Toon posts:

Redhat Server

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een server staan met windows 2000 en via NAT het internet gedeeld. Nu wil ik mijn kennis vergroten door met Linux aan de gang te gaan. Nu wil ik met Redhat een server op gaan zetten met de volgende functies:

1. Fileserver
2. Webserver
3. FTP-server
4. Backup via DDS4 streamer
5. Firewall
6. VPN server
7. ADSL internet (moet worden gedeeld)

De clients zijn Windows XP Pro.

Nu heb ik dat in 2000 allemaal aan de gang gekregen maar nu lijkt het mij een uitdaging om dit onder linux aan de praat te krijgen. Kan iemand mij een stappenplan verschaffen hoe te werk te gaan of een uitgebreide aanleiding geven of een site met uitgebreide HOWTO's?? Of iemand die bereid is een newbie per mail te ondersteunen! Alvast bedankt!

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Google gebruiken?!

Verwijderd

hmm veel lezen en je windows kennis vergeten
zelf een stappenplan maken en proberen van schade en schande he !!!

Ook een firewall en meerdere andere server combi's erop is niet aan te raden niet voor een bedrijf in iedergeval

niet onder windows en niet onder linux of welk ander OS

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Allereerst: Redhat is slechts een distributie van GNU/Linux, waarvan er nog veel meer zijn. Op deze site vind je veel specifieke informatie, hier is wat meer algemene informatie te vinden. Op de vraag welke distributie voor jouw geschikt: zie het grote 'welke distro'-topic, dat ook in de FAQ (die ook lezenswaardig is :)) genoemd wordt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 16:11 schreef odysseus het volgende:
Allereerst: Redhat is slechts een distributie van GNU/Linux, waarvan er nog veel meer zijn. Op deze site vind je veel specifieke informatie, hier is wat meer algemene informatie te vinden. Op de vraag welke distributie voor jouw geschikt: zie het grote 'welke distro'-topic, dat ook in de FAQ (die ook lezenswaardig is :)) genoemd wordt.
voel ik enigzins een wrok tegen de dist redhat

buiten dit het zegt ik wil redhat en .....

maar ik ben het er mee eens er zijn verschillende dists
en allemaal even goed persoonlijk vindt ik redhat goed maar ja dat wist je al nl

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

En natturlijk www.linuxdocs.org ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 16:08 schreef salpoels het volgende:
Of iemand die bereid is een newbie per mail te ondersteunen! Alvast bedankt!
Daarvoor is GoT. :P.

Goede tip: probeer een ding tegelijk en verwacht niet dat alles in 1x werkt. :). Probeer te beginnen met internet sharing. Als dat werkt, maak een firewall die in combinatie met de internet sharing werkt. Volgens mij biedt RedHat de mogelijkheid dat tijdens de installatie al te doen.

Daarna stap voor stap elk van de bovengenoemde dingen proberen aan de gang te krijgen... Als 't niet wil, geen probleem, vraag maar raak. RedHat (of beter, Linux) kan dat alles. Anderen hebben al links gegeven, dus ik zal slechts zeggen: veel plezier!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Nofi to eender welkde distro, maar als je die dingen wil doen met als hoofdoel te leren hoe je dat doet(inet sharen, firewall) etc... dan is misschien een van de hardere distro's meer geschikt, daar deze geen verleidelijke click 'n' drool tools in je strot duwen.

Als je hoofddoel is om inet sharing werkend te krijgen kan je beter de 'softere' distro's nemen.

Op de keper beschouwt verschillen distro's slechts zeeer weinig van elkaar, het enige echt unieke/andere aan een distro is de keuze van pakket manager en de layout van /etc.

Indien je er echt mee wil leren werken zou ik Debian of Gentoo willen aanraden. Ikzelf hen een ongeloofelijke voorliefde voor Gentoo, omdat ik daar op de laatste maand van mijn 2 jaar lange GNU/Linux carierre mijn kennis mee vertienvoudigt heb.
Indien je geen sterke PC hebt (>1GhZ met >=256Ram) zou ik voor Debian gaan, anders is Gentoo tha way to go.

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

knopper

Sander Knopper

Op woensdag 24 april 2002 20:02 schreef XTerm89D het volgende:

Indien je er echt mee wil leren werken zou ik Debian of Gentoo willen aanraden. Ikzelf hen een ongeloofelijke voorliefde voor Gentoo, omdat ik daar op de laatste maand van mijn 2 jaar lange GNU/Linux carierre mijn kennis mee vertienvoudigt heb.
Indien je geen sterke PC hebt (>1GhZ met >=256Ram) zou ik voor Debian gaan, anders is Gentoo tha way to go.
Jij ook al B-)

Verwijderd

Mjah, ik krijg nu niet echt de indruk dat je uberhaupt zelf al een beetje de mogelijkheden onderzocht hebt. Dit zul je wel moeten wil je succesvol met GNU/Linux aan de slag gaan ;)

Hetgeen jij wil, kan allemaal. Mochten er nog specifieke gerichte vragen naar boven komen, dan open gerust een nieuw topic.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.