Toon posts:

Welke ADSL provider vind jij momenteel het beste?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.005 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan vanaf Juli dit jaar een ADSL verbinding krijgen ( eindelijk ! :9 ) en hiervoor kan ik uit een lijstje providers kiezen. De providers gebruiken allen enkel het netwerkje van KPN.

Ik vroeg me dus af welke providers jullie momenteel het beste vinden, wat zijn jullie ervaringen ermee?

Het gaat om :

* Euronet
* Planet Internet
* Tiscali
* Wanadoo
* XS4ALL
* Zon

Wie 'o wie is het beste? :)

Verwijderd

ik heb versatel, ben er zeer tevreden over, nog nooit een time-out gehad tot nu toe :)

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:21
Het is vind jij, zonder de t. |:(

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

waar ik ervaring mee heb is XS4ALL.
nu al tijdje (ongeveer 3 jaar) Adsl en heeft er 1 keer een half uur uit gelegen.
Unicron schreef op 19 May 2003 @ 18:37:
NOFI: net je examens ghad zeker :D

[ Voor 43% gewijzigd door PipoDeClown op 19-05-2003 18:39 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

vind zonder t

edit:
ow is al verbeterd O-)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 18:38 ]

Verwijderd

Wat vinden jullie van Demon?

behoren tot de goedkoopste maar zijn ze ook oke?

Verwijderd

Topicstarter
Unicron schreef op 19 May 2003 @ 18:37:
héhé, excusez moi :o
wellicht wil een modje zo vriendelijk zijn die schamelijke fout aan te passen...?

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik zit nu 1,5 jaar bij Xs4all en het bevalt me nogsteeds prima.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 18:35:
De providers gebruiken allen enkel het netwerkje van KPN.

Ik vroeg me dus af welke providers jullie momenteel het beste vinden, wat zijn jullie ervaringen ermee?

Het gaat om :

* Euronet
* Planet Internet
* Tiscali
* Wanadoo
* XS4ALL
* Zon
kan en nou niemand gewoon lezen, hij heeft alleen de keuze uit KPN!! 8)7 8)7

XS4ALL is volgens mij een prima provider.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

Hccnet doet niet mee?
Heb ik ook en is ook prima, op die ene dns uitval na dan.

systeem specs

• DarkSide
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Heb planet gehad toen ik nog op de modem zat...
Opzich ok. Maar kreeg connectie timeouts.
Toen naar Xs4all gegaan. En daar altijd zonder problemen kunnen internetten.
Nu na een avontuurtje chello en kabelinternet, weer terug bij Xs4all adsl.
En dat bevalt prima.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Heineken schreef op 19 May 2003 @ 18:40:
Ja okée, maar kun je iets meer vertellen? Welk abonnement heb je bijvoorbeeld en hoe maak je er gebruik van? Download je bijvoorbeeld heel veel en wat vind je van de snelheden die je dan krijgt. Hoe hoog is je ping meestal? etc. etc.

:*)

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Heineken schreef op 19 mei 2003 @ 18:40:
ADSL basic, nooit last mee gehad. Prima service... Downloaden worden stats van bijgehouden, zo heb ik dit jaar voor een kleine 16 gig gedownload, 14 geupload. Ping is altijd netjes.
Download beperkingen zijn er niet. Je krijgt een inbox met een mooie mailcappaciteit, webspace is voldoende en je krijgt er een zwik aan virusscanners en firewalls bij, maar dat heeft iedere provider.

[ Voor 44% gewijzigd door Calitomnication op 19-05-2003 18:46 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Simpel antwoord: xs4all _O_

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 18:42:
[...]

kan en nou niemand gewoon lezen, hij heeft alleen de keuze uit KPN!! 8)7 8)7

XS4ALL is volgens mij een prima provider.
Ik zou KPN als provider nemen :P

De enige goede ervaringen met providers zijn die van Euronet en XS4all. De rest heeft niet echt een hoge reputatie wat service en snelheid betreft.

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 17:01
xs4all is erg goed bezig.
Al vind ik wel dat je gauw naar de ptt word gestuurd met adsl problemen.
En weer terug En weer terug En weer terug En weer terug En weer terug ..

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
Zon is een regelrechte ramp.

De Pings zijn verschikkelijk hoog nu. Rond 500 naar tweakers.net

Kabelfoon kan wel kans maken, zijn wel duur. Maar pings en snelheid is altijd oke

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 18:38:
Wat vinden jullie van Demon?

behoren tot de goedkoopste maar zijn ze ook oke?
Als je hem vergelijkt met andere ADSL (lees MXSTREAM providers) is het inderdaad een koopje, maar dat maakt het produkt niks minder.

Het bevalt me prima mijn Demon 2Mbit lijntje, alleen de eerste twee weken wat problemen gehad, maar draait perfect alweer geruime tijd.

rm -r *

Verwijderd

Cistron!

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar XS4ALL een dijk van een provider!

Geen problemen mee gehad.

Luisteren goed naar hun klanten en hebben bijv verschillende extra's zoals Spamfilter, Verbruikstatieken.

Ook is de helpdesk van XS4ALL als beste uit de test gekomen uit het consumentenprogramma Kassa!

