[RodeHoed] Benodigd

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Wat is er nodig om een redhat server installatie goed te laten draaien? Het systeem word 24/7 gebruikt. En het gaat voor FTP / Netwerk sharing draaien. Iemand een aanrader?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat er dan nodig is? Een superstabiel systeem met een goede netwerkkaart (intel ofzo, als je een dualcpu neemt geen 3com erin stoppen), maar eerlijk gezegd snap ik je vraag niet helemaal :).

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:19
Ik zou eerst eens wat meer informatie geven over het aantal gebruikers en soort omgeving waar je het in wilt zetten. Hier kunnen we vrij weinig mee...

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Het gaat voor sharing met:

2 Desktop PC's
2 Laptops

de bedoeling is dat er weekelijks backups worden gedraaid en FTP en w3 sharing. Dat is de bedoeling. De server moet lange tijd aankunnen staan zonder problemen..

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

met goed configgen krijg je elk systeem stabiel :)

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
ja maar wat zijn de systeem eisen om het stabiel te krijgen :) dus dat hij bvb 1,5 jaar kan aanstaan zonder snelheids verlies als ik wat instel.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 09:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

GoT > Zoeken en zie:
Redhat Server

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:03

Predator

Suffers from split brain

M@ximuS schreef op 31 May 2003 @ 11:37:
ja maar wat zijn de systeem eisen om het stabiel te krijgen
Wat wil jij horen van systeem eisen :?
Merken :?
Of min X MB mem, X mhz cpu, ... :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ja maar wat zijn de systeem eisen om het stabiel te krijgen :) dus dat hij bvb 1,5 jaar kan aanstaan zonder snelheids verlies als ik wat instel.
het lijkt me sowiso niet verstandig een bak altijd aan te hebben simpel weg omdat er soms wat gepatched moet worden :)

maar als die server maar 4 cliensts heeft :X

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
blup,,, ik had gezocht :)

daar staan geen system specs
dat is het enige wat ik nodig heb. Gewoon specs voor een goede stabiele server

[ Voor 70% gewijzigd door Maximus op 31-05-2003 11:43 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Linux doet niet of nauwelijks aan serieus snelheidsverlies.

Mits je er voor zorgt dat je harddisk nooit meer dan 80a90% vol komt (per partitie) en je de boel softwaretechnisch bijhoudt.

Als er twee desktops en twee laptops geserveerd moeten worden snap ik overigens niet waar je eis van 1.5jaar lang aanstaan vandaan komt. Lijkt me dat je je daar helemaal niet op moet focussen, als ie 50 dagen zonder onverwachtse crash haalt en dan es een reboot nodig heeft voor een kernelupdate zou ik dat al prima vinden...

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
dus een:

P-II 450
512 SD-RAM
8,4 GB HDD - Boot
80GB HDD - BackUp / FTP / W3
2x Intel Netwerkkaart

is voldoende?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

M@ximuS schreef op 31 May 2003 @ 11:44:
dus een:

P-II 450
512 SD-RAM
8,4 GB HDD - Boot
2x Intel Netwerkkaart

is voldoende?
kan, een 486 zal ook prima werken :/

trouwens als hij moet backuppen zou ik niet voor 1 HD gaan ;)

Verwijderd

M@ximuS schreef op 31 May 2003 @ 11:44:
dus een:

P-II 450
512 SD-RAM
8,4 GB HDD - Boot
2x Intel Netwerkkaart

is voldoende?
[mierenneukersmodus]
PII 450 bestaat niet, PIII 450 wel :p
[/mierenneukersmodus]

verder moet dat we lukken daarmee denk ik

Verwijderd

het lijkt me sowiso niet verstandig een bak altijd aan te hebben
Meeste patches gaan gewoon zonder reboot, das nou net het verschil met Winhoos :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 11:47 ]

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
[mierenneukersmodus]
PII 450 bestaat niet, PIII 450 wel
[/mierenneukersmodus]

die bestaat wel :+

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
ok naja dan weet ik voldoende,..

@ Erkens de boot hdd is 8 gig en de backup drive is een swapable 80gb 8mb cache maxtor :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 11:47:
[...]

Meeste patches gaan gewoon zonder reboot, das nou net het verschil met Winhoos :)
trouwens bij windows hoef je ook bijna nooit te rebooten ;)

offtopic:
vanwaar die troll? het is gewoon windows, ik ga toch ook niet linsux zeggen :?
M@ximuS schreef op 31 May 2003 @ 11:50:
@ Erkens de boot hdd is 8 gig en de backup drive is een swapable 80gb 8mb cache maxtor :)
en die gaat nooit stuk nee :z

[ Voor 26% gewijzigd door Erkens op 31-05-2003 11:51 ]

