Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Grote GOT Digifoto Contest 10-de editie: Juni 2003

Dit bericht aub lezen voor je gaat meedoen of misschien al denkt dat je niet mee kan doen.

Thema
Voor het thema en de omschrijving: zie 2-de bericht.

Een aantal Contest regels
Elke deelnemer kan tot de 25-ste van de maand 1 foto, door hem/haarzelf gemaakt, bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd.

Hoewel dit een digifoto contest is sta ik een beperkt aantal analoge (gescande) foto's toe. Tot een maximum van lets say 10% van het totaal. Dit is alléén bedoeld voor diegenen die geen digicam hebben. Wel aangeven indien de foto analoog is.

Thema
Het thema wordt gekozen door de winnaar van de voorgaande contest.
Foto's die niet voldoen aan het thema (+ toelichting), contest regels of GoTregels of aan minimale kwaliteitseisen worden verwijderd. Dat beoordeel ikzelf in eerste instantie, maar liefst zoveel mogelijk in overleg met de bedenker van het thema. In principe heeft iedereen hier een zegje over, er kan over gediscussieerd worden.

Het thema moet iedereen de mogelijkheid bieden deel te nemen. Er moet ook iets inspirerends van uitgaan. Het thema 'Grasveldje' biedt, (denk ik) te weinig variatie voor een leuke contest. Om de contest een beetje breed toegankelijk te houden doen we om de maand een simpel concreet thema. De andere maanden kunnen er dan uitstapjes worden gemaakt naar diepzinnig abstracte thema's.

Fotosoep
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soepen kan mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Dat is nou juist éen van de leuke dingen van digigraferen.
De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet.

GoT forum
Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Stemmen
Je kunt (vanaf de 25-ste van de maand) 4 stemmen uitbrengen. Daarbij geef je 5 punten aan je favoriete foto, 3 punten aan je 2-de keus 2 punten aan je 3-de keus en 1 punt aan je 4-de keus. Nadat je gestemd hebt kun je ook zien hoe anderen hebben gestemd.

Houdt bij het stemmen niet alleen rekening met hoe mooi je de foto vindt, maar let ook op kwaliteit, originaliteit en vooral of de foto voldoet aan het thema. Geef geen punten aan een hele mooie foto die volgens jou niet voldoet aan het thema!

Stemmen gebeurt op de fotosite

Uploaden:
Om te kunnen uploaden moet je aangemeld zijn bij de fotosite. Om je aan te melden moet je tevens je GoT-id invullen. Dat nummer zie je onder in je browser als je op je naam boven een bericht van jezelf gaat staan.

Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest met 1 zelf gemaakte foto meedoen. Er is in principe geen maximaal aantal deelnemers.

Plaats ten eerste je foto hier in het topic en plaats daarbij een toelichting op de foto (gebruikte camera, uitleg over de foto, en vooral waarom hij aan het topic voldoet...). Hanteer bij het plaatsen van foto's de GoT huisregels. Plaats een kleine versie (max 580 breed) en maak een link naar de grote versie. Eventueel kun je vragen of je foto aan het thema voldoet, voor je'm naar de fotosite upload.

Vervolgens moet je je foto uploaden naar de fotosite (alleen jpg formaat). Let erop dat je upload met een url naar je foto! Je foto moet dus ergens op een website, die direct linking toestaat, gehost zijn. Foto's zonder toelichting worden mogelijk verwijderd.

Je kunt je foto gedurende maand wijzigen. Nadat het stemmen begonnen is natuurlijk niet meer.

Maak geen kaders rond je foto. Dat is een leuke manier om je foto indrukwekkender te laten lijken, maar dat is bij de contest niet de bedoeling. Hier gaat het puur om de foto, in vergelijking met andere foto's.

De fotosite dient alleen als referentie. Ik bekijk of de foto voldoet aan de contest eisen en delete de foto eventueel als dat niet zo is. Alleen foto's die op de fotosite staan doen mee.

Veel plezier en succes bij je deelname aan de contest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thema, zoals bedacht door Emp-Hasis

Ik heb nog is goed nagedacht, en denk dat de onderwerpen landschap en zomer niet duidelijk genoeg kan worden geformuleerd, en er weer grote kans op discussie is.
Als ik denk aan een concreet onderwerp wat we kunnen gebruiken denk ik nu aan "dieren". Ik wilde eerst insecten doen, maar niet iedereen kan inderdaad goede macro's maken, waar het al snel op neer komt.

Onderwerp volgende contest: Dierenwereld

Erg breed, je kunt ze overal maken, maar probeer voor deze contest de foto te maken, niet zomaar je huisdier, tenzij hij erg speciaal is natuurlijk
Om discussie uit te sluiten, kunnen we denk ik na mijn idee dit onderwerp erg breed houden, want als we insecten etc uitsluiten, geheid discussie of iets onder insecten valt of niet.
Ik hoop dat dit onderwerp jullie wat lijkt (ondanks het breed is, maar discussie buitengesloten staat lijkt mij). Fotos mogen overal gemaakt zijn (thuis, dierentuin, oerwoud noem maar op!), en een giraffe in de savagne hoeft zeker niet beter te zijn dan een konijn die je thuis hebt, dus maak er wat moois van!
En hier telt ook: het leukste is natuurlijk actuele fotos, fotos uit een schoenendoos altijd mogelijk, maar leuk om weer is op pad te gaan om de nieuwe foto te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Dierenwereld.... die's leuk! :D

Veel toegankelijker als de vorige

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:14

dbzfan

Nee.