Ze hebben ook zeer weinig storingen en gaan mee met de techniek door bijv IP6 hebben ingevoerd (oke niet dat je er zo gek veel aan hebt :P)

Verwijderd

Topicstarter
Van XS4all heb ik inderdaad ook goede verhalen gehoord: ze schijnen een prima service te hebben , goede ping, en niet moeilijk te doen over downloadlimieten en dergelijke dingen.

Maar bij planet zie ik bijvoorbeeld dat ze een premium netwerk hebben waar mensen met een isdn-adsl verbinding tot 25% sneller kunnen internetten. Heeft iemand dit en wat vind (zonder t ;) ) je ervan, haal je die 25 procent eruit?

Ik heb dit topic overigens geopend aangezien KPN nu vollop aan het uitbreiden is in verband met de ookADSL actie. Er zijn vast meer mensen beniewd naar deze informatie vandaar :)

• Lost-Viking
  • Laatst online: 19-05 08:51

Lost-Viking

Log off, Live Life

Xs4all, al zal je het alleen voor newszilla doen :D

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
XS4ALL (ADSL Basic):
- zelden uitval
- goede service
- uitgebreide anti-spam maatregelen
- goede virusscanners etc erbij
- 10 zelf te kiezen emailaliassen per POP box (5x) (weet niet hoe dat bij anderen zit)
- newszilla inderdaad (hoe kon ik dat vergeten Lost-Viking :) )

[ Voor 20% gewijzigd door Cpt.Morgan op 19-05-2003 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Newszilla inderdaad ook veel van gehoord. Kan iemand daar iets meer over zeggen, wat is daar zoal te vinden en is het de moeite waard?

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 18:54:
Newszilla inderdaad ook veel van gehoord. Kan iemand daar iets meer over zeggen, wat is daar zoal te vinden en is het de moeite waard?
Is gewoon de newsserver van XS4ALL, met een lange retentietijd waardoor er veel op blijft staan voor enige tijd...

• DarkSide

DarkSide

newszilla is de newserver van xs4all. Met zijn 3,5 TB aan schijfruimte de grootste in de wereld.
En gewoon een goede newserver. Kan er alles wel vinden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DaaNium
  • Laatst online: 16-05 11:02

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

niemand trouwens iets te melden over Tiscali? mijn vriendin heeft dat laatst aangevraagd, maar ik lees er nog maar weinig (tot niets) over :)

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

• Cpt.Morgan
DaaNium schreef op 19 May 2003 @ 18:59:
niemand trouwens iets te melden over Tiscali? mijn vriendin heeft dat laatst aangevraagd, maar ik lees er nog maar weinig (tot niets) over :)
Laat het ons over een paar weken horen zou ik zeggen >:)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
cistron heeft mijn voorkeur, maar xs4all is mijn 2e keus.. blokkeren ook niets.. Planet blokt SMTP in, en MSSQL out.. en die helpdesk is sowieso al een ramp.

Bij Cistron stuurde ik een technisch verhaal naar de helpdesk, binnen 10 minuten een mailtje van een techneut terug.. probeer dat maar eens bij een Planet.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XS4ALL:

-Newszilla (niet meer nodig dankzij eMule, maar toch)
-IPv6 Tunnel zal sommige Tweakers ook wel bevallen ;)
-Spamfilter, firewall & antivirus
-en dit: :+

VERBRUIKSTATISTIEKEN ADSL Basic abonnement
Periode Upstream Downstream
2003 63.978 GB 80.530 GB
januari 17.053 GB 33.442 GB
februari 17.484 GB 20.596 GB
maart 3.616 GB 6.121 GB
april 14.878 GB 8.026 GB
mei 10.947 GB 12.345 GB

Verwijderd

Topicstarter
En heeft er iemand ervaring met Tiscali?
Dat is de goedkoopste uit het rijtje (scheeld bijna 10 euro/maand op het duurste abbo), en die heeft ook goede aanbiedingen.

(edit)
ah, was ook al gevraagd :)
(/edit)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 19:06 ]

Verwijderd

xs4all all the way. Een van de weinige _echte_ providers, met ervaring nog uit het echte telefoon-tijdperk. De oudste particuliere ISP in Nederland.

euronet is een goede tweede, ook een goede provider, of althans eentje waar in principe genoeg kennis zit.

Demon, planet en Euronet zijn an sich ook wel ok providers, de rest zijn imo prutsers en dienen gemeden te worden.

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 19:00:
En heeft er iemand ervaring met Tiscali?
Dat is de goedkoopste uit het rijtje (scheeld bijna 10 euro/maand op het duurste abbo), en die heeft ook goede aanbiedingen.

(edit)
ah, was ook al gevraagd :)
(/edit)
Kennis heeft tiscali.
Hij haalt wel gewoon de goede snelheden.
Is gewoon wel altijd online
Maar de newservers zijn brak.
Bijna niets te downen.
Heeft al meerdere progs e.d. gebruikt.
En helpdesk tiscali geeft het toe dat hun newserver niet 100% is.
Weet niet hoe het bij andere zit.
Maar hij heeft er iig wel last van.

