Philips Brander... wat een rotding

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alweer een hele tijd geleden een Philips 4816 brander gekocht.

Het werkte een tijdje goed met gewoon alle originele dingen maar na een tijdje dus begon hij cd's te verneuken. Nou, kheb naar de nieuwste firmware geupdate nieuwste nero enzo maar alsnog, hij verneukt ongeveer de 3/5 van alle cd's die ik probeer te branden. Kheb overburn niet aan, ik heb disc at once geprobeerd, track at once, disc at once/96 , andere merk cd's, andere speeds maar het maakt allemaal niet uit...
Kheb nu Win98SE, zal dat het zijn? krijg binnekort XP prof :/

De errors die ik krijg zijn voornamelijk:

Endtrack errors en "could not perform fixation"

Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je verschilende merken geprobeerd ik het het zelfde laatst met cd van de v&d
heb andere gebruikt en toen ging het wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Philips Branders zijn standaard imho bagger dingen. Neem liever Lite-On, BenQ, LG of als je meer geld uit wilt geven aan wat betere service een Plextor. Allemaal goede merken, maar van Philips hoor ik heel vaak klachten. Maten van me zijn al regelmatig met hun Philips Brander terug naar de winkel gegaan voor een nieuwe waarmee dan na een paar weken ook weer CD's verneukt werden.
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 19:02:
heb je verschilende merken geprobeerd ik het het zelfde laatst met cd van de v&d
heb andere gebruikt en toen ging het wel _/-\o_
Het merk CD's is inderdaad ook wel belangrijk. Neem bijvb. gewoon Philips CD's erbij, die zullen vast wel beter werken.

[ Voor 32% gewijzigd door Godjira op 01-06-2003 19:04 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:55
volgens mij moet je hem terug binnen doen, het lijkt erop dat de laser (of waar de laser op gemonteerd is) ietsjes afwijkt. Als je een cdr volschrijft, wordt dit nog erger

Godjira, ik ken ook mensen die problemen hadden met plextor.

Op dit moment heb ik zelf ook een plextor en geen problemen. Vroeger had ik een philips schrijver (2x speed scsi schrijven) en ook geen problemen (misschien had ik geluk :) )

[ Voor 43% gewijzigd door CaineTanathos op 01-06-2003 19:07 ]

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, herkenbaar....soms op te lossen door de lens van de laser HEEL voorzichtig te reinigen, maar de melding duidt vaak op een brander die aan het eind van zijn latijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Mijn Philips brander deed het uitstekend. Tot 3 dagen na de garantietermijn, toen hij het systeem liet vastlopen, rere geluiden begon te maken en begon te stinken > d00d.

Informatique > Dan moet je bij Philips zijn. Philips > Helaas!

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

Croga

The Unreasonable Man

Godjira schreef op 01 juni 2003 @ 19:03:
Philips Branders zijn standaard imho bagger dingen. Neem liever Lite-On, BenQ, LG of als je meer geld uit wilt geven aan wat betere service een Plextor. Allemaal goede merken, maar van Philips hoor ik heel vaak klachten.
heh :) okay, even wat details:

LG = Philips. Niet alleen in loopwerk, maar in volledige apparaat.
BenQ = Philips. op het moment alleen in loopwerk, zeer binnenkort in volledige apparaat.

Daarnaast zijn er nog een groot aantal merken die Philips apparatuur gebruiken aangezien er maar weinig fabrikanten van dit soort hardware zijn. Ofwel: Philips is mischien bagger, maar dan is LG dus zeker ook bagger en BenQ bijna volledig bagger.

Ergo: Ik ben bang dat je hier een beetje een slecht exemplaar hebt. Als je nu gebruik maakt van "Merk" cds en je krijgt ditzelfde probleem, moet je er gewoon mee terug gaan, dan is er waarschijnlijk een callibratie fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overige Hardware > Opslagmedia & I/O Controllers :)

Hou het overigens wel netjes en goed onderbouwd .. Geen flames heen en weer hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Philips brander (12/8/32)

Werkt perfect. Alleen problemen met de nieuwste versies van Nero. Versie 5551 werkt perfect , andere versies maken alleen maar fouten :(

Easy CD Creater 4 werkt ook goed.

Probeer eens een oudere versie van Nero...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok zalk doen (nero versie 5551) dat terugbrengen zit er denk ik niet meer in :)
En ik zal ook wel ff wat philips cd's kopen.

Bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:32
Let's make things better.

Succes!

[ Voor 28% gewijzigd door Xfile op 01-06-2003 21:10 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die error komt me bekend voor, had ik ook last van met m'n al oude CDD 3610 :P, had te maken met de uitlijning van de laser ofzo. De laser is dan niet meer zo precies waardoor het vaak fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Philips zou voor mij zo ongeveer het laatste merk zijn wat in mijn PC komt. Het is me de laatste jaren opgevallen dat opvallend veel (ex-) Philips gebruikers klagen over branders die na ongeveer een jaar (net na het einde van de garantieperiode) de geest gaven.
Ik heb dit verhaal al zo vaak gehoord dat ik Philips er stiekem van verdenk dat ze de apparaten opzettelijk zo gammel gebouwd hebben om hun vaste klanten elk jaar weer een nieuwe te verkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door downtime op 01-06-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 21:14:
Die error komt me bekend voor, had ik ook last van met m'n al oude CDD 3610 :P, had te maken met de uitlijning van de laser ofzo. De laser is dan niet meer zo precies waardoor het vaak fout gaat.
en hetzelfde met mijn Yamaha CRW4261.

Soms wil het nog wel eens helpen om die baan opnieuw te smeren waarin de laser heen en weer gaat. Als hij te stroef gaat kan die de goede plek op de cd niet meer vinden oid.
Croga schreef op 01 June 2003 @ 19:10:
[...]

heh :) okay, even wat details:

LG = Philips. Niet alleen in loopwerk, maar in volledige apparaat.
BenQ = Philips. op het moment alleen in loopwerk, zeer binnenkort in volledige apparaat.

Daarnaast zijn er nog een groot aantal merken die Philips apparatuur gebruiken aangezien er maar weinig fabrikanten van dit soort hardware zijn. Ofwel: Philips is mischien bagger, maar dan is LG dus zeker ook bagger en BenQ bijna volledig bagger.

Ergo: Ik ben bang dat je hier een beetje een slecht exemplaar hebt. Als je nu gebruik maakt van "Merk" cds en je krijgt ditzelfde probleem, moet je er gewoon mee terug gaan, dan is er waarschijnlijk een callibratie fout.
De 4816 van Philips is afaik een Yamaha drive met een andere front + sticker

[ Voor 46% gewijzigd door dreeke op 01-06-2003 23:32 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

philips :r

Heb met alle apparatuur van philips problemen.

Mijn eerste brander was een philips( niet eens een hoofdletter waardig), ben 3 nachten op geweest om dat ding aan het fikken te krijgen, toen maar om geruild voor een Matsumi, en na 5 minuten mijn eerste cd gefikt.

Dus ik adviseer philips :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

Philips...ach ja..je weet dat je iets koopt dat redelijk vaak bagger is of niet veel extra mogelijkheden heeft.

Heb een Philips 8x brander hier liggen....gelukkig heb ik nooit speciale dingen aan het ding gevraagt, of echt veel gebrand want het zijn echt kut dingen.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Dat getuigt niet echt van een slecht Philips product, de eerste branders van Philips waren veruit beter dan die van Mitsumi.

Ik heb ze beide gehad. Mitsumi kon in de eeuwigheid als enige geen Disc At Once branden, en kon geen 80 minuten CD's aan. De CeQuadrat software die erbij zat was een stuk simpeler (lees: minder opties) dan Easy CD Creator die je bij Philips kreeg.

Dus waarom het jou niet lukt om een paar cd's te branden en honderden andere mensen wel, weet ik helaas ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

Heb alleen maar slechte ervaringen met mn Philips brander :r
De eerste 3 maanden brandde die nog wel cds daarna mislukten de helft ervan. Had verscheidene progs en cds gebruikt maar het mocht niet baten. Na een half jaar las dat rot ding niet eens meer cds. Uiteindelijk had ik niet eens 50 ermee gebrand of het ding was al overleden :(
Voor mij dus nooit meer een Philips brander. Na vele positieve reacties hier op het forum te hebben gelezen een 2 keer zo goedkopere Lite-On gehaald en het heeft mij nog nooit teleurgesteld.
Zoek maar eens op hoeveel topics over kapotte Philips er zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Hironshy op 02-06-2003 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet me inderdaad aansluiten bij de mensen die Philips branders afkraken.
Mijn 1e brander een Philps 2x SCSI net na de garantie kon die de CDs nog wel branden maar zelf niet meer lezen :? kort daarna wou die nix meer correct branden en lezen deed ie ook niet meer... daarna de opvolger (kon ik goedkoop krijgen via een vriend) zelfde verhaal!!!