Nog gefeliciteerd met het winnen van de vorige contest :)

Ik had ook meegedaan, eindigde bijna als laatste, boeie, al doende leren we :)

Hopenlijk kan ik deze maand eeen betere foto inzenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
hmm, ik heb net sinds 2 dagen een digi cam en ben van plan ook mee te doen. dat ik als laatste eindig maakt me niet uit
even na denken voor een mooie foto :)

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Ik ga denk ik ook proberen mee te doen :) . Ik heb sinds een week een A60 en ben druk bezig :9 :)

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Ik ben van plan ook weer mee te doen en ben alvast een beetje begonnen. Wat vinden jullie hiervan ?
Afbeeldingslocatie: http://www.dree.nl/fotos/pics/groot/pic201.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:14

dbzfan

Nee.

Iets meer scherptediepte zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dierenwereld? omg, dat wordt een grote teringzooi aan huisdier foto's die alleen leuk zijn voor de eigenaar. have mercy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

euh ik ben nieuw in deze contests; maar staat er niet in de startpost
Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.
:? In ieder geval ga ik ook eens kijken of ik deze keer met wat leuks kan meedoen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatje verwijderd.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Straks wordt het weer een kattentopic :D Zou wel cool zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 20:19:
Ik zal ook eens een bijdrage leveren.

[afbeelding]
wat is hier zo speciaal aan, dat jij denkt dat je hiermee gaat winnen? Wat is de originaliteit? Wat is dát, wat jouw foto jouw foto maakt, en niet 'one of the many'?

[edit]
katten zijn lieve beesten, maar ik persoonlijk zou het zonde vinden als we verzanden in het uitsluitend posten van deze venijnige haarballen.

[ Voor 19% gewijzigd door HunterPro op 01-06-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op 01 juni 2003 @ 20:36:
[...]

wat is hier zo speciaal aan, dat jij denkt dat je hiermee gaat winnen? Wat is de originaliteit? Wat is dát, wat jouw foto jouw foto maakt, en niet 'one of the many'?

[edit]
katten zijn lieve beesten, maar ik persoonlijk zou het zonde vinden als we verzanden in het uitsluitend posten van deze venijnige haarballen.
oeih.... Zeg ik post ook gewoon eens een plaatje wat valt onder het thema. Niet meer en niet minder. Ik zeg nergens dat ik denk, dat ik hier mee ga winnen. Ik weet het, het is warm buiten, maar val mij niet aan a.u.b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 20:56:
[...]

oeih.... Zeg ik post ook gewoon eens een plaatje wat valt onder het thema. Niet meer en niet minder. Ik zeg nergens dat ik denk, dat ik hier mee ga winnen. Ik weet het, het is warm buiten, maar val mij niet aan a.u.b
zoals al eerder gezegd (in de topicstart):
Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen! Daar zijn andere topics voor. Plaats hier ook alleen maar die ene foto waarmee je mee wilt doen aan de contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Met dit topic gaat het nu alweer dezelfde kant op als met heel GoT, bedolven onder allerlei regeltjes. Jammer... Blijkt toch maar weer dat de mens slecht met macht om kan gaan.

Anywayz, ik ben benieuwd wat we deze week allemaal weer voor moois te zien krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das duidelijk :)
Zal het niet meer doen...
Ik zal eens gaan kijken voor iets gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Jaded schreef op 01 June 2003 @ 21:01:
Met dit topic gaat het nu alweer dezelfde kant op als met heel GoT, bedolven onder allerlei regeltjes. Jammer... Blijkt toch maar weer dat de mens slecht met macht om kan gaan.

Anywayz, ik ben benieuwd wat we deze week allemaal weer voor moois te zien krijgen :)
Het gaat me niet om de regeltjes hoor, maar als er binnen 10 posts al niet meer gelezen wordt, wil ik niet weten hoe dit over een week loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie dat de eerste positieve reacties al gekomen zijn, leuk om te lezen. Ik kan het zeggen: Het is verrekte moeilijk een onderwerp te bedenken waar weinig discussie over mogelijk is, dus hoop dat dit een onderwerp is wat voor iedereen duidelijk is, leuk is, en actief weer fotos kan gaan maken.
Nu zelf ook eff een mooie foto ergens maken van een dier, die van mij zien jullie als ik een mooie heb wel verschijnen :)
Hoop dat het weer een leuke contest wordt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dandc/images/giraffe.jpg

Dat wordt 'em denk ik wel, tenzij ik deze maand nog exotischer plaatjes weet te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 22:26:
[afbeelding]

Dat wordt 'em denk ik wel, tenzij ik deze maand nog exotischer plaatjes weet te schieten.
Dit gaat zeker de goede kant op :P Mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Zozo, lekker simpel thema :P

