Goed, doe mij de standaard threading library voor C++ onder unices es? (antwoord: bestaat niet, voor zover ik kon vinden tenminste)
Of de standaard mutex-library? (zal wel bij die standaard threading library zitten/horen)
Als je dat niet binnen een uurtje kan schrijven heb je geen ervaring met multithreading programmeren. Of je kan gewoon niet programmeren. We hebben het hier over misschien 100 regeltjes code als je een standaard multithreaded queue gebruikt.
Maak maar dan.
Ik ben ermee begonnen maar liep oa ertegenaan dat mijn ervaring met threading in C++ niet bestaat en alleen al het vinden van een threading library niet iets is dat je binnen een uur doet, als je tenminste de documentatie nog wilt vergelijken...
Ik vind jouw opmerking wel grappig, ik zou het in Java idd in een paar uur gemaakt hebben en heb dus wel enige ervaring met multithreading en ben ook geen onervaren programmeur.
Maar de keuzemogelijkheden bij jou zijn wat lastig dan, ik kan dus of niet programmeren of niet met threads omgaan... sja?
Ow vergeet niet dat het niet een standaard lege threading setup moet zijn, maar dat ie ook nog eens geintegreerd moet worden met de code van Xapian (bij mijn aanpak zette ik de code van Omega er vrijwel letterlijk tussen) en dat je genoodzaakt bent eerst een tijd lang te lezen op de socket om de opdracht te weten en die dan weg te geven, maar je mag natuurlijk niet tijdens het inlezen van 1 opdracht de daemon compleet blokkeren...
Athans, ik zou dat niet gedaan hebben.
Misschien moet je eens wat beter leren lezen. Ik stel een supersimpel progje voor, niets meer, niets minder. En maak je geen illusies, ik weet precies wat er komt kijken bij het ontwikkelen van fatsoenlijke grote softwarepakketten.
Dan nodig ik je bij deze uit zo'n daemon te bouwen, wel een die werkt op linux en samenwerkt met Xapian (evt door domweg de code van Omega te kopieren) dus he?
Wmb kan je de source die ik met mijn simpele forking-daemon al heb zo krijgen.