PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
2 Desktop PC's
2 Laptops
de bedoeling is dat er weekelijks backups worden gedraaid en FTP en w3 sharing. Dat is de bedoeling. De server moet lange tijd aankunnen staan zonder problemen..
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Redhat Server
Wat wil jij horen van systeem eisenM@ximuS schreef op 31 May 2003 @ 11:37:
ja maar wat zijn de systeem eisen om het stabiel te krijgen
Merken
Of min X MB mem, X mhz cpu, ...
het lijkt me sowiso niet verstandig een bak altijd aan te hebben simpel weg omdat er soms wat gepatched moet wordenM@ximuS schreef op 31 May 2003 @ 11:37:
ja maar wat zijn de systeem eisen om het stabiel te krijgendus dat hij bvb 1,5 jaar kan aanstaan zonder snelheids verlies als ik wat instel.
maar als die server maar 4 cliensts heeft
daar staan geen system specs
dat is het enige wat ik nodig heb. Gewoon specs voor een goede stabiele server
[ Voor 70% gewijzigd door Maximus op 31-05-2003 11:43 ]
Linux doet niet of nauwelijks aan serieus snelheidsverlies.M@ximuS schreef op 31 May 2003 @ 11:37:
ja maar wat zijn de systeem eisen om het stabiel te krijgendus dat hij bvb 1,5 jaar kan aanstaan zonder snelheids verlies als ik wat instel.
Mits je er voor zorgt dat je harddisk nooit meer dan 80a90% vol komt (per partitie) en je de boel softwaretechnisch bijhoudt.
Als er twee desktops en twee laptops geserveerd moeten worden snap ik overigens niet waar je eis van 1.5jaar lang aanstaan vandaan komt. Lijkt me dat je je daar helemaal niet op moet focussen, als ie 50 dagen zonder onverwachtse crash haalt en dan es een reboot nodig heeft voor een kernelupdate zou ik dat al prima vinden...
P-II 450
512 SD-RAM
8,4 GB HDD - Boot
80GB HDD - BackUp / FTP / W3
2x Intel Netwerkkaart
is voldoende?
kan, een 486 zal ook prima werkenM@ximuS schreef op 31 May 2003 @ 11:44:
dus een:
P-II 450
512 SD-RAM
8,4 GB HDD - Boot
2x Intel Netwerkkaart
is voldoende?
trouwens als hij moet backuppen zou ik niet voor 1 HD gaan
Verwijderd
[mierenneukersmodus]M@ximuS schreef op 31 May 2003 @ 11:44:
dus een:
P-II 450
512 SD-RAM
8,4 GB HDD - Boot
2x Intel Netwerkkaart
is voldoende?
PII 450 bestaat niet, PIII 450 wel
[/mierenneukersmodus]
verder moet dat we lukken daarmee denk ik
Verwijderd
Meeste patches gaan gewoon zonder reboot, das nou net het verschil met Winhooshet lijkt me sowiso niet verstandig een bak altijd aan te hebben
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 11:47 ]
PII 450 bestaat niet, PIII 450 wel
[/mierenneukersmodus]
die bestaat wel
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
@ Erkens de boot hdd is 8 gig en de backup drive is een swapable 80gb 8mb cache maxtor
trouwens bij windows hoef je ook bijna nooit te rebootenVerwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 11:47:
[...]
Meeste patches gaan gewoon zonder reboot, das nou net het verschil met Winhoos
vanwaar die troll? het is gewoon windows, ik ga toch ook niet linsux zeggen
en die gaat nooit stuk neeM@ximuS schreef op 31 May 2003 @ 11:50:
@ Erkens de boot hdd is 8 gig en de backup drive is een swapable 80gb 8mb cache maxtor
[ Voor 26% gewijzigd door Erkens op 31-05-2003 11:51 ]
Verwijderd
[quote]vanwaar die troll? het is gewoon windows, ik ga toch ook niet linsux zeggen[/quote]
Nou ja, rode hoed, Winhoos, ik maakte gewoon het rijtje af
Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 11:54:
offtopic:
Nou ja, rode hoed, Winhoos, ik maakte gewoon het rijtje af
mja, maar rode hoed is geen troll, alleen een vertaling
Specs: voor 'slechts' 4 pckes ;-) - staat er bedrijfsgevoelige informatie op de backup, dan wel een degelijke RAID of georganiseerd CDRW, tape backup.
Wat is belangrijk voor jou? Moet dat gewoon werken, of heb je ook een degelijke snelheid nodig.
Een 300 - 800 werkt hiervoor goed, wel een stabiel mobo nemen (geen cheap-ass ding), genoeg RAM: 256 - 512, meer is zeker niet nodig.
Dan nog je netwerkkaarten: 3Com of Intel, geen Realtek
IRQ's goed instellen zodat ze niet overlappen, USB disablen, disablen wat je niet nodig hebt (services oa) een deftige IPTABLES firewall script. Regelmatig updaten (gemakkelijk via RHN met een demo accountje).
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
ACM schreef op 31 mei 2003 @ 11:27:
Een superstabiel systeem met een goede netwerkkaart (intel ofzo, als je een dualcpu neemt geen 3com erin stoppen).
Kun je hier meer info over geven? Ik ben zelf nl. van plan binnenkort een Dual P3 (ServerWorks chipset) neer te planten in Colo, met een 3c980 servernic erin, maar volgens jou zou ik er dus beter een Intel in kunnen plaatsen? (Zit wel al een Intel on board, maar heb er een 3Com als 2e naast erin zitten.)
[ Voor 2% gewijzigd door Kippenijzer op 31-05-2003 12:18 . Reden: [offtopic] & [quote] intrefere ]
Ik heb geen ervaring met de 980 reeks, maar ik heb meerdere dual-cpu-servers met meerdere linux kernels beheert waar de verschillende 3com 905-reeks nics gewoon zomaar ineens uitviel... (met als laatste meldingen heel vaak: 'too much work on interrupt for eth0' oid )Kippenijzer schreef op 31 May 2003 @ 12:17:
[...]
offtopic:
Kun je hier meer info over geven? Ik ben zelf nl. van plan binnenkort een Dual P3 (ServerWorks chipset) neer te planten in Colo, met een 3c980 servernic erin, maar volgens jou zou ik er dus beter een Intel in kunnen plaatsen? (Zit wel al een Intel on board, maar heb er een 3Com als 2e naast erin zitten.)
Dit hebben we geprobeerd te traceren en had wat met buffering te maken dat in de kernel-driver niet helemaal lekker gaat en dan alleen in de dual-cpu systemen met een 3com oid.
Intels hebben geen last van dat soort gedrag, 't treed trouwens vooral op bij aanhoudend zwaar verkeer. Tweakers.net heeft ook al haar 3com-905's vervangen door intel's.
Maar nogmaals, ik heb geen ervaring met de 980's en het is heel wel mogelijk dat ik met eigen servers en hier op tweakers.net gewoon slechte combinatie's van chips enzo hadden.
[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 31-05-2003 14:04 ]
512 SD
en dan een RAID opstelling van 8,4 en 80 gb
Als cd speler gebruik ik een fikker
je gaat RAID-0 voor backup gebruiken?M@ximuS schreef op 31 mei 2003 @ 14:32:
ik ga gewoon voor een P3 rond de 600 à 700MHz
512 SD
en dan een RAID opstelling van 8,4 en 80 gb
Als cd speler gebruik ik een fikker
Je topic gaat daarom op slot. Zie ook NOS policy - updated 01/04/03 .
Dit topic is gesloten.
![]()