Ik had meteen al een idee toen ik het thema zag...wel erg jammer dat er hier vele (niet orginele) huisdier foto's zullen verschijnen, maarja, waarschijnlijk wel van goede kwalitieit.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuCK schreef op 01 juni 2003 @ 22:37:
Zozo, lekker simpel thema :P

Ik had meteen al een idee toen ik het thema zag...wel erg jammer dat er hier vele (niet orginele) huisdier foto's zullen verschijnen, maarja, waarschijnlijk wel van goede kwalitieit.
Ik hoop het wel dat iedereen flink zijn best gaat doen om juist fotos van dieren te maken, die hij normaal niet zou posten (dus niet de standaard huisdieren), maar alles mag en we zullen zien wat allemaal komt :)
En een mooie compositie foto die er gewoon geod uitziet van een kat vind ik ook helemaal niet erg om hier te zien verschijnen :)
Enuh jah, topic dit keer niet erg moeilijk, kan iedereen juist extra zijn best doen een hele vette foto te maken van een dier ;)

Enuh me heeft voor vandaag wel weer genoeg gespamt hier :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaaf best die giraffe.. ik zou alleen iets verder doro mijn knieen gegaan zijn zodat de nek iets langer uitkwam en de lucht erboven niet zo leeg had geleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 22:26:
[afbeelding]

Op zich een leuke plaat, wel had ik de nek iets langer willen zien, maar je gaat me niet vertellen dat je deze naar aanleiding van de contest gemaakt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is dan mijn foto voor de deelname aan de contest.
Deze foto is genomen met een Olympus E-10 (waar ik bovendien zeer tevreden van ben).
Het is het konijn van mijn kleine zus.

Afbeeldingslocatie: http://student.khleuven.be/~0040603/konijn2.jpg

Voor de grotere versie: http://student.khleuven.be/~0040603/konijn1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Er staat:
GoT forum
Maar als ik nou twijfel tussen 3 foto's... zou ik die dan wel mogen posten om de mening van de mede-GoT'ers te vragen, of moet ik em echt zelf kiezen?

Ik heb namelijk (nog) niet zo veel ervaring en weet dus niet zo heel goed wat een foto nou echt mooi maakt.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
-Mous- schreef op 02 June 2003 @ 02:12:
Er staat:
[...]
Maar als ik nou twijfel tussen 3 foto's... zou ik die dan wel mogen posten om de mening van de mede-GoT'ers te vragen, of moet ik em echt zelf kiezen?

Ik heb namelijk (nog) niet zo veel ervaring en weet dus niet zo heel goed wat een foto nou echt mooi maakt.
plaats 'm in het topic dat daar voor is: Digitale camera foto's deel 17 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/640/480/300.jpg

Mijn voorlopige inzending : "Rollende Pret"

Ik heb de laatste tijd ook veel foto's gemaakt van allerlei soorten dieren,
dus ik ga eerst nog maar eens op mn gemak kijken welke ik de mooiste vind.

Misschien is het een idee om een topic te openen zodat iedereen zijn foto's kan laten zien en kan discussieren voordat men ze hier post.

Zeer leuk thema btw iedereen kan hier aan mee doen !

Emp Congratz !

[ Voor 17% gewijzigd door salutem op 02-06-2003 08:40 ]

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 00:28:
gaaf best die giraffe.. ik zou alleen iets verder doro mijn knieen gegaan zijn zodat de nek iets langer uitkwam en de lucht erboven niet zo leeg had geleken.
In de auto door de knieen gaan heeft niet zoveel nut, en dan kwam ik bovendien meteen de randen van een open dak tegen in mijn kader. Ik vond verder die wolkjes wel mooi "vulsel". Maar point taken: die nek had ik in andere omstandigheden zeker langer gemaakt. Om een vergelijkbaar effect te bereiken heb ik hem lekker smal gecropt.

@WAZ: Hoezo? Ik las van het topic en benmeteen naar donker Afrika vertrokken met dit plaatje in mijn hoofd :*). Maar je hebt gelijk: ik had hem nog liggen van een paar weekjes terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
  • Laatst online: 29-08 20:59
Onze kat in het zonnetje

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~jswart/tijger.jpg

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een modje dit topic renamen naar "show je poes" ??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 09:36:
Kan een modje dit topic renamen naar "show je poes" ??? ;)
maar ik heb helemaal geen poes! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
[(zeer) platte modus]
Vrijgezel?
[/(zeer) platte modus]

Zoals al beloofd ga ik deze keer toch echt wel meedoen: lekker toegankelijk onderwerp, vind ik zelf ook leuker dan abstract, en heb zeer recent wel leuke foto's gemaakt... moet ik even wat uitzoeken, en wellicht wat mooiers proberen te schieten! To be continued :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Woei, mooi toegankelijk topic ;)
Probleem is alleen dat zowel ik als m'n vriendin geen huisdieren hebben ! (ok, wie gaat hem als eerste inkoppen ? 8)7 )

Eindelijk een mooi topic, en dan dit weer #@$# :P

Ik ga in ieder geval weer meedoen, ik ronsel wel een dier van een vriend ofzo ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Iedereen naar de dierentuin!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

vind het een beetje jammer dat iedereen hier nu een foto van zn poes gaat zetten die hij voor de lol ooit gemaakt heeft, want echt bijzondere foto's zijn het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Sorry maar kan de contest misschien iets begesteld worden naar dierwereld zonder huisdieren. Voor de volgende redenen:

- Iedereen met een foto van zijn of haar poes/goudvis/hond plaatst die foto, er wordt dus niet echt veel moeite voor gedaan.