en toen bedrijfsmatig meerdere mensen gehoord en meerdere Philips branders terug gekregen is echt mega bagger en komt nooit meer in mijn PC heb nu een A-open en die doet het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

kweet niet wat jullie met je branders doen...maar ik heb nu zoon twee jaar een 12x brander van philips onder xp, en hij doet het perfect..gebruik em meerdere keren per week...al twee jaar lang...en nooit problemen hoor!

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Philips moet zich eens goed achter de oren krabben want blijkbaar kunnen ze niet de kwaliteit garanderen die je bij de prijzen ervoor moet denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Krewcial schreef op 02 juni 2003 @ 01:42:
kweet niet wat jullie met je branders doen...maar ik heb nu zoon twee jaar een 12x brander van philips onder xp, en hij doet het perfect..gebruik em meerdere keren per week...al twee jaar lang...en nooit problemen hoor!
Ik weet het ook niet.

Maar zo zijn er ook users die LiteON troep vinden, Club3D troep vinden, MSI troep vinden, etc. etc.

Vaak genoeg ook de users met de minste hard- en software ervaring. Overigens hoeft niemand zich hierbij aangesproken te voelen want ik bedoel dit gewoon in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Ik ben heel tevreden met m'n brandertje...was destijds nog wel 300 gulden....maar hij heeft z'n geld wel opgebracht....zo gehoorzaam als wat:D nooit een firmware upgrade gedaan trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Krewcial schreef op 02 June 2003 @ 01:48:
Ik ben heel tevreden met m'n brandertje...was destijds nog wel 300 gulden....maar hij heeft z'n geld wel opgebracht....zo gehoorzaam als wat:D nooit een firmware upgrade gedaan trouwens..
Heb hier een CDD3610 uit 1997 in gebruik. Heeft 1 firmware upgrade gehad en het laadje is er een keer uitgetrapt door iemand.
Weer erin gezet en hij doet het nog steeds prima.
In dezelfde tijd heb ik een Mitsumi 2600TE en een Yahama CRW4261 opgebruikt, en een Sony die het nog wel steeds doet, maar ondertussen vervangen isdoor een 52x LiteON.
Maar die Philips blijft het gewoon doen :)

Ding was toen iets van 700 piek ofzo, maar heeft z'n winst er dik uitgehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door dreeke op 02-06-2003 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Misschien behandelen mensen die dingen niet goed...crappy aldi cdr's gebruiken enzo:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Nog geen enkele last gehad eigenlijk met Philips branders (heb er al 7 jaar 3 staan - 1 2x SCSI-schrijver en 2 4x CDR 2x CDRW SCSI-schrijvers) De Yamaha's leken sneller stuk te gaan, de Plextor krijg ik niet kapot, van de LiteOn heb ik mijn geld teruggevraagd.
Maar anyway, gebruik goede CD's en een goed stuk software (K3b gebruik ik tegenwoordig) en zie of het dan nog werkt, zoniet, terugdragen

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heb nu een Plextor en ja, die zijn goed.

De philips brander van mij doet het nog, maar..ik heb hem nooit echte "moeilijke" dingen gevraagd te doen. Dus hij doet het best goed maar sommige hebben er problemen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

dreeke schreef op 02 June 2003 @ 01:51:
[...]
heb hem toen gekocht voor 650 piek, en na een jaar en een maand stopte ie er mee (begon ie write errors te geven tijdens schrijven)
nu doet ie het nog wel, als ie een tijdje stil heeft gestaan

maar gebruik hem toch niet meer, ik zweer heilig bij plextor

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Krewcial
Onzin, heeft vaak niks met de gebruiker te maken. Ben zelf heel zuinig met mijn Aopen geweest en toch is die kapot gegaan na 4 mnd. Toen wist ik nog niet wat ik nu weet, er gaan blijkbaar heel veel Aopens stuk, en dan vooral de CRW4048-series.
Firmware vernieuwen moet zo'n apparaat ook tegen kunnen, tenslotte lost het problemen met de compatibiliteit op met diverse cdr/cdrw-merken.