Verwijderd

offtopic:
[quote]vanwaar die troll? het is gewoon windows, ik ga toch ook niet linsux zeggen[/quote]
Nou ja, rode hoed, Winhoos, ik maakte gewoon het rijtje af :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 11:54:
offtopic:
Nou ja, rode hoed, Winhoos, ik maakte gewoon het rijtje af :)
offtopic:
mja, maar rode hoed is geen troll, alleen een vertaling ;) zeg dan Ramen oid

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Windows moet je vaker rebootten dan Linux hoor. Ik heb nog nooit op een normale IDE-bus kunnen hot-swappen in Windows (hdtje afzetten, vastloper zodra ik hem eruit trek), wel in Linux (zet hdtje af, verander, zet hdtje aan, scan bus).
Specs: voor 'slechts' 4 pckes ;-) - staat er bedrijfsgevoelige informatie op de backup, dan wel een degelijke RAID of georganiseerd CDRW, tape backup.
Wat is belangrijk voor jou? Moet dat gewoon werken, of heb je ook een degelijke snelheid nodig.
Een 300 - 800 werkt hiervoor goed, wel een stabiel mobo nemen (geen cheap-ass ding), genoeg RAM: 256 - 512, meer is zeker niet nodig.
Dan nog je netwerkkaarten: 3Com of Intel, geen Realtek
IRQ's goed instellen zodat ze niet overlappen, USB disablen, disablen wat je niet nodig hebt (services oa) een deftige IPTABLES firewall script. Regelmatig updaten (gemakkelijk via RHN met een demo accountje).

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Kippenijzer
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

ACM schreef op 31 mei 2003 @ 11:27:
Een superstabiel systeem met een goede netwerkkaart (intel ofzo, als je een dualcpu neemt geen 3com erin stoppen).
offtopic:
Kun je hier meer info over geven? Ik ben zelf nl. van plan binnenkort een Dual P3 (ServerWorks chipset) neer te planten in Colo, met een 3c980 servernic erin, maar volgens jou zou ik er dus beter een Intel in kunnen plaatsen? (Zit wel al een Intel on board, maar heb er een 3Com als 2e naast erin zitten.)

[ Voor 2% gewijzigd door Kippenijzer op 31-05-2003 12:18 . Reden: [offtopic] & [quote] intrefere ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Heb op dit moment een P3-733 op een Serverworks bord met SMP-ready kernel staan (zit nog steeds te wachten op een tweede P3-733 :(), een onboard Intel e100 en verder nog 4 3COM 3C905-TX of 3C905B-TX planken erin. Verder beheer ik op school 4 SMP servers met een 3C905C-TXM erin en die werken ook gewoon goed. Waarom je dan per se voor Intel moet gaan snap ik niet, IMHO zijn 3COM en Intel beide gewoon goed. Dat je niet met realtek of Winbond aan hoeft te komen kan ik begrijpen :P

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kippenijzer schreef op 31 May 2003 @ 12:17:
[...]

offtopic:
Kun je hier meer info over geven? Ik ben zelf nl. van plan binnenkort een Dual P3 (ServerWorks chipset) neer te planten in Colo, met een 3c980 servernic erin, maar volgens jou zou ik er dus beter een Intel in kunnen plaatsen? (Zit wel al een Intel on board, maar heb er een 3Com als 2e naast erin zitten.)
Ik heb geen ervaring met de 980 reeks, maar ik heb meerdere dual-cpu-servers met meerdere linux kernels beheert waar de verschillende 3com 905-reeks nics gewoon zomaar ineens uitviel... (met als laatste meldingen heel vaak: 'too much work on interrupt for eth0' oid )

Dit hebben we geprobeerd te traceren en had wat met buffering te maken dat in de kernel-driver niet helemaal lekker gaat en dan alleen in de dual-cpu systemen met een 3com oid.

Intels hebben geen last van dat soort gedrag, 't treed trouwens vooral op bij aanhoudend zwaar verkeer. Tweakers.net heeft ook al haar 3com-905's vervangen door intel's.

Maar nogmaals, ik heb geen ervaring met de 980's en het is heel wel mogelijk dat ik met eigen servers en hier op tweakers.net gewoon slechte combinatie's van chips enzo hadden.

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 31-05-2003 14:04 ]

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
ik ga gewoon voor een P3 rond de 600 à 700MHz

512 SD

en dan een RAID opstelling van 8,4 en 80 gb :)
Als cd speler gebruik ik een fikker

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
M@ximuS schreef op 31 mei 2003 @ 14:32:
ik ga gewoon voor een P3 rond de 600 à 700MHz

512 SD

en dan een RAID opstelling van 8,4 en 80 gb :)
Als cd speler gebruik ik een fikker
je gaat RAID-0 voor backup gebruiken? 8)7

• deadinspace
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

De systeemeisen van Red hat zijn best op het internet te vinden. Wat je verder voor een systeem wil samenstellen is jouw keuze en niet echt een vraag die op GoT thuishoort. Bovendien is daar met flink wat zoeken en lezen ook best uit te komen.

Je topic gaat daarom op slot. Zie ook NOS policy - updated 01/04/03 .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.