- De originaliteit komt niet echt ten goede. Kiezen tussen 20 verschillende katten foto's is nou niet echt boeiend.

- enz enz. Er zijn vast nog meerdere redenen te noemen.

Stel de regels bij naar: Dierenwereld buiten je huis om.

Dieren die dus in je huis slapen of tuin slapen vallen dus onder huisdieren

Ik weet dat ik met deze stelling niet veel vrienden zal krijgen maar voor een contest moet toch moeite worden gedaan?

Ik vrees dat als de regels niet iets strenger zullen worden dat het een beetje uit de hand loopt kwa poezen pics (no p0rn offcourse)

[ Voor 10% gewijzigd door vacuumcleaner op 02-06-2003 15:32 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 02 juni 2003 @ 15:26:
Sorry maar kan de contest misschien iets begesteld worden naar dierwereld zonder huisdieren. Voor de volgende redenen:

- Iedereen met een foto van zijn of haar poes/goudvis/hond plaatst die foto, er wordt dus niet echt veel moeite voor gedaan.

- De originaliteit komt niet echt ten goede. Kiezen tussen 20 verschillende katten foto's is nou niet echt boeiend.

- enz enz. Er zijn vast nog meerdere redenen te noemen.

Stel de regels bij naar: Dierenwereld buiten je huis om.

Dieren die dus in je huis slapen of tuin slapen vallen dus onder huisdieren

Ik weet dat ik met deze stelling niet veel vrienden zal krijgen maar voor een contest moet toch moeite worden gedaan?
Ik heb een nijlpaard als huisidier. Mag zij dan niet meedoen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 15:28:
[...]

Ik heb een nijlpaard als huisidier. Mag zij dan niet meedoen? :(
Kijk er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ik bedoel over het algemeen poezen/honden/konijnen/vissen/vogels.

Ik ben wel erg benieuwd naar je nijlpaard.
PICS! :D ;)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

vacuumcleaner schreef op 02 juni 2003 @ 15:26:

- Iedereen met een foto blablabla
Als er geen moeite voor gedaan wordt, dan wint diegene toch ook gewoon niet? Je hebt zelf het recht om punten te verdelen, dus als jij een fobie voor katten hebt, stem je gewoon NIET op katten. Moge de beste winnen, nu geen gezeur meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 02 juni 2003 @ 15:30:
[...]

Kijk er zijn natuurlijk uitzonderingen. Ik bedoel over het algemeen poezen/honden/konijnen/vissen/vogels.

Ik ben wel erg benieuwd naar je nijlpaard.
PICS! :D ;)
Ze houdt niet zo van foto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
M'n favo onderwerp :)
(nu alleen nog kiezen welke het wordt)(alle foto's verkleind, zijn 3.3 mp groot)

Afbeeldingslocatie: http://crashtest.student.utwente.nl/~johnnyv/bellenblaas.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crashtest.student.utwente.nl/~johnnyv/aap.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crashtest.student.utwente.nl/~johnnyv/aap2.jpg

Camera: een HP 715 van drie jaar oud :D

[ Voor 84% gewijzigd door pagani op 02-06-2003 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.b.meijer/wedstrijdduif.jpg
misschien was het origineel mooier :)

Foto is gemaakt met een powershot s40

ik denk dat ik nog wel een andere maak, deze is nml uit archief en dat vinnik niet echt leuk :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 15:38:
[afbeelding]

ik denk dat ik nog wel een andere maak, deze is nml uit archief en dat vinnik niet echt leuk :)
Now we're talking :) . Dit vind ik nou een echte kandidaat lol.

Het zou ook fijn zijn als jullie de camera erbij vermelden (als deze niet in je sig staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 02 June 2003 @ 15:35:
M'n favo onderwerp :)
(nu alleen nog kiezen welke het wordt)(alle foto's verkleind, zijn 3.3 mp groot)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind persoonlijk de onderste het mooist...
De 1e vind ik te "gewoontjes", en n2 vind ik dat er te veel afleiding rond het dier zit.. 3e vind ik een leuke en mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Ik doe ook mee !!, ben zelf wel een fotografie n00b, maar als m'n lader binnen is (kan nu m'n batterij niet opladen van m'n Nikon Coolpix 885 :() dan zal ik eens aan de slag gaan.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
  • Laatst online: 29-08 20:59
Ok omdat de katten foto's nu officeel verboden zijn... een grote kanariepiet

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~jswart/rodevogel.jpg

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Veel groen weinig vogel, jammert.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

prachtige sfeer qua kleuren. Pose van de duif is ook erg mooi. Wel zie ik teveel PS-werk. Heb je veel met de blur-tool gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh, ik heb gewoon een layer geblurred en daar stukken uit gegummed... ik wilde iets beweging in de foto creeren... ik vind dit bovenaan wel redelijk gelukt, onderaan wat minder...
ik weet niet of je de originele foto ook hebt gezien?
die staat ergens in deel 16 ofzo

edit: hier:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.b.meijer/fotos/tenerife/tenerife2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 17:53:
eh, ik heb gewoon een layer geblurred en daar stukken uit gegummed... ik wilde iets beweging in de foto creeren... ik vind dit bovenaan wel redelijk gelukt, onderaan wat minder...

