adsl of @home

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik ga binnenkort verhuizen en daar moet en daar gaan we natuurlijk ook weer breedband internet aanvragen, alleen kan ik nu ook adsl kiezen.
Hier waar ik nu woon kan ik alleen @home
de snelheid van @home is opzich goed, maar hij valt vaker uit en is dus niet altijd even betrouwbaar.

@home kost nu 49.95 euro en als ik adsl neem, dan was ik iig van plan dat basis pakket te pakken, dat zit ook ongeveer in die prijsklasse
Dan heb ik 768 kb downloadsnelheid en 128 kb uploadsnelheid.

Mijn vragen zijn nu

-Is het verstandig om Adsl te pakken of kan ik beter @home blijven gebruiken?
-Als ik Adsl neem, welke provider is dan het verstandigst om te pakken, tiscali, planet internet, etc ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je mag wel een beetje zoeken hoor... De vrag "adsl of kabel" is nu al wel heel vaak voorbij gekomen:
[search=adsl home]

en ook je vraag van welke provider is nog maar net een paar dagen oud terug te vinden;
Welke adsl provider:
Welke ADSL provider vind jij momenteel het beste?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• stin
  • Niet online
bedankt,

maar toen ik net aan het zoeken was, kreeg ik de hele tijd bericht dat het niet ging....
dus dan kan deze ook dicht..!!

[ Voor 16% gewijzigd door stin op 30-05-2003 19:48 ]

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:19

Zym0tiC

^_^

hoe goed @home is licht er maar net aan waar je woont, ik zelf heb geluk dat ik in een saai dorp woon waar dus bijna niemand kabel heeft en ik lekker snel kan downen en alleen de mail heeft er pas 1 keer uitgelegen in 4 maanden tijd.

Met dat ADSL basic zou ik die snelheden nooit halen die ik nu haal. Maarja je weet wel bij ADSL wat je ongeveer krijgt

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou @home nemen.. heb ik nu zelf ook en totaal geen last van downtimes. Hangt natuurlijk af van de regio, zou je even moeten navragen bij mensen uit de betreffende regio. Ik heb zelf ervaring met @home in Assen (wonen mn ouders, redelijk rustige buurt) en ik woon zelf in het centrum van Groningen en ook daar is het altijd snel en geen last van downtimes.

Verder is het ook veel sneller dan adsl in die prijsklasse (400Kbyte/s) en zijn ze ook heel soepel met dataverkeer.. je hebt geen harde limiet (zoals bij meeste adsl providers wel), alleen als je het echt te bont maakt en anderen tot last bent kun je een waarschuwing krijgen.

En nee, ik heb geen belangen bij @Home ;) maar ik ben er gewoon erg tevreden mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 30-05-2003 19:55 ]

Verwijderd

Ben zeer tevreden met @home (Deventer centrum). Heel af en toe ligt het eruit of is het sloom door server onderhoud maar anders is het altijd goed. Vindt het alleen jammer dat ze nu het laatste jaar bezig zijn met de prijsverhogingen.

• stin
  • Niet online
ik ben opzich ook niet echt ontevreden over @home wat ik nu heb..
heb alleen 1.5 jaar superveel problemen ermee gehad... en dat vond ik echt diep triest dat ze toen niks kwamen doen..
maar het is dus verstandiger om @home te blijven nemen.. omdat adsl is dus nooit zo snel in diezelfde prijsklasse..

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Zolang je geen problemen hebt is @Home prima met hoge snelheden voor een lage prijs... maar zodra je problemen krijgt met het netwerk/modems of iets anders aan de kant van @Home, dan heb je een heel erg groot probleem. Leuk dat men adverteert met een 3e plaats die ze kort geleden haalden in een helpdesk test, maar helaas testte men alleen met problemen die gebruikers zelf veroorzaakten (en redelijk makkelijk op te lossen waren voor de helpdesk).
Mocht je voor ADSL kiezen, neem dan wel een provider die service en communicatie met de klant goed geregeld heeft. Er zullen ongetwijfeld ook ADSL providers zijn die slecht met klanten omgaan als er problemen zijn.

Zelf ben ik overgestapt van @Home (Breedband) naar ADSL (Demon). Ik betaal nu 7 euro meer voor een downloadsnelheid die 4x zo laag ligt, maar:
- als er een storing is wordt daar eerlijk en open over gecommuniceerd
- m'n uploadsnelheid is 10x zo hoog (bij @Home kwam ik op het laatst amper boven de 5kBps)
- ik mag nu servers draaien (incl mail), wat bij @Home officieel niet mag.
- de snelheid is heerlijk stabiel en 100kBps downstream blijkt snel genoeg te zijn voor mij.
- helpdesk die helpt en niet enkel als firewall wordt ingezet.
- newsservers die fatsoenlijk werken
- etc...

Als de enige maatstaf de downloadsnelheid is, dan was ik bij @Home gebleven, maar dat was voor mij niet het belangrijkste. Helaas is dat zo ongeveer het enige wat tegenwoordig bepalend is voor de ranking van een provider. Kwantiteit is wat anders dan kwaliteit.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Laten we deze inderdaad maar dichtdoen :)
Over ADSL vs. @Home is vrij veel te vinden.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.