Denk dat het toch vooral met de "policy" binnen zo'n bedrijf te maken. Hoeveel apps controleer en hoe vaak ? Ook bij een bedrijf met een slechte naam glippen er wel een paar goede tussendoor, heb jij die-heb je mzzl. Verder zal er nog wel wat verschil in de kwaliteit van elec. componenten zitten, wie is je leverancier . En ook hier weer, hoe goed is de produktlijn van die leverancier.....

Ja en ook Plextors kunnen stuk, net als een Mercedes.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Madrox schreef op 02 juni 2003 @ 06:25:
Ja en ook Plextors kunnen stuk, net als een Mercedes.
Ja, maar de service (2 jaar pickup&return) is bij plextor (zoals bij mercedes trouwens) beter dan bij de andere. Tevens vallen ze minder uit (moet ook wel anders is die service niet meer te betalen) dan andere merken. Maar daar betaal je dan ook dik voor. Zelf heb ik panasonic, philips, plextor, lite-on, plextor gehad (in die volgorde) en sindsdien zweer ik bij plextor.

Je kun ook de redenatie aan hangen dat je voor 1x plextor 2x lite-on koopt. En dat als dus de lite-on na een 1,5 jaar stuk gaat, je een nieuwere (en dus meestal snellere en betere) kunt kopen en alsnog minder kwijt bent dan 1 plextor.

Ik geeft toe dat in sommige gevallen het aan de gebruiker ligt, die slechte media gebruikt. Maar soms zijn drive ook op de markt gegooid om maar iets sneller te zijn dan de concurrent. En philips is berucht om zijn uitvallen net na de garantieperiode (doe maar een search hier op GoT).
offtopic:
Als ik een red-neck amerikaan was, heilig gelovend in comploten, zou ik zeggen dat philips d.m.v. een chip alle drives gesaboteerd heeft om 1 maand na de garantie kapot te gaan..... En dat juist bij de drives die blijven werken deze chip kapot is

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberpope op 02-06-2003 07:40 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat jullie op het verkeerde spoor zitten... maar ach, schapen blaten elkaar na....?!

Zorg eens dat je ASPI layers up-to-date zijn. Fixatie errors komen in 98,37% van de gevallen uit die hoek. Dus, Nero eraf, ASPI layers erop en eens beginnen met Nero versie 5.551 en vooral geen cd's gebruiken die snelheden vertegenwoordigen die je brander niet aankan; die moet dan de data te dicht en te lang op elkaar plakken.

Philips producten zijn echt niet de beste(n), maar dit synchroon blaten is onterecht. Een oplossing zoeken in de hardware is alleen maar de onmacht in inzicht in de software.

Want vergeet niet: Input zonder inzicht is output zonder uitzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Philips 2x2x24 speedertje. gebruikt em al enkele jaren zo nu en dan. In het eerste jaar van zijn aanwezigheid heb ik em 'terugverdiend', terwijl ik em ook nog eens 2ehands gekocht had van een klasgenoot destijds, die em dus wel puur en alleen voor de handel gebruikte. Als ie niet al meer dan 1000 cd-r's gehad heeft, zit ie er verdomd dichtbij. Wat mij betreft een goede aankoop geweest. Snap ook eigenlijk niet zo waarom mensen LG en BenQ afkraken. Zeker niet de laatste. dit is een vroeger onderdeel van Acer. Dat is een andere fabrikant, en dus houdt die er andere kwaliteitscontroles en -eisen er op na. In veel gevallen is het een kwestie van teveel willen. Een enkele rotte appel hou je altijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb hier zelf mijn 2e plextor, de eerste moest gewoon weg omdat ik hem TEtraag vond, heeft zelfs een blikseminslag overleefd, en mijn nieuwe doet het ook super goed, nooit problemen mee gehad, echt nooit, niemand kon hun CDwriter vinden in windows met de 2.41 drivers van Nvidia, ik kon gewoon branden, echt super die plextors, nog geen 1 mislukt CDtje gehad, daarintegen had een vriend van mij een philips en die was na 0,5 jaar dood, ik zweer nu iig bij plextor, heb liever 1x een goede als 2x een slechte zoals hierboven ergens beschreven, heb je iig altijd een brander waneer je hem nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

OgWok

U.N.C.L.E.