[afbeelding]
Jah ik had hem ergens gezien. Mooie pic. De kleuren en mood van de vorige (bewerkte versie) trekken mij wel, al vind ik het gum-werk en het blurren iets minder... misschien nog eens een beetje opnieuw editten? Het is ook maar mijn mening :+ . Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draztic
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Haha, van die rode vogel heb ik vrijdag ook nog een foto gemaakt, @Burgers Bush...
wordt alleen niet mijn inzending dus zal 'm hier maar niet posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Niet echt fantastisch, maar k zet m er toch maar bij :):
Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~nestor/fotos/bankschaap.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Tjeerd op 02-06-2003 18:40 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Nestor schreef op 02 juni 2003 @ 18:40:
Niet echt fantastisch, maar k zet m er toch maar bij :):
[afbeelding]
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Vond het idee van een schaap wat tussen een bank door kijkt wel leuk, maar goed dat is geheel persoonlijk.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Nestor schreef op 02 June 2003 @ 18:47:
[...]

Vond het idee van een schaap wat tussen een bank door kijkt wel leuk, maar goed dat is geheel persoonlijk.
Het is wel leuk, het is wel mooi, maar de foto heeft zo weinig.

Ik zie een hele lading 'gewone' foto's komen, van alle soorten dieren.
Persoonlijk hoop ik, dat er ook mensen zijn die van de foto zelf wat bijzonders maken, een beest op de foto zetten is geen kunst, maar ook nog de juiste belichting, juiste omgeving en mooie kleuren, is een stuk moeilijker, vooral met dieren die niet altijd even leuk poseren op momenten dat alles goed is.

Dat alles maakt het best een moeilijk en uitdagend thema.

Ik kijk uit naar de vooral 'aparte' en 'mooie' foto's van desnoods huisdieren en ik kijk een stuk minder uit naar simpele foto's van aparte dieren...

Edit:

@Hugo: Superfoto, ik heb em al gezien in het andere topic, maar het blijft een mooie foto, goeie omgeving, mooie kleuren, prachtig!

[ Voor 11% gewijzigd door floduR op 02-06-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower

lawnmower

Elvis lives..

Nestor schreef op 02 juni 2003 @ 18:47:
[...]

Dan moet je ook niet zeggen dat die niet echt fantastisch is..

Ik vind de originele foto van hugo mooier als de bewerkte. Toen ik eerst de bewerkte foto zag dacht ik: wow!! Toen hij daarna het origineel poste dacht ik: WOWWW!! Echt mooie kleuren, en fantastisch diepte-effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer mooi gedaan Hugo.. de eerste serieuze inzending is binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~venro108/GoT/vogel.jpg

Ik doe ook is een gooi :) Ik vraag me af wat jullie ervan vinden. Beest zat hier op de brug en ik had toevallig me camera bij me. Hij bleef heel mooi stil zitten toen ik hem op de foto nam. Camera is een Finepix 2800z, commentaar is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

J0YR1D3R schreef op 02 June 2003 @ 19:32:
[afbeelding]

Ik doe ook is een gooi :) Ik vraag me af wat jullie ervan vinden. Beest zat hier op de brug en ik had toevallig me camera bij me. Hij bleef heel mooi stil zitten toen ik hem op de foto nam. Camera is een Finepix 2800z, commentaar is welkom.
Iets te weinig duif. Het lijkt nu alsof de duif van de foto afvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower

lawnmower

Elvis lives..

Volgens mij is het een meeuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Zo min mogelijk katten alsjeblieft.... die beesten zijn lief, okay, maar genoeg is genoeg! :D

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 19:06

peternator

Shoop da whoop.

[afbeelding]

Ik vindt dit echt een ontzettend mooie foto, alleen zou het orgineel, zonder idd de photoshop fx ook mooi zijn? Voorderest een knap plaatje (dat je die duif zo kan krijgen! Was ie tam :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 00:46:
Hier is dan mijn foto voor de deelname aan de contest.
Deze foto is genomen met een Olympus E-10 (waar ik bovendien zeer tevreden van ben).
Het is het konijn van mijn kleine zus.