Verwijderd

Tjonge jonge er lopen er echt een paar als kip zonder kop hier op het forum rond. Hij vraagt naar providers via het KPN-netwerk, niet via bbNED. |:(

Planet in ieder geval niet doen als je een mailserver wilt hangen in je netwerk. Poort 25 is namelijk geblokkeerd. Er is een manier om het wel te doen, maar ik vind geen fijne.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 19:03:
xs4all all the way. Een van de weinige _echte_ providers, met ervaring nog uit het echte telefoon-tijdperk. De oudste particuliere ISP in Nederland.

euronet is een goede tweede, ook een goede provider, of althans eentje waar in principe genoeg kennis zit.

Demon, planet en Euronet zijn an sich ook wel ok providers, de rest zijn imo prutsers en dienen gemeden te worden.
Zo hoeveel ADSL lijnen heb jij wel niet liggen?

• DrDrax
  • Laatst online: 18-05 12:34

DrDrax

Bacdafucup

Hij staat er niet bij maar Cistron staat voor mijn nog steeds op 1 _/-\o_ (Jaja idd via bbned |:( :O )
En ik heb al Bart,Planet,freeler,telekabel/chello,europeonline,xs4all (ook goeie) al achter de rug ... 8)

[ Voor 8% gewijzigd door DrDrax op 19-05-2003 19:11 ]

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

• Stampre
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik heb ook alleen de keuze uit Kpn, en ik heb Fiberworld als provider, echt prima provider tot nu toe, 3 maanden adsl alles snel geregeld, en geen storingen gehad nog.

http://specs.tweak.to/6635

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

xs4all natuurlijk.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Als eerste zou ik Zonnet uit je lijstje schrappen, Zonnet is totaal niks naar mijn mening...
Verder hoor(de) ik dat Planet ook veel problemen had, misschien ondertussen wel opgelost, maar misschien toch wel slim om rekening mee te houden.
Wanadoo vind ik zelf ook niet zo'n superprovider, ook al ken ik die alleen maar van kabel.

De enige provider waar ik eigenlijk alleen maar lof over hoor is XS4ALL. Stabiel, snel, lage pings, 50 mb webspace, newsgroups, en nog meer positieve punten. Na meer dan een jaar Zonnet weet ik wel wat ik zou nemen.

The devil is in the details.

• jep

jep

Frank-NL schreef op 19 mei 2003 @ 19:00:
XS4ALL:

-Newszilla (niet meer nodig dankzij eMule, maar toch)
-IPv6 Tunnel zal sommige Tweakers ook wel bevallen ;)
-Spamfilter, firewall & antivirus
-en dit: :+

VERBRUIKSTATISTIEKEN ADSL Basic abonnement
Periode Upstream Downstream
2003 63.978 GB 80.530 GB
januari 17.053 GB 33.442 GB
februari 17.484 GB 20.596 GB
maart 3.616 GB 6.121 GB
april 14.878 GB 8.026 GB
mei 10.947 GB 12.345 GB
- reversed DNS!

Resolv m'n 80.126.87.7 xs4all ip bijv maar 's.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Lost-Viking schreef op 19 May 2003 @ 18:50:
Xs4all, al zal je het alleen voor newszilla doen :D
Kun je ook op Newszilla komen als je bijv. Planet als provider hebt? Of is deze newsserver exclusief voor XS4ALL abonnee's

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 19:08:
[...]

Zo hoeveel ADSL lijnen heb jij wel niet liggen?
Valt wel mee hoor :P.. Particulier heb ik xs4all, op m'n huidige werk euronet en bij m'n vorige baas uiteindelijk planet na na lang gezeur weggegaan te zijn bij Wanadoo.

//edit
idd. de reverse DNS van xs4all is ook cool.. kun je gewoon zelf instellen en wordt direct bijgewerkt. Dat geld overigens voor al je account opties. Als laatste maakt xs4all meer heisa over privacy dan wie dan ook..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 19:26 ]

• SpeedBart
  • Laatst online: 16-05 21:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Hccnet schijnt ook goed te zijn en je hebt gratis toegang tot de hcc beurs in utrecht :Y) . Maar je kunt er het beste even de grafieken op naslaan op www.mordax.nl of www.speedtest.nl. Daar geven ze ook aan welke provider het meeste levert met een kilobyte per seconde/euro per maand ratio

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik WOU dat ik XS4ALL had, hoor ik wel zoveel goede dingen over :) !

De meeste mensen deugen!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 22:07
Ik ben nog niet 1x door een storing aan de kant van de provider uit de lucht geweest, haal altijd de max. snelheden met dit abbo en ben geweldig te spreken over de service (voor zover nodig):

XS4All

• EVILSalami
  • Laatst online: 17-05 15:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Xs4all altijd relaxed lage pings en altijd stabiele download snelheden. En heeft er geloof ik nog maar 1x uitgelegen en dat weet ik niet zeker :+

• Smarron
  • Laatst online: 22:02

Smarron

The bend

Ik heb geen ervaringen met andere providers, want zo vaak verander ik niet van provider. Ben zelf tevreden over Cistron (MaXX). Downloads zijn richting de 900kb/sec, upload is goed, pings zijn perfect om online te gamen. De helpdesk helpt je uitstekend tot nu toe.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• whitehouse
  • Laatst online: 15-05 12:53
Ik zet Planet !! heb geen last van connectie fall-outs , heb nog geen brief thuis gekregen dat ik te veel download, terwijl mijn Emule dag en nacht aanstaat :D

Planet, we love you ;)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• jep

jep

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 19:25:
[...]

Valt wel mee hoor :P.. Particulier heb ik xs4all, op m'n huidige werk euronet en bij m'n vorige baas uiteindelijk planet na na lang gezeur weggegaan te zijn bij Wanadoo.
Wanadoo == euronet hé ;).

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
jep schreef op 19 mei 2003 @ 20:16:
[...]

yup euronet = wanadoo maar dan voor zakelijk

Ik heb euronet en ben er dik tevreden over tot dusverre (1536/256 abo)

[ Voor 3% gewijzigd door KaMiKaZe op 19-05-2003 20:22 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Ik heb nu al denk ik 2 jaar ofzo Wanadoo basic liggen en ben er echt heel tevreden over. Ping nu naar tweakers 18 ms en meestal in games wel rond de 25 ofzo. Hele stabiele verbinding en nog nooit gemerkt dat ie uitgevallen is. Vrienden van mij hebben het ook en ook goede ervaringen.
Ik kan wanadoo echt aanbevelen :)

• Cpt.Morgan
Help!!!! schreef op 19 May 2003 @ 19:19:
[...]
Kun je ook op Newszilla komen als je bijv. Planet als provider hebt? Of is deze newsserver exclusief voor XS4ALL abonnee's
Je hoeft niet via XS4ALL internet te hebben(toegankelijk vanaf elk IP), maar je moet wel een login/pass voor die server hebben ja (en die krijg je dus bij een XS4ALL abonnement..)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb nu twee jaar Tiscali met KPN en ben nog steeds tevreden. Maar ik heb geen ervaring met andere providers, dus kan niet vergelijken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:06
Is dit een topic van noem hier je beste ervaring met provider x op want dan neem ik die?

Lijkt mij dat als je alleen keuze hebt uit het rijtje je gewoon voor xs4all moet gaan. Als beste getest door de consumentenbond.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Tja, en ik heb sinds het hier beschikbaar is - paar maanden - ADSL via KPN ( :( ) bij Euronet Internet, is overigens wel weer onderdeel van wanadoo...

Prima, haal altijd de volle 85kb/s [ok, vol... Voor 768kbit/s zou dat boven de 90 moeten liggen, maar t'zit wel goed aan speedtest te zien :) ]

Pingen naar tweakers.net geeft me een pingetje van 15 tot 17, dus ook wel ok :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

BoAC

Memento mori

Ik heb Wanadoo Basic en ben bij mijn weten nog maar een keer uitgevallen.
Nu ben ik al meer dan 48 dagen online.

Verder nooit problemen en altijd volledige snelheid.
Ping test ik nooit.

Verwijderd

Topicstarter
WorkForce schreef op 19 May 2003 @ 20:38:
Is dit een topic van noem hier je beste ervaring met provider x op want dan neem ik die?

Lijkt mij dat als je alleen keuze hebt uit het rijtje je gewoon voor xs4all moet gaan. Als beste getest door de consumentenbond.
Inderdaad, ik wil graag ieders ervaring met hun ISP horen ( wel die uit het rijtje), zodat ik daaruit op kan maken welke de betere en welke de mindere zijn.

XS4all komt inderdaad heel erg goed uit de bus. Voor ik dit topic had geplaatst was dat ook al mijn eerste keus.

Hebben er nog mensen ervaring met extra faciliteiten zoals dat premium netwerk van planet waar ik het eerder (pag.1) over had? Wellicht hebben de ISP's nog méér speciale aantrekkelijkheden zoals bijvoorbeeld de grote newsserver (Newszilla) van XS4all...?

en voor zover al bedankt voor de reacties !

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ook hier XS4ALL :)

Naast alle andere dingen die al genoemd zijn: uitgebreid en duidelijk service centre waar je veel kan zien (dataverkeer) en instellen (mailboxen enzo), en een vulditmaarin.xs4all.nl subdomein gekoppeld aan je IP adres, makkelijk om vanuit werk/school je eigen servertje te checken bijvoorbeeld, staat ook leuk op IRC :P

• djmartyn
  • Laatst online: 08:53
Cpt.Morgan schreef op 19 May 2003 @ 20:25:
[...]
Je hoeft niet via XS4ALL internet te hebben(toegankelijk vanaf elk IP), maar je moet wel een login/pass voor die server hebben ja (en die krijg je dus bij een XS4ALL abonnement..)
Je kan gewoon de login van een XS4ALL inbelabo gebruiken. Doe ik zelf ook en werkt prima. Ook de snelheid is best in orde dan.

Verwijderd

jep schreef op 19 May 2003 @ 20:16:
[...]

Tsja dat kan best, maar de ervaring met Wanadoo is toch anders dan met Euronet.. waren destijds (1.5jr geleden) iig. nog verschillende teams..

• DutchCommando
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 21:27:
[...]
Hebben er nog mensen ervaring met extra faciliteiten zoals dat premium netwerk van planet waar ik het eerder (pag.1) over had? Wellicht hebben de ISP's nog méér speciale aantrekkelijkheden zoals bijvoorbeeld de grote newsserver (Newszilla) van XS4all...?

en voor zover al bedankt voor de reacties !
Het premiumnetwerk is naar mijn weten alleen voor dialup met ISDN.

Verwijderd

Neem alsjeblieft geen ZON! dit is echt ramp en tegenspoed! :(

Verwijderd

ADSL Comfort van Planet _o_

Verwijderd

zoals je maar geen D/U beperkingen hebt

Verwijderd

Het begint saai te worden maar voor mij ook XS4all, met gamen altijd een lagere ping dan een maat die Planet heeft. Het is maar 10 ms (op een ping van 50) maar het voelt goed >:)

• WooK
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

snapt niemand nou dat dit soort topics kansloos zijn? Iedereen heeft een andere mening dus dit schiet niet echt op :X

I'm not as think as you stoned I am

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

xs4all, behalve dat de downloadsnelheid altijd aan zn' max komt heb je ook lage pingtijden waardoor het enorm snel surft.... :)

En hun service is goed, ze hebben alle zaken netjes op orde, vaak nog sneller dan nodig zou zijn.

Wat een verademing t.o.v. Chello :Y)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BrZ
  • Laatst online: 16:16

BrZ

DarkSide schreef op 19 May 2003 @ 19:03:
[...]

Kennis heeft tiscali.
Hij haalt wel gewoon de goede snelheden.
Is gewoon wel altijd online
Maar de newservers zijn brak.
Bijna niets te downen.
Heeft al meerdere progs e.d. gebruikt.
En helpdesk tiscali geeft het toe dat hun newserver niet 100% is.
Weet niet hoe het bij andere zit.
Maar hij heeft er iig wel last van.
Tja, dat kan ik bevestigen, de newsserver is niet echt geweldig...
Hte netwerk zelf is gewoon goed, altijd maximale downloadsnelheden en lage pingtijden (meestal 10-15ms binnen nederland)

Maar dit is bij de meeste ISP's zo... ;)

Je kan beter vragen wie niet tevreden is met zijn verbinding, dat zegt een stuk meer. Nu krijg je namelijk allemaal mensen die zeggen dat hun verbinding goed is, terwijl ze dus geen ervaring met iets anders hebben...

(Voor als je het interessant vindt, ik werk bij Tiscali)

• catchingfire
  • Laatst online: 18-05 08:19
Zit ik me ook al af te vragen... Ik zit met een twijfel-trio van de 3 lite-abo's van Tiscali, Zonnet en XS4ALL... waarbij ik me afvraag of XS4ALL die 200 euro die ze het eerste jaar duurder (entreekosten, ethernetmodem, abokosten) zijn dan Tiscali wel waard zijn.

• catchingfire
SpeedBart schreef op 19 May 2003 @ 19:35:
Hccnet schijnt ook goed te zijn en je hebt gratis toegang tot de hcc beurs in utrecht :Y) . Maar je kunt er het beste even de grafieken op naslaan op www.mordax.nl of www.speedtest.nl. Daar geven ze ook aan welke provider het meeste levert met een kilobyte per seconde/euro per maand ratio
Ja, maar je moet wel eerst lid worden van de HCC...

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

XS4ALL

Het werkt altijd, nog nooit geen problemen gehad.
Alleen toen ik een zakelijk account wou opzeggen, hadden ze me prive-account afgesloten, maar dat was in 5 mins weer recht-gestrokken >:)

* RaZ is tevreden XS4ALL-klant. Zowel prive, als bedrijfsmatig :)

Ey!! Macarena \o/

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
ik wacht op 'n poll-stem dingetje :P

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:01

MAZZA

Barbie is er weer!

WooK schreef op 20 mei 2003 @ 00:13:
snapt niemand nou dat dit soort topics kansloos zijn? Iedereen heeft een andere mening dus dit schiet niet echt op :X
Zoals je misschien kan lezen in het topic steekt XS4ALL er met kop en schouders bovenuit. Dat wil toch genoeg zeggen?

Ikzelf ben ook een groupie ;) Meer dan tevreden na een ruim jaar ADSL basic. De service is meer dan perfect en de technische kennis van de helpdesk gaat menig andere helpdesk te boven.

Daarnaast is de snelheid en de uptime stabiel als een boom. XS4ALL voor mij :)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:21

inXs

known as inXs

Mja ik heb planet ADSL comfort: 768/128 Kbit/s
€ 52,25 per maand
768/128 Kbit/s
geen datalimiet
25 MB homepageruimte
4 mailboxen
5 e-mailadressen per mailbox
modem krijg je nu gratis en veiligheidspakket... Mja kan je veel geld schelen als je het daarvoor doet..
Planet ADSL nu met gratis VeiligheidsPakket en Modem*. En tot 1 juli geen aansluitkosten t.w.v. € 74,95!
Uw totale voordeel is maar liefst: € 190,75!
Het VeiligheidsPakket bestaat uit: gratis 1 jaar E-mail VirusScanner (t.w.v. € 23,40) en gratis 1 jaar PC Firewall (t.w.v. € 23,40).
Lees in de rubriek Veiligheid meer over deze diensten. En kijk hier voor de actievoorwaarden.
Voor de rest in het begin van dit jaar waren er vele ping problemen bij planet, dat kwam door een upgrade destijds :) Maar nu heb ik eigenlijk altijd wel 1 van de laagste pings. Hij ligt er echt nooit uit bij mij. Ping is lekker constant, ik download altijd op maximale snelheid, nooit problemen mee.. Een vriend van me heeft deze ook en precies hetzelfde, geen problemen what so ever.. Een andere vriend heeft de advanced versie en zit ook altijd op maximale download.

Newsservers gebruik ik niet zo heel veel, die vriend van me wel en die heeft er alleen maar goede verhalen over. Lekker snel en er is veel te vinden!

Ik heb dus niets slechts over planet te vertellen. Ik heb 1 keer de helpdesk moeten bellen en ik was snel aan de beurt en werd goed geholpen, dus daarover heb ik iig niets slechts te melden.

edit: maar zoals je leest heeft de meerderheid xs4all en zijn er alleen maar goede verhalen over. Dus als je datgene wilt nemen waar de meeste mensen tevreden over zijn zou ik voor xs4all gaan.. Maar goed, voor mij maakt het niets uit verder.
(zijn het nou beide dochterbedrijven van KPN??)

[ Voor 9% gewijzigd door inXs op 20-05-2003 09:43 ]

superB

• catchingfire
BrZ schreef op 20 May 2003 @ 01:32:
(Voor als je het interessant vindt, ik werk bij Tiscali)
Ah.. dan kun jij vast verduidelijking geven in wanneer Tiscali aansluitingen gaat verrichten in postcode-zone 5975?

Het inofficiele circuit bericht dit:
8 juli levert KPN de centrale op.
8 juli begint Xs4all meteen met leveren van de abonnementen
8 augustus beginnen Planet en Hetnet met het leveren van hun abonnementen
15 augustus beginnen de overige niet-KPN providers hun abonnementen te leveren.

Waarom begint Tiscali zo laat?? Wanneer beginnen ze uberhaupt? Want ik kan nergens op de site zien wanneer ik ADSL kan verwachten als ik me nu aanmeld. Beetje vreemd.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25

Beaves

Usque ad Finem

Yep, zowel XS4ALL als Planet zijn dochter ondernemingen van KPN, maar gelukkig laat KPN ze vrij en kan XS4ALL dus gewoon verder gaan met waar ze mee bezig waren (nerds voor nerds :P)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

catchingfire schreef op 20 May 2003 @ 10:00:
[...]
Het inofficiele circuit bericht dit:
8 juli levert KPN de centrale op.
8 juli begint Xs4all meteen met leveren van de abonnementen
8 augustus beginnen Planet en Hetnet met het leveren van hun abonnementen
15 augustus beginnen de overige niet-KPN providers hun abonnementen te leveren.
Hoe kom je aan deze data ? Kan me voorstellen dat Planet en Hetnet achterlopen op ander ISP's door het overweldigende succes van de ookadsl.nl aktie, maar Tiscali echt niet.

De situatie bij mij is dat de postcode-check aangeeft dat 15 juli de centrale gereed is, maar de bevestigingsbrief van KPN geeft aan dat ze in juni al aan de werkzaamheden in de centrale beginnen

Het enige nadeel bij Tiscali vind ik dat je niet bij aanvraag al je useraccount kunt aangeven. Je moet wachten tot je ADSL-verbinding gereed is. Dit nadeel heb je niet als je al een inbel-account bij hen had, deze kun je omzetten.

Verwijderd

XS4ALL vind ik de beste, zoveel vrijheid en mogelijkheden....

erg jammer dat ik alleen nog kan kiezen uit Casema, aangezien er geen ADSL beschikbaar is :(

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 11:17:
XS4ALL vind ik de beste, zoveel vrijheid en mogelijkheden....
Yep, daarom heb ik ook XS4ALL, je mag (bijna) alles, een eigen mail server? Geen probleem, ze hebben zelfs complete how-to's op hun helpdesk pagina's staan.

Hetzelfde met hoe je de meest populaire routers instelt.

Als je dat gaat vergelijken met de trieste site's van o.a. Zon en Planet, waar niets te vinden is, vind ik het niet vreemd dat XS4ALL als beste getest is.

• miss_bleu
  • Laatst online: 12-02-2025
Ik zit nu al 2 jaar bij xs4all. En heb er misschien een keer 30 min uitgelegen. Verder niet. Ben dus zeer tevreden over xs4all.

En het voordeel bij xs4all vind ik dat je zelf nog behoolijk wat dingen in de hand hebt. Uitgebreid servicecenter. enzo enzo enzo

[ Voor 36% gewijzigd door miss_bleu op 20-05-2003 11:42 ]

Verwijderd

Ik heb sinds 1-2-2002 een Demon Metro DSL verbinding over het Versatel Netwerk.
en ben uitermate tevreden...... (768/128 voor € 45.39) Vast IP adres, eigen URL (x.demon.nl)
Nooit down, geen lag, prima ISP.
Bijkomend voordeel: GRATIS Helpdesk als je ze al nodig hebt.
(Demon Metro is vervangen door Demon Express)

Kortom; ik blijf klant bij Demon!

• akakiwi
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Ik heb zelf sinds jaar en dag Planet Internet.
Misschien ben ik dus bevooroordeeld, maar deze provider vind ik echt goed.
Normale antwoorden wanneer je eens naar de helpdesk belt (2 keer voorgekomen in 6 jaar tijd.) en eigenlijk nooit problemen.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

akakiwi schreef op 20 May 2003 @ 12:10:
Ik heb zelf sinds jaar en dag Planet Internet.
Misschien ben ik dus bevooroordeeld, maar deze provider vind ik echt goed.
Normale antwoorden wanneer je eens naar de helpdesk belt (2 keer voorgekomen in 6 jaar tijd.) en eigenlijk nooit problemen.
Todat je je eigen mail server wilt gaan draaien en je er achter komt dat Planet de smtp poort heeft dichtgezet :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

XS4ALL :)

hail to the king baby!

Voor een taart krijg je alles gedaan! :) Altijd aardige lui daaro! :)

Zit er nu zo'n 3,5 jaar bij (nu 2 jaar met ADSL, daarvoor een shared dailup accountje) en ik moet zeggen prachtige service, ze hebben het nog altijd in zich! En ze zijn zich nog altijd van de doelgroep bewust en hun achtergrond is nog steeds niet verlochend :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• MAZZA
  • Laatst online: 15:01

MAZZA

Barbie is er weer!

zwahiel schreef op 20 May 2003 @ 12:13:
Voor een taart krijg je alles gedaan! :) Altijd aardige lui daaro! :)
Dat was ik nog vergeten ja :P Als je iets gedaan wilt krijgen moet je even een taart regelen voor de helpdesk. Dan doen ze nooit moeilijk :D Geweldige keet volgens mij die helpdesk van ze.

Ik heb alleen nooit de eer gehad om ze te moeten bellen ;( :P

• catchingfire
MAZZA schreef op 20 mei 2003 @ 12:16:
[...]

Dat was ik nog vergeten ja :P Als je iets gedaan wilt krijgen moet je even een taart regelen voor de helpdesk. Dan doen ze nooit moeilijk :D Geweldige keet volgens mij die helpdesk van ze.

Ik heb alleen nooit de eer gehad om ze te moeten bellen ;( :P
Lekker subjectief.. nog nooit de helpdesk gebeld maar het zijn top-lui, het is er ontzettend gezellig en je moet taarten regelen? :?

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik zelf heb XS4ALL (fast variant)
nu omgeveer een maand of 2 en tot nu toe is er nog nooit een storing geweest .
ik download (mits serverver dat wil) met ruim 160kb/s en mijn upload blijft even stabiel op 26kb/s hangen.

Ping timings zijn perfect af en toe zelfs onder de 10ms naar tweakers.
voor mij is ping heel belangrijk omdat ik online game en met UT blijft het rond de 40 hangen (f6 setting) met CS omgeveer op 20 (ook wel eens onder de 10)

verder is hun servise gewoon heel prettig en een hele verbetereing als je nagaat dat ik eerst Casema had.
de instellingen die je kan toepassen in het servise menu zijn erg makkelijk
je kan bijvoorbeeld in een paar seconde een host opstellen en jezelf IPv6 ready maken.

met andere ISP's heb ik gen ervaring uit jouw lijstje maar van planet hoor ik hele slechte digen uit regio den haag

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:17

BCM

xS4ALL Bevalt super:

Adsl basic
Heb heel veel problemen gehad met KPN. Aansluiten was een maand vertraagd door dat KPN ISDN-adsl op POTS lijn had gezet, adsl put had gesloopt. Xs4all heeft heel erg geholpen om eruit te komen want KPN liep erg te zeiken.. (je kent het wel. "Nee het probleem ligt niet aan ons. Er zal wel iets fout zitten bij jullie. Of misschien wel bij XS4ALL. Nee meneer wij doen niets fout. Uw ISDN-ADSL verbinding doet het prima." Ik ertegen in: "IK HEB HELEMAAL GEEN ISDN VERBINDING..... bla bla bla... XS$ALL heeft het probleem met KPN opgelost.

Cedo Nulli

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ook hier XS4all, ook hier alle lof. Had ooit ergens "mail.xs4all.nl" in m'n WinRoute config staan (en dat moet natuurlijk smtp.xs4all.nl zijn |:( suffe typo). Tweedelijns helpdesker heeft net zolang helpen graven totdat dat boven kwam dobberen, in plaats van dat 'ie meteen zegt "jah l*l, dan bel je toch de helpdesk van Kerio!". En dat had gekund, dat had gemogen.

Verder noemen we de privacy, de sponsoring van ideeële net-projecten (Bits of Freedom), ideaal voor gamen, spamfiltering, virusscanner, popboxen en aliassen, cgi-scripting, ... Dat van non-xs4all-hostnamen wist ik trouwens niet, meteen aangepast :*)

Klasse. Grote klasse.

News via planet schijnt trouwens ook wel goed te zijn, terwijl newszilla elke maand wel een keer een uurtje de hik heeft ("is nog in bèta", jaja :)). Niet perfect - maar heel veel meer dan goed genoeg.

Oh, verbruik: 172GB dit jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 20-05-2003 13:54 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• yohan
  • Laatst online: 18-05 22:25
Je vergeet Solcon in je startpost. www.solcon.nl
Prima provider, alleen met datalimieten.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• WooK
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

MAZZA schreef op 20 May 2003 @ 09:31:
[...]

Zoals je misschien kan lezen in het topic steekt XS4ALL er met kop en schouders bovenuit. Dat wil toch genoeg zeggen?

Ikzelf ben ook een groupie ;) Meer dan tevreden na een ruim jaar ADSL basic. De service is meer dan perfect en de technische kennis van de helpdesk gaat menig andere helpdesk te boven.

Daarnaast is de snelheid en de uptime stabiel als een boom. XS4ALL voor mij :)
Mjah leuk maar dat is dan ook direct een van de grotere ISP`s dus redelijk logisch dat er ook snel veel mensen zijn te vinden die tevreden zijn.

I'm not as think as you stoned I am

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je meer dan een lite abo wilt zou ik Demon, indien mogelijk, ook overwegen. Als je basic (ca 51 eur, 768/256) wilt dan moet je bij demon iets meer (ca 55 eur) betalen voor veel meer sneldheid (1024/512), metname de upload is 2x zo groot als bij KPN/XS4all (als je zelf servers gaat draaien erg handig). Voor fast kun je beter naar demon dat kost 65 eur (KPN/XS4all ca 86 eur) en dan heb je 2Mb/512Kb (KPN/XS4all 1,5Mb/128Kb)

Tip: Demon heeft op dit moment een actie voor gratis modem.

Ik heb op dit moment Demon 2M/512 (gedeeld met anderen) en ik ben er erg tevreden over.

Hoe dan ook, mijn advies: kies voor demon of Xs4all. Die zijn gewoon goed.

Nog even een handige link adslmetacrawler

Everything is better with Bluetooth

Verwijderd

Topicstarter
Als demon hier te verkrijgen zou zijn dan zou ik dat ook wel nemen maar helaas is dat geen optie. Ik ga in principe voor de grootste snelheid tegen een zo laag mogelijke prijs (maar wel met redelijke service/kwaliteit).

Verwijderd

WooK schreef op 20 May 2003 @ 16:32:
[...]

Mjah leuk maar dat is dan ook direct een van de grotere ISP`s dus redelijk logisch dat er ook snel veel mensen zijn te vinden die tevreden zijn.
Dat is helaas een conclusie die niet waar is. UPC is ook best groot, toch zijn er veel klagers. Zelfs @home (hoewel die het best goed doet) wordt veel over geklaagd.

groot != goed
xs4all == goed

• Erhnam
  • Laatst online: 22:43

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Demon vind ik het beste, zeer snel, redelijk goedkoop, goede support en veel mogelijkheden

http://www.xbmcfreak.nl/

• catchingfire
... het ging over KPN ADSL providers...

• Chris10
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik hou het toch zeker bij HCCnet! Al 2 jaar zeer tevreden ADSL Basic gebruiker van hen en wat ik niet terug hoor komen is dat je dan ook nog eens goedkoper uit bent!
ADSL Lite: 29,95 (bij XS4all: 36,95 !!!!!) :)
Dat is zeker 7 euro goedkoper dan de overige providers. Dat je lid moet worden van HCC maakt nog niets uit want dat kost 39,95 per jaar. Je bespaard 84 (12 x 7) euro per jaar dus dan ben je nog ruim 44 euro goedkoper uit. Daarbij krijg je dan iedere maand een leuk pc blad en je hebt 3 dagen onbeperkt toegang tot de HCCdagen. :P

Ook mijn abbo (Basic) is stukken goedkoper dan de rest: 47,35
Bij XS4all: 51,15 / Planet: 52,25

Dus het argument dat je lid moet worden en daardoor duurder uit bent is bij deze uit de wereld. Ook al heb je geen behoefde aan CT of HCCdagen, dan nog ben je goedkoper uit. ;)
Ik heb tevens ook al 2 jaar een server draaien (www, ftp, mail, etc) en daarbij ook geen problemen. Altijd (om sommige uitzonderingen, welke je bij iedere provider hebt, na) altijd stabiele lijn (gem: 81,6 down / 13,1 up)
Nog nooit de helpdesk gebeld en ook niet nodig gehad. Kost me gelukkig ook geen taarten! >:)

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Verwijderd

Leuk om al deze reacties te lezen over Xs4all, doe ik het toch nog ergens voor.
En een appeltaart is inderdaad altijd welkom :P

Verwijderd

Als ik jou was dan zou ik zeker niet voor Zonnet kiezen, ik heb hier ook ADSL van Zonnet en het is een regelrechte bagger.
Ik heb 's avonds altijd enorm hoge pings, en alsof dat nog niet genoeg is ben ik ook zomaar een keer zonder reden van het internet gegooid, ik heb in totaal 2 dagen zonder internet gezeten :(

Ik ben nu bijna een jaar bij Zonnet geweest maar stap binnenkort mooi over op TweakDSL, daar heb ik teminste 512Kbps upload snelheid :9

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het lijkt me wel moeilijk om dit te bepalen aangezien iedereen meestal maar 1 provider heeft

zelf heb ik ADSL van Planet en dat bevalt me prima, nooit problemen mee gehad
Pagina: 1 2 Laatste