Krewcial schreef op 02 June 2003 @ 01:56:
Misschien behandelen mensen die dingen niet goed...crappy aldi cdr's gebruiken enzo:P
Ben het niet met je eens. Hoezo crappy Aldi cdr's ??

Brand al meer dan een jaar met Aldi cdr's en geen problemen mee.

Dit geeft cdr info over een Aldi 48x cdr:

code:
1
2
3
4
5
6
ATIP:              97m 32s 19f
Disc Manufacturer: Prodisc Technology Inc.
Reflective layer:  Dye (Short strategy; e.g. Phthalocyanine)
Media type:        CD-Recordable
Recording Speeds:  min. unknown - max. unknown
nominal Capacity:  702.83MB (79m 59s 72f / LBA: 359847)

Komt dus uit een goede fabriek, niks mis mee.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Da's ook maar wat ik gehoord heb hoor...was bij wijze van spreken bedoelt, lijkt me toch dat je beter Nashua oid kan gebruiken, maar bij mij deden die aldi cd's het ook..heb er 40 doorheen gejaagd binnen een kleine twee weken...:D

Kben het helemaal eens met Okidoki wat die ASPI layers betreft, veel mensen weten nieteens dat die bij WinXP niet standaard geinstalleerd zijn, en vele weten ook niet waar ze ze vandaan moeten halen, laat staan hoe ze te installeren. Dus ja, software is ook erg belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

dreeke schreef op 02 June 2003 @ 01:51:
Heb hier een CDD3610 uit 1997 in gebruik.
[...]
Mijn broer heeft mijn oude Traxdata CDRW 2260 (=CDD3610) ook nog in zijn pc zitten. Het werkt allemaal nog net aan, maar hij is dan ook al tijden oud met een aanschafprijs van NLG 650 destijds 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Krewcial schreef op 02 June 2003 @ 10:58:
Kben het helemaal eens met Okidoki wat die ASPI layers betreft, veel mensen weten nieteens dat die bij WinXP niet standaard geinstalleerd zijn, en vele weten ook niet waar ze ze vandaan moeten halen, laat staan hoe ze te installeren. Dus ja, software is ook erg belangrijk...
ASPI layers installeren lijkt me ook een goede optie,
als dat niet het probleem is kan er verder worden gekeken.

Een informatieve site over ASPI: http://aspi.radified.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
IK heb nu exact 11 maanden een Philips brander (2410) en heb er alleen maar goede ervaringen mee. In die 11 maanden is er geen cd mislukt en heb ik er een stuk of 300 gefikt. Dat is dus een slagingspercentage van 100% :-).
En wat mensen hier over de prijs zeggen valt me helemaal op, dit was namelijk toendertijd de goedkoopste in zijn snelheidscategorie.

Ik heb trouwens ook nog een Philips cd-rom speler in m'n pc zitten, daar zit echter wel een stikkertje van LG op (...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 16:12
Ik was vroeger ook altijd anti philips branders. Wie kan zich nog de 3610 herinneren? Of de welbekende 4x met het gouden frontje? Absolute rampgevallen waren het, uren was je bezig om die dingen aan de praat te krijgen. (als ze al niet defect uit de doos kwamen)

Sinds de 12x/16x branders (en hoger dus) gaat het echter een stuk beter met de philips branders. Service is ook goed geregeld (want philips is echt wel goed!), en het is ook allemaal nog eens voor een redelijke prijs.En daar komt nog eens bij dat philips bij 9 van de 10 klanten VEEL meer zegt als merken als 'lite-on' of 'benq'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tyrian schreef op 01 June 2003 @ 19:08:
Informatique > Dan moet je bij Philips zijn. Philips > Helaas!
Tja, dat kunnen ze wel zeggen, maar of ze daarmee in hun recht staan is zeer de vraag. Een product dat er 3 dagen na de garantietermijn mee ophoudt voldoet niet aan de eigenschappen die je als consument van bij normaal gebruik van zo'n product mag verwachten.

Daarbij maakt het wel uit wat de aard van het product is (autobanden slijten sneller dan wasmachines), of het een A-merk betreft (ja dus, in dit geval), of het defect is ontstaan door verkeerd gebruik (onwaarschijnlijk), enz. In jouw geval is het goed mogelijk dat je ook na die garantietermijn nog steeds recht hebt op reparatie, wàt Philips ook mag beweren (alleen kost het wel meer moeite om dat recht te halen en daar gokken ze bij Philips natuurlijk op - dat je het te lastig vindt om daar al te veel energie in steken).

Hier een stukje van de site van de Consumentenbond:
Vanaf 1 mei kunt u een nieuw product binnen een half jaar na aankoop terugbrengen voor reparatie of vervanging. Dat staat in de nieuwe wet op consumptiegoederen die dan ingaat.

De nieuwe wet komt voort uit een Europese richtlijn en biedt meer zekerheden dan de huidige wet. Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag u ervan uitgaan dat dat gebrek er al was toen u het product kocht. De verkoper moet het gebrek dan kosteloos repareren of u een nieuw exemplaar geven. Daarbij maakt het niet uit of de leverancier of de fabrikant er garantie op geeft of niet.

De garantie geldt voor bijna alle producten, of het nu een wasmachine of auto is, of gaat om levensmiddelen of huisdieren. Ook voor producten die voor u op maat gemaakt zijn geldt de garantie, bijvoorbeeld een maatpak of kunstgebit. De garantie geldt niet voor bederfelijke waar.

Overigens kunt u ook na het verstrijken van de garantietermijn verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of u een nieuw exemplaar geeft. Dat kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na de fabrieksgarantie die op veel producten zit. Het enige verschil is dat u dan degene bent die moet bewijzen dat het gebrek bij normaal gebruik ontstaan is. Zolang de garantietermijn nog loopt, ligt de bewijslast bij de leverancier.

In beide gevallen, tijdens of na de garantieperiode, moet u binnen twee maanden na constatering van het gebrek contact opnemen met de winkelier.
En hier is een uitgebreidere link over dit onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

OgWok schreef op 02 June 2003 @ 09:30:
[...]

Ben het niet met je eens. Hoezo crappy Aldi cdr's ??

Brand al meer dan een jaar met Aldi cdr's en geen problemen mee.

Dit geeft cdr info over een Aldi 48x cdr:

code:
1
2
3
4
5
6
ATIP:              97m 32s 19f
Disc Manufacturer: Prodisc Technology Inc.
Reflective layer:  Dye (Short strategy; e.g. Phthalocyanine)
Media type:        CD-Recordable
Recording Speeds:  min. unknown - max. unknown
nominal Capacity:  702.83MB (79m 59s 72f / LBA: 359847)

Komt dus uit een goede fabriek, niks mis mee.
Je hebt er verschillende. Die van Octron zijn inderdaad wel goed (vind ik dan iig, ze zijn heir nog niet kapot gegaan).

Het is niet alleen belangrijk dat ze op 48x branden, het is nog veel belangrijker dat ze het na een jaar nog steeds doen. Dat is vaak juist het grootste probleem.

Ik kan op elke CD die ik haal wel met succes branden. Maar de Aldi heeft een tijdje Lifetec CD's gehad, en die gingen bij mij allemaal stuk na een paar maanden.
Ze vielen letterlijk uit elkaar.

Dit probleem heb ik nog nooit gehad met andere CD's, en ik behandel ze niet bijzonder slecht ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 19:04:
[...]
quote:
---------------------------------------------------------------------
Overigens kunt u ook na het verstrijken van de garantietermijn verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of u een nieuw exemplaar geeft. Dat kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na de fabrieksgarantie die op veel producten zit. Het enige verschil is dat u dan degene bent die moet bewijzen dat het gebrek bij normaal gebruik ontstaan is. Zolang de garantietermijn nog loopt, ligt de bewijslast bij de leverancier.

In beide gevallen, tijdens of na de garantieperiode, moet u binnen twee maanden na constatering van het gebrek contact opnemen met de winkelier.

----------------------------------------------------------------------
Het lijkt me een hele klus om te bewijzen dat een defect tijdens normaal gebruik is onstaan,
en het kan een langslepende zaak worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

dreeke schreef op 02 June 2003 @ 19:10:
[...]

Je hebt er verschillende. Die van Octron zijn inderdaad wel goed (vind ik dan iig, ze zijn heir nog niet kapot gegaan).

Het is niet alleen belangrijk dat ze op 48x branden, het is nog veel belangrijker dat ze het na een jaar nog steeds doen. Dat is vaak juist het grootste probleem.