[afbeelding]

Voor de grotere versie: http://student.khleuven.be/~0040603/konijn1.jpg
Op zich wel een leuke... de wereld van een konijn... gras!
Je zou er ook een vrouwtjes konijn bij moeten hebben... (je snapt wel waarom) :D

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:40
Noorderdierenpark Emmen ontkent genetische manipulatie jassana's :+.
Afbeeldingslocatie: http://users.alwaysaccess.nl/~hvdveen/Jassana1.jpg Clickable (290 KB)

Dit plaatje is geschoten in het Noorderdierenpark. De vaderjassana heeft zijn 4 jongen onder de vleugels, als je goed kijkt zie je nog een stukje snavel bij de linkervleugel uitsteken. De vogel staat op een blad die op het water ligt. Jammer genoeg niet helemaal mooi qua kleuren (vooral blauw is nogal afwezig), maar het is toch wel een bijzonder plaatje. Ik denk wel dat dit de definitieve versie wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-06-2003 21:46 . Reden: Nieuw plaatje, copyright toegevoegd. Haar --> Zijn, 256 KB --> 290 KB ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Dit is mijn allereerste inzending voor een GoT Digifoto contest. Dit vogeltje was bij ons door de tuin aan het huppelen en liet zich erg makkelijk van dichtbij fotograferen. Ik was er trouwens net op tijd bij, want enkele uren later was het arme beestje in de vijver gevallen en verdronken :'(
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/t.werkhoven/got/102-0267_IMGT.jpg Link naar het origineel

Gebruikte camera: Canon Powershot A200, macro aan met verder alles op automatisch.
BTW: tips zijn altijd welkom

edit:

ik neem trouwens aan dat de foto voldoet aan de eisen van deze maand

[ Voor 8% gewijzigd door LaborGardens op 02-06-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tering wat halen jullie al die vogels dichtbij zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maaruhh wat loopt iedereen allemaal te kutten met kadertjes eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Japie_17 schreef op 02 June 2003 @ 21:27:
Noorderdierenpark Emmen ontkent genetische manipulatie jassana's :+.
[afbeelding] Clickable (290 KB)
*knip*
Whahahaha! :o wat gaaf zeg, al die poten, heel apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Genomen tijdens een race op het circuit hier in de buurt een tijd geleden. Heb hem al eens in het macro-topic gepost ooit.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/kikker_klein.jpg

Enige wat ik gedaan heb is een stuk uit een iets grotere foto geknipt, normaal was er meer zand rond.

Gemaakt met een Powershot A40

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op 02 June 2003 @ 23:37:
Genomen tijdens een race op het circuit hier in de buurt een tijd geleden. Heb hem al eens in het macro-topic gepost ooit.

[afbeelding]

Enige wat ik gedaan heb is een stuk uit een iets grotere foto geknipt, normaal was er meer zand rond.

Gemaakt met een Powershot A40
Croppen mag... maar die (in sommige gevallenl lelijke) kaders haal ze aub weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 17:53:

[afbeelding]
Sowee.. zie net dat je 'm op Tenrife genomen hebt.. en zowaar je cam mee teruggenomen. Mijn 2600Z (toen) was ik al na een dag kwijt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 23:41:
[...]

Croppen mag... maar die (in sommige gevallenl lelijke) kaders haal ze aub weg...
Zal hem zonder kader posten, even geduld :)

zelf vond ik die kader ook niet zo geslaagd hoor, snelsnel gemaakt toen en die stond toevallig nog op de server

edit: done

[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 02-06-2003 23:48 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 22:55:
Tering wat halen jullie al die vogels dichtbij zeg.
Hij is dan wel gecropt, hè, anders is dat lelieblad heel overheersend. De foto ziet er een beetje panoramisch uit, het orgineel is 1600x1200, geschoten met een Fuji FinePix 2800z. En toch zou ik het mooi vinden als ik een mooie telelens voor die camera zou kunnen bemachtigen. Vaak lukt het me niet om die vogels mooi beeldvullend te krijgen en als je dan dichterbij komt, dan vliegen ze weg.

Over dat kader, ik vind dit zo'n aparte foto, dat ik het wel leuk zou vinden dat er een bron bijstaat als hij 'gejat' wordt.
Edit: Doel je ook op de mijne, SKKL? Zo ja, geef dan eens een tip om dat mooi op te lossen.

@Flodur, bedankt :*) . Als er nog meer mensen opbouwende kritiek willen geven of suggesties over hoe de foto eventueel verbeterd kan worden, dan zou ik dat graag horen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-06-2003 23:52 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat er voorheen afspraken gemaakt warend at je geen kadertje somn foto's mocht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Kaders mogen in het topic wel, op de fotosite niet. Hier op GoT prefereren veel mensen wel een kader, omdat anders de mooie vogeltjes en poezen vloeken bij het GoT-paars B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Japie_17 schreef op 02 June 2003 @ 23:48:
Als er nog meer mensen opbouwende kritiek willen geven of suggesties over hoe de foto eventueel verbeterd kan worden, dan zou ik dat graag horen.
Beetje soepen, krijg je zoiets: http://www.cs.vu.nl/~fasmit/fotos/Jassana2.jpg

En ik zie veel centered fotos, altijd dat beest precies in het midden wordt een beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluto
  • Laatst online: 31-05-2023

Pluto

MyDigitalPictures.TK

Dit thema komt mooi uit!

