• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Howdi,

Even een vraagje over de combinatie Ipaq met een Microdrive. Ik de topic
'Ervaringen 1 Gb Microdrive + PDA' las ik dat het mogelijk was.

Ik krijg zelf binnenkort een Ipaq 3850. Nu ben ik erin geinteresseerd om hiervoor een Microdrive te kopen ipv Secure Digital of een MultiMediaCard. (ivm prijs, volume) Echter volgens mij is hier een CompactFlash Card Expansion Pack voor nodig. Is dit de juiste? Ik zie hier namelijk niets over Microdrive genoemd worden, maar toch hoor ik vaak dat er zo'n 'Jacket' gebruikt wordt...
Of is de 'Pitech Dual-CF Memplug Expansion Pack' het apparaatje waar het om gaat?

Kan iemand mij hier meer over vertellen? Heb ik de juiste add-on? Zijn er voor/nadelen voor het gebruik van?

[ Voor 30% gewijzigd door -W0kk3L- op 01-06-2003 18:07 ]

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:48
Een Microdrive is CompactFlash formaat, dus in beide expansion packs kan je ze kwijt.

Verschillen tussen de twee ken ik niet, maar een expansion pack lijkt mij niet enorm fijn omdat het aparaat er een stuk groter/zwaarder van wordt. Waarom koop je geen PDA met CF als standaard? Bijvoorbeeld een Loox.

• -W0kk3L-
ik 'krijg' hem.... een gegeven paard niet in de bek kijken :)

Maarre.... heeft Microdrive dezelfde aansluiting als Compact Flash? Ik kom ook af en toe Compact Flash 2 tegen. Is dit WEER iets anders?

• -W0kk3L-
Volgens mij heb ik net antwoord gevonden op mijn laatste eigen vraag, in deze topic. Dus zo te zien moet ik op zoek naar een expansion pack die CF2 aankan... Lijkt me kloppen he?

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

Ik heb zelf een 1Gb microdrive in mijn ipaq 3630. Daarvoor heb ik een CF sleeve om mijn ipaq heen. Dat maakt hem wel een stukkie groter. Verder is een microdrive wel ok.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• -W0kk3L-
oki... thnx voor de info... Nu weet ik iig wat ik nodig heb :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

-W0kk3L- schreef op 01 June 2003 @ 18:31:
Volgens mij heb ik net antwoord gevonden op mijn laatste eigen vraag, in deze topic. Dus zo te zien moet ik op zoek naar een expansion pack die CF2 aankan... Lijkt me kloppen he?
Type I is 3.3 mm dik
Type II is 5 mm dik

Beide hebben dezlefde aansluiting.

In een Type II apparaat is de gleuf 5 mm, en passen zowel Type I en Type II

In een Type I apparaat is de gleuf 3.3 mm en past alleen Type I.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
en een microdrive is idd Type II ;)
Pagina: 1