Toon posts:

xp no go na win2003 instal.. help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
Had winxp draaien en heb een extra partitie aangemaakt. Deze heb ik actief gemaakt en windows 2003 geinstalled. Maar als ik nu bij win2003 "startup en recovery" aanpas zodat ik bij booten kan kiezen tuuen xp en 2003 dan werkt xp niet.

Hij wil wel opstarten, zie namelijk xp bootscreen maar reboot dan weer spontaan.

Iemand enig idee hoe ik weer xp kan booten???

Verwijderd

Bedoel je met dat actief maken, dat je de opstartpartitie veranderd hebt?
Dit kan overigens alleen met een primary partitie.

edit:
Je kunt die recovery overigens ook met de XP-cd doen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt ik heb dus eerst even de xp partitie op hide gezet met partitionmagic toen nieuwe primaire partitie gemaakt en die actief gezet. toen reboot en installen win2003.

Ik heb zelf het vermoeden dat de MBR aangepast is waardoor xp het niet meer doet.
Kan ik dit oplossen door te booten met xp cd.

Verwijderd

Waarom XP op hide zetten?
Dat is nergens voor nodig, bovendien heb ik al gehoord, dat PM behoorlijk problemen kan veroorzaken met NTFS-partities.

Ik denk dat het heel verstandig is om eens het een en ander in de FAQ Windows Operated Systems te lezen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 15:35:
Ja klopt ik heb dus eerst even de xp partitie op hide gezet met partitionmagic toen nieuwe primaire partitie gemaakt en die actief gezet. toen reboot en installen win2003.

Ik heb zelf het vermoeden dat de MBR aangepast is waardoor xp het niet meer doet.
Kan ik dit oplossen door te booten met xp cd.
fixboot en fixmbr draaien vanuit de recovery console

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 31 May 2003 @ 15:40:
[...]

fixboot en fixmbr draaien vanuit de recovery console
fixboot en fixmbr getest maar helpt niet. volgens mij start xp op maar probeerd de bestanden van 2003 daarvoor te gebruiken, want zodra ik het inlog scherm zou moeten krijgen reboot de pc spontaan..

Iemand please nog een andere oplossing, begin nu een beetje wanhopig te worden...

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik in 2003 een andere partitie kan activeren... partitionmagic werkt niet omdat ik die niet kan installeren.

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:22
win xp als active, win2003 ernaast installeren (kan toch gewoon) en dan zou alles t gewoon moeten doen.

[edit]
fdisk gebruiken in een cmd console om win xp actief te maken

[ Voor 26% gewijzigd door Elephtera op 31-05-2003 16:04 ]

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Topicstarter
elephtera schreef op 31 mei 2003 @ 16:02:
win xp als active, win2003 ernaast installeren (kan toch gewoon) en dan zou alles t gewoon moeten doen.
Ja klopt, maar ik heb het nu zo gedaan en ik wil xp weer kunnen booten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 16:05:
[...]

Ja klopt, maar ik heb het nu zo gedaan en ik wil xp weer kunnen booten.
Heb je de XP recovery al geprobeerd?
Pagina: 1