Ben net terug van een paarmaanden vrijwilligerswerk(natuurbehoud) in Zuid-Afrika.
En heb daar af en toe ook nog foto's kunnen schieten, ik heb daar elke dag tussen de wilde dieren gezeten. Heb hier 5 van de 1700 foto's die ik mee terug heb genomen. Weet nog niet welke ik met de ze contest mee laat doen
suggesties?

en natuurlijk tips over de foto's zelf zijn welkom!
(Origineel 6MP, link naar groot=1500*1000)

ZEbra!: (Echt Wild, Maar was aan het revalideren in reservaat)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hamer524/beta/kleinZebi.JPG

Leeuwin: (Echt Wild, ook revalideren in omheining)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hamer524/beta/kleinLeeuwin.JPG

Ze noemde hem BigBoy: (Mannetje van hierboven)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hamer524/beta/kleinBigBoy.JPG

Nijl Krokodil: (Echt Wild, in het Wild)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hamer524/beta/kleinKrokodil.JPG

Serval Cat: (Met de hand opgevoed en klaar om het wild in te gaan, nu in omheining)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hamer524/beta/kleinServalCat.JPG

AOpen HQ-45A | MSI K7T 266 Pro | AMD Thunderbird 1400 (FSB 266) | 512MB DDR | Asus V8200 Deluxe | SBlive 5.1 | Maxtor 60GB 7200rpm | 16x40 Pioneer 106S Slot-in | 16x PlexWriter | Iiyama 19" A902MT | FinePix S602z | Archos Jukeboxe Multimedia 20GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Pluto schreef op 03 juni 2003 @ 13:55:
Dit thema komt mooi uit!
Mooie fotos zeg _/-\o_ goed scherp ook. Weet niet welke je zou moeten insturen... die 3e leuke hoek maar is niet helemaal scherp enzo. Die 2e is erg mooi, maar ik zou toch voor de laatste gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Zoijar op 03-06-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Laatst online: 20-12-2021
hmm........het enige dier dat ik zou kunnen fotograferen zijn de vogels die in onze tuin eten komen halen. maar die zijn veel te bang en vliegen dan weer veel te snel weg.....

ik zit dus nog steeds te denken over een geschikte foto :p

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Waarom plaatst iedereen toch een (c) en url e.d. IN de foto. Soweiso heeft hier vrijwel niemand copyright op zijn of haar foto, alleen eigendoms/artiestenrechten. En een professional gooit er gewoon een digitaal watermerk in, wat dus de foto niet vernaaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je hebt standaard copyright op je eigen foto's, dwz dat anderen hem niet zonder jouw toestemming mogen gebruiken.

Die URL is idd een beetje jammer van de foto :/

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 03 June 2003 @ 14:51:
Je hebt standaard copyright op je eigen foto's, dwz dat anderen hem niet zonder jouw toestemming mogen gebruiken.

Die URL is idd een beetje jammer van de foto :/
Was in de war met patent 8)7

Mijn tip is dus wel: haal die url d'ruit... (en kaders vind ik ook |:( )

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 03-06-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ik ben een beetje aan het stoeien geweest met Kleurbalans. Het vogellijfje en de poten/ omgeving zijn apart ingekleurd (magnetische lasso, handige tool :)). Het lijfje is wat intenser rood gemaakt, terwijl de omgeving en de poten juist wat groener zijn gemaakt.

De oude foto's zijn gewoon overschreven, ik moest zelf mijn cache leeggooien om ze te kunnen zien.

@Pluto, mooie foto van die Serval.

[ Voor 23% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-06-2003 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Pluto schreef op 03 juni 2003 @ 13:55:
Dit thema komt mooi uit!

Ben net terug van een paarmaanden vrijwilligerswerk(natuurbehoud) in Zuid-Afrika.
En heb daar af en toe ook nog foto's kunnen schieten, ik heb daar elke dag tussen de wilde dieren gezeten. Heb hier 5 van de 1700 foto's die ik mee terug heb genomen. Weet nog niet welke ik met de ze contest mee laat doen
suggesties?

en natuurlijk tips over de foto's zelf zijn welkom!
(Origineel 6MP, link naar groot=1500*1000)

Serval Cat: (Met de hand opgevoed en klaar om het wild in te gaan, nu in omheining)
[afbeelding]
Laatste foto vind ik de mooiste :) .
Da's persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
draztic schreef op 03 juni 2003 @ 16:15:
Toevallig heb ik vorige week in de dierentuin en bij mijn ouders in de tuin wat foto's gemaakt (de kikker bij mijn ouders, rest in Burgers Zoo), weet alleen niet welke ik moet kiezen... Suggesties?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Plaats a.u.b een paar spatie's tussen de foto's. :)
Zo is het wat overzichtelijker en je kunt beter zien wat bij welke foto hoord.

Overigens vind ik de bovenste foto het mooist, hij is kwa kleurspeling erg mooi.
De rest zijn zeg maar wat te gewoontjes ;)

[ Voor 11% gewijzigd door j0ck0z op 03-06-2003 17:02 ]

PB 3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

De meeste foto's lijken me te 'schattig'. Weinig drama of humor te zien!

Maar dat zebra-oog met strepen vind ik een kanshebber!

Lijkt deze wat?

Afbeeldingslocatie: http://www.steil.nl/fotolog/tweak/gorilla.jpg

Ook gorilla in de Artis, Amsterdam met een pesthumeur.

