Toon posts:

[XP] Smiley's in DOS voor opstarten Windows *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is mijn PC gisteren gehacked. Ik heb al eerder gepost aangezien ik aan een virus dacht, maar de virusscanner met de nieuwste definities heef niets gevonden.

Toen ik thuiskwam was mijn hele scherm gevuld met 'smileys' (in Dos-scherm). Bij herstarten krijg ik voor de mogelijkheid om in safemode op te starten wederom oneindig veel 'smileys'. Dit kan ik onmogelijk onderbreken (behalve met ctrl-alt-del).

Ik heb geen vreemde progjes geopend...
Wie kan mij helpen met dit probleem, ik heb alle virussites afgezocht naar een oplossing, maar niets gevonden. Ik heb mijn bios geflashed met de nieuwste versie van ASUS (A7V133 mainboard), maar niets helpt. Ik denk dus ook dat opnieuw installeren niets uitmaakt.

help!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij is dit niet helemaalde bedoeling, je vorige topic is opslot gegaan...

Maar heb je al ook gekeken/gescand met AdAware :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Compubiter in "virus?!?"
Ik doe het voor deze ene keer, een duidelijkere topictitel, maar denk er alsjeblieft aan voor de volgende keer. Zie ook de FAQ Forumgedrag - Topictitel en de WOS-Policy.

En welke processen draaien er als je op Ctrl-Alt-Delete drukt? Kijk eens in je Msconfig (Start -> Uitvoeren -> msconfig) of er in je tab 'Opstarten' rare dingen staat, of natuurlijk gewoon via je Programma's -> Opstarten voor rare programma's. En waarschijnlijk los opnieuw installeren het wel gewoon op, maar is een oplossing die ik persoonlijk niet zou prefereren :).

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 18:04:
[...]
Toen ik thuiskwam was mijn hele scherm gevuld met 'smileys' (in Dos-scherm).
Startte je je PC op toen je thuis kwam, of stond hij eerst in windows en sprong hij spontaan naar het "smileyscherm"
[...]
Ik denk dus ook dat opnieuw installeren niets uitmaakt.
Ik heb precies hetzelfde een keer gehad, en in zulke gevallen helpt opnieuw installeren dus bijna gegarandeerd. BIOS virussen heb ik nog niet zoveel gezien namelijk.
help!
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-08 21:08

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 18:04:
Volgens mij is mijn PC gisteren gehacked. Ik heb al eerder gepost aangezien ik aan een virus dacht, maar de virusscanner met de nieuwste definities heef niets gevonden.

Toen ik thuiskwam was mijn hele scherm gevuld met 'smileys' (in Dos-scherm). Bij herstarten krijg ik voor de mogelijkheid om in safemode op te starten wederom oneindig veel 'smileys'. Dit kan ik onmogelijk onderbreken (behalve met ctrl-alt-del).

Ik heb geen vreemde progjes geopend...
Wie kan mij helpen met dit probleem, ik heb alle virussites afgezocht naar een oplossing, maar niets gevonden. Ik heb mijn bios geflashed met de nieuwste versie van ASUS (A7V133 mainboard), maar niets helpt. Ik denk dus ook dat opnieuw installeren niets uitmaakt.

help!
Het kan ook best een virus zijn. Als je update nadat een virus op je computer zit heb je nog wel virussen die je virusscanner omzeilen/uitschakelen als die hem er in eerste instantie niet uitpikken. Maar wat het ook is, de oplossing is hetzelfde: Gewoon formateren!

Je virus/hacker zit echt niet in de bios en bij een format gaat alle data verloren dus is ie daarna ook wel van je hardeschijf af. Dan je virusscanner up-to-date houden en een firewall instaleren.

Ceci n'est pas une signature!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Check deze link over het Smiley virus :)

LinkedIn
Instagram

• Xander
Br@m schreef op 01 June 2003 @ 18:08:
[...]
Maar heb je al ook gekeken/gescand met AdAware :?
Compubiter schreef op 01 June 2003 @ 18:08:
Compubiter in "virus?!?"
[...]
En welke processen draaien er als je op Ctrl-Alt-Delete drukt? Kijk eens in je Msconfig (Start -> Uitvoeren -> msconfig) of er in je tab 'Opstarten' rare dingen staat, of natuurlijk gewoon via je Programma's -> Opstarten voor rare programma's. En waarschijnlijk los opnieuw installeren het wel gewoon op, maar is een oplossing die ik persoonlijk niet zou prefereren :).
Waarom gaat iedereen er nu vanuit dat hij nog wel normaal kan booten?

• Br@m
  • Niet online
XanderH schreef op 01 June 2003 @ 18:11:
Waarom gaat iedereen er nu vanuit dat hij nog wel normaal kan booten?
Misschien door dit gedeelte :?

[ Voor 6% gewijzigd door Br@m op 01-06-2003 18:13 ]

• Xander
Br@m schreef op 01 June 2003 @ 18:12:
[...]

Misschien door dit gedeelte :?

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Daaruit haal ik dus dat hij alleen maar smilies krijgt, en verder niets.

• Br@m
  • Niet online
XanderH schreef op 01 June 2003 @ 18:14:

Daaruit haal ik dus dat hij alleen maar smilies krijgt, en verder niets.
Het wordt zo wel een beetje oftopic, maar vooruit.. ;)
Toen ik thuiskwam was mijn hele scherm gevuld met 'smileys' (in Dos-scherm).
Dus ik concludeer dan dat zijn computer aan heeft gestaan in Windows, want hij heeft het over een "Dos-Scherm"

[edit]
Nou Mathijss, je bent dan erg onduidelijk in je openingspost.. :X

[ Voor 16% gewijzigd door Br@m op 01-06-2003 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de topic...
Ik kan inderdaad niet normaal booten. Ik kom op geen enkele mogelijkheid windows meer in.
Het is niet het smileyvirus, want dat is een normaal windows virus.
Ik had een up2date virusscanner en zonealarm pro.
Xander, ik ging van huis met gewoon windows aan en kwam terug met het dosscherm.

Allen bedankt voor jullie hulp!
Mathijs

Verwijderd

probeer eens te kijken met msconfig of je vreemde opstartprogrammatjes hebt

• Xander
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 18:21:
probeer eens te kijken met msconfig of je vreemde opstartprogrammatjes hebt
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 18:18:
Sorry voor de topic...
Ik kan inderdaad niet normaal booten. Ik kom op geen enkele mogelijkheid windows meer in.
Het is niet het smileyvirus, want dat is een normaal windows virus.
Ik had een up2date virusscanner en zonealarm pro.
Xander, ik ging van huis met gewoon windows aan en kwam terug met het dosscherm.

Allen bedankt voor jullie hulp!
Mathijs
@Mathijss: Hoe kun je die virusscan dan eigenlijk uitvoeren?

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 01-06-2003 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Xander: f-prot (dos-versie) ik kom wel in de pc door met een windows cd te booten...

• Xander
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 18:27:
@Xander: f-prot (dos-versie) ik kom wel in de pc door met een windows cd te booten...
Dan weet ik dus echt 10000% zeker dat een reïnstall effect heeft.

offtopic:
Is het nou zo moeilijk om XanderH te typen? :P

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wederom duidelijkere titel :P.

En kijk hier eens naar: Smiley Virus
[google=smiley virus dos]. Eerste hit.