Toon posts:

Netwerkkaart werkt niet op 100 Mbps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

om mijn probleem uit te leggen eerst een omschrijving van de pc's waar het om gaat.

PC1: Duron 800, 384 mb ram, 40 gig HD, Realtek 8139 netwerkkaart
PC2: XP 2500+, 512 mb ram, 60 gig HD, onboard Asus 440x 10/100 netwerkkaart

Eerst had ik een hub in mijn kamer staan. Alles werkte prima, op 10 Mbps. Nu heb ik echter een 10 / 100 Mbps switch gekocht, in de hoop dat mijn netwerk nu op 100 Mbps i.p.v. 10 Mbps zou draaien. Helaas is het mij nog niet gelukt dit werkende te krijgen. PC2 is het probleem niet; deze doet het goed op 100 Mbps. Ik krijg echter alleen toegang tot de gedeelde onderdelen van PC1 als de netwerkkaart in PC1 op 10 Mbps 'draait'. Op 100 Mbps kan ik wel pingen, echter krijg ik een paar keer een geslaagde ping te zien, heel vaak echter een bekende time-out. Ik heb de netwerkkaarten in beide PC's op full duplex staan. De kabel die het bij PC2 wel goed doet, kan niet met PC1 op 100 Mbps draaien.

Na dit lange verhaal heb ik de volgende vragen:

1. Wat kan ik nu nog doen: ligt het aan de switch / kabels?
2. Of moet ik mijn netwerkkaart dringend vervangen? Op 10 Mbps heeft hij het altijd gedaan.

Alvast bedankt voor de reacties, ik hoop dat een van jullie een oplossing kan brengen.

Komkommer

Verwijderd

een switch kan toch nooit op full duplex? dat was een hub 8)7

@erkens: dat realiseerde ik mezelf ook al ja. stom

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 17:32 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 17:30:
een switch kan toch nooit op full duplex?
wrong

een switch is (meestal) full duplex, een hub kan "nooit" full duplex zijn ;)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Je probleem lijkt op deze.

Mijn Sitecomhub wilde trouwens niet werken met Sitecomkaartjes op 100mbit full duplex 8)7 . Alles werkte wel toen ik ze verving door 3COM-kaarten.

[ Voor 14% gewijzigd door DUX op 31-05-2003 17:33 . Reden: mijn sitecomervaring ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eenzelfde netwerkkaart hier liggen als uit PC1. Zou het nuttig zijn om deze erin te zetten, of zou dit geen zin hebben?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Je zou het op z'n minst kunnen proberen :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Je zegt dat de kabel die het op 100Mbit wel doet, geen verschil maakt in het al dan niet werken op 100Mbit van die tweede computer? Dit betekent dus dat het niet aan je kabels ligt.
Dan is de eerste stap inderdaad je netwerkkaart vervangen :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 17:52:
Je zegt dat de kabel die het op 100Mbit wel doet, geen verschil maakt in het al dan niet werken op 100Mbit van die tweede computer? Dit betekent dus dat het niet aan je kabels ligt.
Dan is de eerste stap inderdaad je netwerkkaart vervangen :)
Dit is niet altijd zo.

Thuis heb ik ook een verotte kabel gehad en de compuer liet idd zien dat ie op 100Mbit zat FD. Helaas lukte het pingen de helft van de tijd niet en bestanden overpompen kon ik vergeten.
Kabel vervangen en nu werkt ie wel perfect.

Mijn tip: vervang eerst de NIC (aangezien je die toch al hebt). Als dit ook niet werkt dan ligt het toch echt aan de kabel.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies. Ik heb de andere netwerkkaart in PC2 gezet, hier doet hij het gewoon op 100 Mbps en het netwerk doet het ook nog (het kan haast niet beter, toch ? :))
Nu eens even die netwerkkaart overzetten.

Verwijderd

The Dolf schreef op 31 May 2003 @ 18:01:
[...]

Dit is niet altijd zo.

Thuis heb ik ook een verotte kabel gehad en de compuer liet idd zien dat ie op 100Mbit zat FD. Helaas lukte het pingen de helft van de tijd niet en bestanden overpompen kon ik vergeten.
Kabel vervangen en nu werkt ie wel perfect.
Nee, dat zeg ik niet. Ik maak uit het feit dat die kabel bij de andere computer wél werkt op dat de kabel niet brak is. En ik neem aan dat er wel iets meer is getest dan alleen kijken naar link.

Verwijderd

Topicstarter
Okee mensen, alles werkt nu zoals het hoort. Ik heb het ene netwerkkaartje vervangen door de andere en alles werkt prima. Bedankt voor de tips.
Pagina: 1