[ Voor 26% gewijzigd door Merlijn_merlin op 03-06-2003 19:11 ]

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Dat is wel een mooie compositie. Als dat hele hok zo is, lijkt het me niet vreemd dat hij zich loopt te vervelen. Een beetje gras is niet echt iets om mee te spelen. Is Artis nog steeds zo'n dierentuin waar alle dieren in kooien zitten, ik bedoel in plaats van geulen, water, hoogteverschillen en dat soort dingen?

De kleuren passen trouwens wel goed bij de afbeelding, niet frivool, maar eentonig, eigenlijk net zoals de gorilla zijn leventje op het moment is.

En tja, de meeste mensen willen dieren zien die schattig zijn of die iets leuks doet, vooral apen die mensendingen doen, zoals een typen op een laptop op schoot of iets dergelijks. Al moet de kracht van de dramatiek natuurlijk niet onderschat worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-06-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou voor de bovenste (de kikker) gaan, erg mooi, 't heeft gewoon iets :)

En anders voor de gorilla, om dezelfde redenen als Japie_17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twee van mijn favorieten...

In Meijendel, Wassenaar.

Canon D30 & 100-400 IS
Afbeeldingslocatie: http://www.digitallyactive.com/public/photos/Birds/12.jpg

een schildpad in Blijdorp

Canon D30 & 70-200/4
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~richb/images/turtle.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Merlijn_merlin schreef op 03 June 2003 @ 19:10:
De meeste foto's lijken me te 'schattig'. Weinig drama of humor te zien!

Maar dat zebra-oog met strepen vind ik een kanshebber!

Lijkt deze wat?

[afbeelding]

Ook gorilla in de Artis, Amsterdam met een pesthumeur.
jammer beetje oude foto van je .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Springbeest... toeristje kijken ;)

Afbeeldingslocatie: http://australia.koekie.net/foto/albums/userpics/aus_1_klein/normal_DSCF0198.jpg

Gemaakt met Fuji S602z.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is gemaakt met een FujiFilm 2600 zoom 2.1 mp

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ronald-visscher/vakantie%202002%20italie%20198%20copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een paar foto's die ik de afgelopen maand geschoten heb met mijn Canon A40 (zonder photoshop).

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~index/tweakp/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~index/tweakp/4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~index/tweakp/8.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~index/tweakp/9.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~index/tweakp/10.JPG

graag commentaar!!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Nou ja, ik doe ook maar effe mee :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 22:24:
Hier een paar foto's die ik de afgelopen maand geschoten heb met mijn Canon A40 (zonder photoshop).
*knip*
graag commentaar!!
Heel leuk hoor... maar dit hoort hier dus niet

Het is geen topic om dieren foto's te plaatsen... Alleen als je mee wilt doen, plaats je er één (soms twee, als je nog niet zeker bent)

Ga naar het volgende topic om foto's te plaatsen:
Digitale camera foto's deel 17

En zelfs voor dat topic, zijn het er nog te veel...

[ Voor 12% gewijzigd door floduR op 03-06-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floduR schreef op 03 June 2003 @ 22:39:
[...]

Heel leuk hoor... maar dit hoort hier dus niet

Het is geen topic om dieren foto's te plaatsen... Alleen als je mee wilt doen, plaats je er één (soms twee, als je nog niet zeker bent)

Ga naar het volgende topic om foto's te plaatsen:
Digitale camera foto's deel 17

En zelfs voor dat topic, zijn het er te nog veel...
oke, sorry bij deze zijn inderdaad ook wat veel foto's, maar wou wel eens weten wat iedereen van mijn camera kunsten vind. Daarom ook wat meer foto's ivm een objectieve beoordeling. Maar inderdaad mischien een verkeerd topic...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
@Bakman: Mooie haarscherpe foto's. Die kraai vind ik mooi om te zien, knap in de vlucht gefotografeerd. Die schildpad vind ikzelf een beetje, tja, saai. Er is op het eerste gezicht weinig meer te zien dan een hoofd. Het kan zijn dat er meer is, maar ik kan dat maar lastig ontdekken.

@Bastien: Tja, leuk. De foto mag dan in Australië gemaakt zijn en het is ook wel leuk zoals de kangoeroe ligt, maar voor de rest vind ik het niet echt een bijzondere foto. Geen geweldige compositie, weinig kleur.

@RonaldoV: Leuk om te zien, die kat op die Piazzio scooter. Hij ziet er schattig uit. De kleuren zijn ook heel mooi, de meeste zijn vertegenwoordigd.

[ Voor 78% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-06-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 22:52:
[...]

oke, sorry bij deze zijn inderdaad ook wat veel foto's, maar wou wel eens weten wat iedereen van mijn camera kunsten vind. Daarom ook wat meer foto's ivm een objectieve beoordeling. Maar inderdaad mischien een verkeerd topic...........
Haal alsjeblieft even die 15 full-size foto's weg of maak er thumbnails van, mijn 115k2 modem staat hier nu al 10 minuten op te zweten :(.

Sorry, ik zag te laat dat ze 640x480 waren, maar misschien was het beter om ze even te optimaliseren. 100KB gemiddeld per foto is niet niks en het zijn er ook wel aardig wat.

[ Voor 20% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-06-2003 23:32 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste