Toon posts:

Compact Flash card type II- wat is het verschil?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
ik heb sinds kort een Casio Cassiopeia be-300. Nu zou ik graag het geheugen willen uitbreiden, zodat ik ook bestanden als mp3's en diversen erop kan zetten.

Bij de gegevens van de be-300 staat het volgende: Compact Flash card slot (TYPE II). Nu is mijn vraag- is Compact Flash Type I het standaard type, of is dit niet het geval? Wat is het verschil tussen de twee types?
Ik heb even in de Tweakers shop gekeken, en daar trof ik alleen Compact Flash Type I aan, als ik het goed heb.

Waar kan ik deze type II dan aanschaffen? In de pricewatch kan ik ook niets vinden over verschillende types..

Alvast heel erg bedankt!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 13:37
Type I is dunner en past in een type 2 slot.

-

Verwijderd

Topicstarter
Dus het zou geen verschil moeten uitmaken? Ik zou elke Compact Flash card kunnen aanschaffen, welke dan zou werken op m'n casio?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 13:02:
Dus het zou geen verschil moeten uitmaken? Ik zou elke Compact Flash card kunnen aanschaffen, welke dan zou werken op m'n casio?
Ja, je had ook even kunnen zoeken want dit is wel een heel erg simpele vraag.

Type II is 5 mm dik, Type I 3.3 mm, in een Type II slot passen dus zowel Type I en II kaartjes, maar in een Type I slot past alleen Type I.

De enige type II kaartjes die op dit moment nog te krijgen zijn zijn IBM microdrives, dat is een kleine harde schijf met een capaciteit van 1 GB.

Type II flash geheugen wordt al lang niet meer gemaakt omdat men tegenwoordig wel alle chips in de kleine behuizing kan steken, vroeger wilde men toch een grote capaciteit (80 MB bijvoorbeeld) maar pasten de chips niet in het kaartje, daarom is toen type II bedacht wat iets meer ruimte had.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 13:02:
Alle Compactflash kaarten moeten gewoon werken. Type I en II.

De IBM Microdrive is ook Compactflash type II, maar die verbruikt meer stroom, daarvoor moet je een Compactflash Type II slot hebben met microdrive support.
Johnny schreef op 24 April 2003 @ 13:12:
[...]

Ja, je had ook even kunnen zoeken want dit is wel een heel erg simpele vraag.

Type II is 5 mm dik, Type I 3.3 mm, in een Type II slot passen dus zowel Type I en II kaartjes, maar in een Type I slot past alleen Type I.

De enige type II kaartjes die op dit moment nog te krijgen zijn zijn IBM microdrives, dat is een kleine harde schijf met een capaciteit van 1 GB.

Type II flash geheugen wordt al lang niet meer gemaakt omdat men tegenwoordig wel alle chips in de kleine behuizing kan steken, vroeger wilde men toch een grote capaciteit (80 MB bijvoorbeeld) maar pasten de chips niet in het kaartje, daarom is toen type II bedacht wat iets meer ruimte had.
Microdrive is niet de enige CF type II kaart die nog gemaakt wordt. Grote CF kaarten van 3GB zijn vaak CF type II

[ Voor 51% gewijzigd door Ares408 op 24-04-2003 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet genoeg! Bedankt voor de hulp :)

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Graag gedaan :P
Pagina: 1