lucht inblazend erop gemikt, koele lucht komt wel, maar haalt vrijwel niets uit.
Iemand enig idee ?? (waterkoeling is mij een beetje TE prijzig, zeker voor iets wat in princiepe niet mag gebeuren IMO)
Life goes as it goes.
kan tog maar op 1 manier op AMDs ?? (brede / smalle bevestigings punten?)Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 13:43:
80 graden met 9 fans in de PC? Ongelofelijk...
Heb je de cpu fan niet per ongeluk 180 graden gedraait op de CPU zitten zodat ie niet goed kontakt maakt met je CPU ??? Dat zie ik bij zelfbouw PC's nogal eens gebeuren... en dan heb je ook van die vaag hoge temps ...
Niet dat ik denk dat je dom bent maar het gebeurt nogal eens...
Verwijderd
Verwijderd
Daarbij komt nog eens dat je CPU een heethoofd is. Je voeding heter wordt omdat je deze zwaar belast door al die hardware en een kamertemp. van 35C+ niet normaal is. Woon je in een kas ofzo?Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 13:25:
9 fans:
1*voeding (out)
1*PCI insteekslot, op AGP kaart gericht (in)is geen invoer maar doorvoer, daar deze fan niet met de buitenwereld in contact staat
1*op CPU
2*bij CPU (kast) (in)
1*op HDD rack #1 (in)uitvoer is beter want dan stuur je de hitte van de HD niet door je kast heen.
1*op HDD rack #2 (in)idem als vorige
1*top case (out)
1*bottom front (in)
De airflow loopt lekker, (niet echt mee eens dus) het CPU fannetje al 2 keer vervangen.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 14:06:
AH!! ik zie het probleem--->AMD...
in de zomer is het altijd weer raak,
ik heb ook op zolder mijn P4 2.4 eens onder enter the matrix spelen opgenomen qua hitte en kom geen moment boven de 45 graden uit..standaard koeler
DIT! is voor mij de reden om Pentium te kopen..
DAT is voor mij een teken dat jij niet weet waar je over praat en dat degene met probs gewoon prutsers zijnVerwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 14:06:
ik heb ook op zolder mijn P4 2.4 eens onder enter the matrix spelen opgenomen qua hitte en kom geen moment boven de 45 graden uit..standaard koeler
Het is niet zo vreemd hoor. ik krijg mijn systeem ook niet goed gekoeld met 3 intakes aan de voorkant, 1 intake aan de zijkant en 4 outtakes incl voeding.Mickman schreef op 02 June 2003 @ 13:48:
Het is nog steeds erg vreemd dat je met al die koelers eigenlijk de boel niet gekoeld krijgt. Waarom heb je toen in eerste instantie al die koelers geplaatst? Had je al last van oververhitting of vond je het wel interessant?
Valt nog mee dat je topic niet geopend hebt, met "Men pc maakt te veel geluid en blaast mij de kamer uit".
Heb je trouwens niet een paar pics over je kast met de koelerconstructie
DUAL AMD XP 2200+ -> MP 2600+ :) (16x133) MSI K7D-L rev 1.0 bios 1.83b Cpu1: 61 C, Cpu2:65 C
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 14:24 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Rekenmachine op 02-06-2003 14:29 ]
https://www.enwatbenjedan.nl/
Wordt lastig als je comp bij 80 graden uitslaat en domweg dienst weigert voor ca 30 minutenVerwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 14:19:
ik heb ook een hette amd 1400@1700mhz hij is nu wel 44 graden stressed ofzo maar goed daar kan jij niet met mij vergelijken. wat je kan doen is kast deur open laten en je kamer ook cool houden.en veel airflow met name dat je de fan's moeten zuigen. zuigen is beter dan blazen. eigenlijk vind ik de temps niet zo belangrijk als je systeem stabiel loopt dus geen vastlopers ofzo. sommige mensen letten te veel op het temp.Wat ik wel kan begrijpen is dat de echte tweakers wel belangrijk vinden om het temp.(puur mijn mening)
Verwijderd
Draai die 2 bij je cpu is om, dan trekt ie gelijk de hitte weg.Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 14:29:
[afbeelding]
Zo ziet ongeveer de fan-constructie in me kast eruit ...
(paint blijft bagger)
[ Voor 19% gewijzigd door Banshee op 02-06-2003 14:43 . Reden: Typo´s ]
Verwijderd
Laat die twee fans die lucht naar je CPU toe blazen eens naar buiten zuigen.Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 14:29:
[afbeelding]
Zo ziet ongeveer de fan-constructie in me kast eruit ...
(paint blijft bagger)
Yea! laten we ff lekker de hete lucht van de HDDs over me CPU trekken, vindtie vast leukVerwijderd schreef op 02 June 2003 @ 14:38:
Van de airflow klopt niets..... je zit alleen maar warme lucht in de kast te blazen zonder ook maar iets af te voeren,,, naja... 1 case fan...
Die 2 fans bij je CPU moet je naar buiten richten om de warme lucht van je CPU af te voeren..
Draai nou eerst eens die 2 onder je voeding eens om, en die 2 bij je hd´s ff naar buiten mikken.Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 14:45:
[...]
Yea! laten we ff lekker de hete lucht van de HDDs over me CPU trekken, vindtie vast leuk
Denk dat ik dan beter me HDDs out kan zetten en me CPU koeler zo kan laten? of is het dan nog bagger ??
iig lijkt me me CPU case-coolers out zetten geen handige oplossing.
[ Voor 8% gewijzigd door Banshee op 02-06-2003 14:48 . Reden: Typo´s ]
Hier ben ik het 100% mee eensVerwijderd schreef op 02 June 2003 @ 14:38:
Van de airflow klopt niets..... je zit alleen maar warme lucht in de kast te blazen zonder ook maar iets af te voeren,,, naja... 1 case fan...
Die 2 fans bij je CPU moet je naar buiten richten om de warme lucht van je CPU af te voeren..
[ Voor 5% gewijzigd door VisionMaster op 02-06-2003 14:52 ]
I've visited the Mothership @ Cupertino
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Het lijkt mij wel dat dit in ieder geval een positief effect zal hebben. (het zal je probleem van te hoge temps niet oplossen maar het draagt er wel aan bij).iig lijkt me me CPU case-coolers out zetten geen handige oplossing.
Quincy Jones
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Verwijderd
soms na 10 minuten, soms na 4 uur ...DeverauX schreef op 02 June 2003 @ 14:53:
[...]
Het lijkt mij wel dat dit in ieder geval een positief effect zal hebben. (het zal je probleem van te hoge temps niet oplossen maar het draagt er wel aan bij).
Wat is het verloop van je temps eigenlijk? Loopt de temp langzaam omhoog? In dat geval zou je kunnen concluderen dat het een airflow probleem is (warmte kan niet ontsnappen), zo niet en is je temp vlak na het booten al hoog dan is het vast en zeker een heatsink/fan probleem (slecht warmteoverdracht)en zou ik hier eens een alternatief voor zoeken!
lekker hot dan voor zo'n dure koeler ... heb je niet een 0 teveel getikt ?Basdoorn schreef op 02 juni 2003 @ 15:02:
Mijn temp (Athlon xp 1600+) zit nu volgens MBM5 ook op 76 graden, Asus A7V333 mobo, geen stabiliteitsproblemen echter, heb ik nooit last van gehad. En ik weet dat dat hoog is, maar ik heb dan ook koeling die je niet hoort en maar 70 euro kost.
[/flame]Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 15:05:
Als je een AMD goed koel houd met een water blokkie ofzo werkt het ook wel aardig hoor. Alleen met lucht lijkt het mij ook niets. Mn p4 blijft ook netjes 41 graden.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 15:16 ]
Je kast wordt niet warmer als de omgeving, terwijl daar toch een aantal warmtebronnen inzitten? Lijkt me heel sterk..Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 14:04:
[...]
In mijn situatie wordt het met dit weer niet warmer dan 30C op mijn kamer.
In mijn computerkast blijft de temp netjes op 25C en mijn beide XEON's worden niet heter dan 42C.
Elk verhaal heeft 3 kanten, het jouwe, de mijne en de waarheid.
Neej, geen 0 te veel, tis een Alpha 8045 met een papst fan, en die maakt 1500 rpm, zoals ik zei, die hoor je niet.Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 15:09:
[...]
lekker hot dan voor zo'n dure koeler ... heb je niet een 0 teveel getikt ?
Anway, A7V333 mobo plank heb ik dus ook .. leek me niet 1..2..3.. relevant om te melden, maar je weet maar nooit ...
4 graadjes erbij en je comp plopt uit
[ Voor 22% gewijzigd door OruBLMsFrl op 02-06-2003 15:22 ]
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Tenzij je maatregelen neemt om eventuele condens tegen te gaan lijkt me dit een slecht planVerder vond ik dat idee van een mini-airo eigelijk wel handig (en betaalbaar) klinken... Maar is dat niet link ?
[ Voor 30% gewijzigd door DeverauX op 02-06-2003 15:45 ]
Quincy Jones
veertje ??offtopic:
Nu we het toch zo over airflow hebben: weet iemand wellicht of er mogelijkheden zijn de airflow in je case visueel te maken? Ja ik denk dan idd aan rook of iets dergelijks, maar het moet dus wel spul zijn dat de hardware niet aantast. Lijkt me niet dat iets dergelijks op de markt is maar je weet maar nooit...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 15:55 ]
Ik dacht inderdaad aan een uv-lamp, alleen die sigaretten-rook staat me een beetje tegen omdat dit (zij het in kleine hoeveelheden) toch altijd neerslaat op de hardware. Wat natuurlijk ook kan is een soort van fluoricerend-poeder waarvan je de restanten er achteraf gewoon af kan borstelen/zuigen.Als je een brandende siga(a)r(et) in de kast houd, en er een UV lamp op mikt, zie je heel mooi hoe de rook (lees: airflow) loopt.
Quincy Jones
[ Voor 4% gewijzigd door Kosh66 op 02-06-2003 16:28 ]
Nou, dan zouden de rokers hier hun computer duz niet lang kunnen gebruikenDeverauX schreef op 02 June 2003 @ 16:15:
[...]
Ik dacht inderdaad aan een uv-lamp, alleen die sigaretten-rook staat me een beetje tegen omdat dit (zij het in kleine hoeveelheden) toch altijd neerslaat op de hardware. Wat natuurlijk ook kan is een soort van fluoricerend-poeder waarvan je de restanten er achteraf gewoon af kan borstelen/zuigen.
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 16:53 ]
heb ik ook gedaan...maar dan op hd's..werkt als een gek, hds 15 graden koelerVerwijderd schreef op 02 June 2003 @ 13:40:
Misschien heb je teveel fans die lucht in de kast blazen.
Om een goede airflow te bereiken moet er net zo veel lucht in de kast gaan als er weer uit gaan, anders kun je -theoretisch- overdruk of onderdruk in je kast krijgen.
Mijn kast heeft 3 fans in en 3 fans uit. Dat geeft een prima koeling.
Ik zou jou probleem kunnen vergelijken met een keer toen ik mijn PC ongeveer tegen de verwarming had gezet. Mijn moeder kreeg het koud en begon de verwarming op te stoken. Het werd toen zo warm dan mijn CPU temp (AMD TB 1333) over de 60 graden ging en hij begon opnieuw op te starten (waarschijnlijk PSU probleem)
Mijn broer heeft ook een hitteprobleem met zijn pc. Het heeft geen extra fans in zijn kast, dus hij heeft hem maar permanent opengezet.
Stressed wordt zijn CPU (AMD XP 2000+) 70 graden en dat is "way too much". Dan loopt die ook regelmatig vast.
Het probleem op zijn kamer is dat het daar vaak onwijs heet wordt. Het is dus wel handig om te zorgen dat er ook koele(re) lucht naar je pc komt.
Zet je PC eens op een andere plek waar het minder heet wordt, of kijk of je een goedkope kamer-ventilator kunt aanschaffen. Die zou koelere lucht naar je PC kunnen blazen.
Suc6
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
ik heb nergens last ondanks dat mijn beide hd's zo rond de 45 - 50 graden zitten (staat nu ventilator op te blazen) maar men cpu temp veranderd er niks doorVerwijderd schreef op 02 June 2003 @ 15:13:
Het is 100% de airflow.. in de FAQ staat letterlijk hoe je het moet doen en jij hebt het nu dus foutEn met dit weer stijgen je temps behoorlijk dan.
Verder praat je over warme HD's.. hehehe..ja, misschien 30 graden ofzo als je airflow goed is. Je cpu is echt wel ff belangrijker en dat er wat warme lucht van die HD's af komt boeit echt helemaal niks. Als je flow goed is merk je dat niet eens
Edit:
Wat ik me verder afvraag is wanneer deze problemen begonnen zijn.. Heb je ooit wel eens normale temps gehad sinds je de heatsink vervangen hebt? Of is het pas sinds het warme weer?
Aangezien je heatsink kokend heet is zal dat wel goed zitten..
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Verwijderd
Kijk eens bij Conrad. Daar hebben ze voor vrij weinig geld kleine discorook makers.DeverauX schreef op 02 June 2003 @ 15:42:
[...]
offtopic:
Nu we het toch zo over airflow hebben: weet iemand wellicht of er mogelijkheden zijn de airflow in je case visueel te maken? Ja ik denk dan idd aan rook of iets dergelijks, maar het moet dus wel spul zijn dat de hardware niet aantast. Lijkt me niet dat iets dergelijks op de markt is maar je weet maar nooit...
Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5
Verwijderd
Zo'n rookmachine is wel stoer in je pc op een lan party, ben je zo druk aan het gamen druk je stiekem om het knopje, pc begint te roken en dan zo heel droog zeggen, ja heeft ie wel vaker last vanVerwijderd schreef op 02 June 2003 @ 18:39:
[...]
Kijk eens bij Conrad. Daar hebben ze voor vrij weinig geld kleine discorook makers.
Niet al te duur en meer dan voldoende rook voor in een pc kast en het tast bij mijn weten je hardware niet aan. Als je er dan vervolgens wat licht op laat schijnen zie je je flow heel aardig denk ik.
Daarnaast geeft het wel een stoer effect zo'n rokende kast.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 19:33 ]
Verwijderd
Dat vind ik knap, de ingaande lucht is 30 graden en de kast temperatuur blijft 25 graden. Hoe doe je dat?Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 14:04:
[...]
Daarbij komt nog eens dat je CPU een heethoofd is. Je voeding heter wordt omdat je deze zwaar belast door al die hardware en een kamertemp. van 35C+ niet normaal is. Woon je in een kas ofzo?
In mijn situatie wordt het met dit weer niet warmer dan 30C op mijn kamer.
In mijn computerkast blijft de temp netjes op 25C en mijn beide XEON's worden niet heter dan 42C.
Verwijderd
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
[ Voor 2% gewijzigd door Crewlz op 02-06-2003 21:25 . Reden: He net te laat met de overdruk!! ]
Verwijderd
Nou als dat de enige reden voor je was geweest.Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 14:06:
Verwijderd
het ligt ook aan de rest van je air-flow... als je koude lucht erom heen heb (goede koude toevoer, dan is op je blok blazen goedVerwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 01:16:
Zucht... zolang die fans bij de CPU naar binnen blazen zal 't niet koeler worden... het scheelt zo 10 graden als hij ze omdraait...
I've visited the Mothership @ Cupertino
80 graden niets mis mee toch, ja misschien een beetje warm maar moet kunnen toch.Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 13:25:
Nou, aangezien hij normaal als een tierelier draait, en sinds dit overheerlijke warme weer volledig dicht klapt ... gok ik het wel te weiten aan de tempPimpimmers20 schreef op 03 June 2003 @ 01:37:
[...]
80 graden niets mis mee toch, ja misschien een beetje warm maar moet kunnen toch.
Ik heb een Game PC Shuttle SB51G zo 18,5 bij 20cm met een 3.06Ghz P4 en hercules 9700 pro etc en die word standaad al 80 bij het gamen en ik heb geen problemen ermee en hij loopt ook niet instabiel. 8uur BF1942 of UT2003 is np.
Zelfs de kast zelf word zo warm dat je je vinger echt kan branden.
Dus wat ik wil zeggen weet je wel zeker dat het cooling is en geen ander probleem
FlameVerwijderd schreef op 02 June 2003 @ 14:06:
[ Voor 3% gewijzigd door Dualdude op 06-06-2003 01:54 ]
Verwijderd
www.triathlete.nl
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Fludizz op 05-06-2003 22:15 ]
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 22:40 ]
Verwijderd
Cpa fan moet je niet naar je cpu laten waaien. Maar er van af dan is je airflow. en de warmte afdracht veel beter.NielsOveres schreef op 02 juni 2003 @ 13:38:
[...]
Hoe bedoeld waarschijnlijk de cpu fan.
Die van mij AMD Athlon 1400 blaast ook naar de cpu toe. Schijnt bij sommige normaal te zijn. Mijn temp was gister over de 70 graden C.
Dus als de fans zo horen te blazen laat ze lekker zo blazen. Neem aan dat dat zo hoort. Maak anders je kast open en zet er zo'n grote ventilator op. Misschien dat dit werkt. Kun je volgens mij bij de blokker wel halen.![]()
Hey klinkt stom maar misschien werkt het.
Verwijderd
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
hehe lol.. zoiets had ik ook toen ik gisteren een nieuwe cpu in mn pc'tje zette.. eerst es met een stofzuiger het koelblok schoongemaakt, en toen kwam ik op het idee om de ventilator es van de koelvin af te schroeven.. en ja hoor, onder de fan zat het helemaal vol met een dikke laag stof. Kwam misschien nog 10% van de lucht doorheen denk ik.. Daarna koelde die weer een stuk beterVerwijderd schreef op 05 June 2003 @ 21:50:
Mijn broertje had afgelopen weekend een probleem , zijn pc stopte opeens op de lan.
Wij aan zalman koeler voelen zwaar warm he.
Dat was dus niet goed , wij fan er af gehaald :
[afbeelding]
Nadat we alle stof er uit hadden gehaald , deed hij het weer !!
[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 06-06-2003 01:20 ]
Ik heb een palomino 2000+ gewoon netjes op stock speed lopen. Na een paar uurtjes Battlefield is ie ongeveer 44 graden, met heet weerVerwijderd schreef op 05 June 2003 @ 18:48:
laat me raden, je hebt nog een palamino. ( weet niet of ik het zo goed type) Die heb ik ook en bij mij wordt die ook keihard 80 graden, maar ik heb hem open gemaakt en er een fan tegenaan gezet. Mnkan ik niet meer laten draaien, want dan start mn pc opnieuw op. Best handig dus. Maar de oude xp's hebben warmte probleem. Ik kan ook niet gamen. Niet zwaar belasten. Nu is dat voor mij niet zo erg, want ik game toch nooit. Maar ja, als je wel gamed is het best lastig ja. Maar ja, misschien al aan water cooling gedacht?
Verwijderd
Leg dat eens uitVerwijderd schreef op 05 June 2003 @ 22:50:
[...]
Cpa fan moet je niet naar je cpu laten waaien. Maar er van af dan is je airflow. en de warmte afdracht veel beter.
Verwijderd
Verwijderd
Na zoon kwartier stofzuigen met een "waterzuiger" en na anderhalf á twee uur lachten werkte hij weer.Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 21:50:
Mijn broertje had afgelopen weekend een probleem , zijn pc stopte opeens op de lan.
Wij aan zalman koeler voelen zwaar warm he.
Dat was dus niet goed , wij fan er af gehaald :
[afbeelding]
Nadat we alle stof er uit hadden gehaald , deed hij het weer !!
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 11:06 ]
Fludizz schreef op 05 June 2003 @ 22:11:
[edit]
kwam er eergisteren ook achter dat de fan van me TNT2 al een maand ofzo stil stondnouja, ik kan nogsteeds rustig UT spelen zonder problemen... alleen die heatsink ervan kan ik niet meer aanraken... UT laat ik met dit warme weer sindsdien ook maar met rust...
maargoed, me VGA WC blokje komt binnenkort binnen dus dan is et een stuk makkelijker
i7 - GTX760 - triple boot
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq