[XP] Partitie kopieren wil niet met Partition Magic *

Pagina: 1
Acties:

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:45
Ik een heb een 3gb HD op IDE 0 (disk 0, partition 1, enige partitie) en een 13GB HD op IDE 1 (disk 1, partition 1, 2 partities).
Nu heb ik de XP partitie op IDE 0 naar een lege ruimte op de HD op IDE 1 gekopieerd nadat ik de bestaande partitie naar het eind heb verplaatst.
Windows boot.ini gaf daarna netjes aan dat er twee XP OS'en opgestart konden worden en de XP partitie op IDE 1 kan ik dan ook netjes opstarten. Als ik echter de IDE 0 eruit haal en de boot.ini op IDE 1 aanpas, dan geeft XP toch een error bij het opstarten. Iets met een fout met de HD controller. Dit is erg vreemd omdat opstarten via de bootmanager op C wel gewoon werkt.
Wat zou ik hieraan kunnen doen? Ik moet iets doen want als ik bijvoorbeeld Norton virus wil installeren dan wil hij dit op C: doen i.p.v. H:. Dit kan ik nog wel veranderen maar Norton geeft aan dat hij de shared files op C: gaat kopieren en dat kan ik niet veranderen. Kortom, de eerste HD moet er gewoon uit. De HD verplaats naar IDE werkt niet, ondanks dat ik boot.ini heb aangepast. Iemand een idee?

Ik heb al in de search gekeken maar daar heb ik geen oplossing gezien. Aangezien de IDE 1 partitie wel gewoon werkt, moet het een simpele oplossing zijn.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Begrijp ik het goed dat je de primaire partitie (waar windows ook op geinstalleerd is) hebt verplaatst naar een andere hdd :? Dat is nooit slim; hier raakt windows alleen maar van in de war; het beste kun je een clean install doen als je die hdd eruit wil halen; of de partitie klonen naar een andere hdd en daarna op dezelfde plek in de IDE configuratie stoppen. Dit levert echter wel vaak problemen op omdat Windows Xp soms de hdd niet meer kan vinden.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:18

job

ik snap niet veel van je verhaal, maar waar Spider.007 het overheeft,
het verplaatsen van je OS naar de andere partitie is met partition magic niet handig.
ik vraag me af of het wel lukt.

wat jij moet doen is met norton ghost de partitie klonen naar je 2e HD.
en dan kan je de 1e HD eruit halen.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd conform de WOS-Policy :).