Ik kan op elke CD die ik haal wel met succes branden. Maar de Aldi heeft een tijdje Lifetec CD's gehad, en die gingen bij mij allemaal stuk na een paar maanden.
Ze vielen letterlijk uit elkaar.

Dit probleem heb ik nog nooit gehad met andere CD's, en ik behandel ze niet bijzonder slecht ofzo.
Ja dat had ik nou ook, de zilveren beschermlaag bladderde er gewoon vanaf..dus toch CRAP! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 13:08
dominator schreef op 02 June 2003 @ 18:59:
Ik was vroeger ook altijd anti philips branders. Wie kan zich nog de 3610 herinneren? Of de welbekende 4x met het gouden frontje? Absolute rampgevallen waren het, uren was je bezig om die dingen aan de praat te krijgen. (als ze al niet defect uit de doos kwamen)
Die 404 en 460 serie waren eem echte ramp gevallen! Bleh, als ik daar nog aan denk... Keiharde 550gulden voor neergelgd. En ze waren allemaal in korte tijd
kapot of konden niet branden. Totaal heb ik er 3 van die "gouden/zwart" branders gehad. Ik kreeg wel garantie. Maar irritatie werdt grooter. Toen die 3de ook al kapot was heb ik een Lite-on gekocht. Deze doet het nog steeds en langer dan drie samen!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 16:12
Hehehehe, en dan nog van die ultrabrakke 'write2cd' software bijleveren destijds. Volgens mij is dat nooit helemaal bugloos geworden. Godzijdank zijn ze overgestapt op nero...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 13:08
dominator schreef op 02 June 2003 @ 21:55:
Hehehehe, en dan nog van die ultrabrakke 'write2cd' software bijleveren destijds. Volgens mij is dat nooit helemaal bugloos geworden. Godzijdank zijn ze overgestapt op nero...... :)
Het zat er wel gelukkig gratis bij :+

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe offtopic :

Als je echt vetrouwbare branders wil dan neem je de volgende :

1. Plextor (uiteraard alleen als je te veel geld over heb)
2. Mitsumi (heb er hier een van 4x 2x 8x toen der tijd gekocht voor 375 ouwe keiharde guldens ;) nu 5 jaar ofzo later nog steeds perfect)

3. Samsung (gewoon altijd goeie producten en de 49x 24x 48x heeft 8 MB buffer dus een goedkopere plextor zullen we maar zeggen :) Tevens waarschijnlijk mijn volgende brander)

4. Lite-On (gewoon goed en goedkoop :) )
5. Panasonic (welis waar hun DVd brander maar dit puur omdat ie overal mee compatible is serie nummer weet ik effe niet)
6. Ricoh (zij waren de eerste met een DVD brander dacht ik en over hun branders lees je alleen maar goeie dingen dus :) )

En over die CD's :

Alles wat je maar koopt is goed zoang het niet van die no-name zilveren dingen zijn :)

AND REMEMBER............YOU GOT IT FROM NERO :+ :P 8) (ja zo heet ik en ik brand met mezelf uiteraard :D )

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 02-06-2003 22:30 . Reden: Lite-On vergeten oops :/ ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Ach, ik heb hier een Philips CDRW800, en daar fik ik inmiddels al weer een jaar of 3 mee, het is naast de floppy drive het enige stukje hardware dat vanaf het begin in deze pc zit :) (niet dat de rest allemaal kapot is gegaan hoor, maar toch:P)

Tuurlijk heb je aan een Plextor oid een betere koop, maar daar betaal je dan ook voor. Neemt niet weg dat ook goedkopere branders betrouwbaar moeten zijn. Maar ik moet zeggen dat mijn brander het al die tijd best heeft gedaan, ik heb weinig uitval. Ik heb wel een paar keer achter elkaar een endtrack fout gekregen. Fout bleek toen blijkbaar in Nero te zitten want na een upgrade heb ik nergens last meer van gehad.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

niks aa toe te voegen :7

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook zeer slechte dingen over de philips gehoord, heb zelf een brander van asus, zal wel bijna niemand hebben, ze hebben pas 3 of 4 modellen op de markt maar hij doet het wel erg goed, heb ongeveer 100 cd's ermee gebrand tot nu toe en geen 1 is mislukt, gebruik dan wel tdk's :)
Pagina: 1