Toon posts:

Welke ADSL provider vind jij momenteel het beste?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.005 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

MAZZA schreef op 20 May 2003 @ 09:31:
[...]

Zoals je misschien kan lezen in het topic steekt XS4ALL er met kop en schouders bovenuit. Dat wil toch genoeg zeggen?

Ikzelf ben ook een groupie ;) Meer dan tevreden na een ruim jaar ADSL basic. De service is meer dan perfect en de technische kennis van de helpdesk gaat menig andere helpdesk te boven.

Daarnaast is de snelheid en de uptime stabiel als een boom. XS4ALL voor mij :)
Mjah leuk maar dat is dan ook direct een van de grotere ISP`s dus redelijk logisch dat er ook snel veel mensen zijn te vinden die tevreden zijn.

I'm not as think as you stoned I am

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je meer dan een lite abo wilt zou ik Demon, indien mogelijk, ook overwegen. Als je basic (ca 51 eur, 768/256) wilt dan moet je bij demon iets meer (ca 55 eur) betalen voor veel meer sneldheid (1024/512), metname de upload is 2x zo groot als bij KPN/XS4all (als je zelf servers gaat draaien erg handig). Voor fast kun je beter naar demon dat kost 65 eur (KPN/XS4all ca 86 eur) en dan heb je 2Mb/512Kb (KPN/XS4all 1,5Mb/128Kb)

Tip: Demon heeft op dit moment een actie voor gratis modem.

Ik heb op dit moment Demon 2M/512 (gedeeld met anderen) en ik ben er erg tevreden over.

Hoe dan ook, mijn advies: kies voor demon of Xs4all. Die zijn gewoon goed.

Nog even een handige link adslmetacrawler

Everything is better with Bluetooth

Verwijderd

Topicstarter
Als demon hier te verkrijgen zou zijn dan zou ik dat ook wel nemen maar helaas is dat geen optie. Ik ga in principe voor de grootste snelheid tegen een zo laag mogelijke prijs (maar wel met redelijke service/kwaliteit).

Verwijderd

WooK schreef op 20 May 2003 @ 16:32:
[...]

Mjah leuk maar dat is dan ook direct een van de grotere ISP`s dus redelijk logisch dat er ook snel veel mensen zijn te vinden die tevreden zijn.
Dat is helaas een conclusie die niet waar is. UPC is ook best groot, toch zijn er veel klagers. Zelfs @home (hoewel die het best goed doet) wordt veel over geklaagd.

groot != goed
xs4all == goed

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Demon vind ik het beste, zeer snel, redelijk goedkoop, goede support en veel mogelijkheden

http://www.xbmcfreak.nl/

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 08:19
... het ging over KPN ADSL providers...

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik hou het toch zeker bij HCCnet! Al 2 jaar zeer tevreden ADSL Basic gebruiker van hen en wat ik niet terug hoor komen is dat je dan ook nog eens goedkoper uit bent!
ADSL Lite: 29,95 (bij XS4all: 36,95 !!!!!) :)
Dat is zeker 7 euro goedkoper dan de overige providers. Dat je lid moet worden van HCC maakt nog niets uit want dat kost 39,95 per jaar. Je bespaard 84 (12 x 7) euro per jaar dus dan ben je nog ruim 44 euro goedkoper uit. Daarbij krijg je dan iedere maand een leuk pc blad en je hebt 3 dagen onbeperkt toegang tot de HCCdagen. :P

Ook mijn abbo (Basic) is stukken goedkoper dan de rest: 47,35
Bij XS4all: 51,15 / Planet: 52,25

Dus het argument dat je lid moet worden en daardoor duurder uit bent is bij deze uit de wereld. Ook al heb je geen behoefde aan CT of HCCdagen, dan nog ben je goedkoper uit. ;)
Ik heb tevens ook al 2 jaar een server draaien (www, ftp, mail, etc) en daarbij ook geen problemen. Altijd (om sommige uitzonderingen, welke je bij iedere provider hebt, na) altijd stabiele lijn (gem: 81,6 down / 13,1 up)
Nog nooit de helpdesk gebeld en ook niet nodig gehad. Kost me gelukkig ook geen taarten! >:)

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Verwijderd

Leuk om al deze reacties te lezen over Xs4all, doe ik het toch nog ergens voor.
En een appeltaart is inderdaad altijd welkom :P

Verwijderd

Als ik jou was dan zou ik zeker niet voor Zonnet kiezen, ik heb hier ook ADSL van Zonnet en het is een regelrechte bagger.
Ik heb 's avonds altijd enorm hoge pings, en alsof dat nog niet genoeg is ben ik ook zomaar een keer zonder reden van het internet gegooid, ik heb in totaal 2 dagen zonder internet gezeten :(

Ik ben nu bijna een jaar bij Zonnet geweest maar stap binnenkort mooi over op TweakDSL, daar heb ik teminste 512Kbps upload snelheid :9

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het lijkt me wel moeilijk om dit te bepalen aangezien iedereen meestal maar 1 provider heeft

zelf heb ik ADSL van Planet en dat bevalt me prima, nooit problemen mee gehad

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023

• warp
  • Niet online
Xs4all zonder twijfel.

Naast goede service, het stabiele netwerk, newszilla, etc, etc. is het ook zo'n beetje de enige provider die ook actief wat aan anti-spam doet. Mailtjes naar abuse@xs4all.nl worden altijd binnen 24 uur behandeld, beantwoord EN opgelost (meestal zelfs binnen 1 a 2 uur!).

Dit laatste kan ik van vrijwel alle andere providers NIET zeggen (ik heb beroepsmatig nogal veel met ze te maken, vandaar :( ).

Verwijderd

xs4all echt beterz

ik heb het nu since het begin van het jaar en nog geen een keer down geweest!! echt goede snelheden enzo. planet had zelfs al moeite met het aanmelden van mij. na 2 maanden wat zeg ik 3 hadden ze me nog niet aangemeld bij kpn en bij hun zelf. nu had ik zoiets van krijg de ..... en ik gata naar xs4all en binnen 2 weken had ik alles werkend thuis.

Verwijderd

is het bekend welke provider als eerste begint te zeiken over teveel downloaden? en dan natuurlijk ook welke als laatste

• ScuL
  • Laatst online: 20-05 11:03
xs4all is echt top.
ik heb het bijna 2 jaar en vandaag is het voor het eerst uitgevallen door die landelijke KPN storing. kan xs4all natuurlijk niets aan doen.

ik heb ooit eens een probleem gehad dat ik last had van een gruwelijke traffic op mijn linux server, waardoor het leek alsof ik een verbinding had die maar 2kb/s liep, maar dat lag aan bepaalde software. en inderdaad, de helpdesk-man van XS4ALL hielp net zo lang met graven totdat mijn probleem opgelost was! (binnen 10 minuten!). bij tig andere providers hoef je echt niet aan te kloppen voor linux support hoor!!

Een vriend van mij is vanwege een verhuizing en een goedkopere prijs bij Zonnet overgestapt van XS4ALL naar Zon en die wacht nu al 7 weken op zijn verbinding!
telkens komen ze bij Zon weer met een ander excuus. Naar het laatste wat hij heeft vernomen van ze lijkt het erop dat hij nog 4 weken moet wachten. En dit alles in de Utrechtse binnenstad :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Ik ga binnenkort zeker wel over naar demon 1024/512 adsl. Ik heb nl als ik dat zie een beetje het idee dat je getild wordt bij KPN, met die bagger upload en die mindere dl dan bij bv demon voor het zelfde bedrag :)

• ScuL
  • Laatst online: 20-05 11:03
daar heb je gelijk in op BBNed gebaseerde ISP's zijn veel voordeliger :)
[helaas kon ik dat hier niet krijgen toen ik ADSL neem, en ik vind het nu wel prima zo]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 03:56:
[...]

Dat is helaas een conclusie die niet waar is. UPC is ook best groot, toch zijn er veel klagers. Zelfs @home (hoewel die het best goed doet) wordt veel over geklaagd.

groot != goed
xs4all == goed
Je snapt niet wat ik zeg...
Doordat xs4all groot is, kunnen 20 mensen hier zeggen dat het goed is terwijl er misschien wel 200 zijn die xs4all belabberd vinden toch ?(maar die posten hier niet)
Stel er roepen hier 5 mensen dat een of andere kleine ISP geweldig is terwijl er maar 1 negatief is...
Zo lijkt het alsof xs4all zo geweldig is terwijl het in feite best een k#t ISP is vergeleken met die andere, snappez vous?
Ik geloof best dat xs4all goed is alleen zijn dit soort topics een beetje kansloos. Het staat zelfs in de FAQ Internet & Telefonie

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Ik heb sinds ik ADSL heb, nog maar 1 provider gehad, en dat is XS4all, en ik moet zeggen dat ik er echt zeer tevreden over ben. Sinds eind december (toen ik het kreeg) heeft de verbinding er 1 keer uitgelegen en dat was 's ochtends om 7 uur. De snelheid is ook altijd goed. Al met al een prima stabiele verbinding.

XS4all 8) _/-\o_

Verwijderd

Na veel ellende met casema ben ik overgestapt naar speedlinq.
Je krijgt daar een asdl modem/router bij.
Je persoonlijke webspace is te berijken onder "joudomijnnaam.speedlinq.nl", dus niet met een "~" tussen de ISP naam en "joudomijnnaam"
En onbeperkt aantal meel aliassen, alle meels naar *@jouwdomijnnaam.speedlinq komen ij je meelbox.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

iMars

Full time prutser

Heb niet veel ervaring met veel verschillende providers :+ .
Maar heb zonnet via versatel en bevalt me prima :9

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

ik heb cistron maxx, het bevalt me perfect

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hccnet lite hier, bevalt me prima (zou liever wat snellers hebben mja je kan niet alles hebben :p
1 keer een dns probleempje
ping standaard rond de 30
snelheden van 28kb/s down (schijnt hoog te zijn hier in de buurt)
up 6,5 tot 7kb/s

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op 21 May 2003 @ 17:56:
[...]

Je snapt niet wat ik zeg...
Doordat xs4all groot is, kunnen 20 mensen hier zeggen dat het goed is terwijl er misschien wel 200 zijn die xs4all belabberd vinden toch ?(maar die posten hier niet)
Stel er roepen hier 5 mensen dat een of andere kleine ISP geweldig is terwijl er maar 1 negatief is...
Zo lijkt het alsof xs4all zo geweldig is terwijl het in feite best een k#t ISP is vergeleken met die andere, snappez vous?
Ik geloof best dat xs4all goed is alleen zijn dit soort topics een beetje kansloos. Het staat zelfs in de FAQ Internet & Telefonie
Dat is eigenlijk best krom wat je daar zegt: Hoe denk je dat landelijke enquetes worden gehouden? Daar bellen ze een bepaald aantal mensen en als daarvan 75% zegt dat het zus is en 25% zo, dan wordt aangenomen dat dit voor Nederland in z'n algeheel bij benadering zo is.

Als hier zovéél mensen XS4all prijzen dan lijkt me het 'n logische aanname dat dit gewoon een goede provider is (of door verreweg de meeste als zodanig wordt bestempeld).

Dit topic is absoluut niet kansloos, dat merk je wel aan de reacties.
Met de ookadsl.nl actie is adsl weer populair geworden (was het daarvoor ook al) en er zijn er zat die graag willen weten welke providers in de publieke opinie de betere zijn en waarom men dat vindt....

Verwijderd

al aan BBned,en easyned ged8 (ook geen MxStream van KPN) maar zakelijk is er nog een optie,, namelijk Novaxess.. zijn wel wat duurder (176euro voor 256/256 adsl) maar daar staat wel flexibiliteit, reactievermogen (echt zo snel als ze kunnen) van service, en vrije data zonder acceptable use,, al download je het WWW.

Oh ja 1op4 versnijding waar anderen al gauw boven de 1op8 zitten

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Demon Internet bevalt me prima, heerlijke support en werkt perfect.

39

Verwijderd

Zonnet all the way... :7

Verwijderd

XS4ALL niet verder leuren en niet cheap doen.

kom nu maar met dat slotje... :+

• Donuts
  • Laatst online: 19-04 07:57
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 18:00:Ik heb sinds ik ADSL heb, nog maar 1 provider gehad, en dat is XS4all, en ik moet zeggen dat ik er echt zeer tevreden over ben. Sinds eind december (toen ik het kreeg) heeft de verbinding er 1 keer uitgelegen en dat was 's ochtends om 7 uur. De snelheid is ook altijd goed. Al met al een prima stabiele verbinding.

XS4all 8) _/-\o_
Draai nu meer dan anderhalf jaar op XS4All, daarvan 2 uur offline geweest. Niks te klagen dus...

:Z :Z :Z

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

Verwijderd

xs4all verkoopt er thompson adsl modems bij, die modems zijn toch gewoon goed denk ik heh? of kun je beter een andere nemen?

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

ff tussendoor:

Juli 2003 krijgen wij eindelijk ADSL in ons dorp. Dus ga ik nu alvast aanvragen bij een provider. Ik heb er al veel over gelezen, maar twijfel nog steeds enorm. Ik weet dat XS4ALL een goede service levert maar deze is erg duur, zo krijg je niks gratis bij aanmelden.

Tiscali is daarintegen weer goedkoop. Aansluitkosten gratis etc. Maar schiet dat wel een beetje op? Ook qua aansluit-tijd? Ik heb dan 768 kbit/s voor 50 euro in de maand. Of kan ik beter naar een andere provider? Datalimiet moet niet te laag zijn ;)

En:
Als ik me aanmeld bij tiscali, moet je aangeven dat je geld eraf wordt gehaald. Maar bij ons komt adsl pas in juli. Dus moeten ze het er dan pas afhalen. Hoe zit dat precies?

Verwijderd

DJH schreef op 24 May 2003 @ 17:42:
...
En:
Als ik me aanmeld bij tiscali, moet je aangeven dat je geld eraf wordt gehaald. Maar bij ons komt adsl pas in juli. Dus moeten ze het er dan pas afhalen. Hoe zit dat precies?
Volgens mij wordt het geld gewoon ervan gehaald als alles draaiende is, dus wanneer de lijn opgeleverd is. Tenminste, dat was bij mij ook het geval, ik heb alleen planet. Overigens heb ik met planet alleen nog maar goede ervaringen gehad. Eerder aangesloten dan XS4ALL mensen, die op dezelfde dag het DHZ-pakket kregen, want zij konden niet inloggen en ik wel }) , helpdesk ook goeie ervaringen mee. Altijd goeie pings, d/l ~85k/s, dus dat zit wel allemaal goed :).

Verwijderd

Ik heb Scarlet 2-8mbit, haal constant 845kb/sec op elk deel van de dag, niet gek op 2km. van de wijkcentrale. De pings zijn ook goed. Heb als modem een ZyXEL met wireless optie, heb er dus een WiFi kaartje ingedaan en ook draadloos nu :)

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

Laat maar, de algemene voorwaarden bij tiscali waren mij te vaag. Zo moet je eerst een jaar abbonee zijn en als je daarna (11 maanden) niks doet. Wordt het automatisch verlengt met een jaar. Dan kun je het dus niet na b.v. anderhalf jaar opzeggen.

En mijn pa wou de aansluitkosten wel betalen dus heb ik me bij XS4ALL aangemeld (basic) ;)

Nog een vraagje:
Volgens de Postcode check van kpn komt adsl hier in juli 2003. Ik heb me gister aangemeld bij xs4all... Wanneer krijg ik op zn vroegst de aansluiting??

Verwijderd

Wij hebben hier een Plus abonnement van Tiscali liggen en zijn we erg goed tevreden over, hebben tot nu toe nog nooit uitval gehad en toch een stabiele snelheid... :*)

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:09

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
DJH schreef op 27 mei 2003 @ 17:48:
[...] ....

Nog een vraagje:
Volgens de Postcode check van kpn komt adsl hier in juli 2003. Ik heb me gister aangemeld bij xs4all... Wanneer krijg ik op zn vroegst de aansluiting??
Doe's gek en stuur ze 'n meeltje zou ik zeggen ! 8)7

Wij krijgen 't trouwens ook in juli, werd hoog tijd ook!

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
hier ook :D na een goed geslaagde actie

Verwijderd

Ik heb nu ADSL met planet en ben hier heel erg te vreden over in de tijd dat ik het heb ongeveer anderhalf jaar heb ik 1 keer een half uurtje storing gehad alleen zou ik nu voor XS4all gaan voor de newsservers :D

Verwijderd

BEn sinds 5 maand POwer user bij XS4all ---> ben zeer tevreden 1 keer storing gehad!
Super stabiel en games lopen goed! Ik heb goeie pings bij games. Verder goeie service...

ben erg tevreden!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit is weer typisch zo'n topic waar je niks aan hebt. "welke provider is de beste?". Iedereen zal zijn huidige provider noemen. Logisch, want bijna niemand heeft 2 providers en dus geen vergelijkingsmateriaal. De enig zinnige antwoorden zijn die van gebruikers die gewisseld zijn van provider omdat ze ontevreden waren. Gelukkig staan er daar ook een paar van. Zo krijg je iig wel een indruk welke providers meer dan gemiddeld problemen geven, maar de beste provider is altijd maar een tijd opname.

Zelf zit ik bij Demon, maar of dat nou de beste is? Geen idee, ik kan niet vergelijken ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

wel jammer dat je alleen de keuze mag maken binnen de providers van KPN. Daarbuiten wordt het nl pas interessant. Ik heb het dan uiteraard over BBNed. Zelf heb ik Cistron Maxx, met 8 mbit download, en dan worden hier die KPN providertjes vergeleken met die zielige snelheden

• vanke014
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 11:44:
wel jammer dat je alleen de keuze mag maken binnen de providers van KPN. Daarbuiten wordt het nl pas interessant. Ik heb het dan uiteraard over BBNed. Zelf heb ik Cistron Maxx, met 8 mbit download, en dan worden hier die KPN providertjes vergeleken met die zielige snelheden
Dat is ook weer een opmerking die helemaal nergens op slaat, volgens mij heeft KPN in Nederland de meeste ADSL klanten. Ook uptime en pingtijden zijn bij KPN aansluitingen erg goed. Het vertrouwen voor BBNED providers zitten er nog niet echt in. Als ik een n00b zou zijn, dan zou ik ook meteen voor KPN kiezen. Waarom? Vertrouwen in z'n groot en machtig bedrijf.

Zielige snelheiden zijn het zeker niet, ook weten we allemaal dat bijna niemand die 8 Mbit kan halen. De 8 Mbit abbo's staan ook niet in verhouding, want 5 ~ 6 Mbit voor 20 euro meer kan gewoon niet.

Oh ja, en om de vraag van de topicstarter te beantwoorden, ik heb zelf Planet, maar ik zou XS4ALL zeker aanraden. Denk dat XS4ALL de betere provider is.

;)

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:19

Freaked

..

Hm.. ik wil dus binnenkort ook overstappen op ADSL. Ik zit nu @ Zeelandnet en zoals (hopelijk) iedereen weet dat dat erg zuigt.. wil ik graag adsl :P

Xs4all spreekt me wel aan maar dit staat me niet echt aan:

Wat is de datalimiet voor mijn abonnementsvorm?
Voor Lite ADSL is de datalimiet: 2 GB per maand
Voor PowerADSL is de datalimiet: 150 GB per maand

Voor Basic ADSL en Fast ADSL geldt een fair use policy en dus geen harde
datalimiet.
Hieronder een indicatie van het gemiddelde gebruik in April 2003.
Basic ADSL : 5 GB per maand
Fast ADSL : 8 GB per maand

De verschillen tussen een datalimiet en een fair use policy vindt u in de veel gestelde vragen.

Nou ken ik een gast die heeft ADSL Basic bij xs4all (ik wil ook basic)
Maar hij verplaatst ong 20gb per maand en hij heeft nog geen berichten gehad van xs4all. Zijn hier meer mensjes die ook zoveel verplaatsen met basic en nog nooit wat gehoord hebben?

..

• vanke014
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik heb in een maand weleens 75 GB verplaatst niks gehoord. Volgens mij stellen ze een hard limiet. Sommige mensen moeten hier "bang" van worden. Een bericht sturen naar alle mensen die over die 5 GB per maand gaan wordt een beetje veel werk.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 30 May 2003 @ 20:11:
Dit is weer typisch zo'n topic waar je niks aan hebt. "welke provider is de beste?". Iedereen zal zijn huidige provider noemen. Logisch, want bijna niemand heeft 2 providers en dus geen vergelijkingsmateriaal. De enig zinnige antwoorden zijn die van gebruikers die gewisseld zijn van provider omdat ze ontevreden waren. Gelukkig staan er daar ook een paar van. Zo krijg je iig wel een indruk welke providers meer dan gemiddeld problemen geven, maar de beste provider is altijd maar een tijd opname.

Zelf zit ik bij Demon, maar of dat nou de beste is? Geen idee, ik kan niet vergelijken ;)
Alle mensen die aangeven dat ze tevreden dan wel ontevreden zijn geven een nuttige reactie. Vooraf aan dit topic wist ik bijvoorbeeld al niet dat:

* XS4all grootste adsl-provider is en door vrijwel iedereen (die het heeft en ook die het niet heeft) als de beste wordt beschouwd.

* Zonnet in elk geval afvalt vanwege zeer tegenvallende reacties.

* XS4all een grote newsserver heeft (was al bekend), die kennelijk de moeite waard is om er abonnee bij te worden (was nog niet bekend).

* De meeste ook over Planet / Tiscali / Euronet tevreden zijn, op een enkele negatieve reactie na. (terzijde dat XS4all vrijwel geen één negatieve reactie heeft!)

--> Dit laatste had ook heel anders kunnen zijn: bijvoorbeeld dat veel mensen zeer ontevreden over Planet waren! of iets dergelijks...

* Providers (of in elk geval de bovengenoemde) nauwelijks moeilijk doen om overschrijving van de datalimiet bij een FUP, sommige gebruikers downloaden i.p.v 5 GB meer dan 50 GB ! [--> vanke014 hier heb je je antwoord!] :)

Dit lijkt me al genoeg om te zeggen dat dit topic wel degelijk nut heeft. Zeker voor de mensen die binnenkort adsl krijgen en zich hierop orienteren (wat er nogal wat zijn vanwege de www.ookadsl.nl actie).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 13:18 . Reden: netter ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Inzake XS4all:

Behalve de newsserver etc.etc. vind ik ook erg goed bij XS4all hun strijd voor de Privacy en Vrijheid voor meningsuiting.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
Xs4All basic hier.
zeker aan te raden.
onderbouwing:
in de 19 maanden dat ik het nu heb maar 1 keer down geweest (een paar uur vorige week, maar dat was de schuld van KPN).
beste helpdesk van NL (volgens onderzoek cunsumentenbond)
erg stabiel, nooit last van lag. gemiddelde ping op NL servers (CS) is 35. gemm downloadsnelheid is 84kb/s (speedtest.nl)
goede newsserver :)

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

XS4ALL roelt !
Ik heb het nu bijna 2 jaar (Fast ADSL) en heb er nooit wat mee gehad. Altijd lekkere snelle stabiele verbinding.

En veel intressante (zeker voor de tweaker) extra's.
Zoals een vaste DNS naam, stuk of 5 POP mailboxen, online statistieken over je verbinding (aantal gb up/down), 50mb webspace, een gigantische newsserver en ga maar door.

Ik zou niets kunnen verzinnen wat ik bij hun mis.

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-05 15:54
XS4ALL...

(ik werk er :P)

http://500px.com/Abd3licious

• YellowCube
  • Laatst online: 17:55

YellowCube

Wait...what?

heb net zonnet...sinds gisteren.
Geen idee hoe het is...lijkt vrij snel (512/128) en redelijke pingtijden.
Geen datalimiet, geen aansluitkosten, 4 poorts modem-router erbij...
gaat tot nu toe naar alle tevredenheid, maarja...hiervoor kabel via Chello gehad en naar mijn mening is zelfs een inbaalverbinding beter als wat die gasten bij mij leverden.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:19

Freaked

..

RocketKoen schreef op 31 mei 2003 @ 14:10:
Xs4All basic hier.
zeker aan te raden.
onderbouwing:
in de 19 maanden dat ik het nu heb maar 1 keer down geweest (een paar uur vorige week, maar dat was de schuld van KPN).
beste helpdesk van NL (volgens onderzoek cunsumentenbond)
erg stabiel, nooit last van lag. gemiddelde ping op NL servers (CS) is 35. gemm downloadsnelheid is 84kb/s (speedtest.nl)
goede newsserver :)
en hoeveel gb download jij gem :?

[ Voor 4% gewijzigd door Freaked op 31-05-2003 18:04 ]

..

Verwijderd

http://speedtest.zdnet.be...ault.asp?LanguageCode=be& Kijk eens naar de download en upload snelheden.

Is Xs4all toch overal de snelste.

/edit

Foute url, is die van Belgie, moest die van Nederland zijn zeker.

http://speedtest.zdnet.be...ault.asp?LanguageCode=nl&

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 18:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 11:44:
Uiteraard heb jij het over BBned en uiteraard zouden wij die ook wel willen maar Uiteraard vergeet je dat de meeste die hier ADSL hebben de keuze hebben tussen KPN ADSL of die fijne (yep! daar gaat die weer!!!!!) telefoontikken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 02:48 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

XS4ALL. Een provider met clue en leuke nieuwe dingen. Die snappen wat internet is. ;)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:38
XS4ALL natuurlijk... :*)

Heerlijke verbinding. Ik zit bijna altijd tegen de theoretische maxxen aan als de server het toe laat. Keb Basic ADSL.

Zonnet Family heb ik al bij drie kennisen geïnstallerd, werkt goed alleen word je altijd iets later aangesaloten twerijl je je modem al binnen heb.

Vooral goed van XS4ALL vind ik hun privecybeleid die zeer goed is. Denk maar eens aan al die recht zaken die zij tegen spammers voeren alleen al. Planet zit trouwens met Spyware te klooien (ze kijken naar je internet gedrag voor gepast spam |:( )

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Xs4all stond op 't punt me aan te klagen :D. Iets later heb ik xs4all fast aangevraagd omdat ik het op zich wel kan waarderen hoe ze met gegevens, klanten en de internet business omgaan.

(Ging niet om spam, maar om 't domein xs4nobody.nl dat ik in mijn bezit had.)

• Wimlem
  • Laatst online: 20:23
Prive heb ik Xs4all basic adsl! Dit werkt al twee jaar perfect en eigenlijk nooit last van storing. Heel af een toe, maar dat ligt dan meestal bij KPN.

Verders is Demon ook een goede stabiele provider.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• certefied
  • Laatst online: 09-05 11:20
Freaked schreef op 31 mei 2003 @ 12:05:
Hm.. ik wil dus binnenkort ook overstappen op ADSL. Ik zit nu @ Zeelandnet en zoals (hopelijk) iedereen weet dat dat erg zuigt.. wil ik graag adsl :P

Xs4all spreekt me wel aan maar dit staat me niet echt aan:

Wat is de datalimiet voor mijn abonnementsvorm?
Voor Lite ADSL is de datalimiet: 2 GB per maand
Voor PowerADSL is de datalimiet: 150 GB per maand

Voor Basic ADSL en Fast ADSL geldt een fair use policy en dus geen harde
datalimiet.
Hieronder een indicatie van het gemiddelde gebruik in April 2003.
Basic ADSL : 5 GB per maand
Fast ADSL : 8 GB per maand

De verschillen tussen een datalimiet en een fair use policy vindt u in de veel gestelde vragen.

Nou ken ik een gast die heeft ADSL Basic bij xs4all (ik wil ook basic)
Maar hij verplaatst ong 20gb per maand en hij heeft nog geen berichten gehad van xs4all. Zijn hier meer mensjes die ook zoveel verplaatsen met basic en nog nooit wat gehoord hebben?
Dit zijn alleen maar gemidelde gebruikers statestieken.
Het zijn geen limieten.
De 1 download 5 gig
De ander 30 gig
weer een ander 2gig.
Daar word gewoon iedere maand het gemidelde van genomen.
kan best zijn dat er de volgende maand 8 gig bij basic staat.
Dit zal ook veel verschillen in de winter en zomer.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik ben zelf zeer tevreden over mijn HCCnet verbinding. in de 1,5 jaar dat ik hem heb 1x een stroring gehad. Geen ervaring met de Helpdesk. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor XS4all gaan of nog liever Demon. Vooral Demon had ik zeer goede ISDN ervaringen mee.

Ben nu te lam om over te stappen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
vanke014 schreef op 31 May 2003 @ 11:59:
[...]

Dat is ook weer een opmerking die helemaal nergens op slaat, volgens mij heeft KPN in Nederland de meeste ADSL klanten. Ook uptime en pingtijden zijn bij KPN aansluitingen erg goed. Het vertrouwen voor BBNED providers zitten er nog niet echt in. Als ik een n00b zou zijn, dan zou ik ook meteen voor KPN kiezen. Waarom? Vertrouwen in z'n groot en machtig bedrijf.

Zielige snelheiden zijn het zeker niet, ook weten we allemaal dat bijna niemand die 8 Mbit kan halen. De 8 Mbit abbo's staan ook niet in verhouding, want 5 ~ 6 Mbit voor 20 euro meer kan gewoon niet.

Oh ja, en om de vraag van de topicstarter te beantwoorden, ik heb zelf Planet, maar ik zou XS4ALL zeker aanraden. Denk dat XS4ALL de betere provider is.

;)
Hoe zo kan niet ?.
Heb een Publishnet account van 8/0.5Mb en die 8Mb haal ik bijna altijd (middels reget.

Do as I say, don't do as I do.

• RocketKoen
  • Laatst online: 18-05 21:44
Freaked schreef op 31 mei 2003 @ 18:04:
[...]

en hoeveel gb download jij gem :?
10 per maand ofzo.

Lees net in de cunsumentengids van deze maand een test van Inetaanbieders.
Xs4All komt bij alle 4 de tests (inbel; lite; basic; fast) als beste uit de bus :)

TheS4ndm4n#1919

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 14:28
Ik heb nu adsl van HCCnet maar erg tevreden ben ik daarover niet. Laatste tijd gaat Line Sync lampje weleens knipperen en die mailserver ligt er abnormaal vaak uit. Zou nu eerder voor xs4all of cistron kiezen.

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:49
Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 13:14:
[...]

* XS4all grootste adsl-provider is en door vrijwel iedereen (die het heeft en ook die het niet heeft) als de beste wordt beschouwd.
Pardon? http://www.providerenquete.nl/.

• PatMan
  • Laatst online: 13-01 09:49
vanke014 schreef op 31 May 2003 @ 11:59:
[...]
Het vertrouwen voor BBNED providers zitten er nog niet echt in. Als ik een n00b zou zijn, dan zou ik ook meteen voor KPN kiezen. Waarom? Vertrouwen in z'n groot en machtig bedrijf.
Even voor de duidelijkheid: weet je dat Telecom Italia de eigenaar is van bbned? Da's toch een behoorlijk 'groot en machtig' bedrijf. Daarnaast levert XS4All ook ADSL via bbned, dus met het vertrouwen lijkt het me ook wel mee te vallen.

Verwijderd

cistron.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 23:44
Mja, me is erg tevreden met Tiscali ADSL, maarja, ik werk er dan ook :)

Ik zie hier ook een hoop opmerkingen van "Ik heb al Anderhalf jaar internet via KPN ADSL, maar nog nooit een storing gehad."

Geloof mij, er zijn er genoeg geweest, je hebt het alleen niet gemerkt :p

Verwijderd

Ik heb hier HCCnet adsl basis wat me uitstekend bevalt. zelf modem gekocht bij routershop en dat was ook toppie. Snelheid is altijd oké (rond de 80 kb/sec) en heb nog bijna nooit uitval meegemaakt. Goede helpdesk (her er één keer mee gebeld), gratis naar HCCbeurs en gratis computertotaal maandblad. Bevalt me echt uitstekend!

Verwijderd

dude, het gaat uiteindelijk om wat je ermee wil gaan doen.
enkel e-mail en surfen > adsl basic of lite van kpn
voorgaande + gamen (client) > adsl pro/advanced/wat dan ook van kpn of bbned (256 kbit upload en 786 of 1024 kbit download
voorgaande + ftp/game server draaien > adsl uptra/power/super van bbned 512/1024 kbit upload en 2 tot 8 mbit download.

providerkeuze hoef je tegenwoordig niet zo serieus nemen. de helpdesken van alle providers zijn goed of sterk verbeterd, snelheidverschillen tussen de providers is klein, enkel abonnement is verschillend. ik zou je aanraden om bij jezelf na te gaan wat je ermee gaat doen en een provider kiezen die je daarvoor geschikt acht.

kijk hier voor wat meer info (niet vergeten je postcode in te vullen)

http://www.adslmetacrawler.com/?aff_id=127

(pardon the speefouten 8)7)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 15:53 ]

Verwijderd

fiberworld ... www.fiberworld.nl ... bevalt prima

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 01:50

Xe0n

^ Me

je kan hier egt kort in zijn

XS4ALL

zoek maar rond op forum hiero of kijk op hun site www.xs4all.nl

...

Verwijderd

Kijk, het grote probleem van bbned blijft gewoon de dekking. Kan je hier ook zien, ik denk dat als er de keuze was veel mensen zouden kiezen voor bbned. Maar dat kan je gewoon nergens krijgen. Heel irritant, vooral de laatste uitrol heeft hiervoor gezorgt

Verwijderd

planet

nooit gekloot gehad.
werkt altijd.
en wel snel. :9

Verwijderd

Topicstarter
jah, klopt toch dan...?

XS4all staat in de top3 en de eerste ervan is géén kpn provider. Of het de grootste is weet ik niet maar wel een van de.... dus wat is je punt?

• OgWok
  • Laatst online: 18:34

OgWok

U.N.C.L.E.

Gebruik Demon meer dan 1,5 jaar en zeer tevreden over. Goede gratis helpdesk, maar heb ik een keer of 3 gebeld. Weinig downtime gemiddeld 1 uur in 3 maanden.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Planet. Eigenlijk nooit troubles. Behalve met van die landelijke storingen, maar dan heeft vrijwel iedereen er last van. Geen gezeur over datalimieten (de meetgegevens zijn niet meer opvraagbaar, dus ik vraag me af of ze nog controleren). Servers draaien is geen probleem. Ze hebben een aardige oplossing voor (het gebrek aan) beveiliging van SMTP servers (een eigen mailserver is alleen bereikbaar via de relay van Planet). Ik baal er wel van dat ze de 30% vaste klantenkorting vrijwel geschrapt hebben; qua prijs-prestatie is Planet niet de aantrekkelijkste meer. Maar de snelheid voldoet, stabiliteit is goed en ADSL verhuizen is nog een hoop gedoe, dus ik blijf nog even bij Planet.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:54

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb hier Planet Internet Advanced ADSL

Wat mij opvalt:

Ik speel met een clan Battlefield 1942.
Wij hebben een gameserver gehuurd bij GameServers.net
Velen hebben ADSL en hebben een ping van hoger dan 30, ik ben
de enige van 30 man met een ping van 13!

Ik woon in Amersfoort en de server staat in Amsterdam, sommige clanleden wonen zelfs in A'dam!

verder, met PI heb ik nooit storing, doet het altijd!
zelfs met die landelijke storing kon ik gewoon internetten, heel vaag

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 14:14
Is er dan zo weinig ervaring met Planet Internet?
Ik heb nu al sinds oktober Basic ADSL (768/128) en ik heb met MOHAAS op een goede server een ping van 31 dus das meestal de laagste.
Ik heb sinds de upgrade echt een goede download snelheid te pakken (81 kb/s) en dat is hoger dan het landelijke gemiddelde van MxStream*

*In de zelfde prijscategorie

Burp

Verwijderd

Ik heb Xs4all basic sinds het bereikbaar is voor de consumenten.
maar 2 keer storing gehad (allebei voor een upgrade 64kbits -> 128 en 512 -> 786) ik had hiervoor xs4all inbel.
mijn adsl is zeer stabiel en als de server het toe laat heb ik altijd 80 kb/s download en ook altijd 13 kb upload.
voor de rest zijn ze altijd bereikbaar (helpdesk), en hebben ze een zeer goede privacy.
qua spellen, ik hheb meestal een ping tussen de 10 en 30. dit tot vergelijking van sommige chello klanten bij mij in de buurt van 40 tot 100
xs4all is voor mij de beste (ondanks dat ik geen ervaring heb met andere adsl varianten bij andere bedrijven)

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17

AJM

Ik heb al bijna sinds het begin van Mxstream ADSL van PLanet Internet en ik ben er wel tevreden over. Sinds de upgrade heb ik ook gemiddeld rond de 81kb/s.
En met Mohaa is mijn ping altijd tussen de 30-50.

Verwijderd

XS
Weinig downtime, goede service, en gratis cd's! :)
Kortom een goede ISP.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 14:01

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb bijna een jaar een MaXX abbo van Cistron en moet zeggen dat het me zeer goed bevalt 8)
Zelden down (tenzij BBned onderhoud pleegt).

Systeem specs

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Kheb nu al jaren XS4ALL FAST en ben daar al die tijd al bijzonder tevreden over. De snelheid/uptime is geweldig zelfs tijdens spitsuur en support (zowel eigen service-centre als helpdesken) is zeer goed.

Kan me weinig beters voorstellen eigenlijk, op bandbreedte na, maar das dan ook een duurder abonnement met XS4ALL en eigenlijk gebruik ik geen extra bandbreedte :P

• zwahiel
  • Laatst online: 20-05 12:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik stem nog steeds op XS4ALL! :)

Maar daarna komt toch echt wel zeker Plex!
Waarom? dailup 6 ~8 ~ 10 kb/s.... 55,1 kbps verbindingssnelheid! Haal dat maar 'ns...

Jammer genoeg is DSL niet echt public, maar:
van www.plex.nl/adsl
Ultra-breedband ADSL van Plex overtreft met grote afstand de concurrentie.

Snelheid tot 8064 kbit/s downstream en 896 kbit/s upstream, afhankelijk van de afstand tot de centrale.
Non-overbooked, oftewel 1:1.

99,5% uptime garantie.
latency < 15 ms.
Een of meerdere vaste IP adressen.
Eigen servers OK.
Inclusief E-mail adres, privé home page en inbelabonnement.
Tarieven

De tarieven zijn all-in, en u bent niet verplicht om tevens een telefonie- of kabelabonnement aan te houden. Opzegtermijn is een volle kalendermaand.

ADSL Wirespeed Sprint
Eur 19,95/maand excl. BTW (eur 23,74 incl. BTW) incl. 512 Mbyte dataverkeer, daarna eur 0,04/Mbyte excl. BTW (eur 0,0476 incl. BTW). Technische specificaties als hierboven.
ADSL Wirespeed Marathon
Eur 35,-/maand excl. BTW (eur 41,65 incl. BTW) incl. 3072 Mbyte dataverkeer, daarna eur 0,01/Mbyte excl. BTW (eur 0,0119 incl. BTW). Technische specificaties als hierboven.
:9

misschien wat weinig dataverkeer, maar dan nog, tel even 10gb erbij da's dus € 119,- erbij! Dus da's dan € 160,65 inclusief BTW voor een 1op1 8mbit DSL lijn met 13gb dataverkeer erbij.... zeg me maar waar ik dat verder kan krijgen!

Helaas kun je 't alleen in Noord Limburg krijgen! :) Maar toch!

Wat dat betreft heeft Plex ook een _/-\o_ verdient!
(en ja dat abbo hebben we op 't werk!)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:09
zwahiel schreef op 02 June 2003 @ 19:31:

Waarom? dailup 6 ~8 ~ 10 kb/s.... 55,1 kbps verbindingssnelheid! Haal dat maar 'ns...

Jammer genoeg is DSL niet echt public, maar:

[...]

:9

misschien wat weinig dataverkeer, maar dan nog, tel even 10gb erbij da's dus € 119,- erbij! Dus da's dan € 160,65 inclusief BTW voor een 1op1 8mbit DSL lijn met 13gb dataverkeer erbij.... zeg me maar waar ik dat verder kan krijgen!

Helaas kun je 't alleen in Noord Limburg krijgen! :) Maar toch!

Wat dat betreft heeft Plex ook een _/-\o_ verdient!
(en ja dat abbo hebben we op 't werk!)
Mja jij rekent, met data verkeer van 13Gb, maar 100/150 Gb is bij zo'n verbinding niet uitzonderlijk. (cistron, xs4all)

En dan wordt het heel wat duurder!

Verder komt hierbij dat 160 euro p/m voor een particulier wat veel is.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 02-06-2003 20:05 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

mhr-zip schreef op 02 June 2003 @ 20:04:
[...]

Mja jij rekent, met data verkeer van 13Gb, maar 100/150 Gb is bij zo'n verbinding niet uitzonderlijk. (cistron, xs4all)

En dan wordt het heel wat duurder!

Verder komt hierbij dat 160 euro p/m voor een particulier wat veel is.
en daarbij komt dat het bijna niet voor komt dat particulieren meer dan 3 ~4 gb per maand downloaden!

ik heb nu al een dikke 2 jaar ADSL van XS4ALL en sinds ik kan kijken bij mijn stats, heb ik nog steeds niet gezien dat ik over de 4 ~ 5 gb zat...

En ik vind dat ik vrij veel internet en vrij veel download... ik weet niet waar jullie altijd die idiote getallen vanaf halen, maar niet iedereen download zoveel! Er zijn mensen die géén films / complete cd's downloaden, maar "gewoon" internetten, een beetje mp3'tjes downloaden en af en toe wat software downloaden... dan heb je aan die 3gb best wel genoeg hoor!

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
uhmmz.... 4 GB is echt WEINIG, dat zijn 7 films plus wat internet/mp3 ruimte over. Voor zo'n verbinding van 8mbit zou ik persoonlijk inderdaad tussende 50-100 GB gaan zitten. En ik ben vast niet de enige. Bovendien is 119 euro wel veel geld. Dus zo goedkoop ben je daar echt niet uit hoor.

Bovendien, als je zo weinig download, wat moet je dan in godsnaam met zo'n snelle verbinding! :?

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 19:49:
uhmmz.... 4 GB is echt WEINIG, dat zijn 7 films plus wat internet/mp3 ruimte over. Voor zo'n verbinding van 8mbit zou ik persoonlijk inderdaad tussende 50-100 GB gaan zitten. En ik ben vast niet de enige. Bovendien is 119 euro wel veel geld. Dus zo goedkoop ben je daar echt niet uit hoor.

Bovendien, als je zo weinig download, wat moet je dan in godsnaam met zo'n snelle verbinding! :?
waarom zou je een langzame verbinding pakken als je voor minder geld een dikke 1 op 1 verbinding hebt!

Ik blijf 't niet snappen waarom iedereen altijd giga data limieten moet hebben terwijl de gemiddelde internetter die niet eens gebruikt laat staan daarboven zit!

NIET IEDEREEN DOWNLOAD FILMS EN COMPLETE CD'S!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar maanden HCCNet, goeie download als de server snel genoeg is en naar tweakers.net nu een ping van 35ms
verders iets goedkoper dan de meesten, goeie service, en nog geen problemen mee gehad

Verwijderd

[quote]zwahiel schreef op 02 June 2003 @ 19:31:

Vertel eens hoe dat dan kan dat je 55,1kbps haalt met een analoge inbelverbinding?
Die "hoge" downloadwaarde kan ik me nog iets bij voorstellen (compressie,afwijkingen in de meting etc. etc.) maar die 55,1 niet.
Zit je zo dicht bij de telefooncentrale en is het koperdraadje daar naartoe echt zo goed dat 55,1 reeel is of geeft je machine het gewoon verkeerd aan?????? 8)7

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Planet Lite...altijd goed...alleen data-limiet is weer bagger.
Is er een goed alternatief? (Rond de 35 pleuro en zonder datalimiet)

[ Voor 37% gewijzigd door _the_crow_ op 04-06-2003 12:31 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

_the_crow_ schreef op 04 June 2003 @ 12:27:
Planet Lite...altijd goed...alleen data-limiet is weer bagger.
Is er een goed alternatief? (Rond de 35 pleuro en zonder datalimiet)
blijft zonnet over, of tiscali.

Overigens zag ik tot mijn grote verbazing dat bbned ook in mijn kleine dorpje uit gaat rollen.
Op zich mooi, maar ik snap die lui niet. 20.000 inwoners, al 1 1/2 jaar kabel in centrum. Sinds januari adsl lite, wat een groot deel van de markt heeft weggekaapt. En dan rollen ze NU uit????als ze dat nou even een jaar eerder gedaan hadden, tja....

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:32
Cpt.Morgan schreef op 19 May 2003 @ 18:56:
[...]
Is gewoon de newsserver van XS4ALL, met een lange retentietijd waardoor er veel op blijft staan voor enige tijd...
En een hele snelle met de alt.binaries :)

Verwijderd

Topicstarter
zwahiel schreef op 03 June 2003 @ 20:10:
[...]

waarom zou je een langzame verbinding pakken als je voor minder geld een dikke 1 op 1 verbinding hebt!

Ik blijf 't niet snappen waarom iedereen altijd giga data limieten moet hebben terwijl de gemiddelde internetter die niet eens gebruikt laat staan daarboven zit!

NIET IEDEREEN DOWNLOAD FILMS EN COMPLETE CD'S!
1. Een basic adsl verbinding van 80KB/s noem ik niet langzaam. Voor het standaard surfen op het web is dit meer dan snel genoeg.

2. Zo'n basic adsl verbinding kost rond de 52 Euro, dat is behoorlijk wat minder dan die 119 Euro van jou ! [ hoe kom je er bij dat dit andersom is :? ]

3. Waarom heb je dan in vredesnaam zo'n snelle verbinding nodig als je vrijwel alleen maar surft en weinig download ???

4. Niet iedereen heeft dezelfde eisen aan het datalimiet dat verschilt gewoon per persoon inderdaad. Ik zelf zou niet met minder dan 50GB genoegen nemen.
Maar voor de mensen die weinig datalimiet verbruiken geld dan weer punt 3 van mijn redenering hierboven hé!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 13:14 ]

• Gem
  • Laatst online: 19-05 21:31

Gem

Speedlinq all the way !

Volgens mij ben ik de enige :D mooi , blijf maar weg want tis snel genoeg }) .
1,5mbit down (178kb/s)
0,25mbit up (29kb/s)
speedtest ping test 20ms

Ik download rond de 30 gig per maand ...

voor 52,50 euro per maand !
Helaas is dit maar voor een jaar . Hopelijk blijft deze snelheid voor die prijs anders moet ik toch moven naar Demon ofzo ...

Mzzl , Gem
:7

[ Voor 7% gewijzigd door Gem op 04-06-2003 13:59 ]

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 09:20

Largo

Donderdraak

Tja ik denk dat ik ook voor speedlinq ga.
De prijs/snelheidverhouding is ook erg ok.

Hoewel de beoordelingen goed zijn ben ik toch bang in een soort casema cable debacle terecht te komen.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zit je zo dicht bij de telefooncentrale en is het koperdraadje daar naartoe echt zo goed dat 55,1 reeel is of geeft je machine het gewoon verkeerd aan??????
Speedtest, ik zal als ik weer 's bij iemand zit die Plex dailup heeft even een screenshot maken...

(en ja ik zat dichtbij de centrale ja, 1 straat er vanaf!)
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 13:12:
[...]

1. Een basic adsl verbinding van 80KB/s noem ik niet langzaam. Voor het standaard surfen op het web is dit meer dan snel genoeg.

2. Zo'n basic adsl verbinding kost rond de 52 Euro, dat is behoorlijk wat minder dan die 119 Euro van jou ! [ hoe kom je er bij dat dit andersom is :? ]

3. Waarom heb je dan in vredesnaam zo'n snelle verbinding nodig als je vrijwel alleen maar surft en weinig download ???

4. Niet iedereen heeft dezelfde eisen aan het datalimiet dat verschilt gewoon per persoon inderdaad. Ik zelf zou niet met minder dan 50GB genoegen nemen.
Maar voor de mensen die weinig datalimiet verbruiken geld dan weer punt 3 van mijn redenering hierboven hé!
1. 't kan altijd sneller

2. die basic verbinding kost maar € 41,65 (incl.) per maand voor een 8mbit down 896kb/s up @ 3,5 gb dataverkeer per maand.

Reken ik fout of zit ik dan onder een basic adsl aansluiting.... :?

3. Waarom niet? 't is goedkoper, je hebt een betere lijn.... 't gaat gewoon wat sneller?

[ Voor 15% gewijzigd door zwahiel op 05-06-2003 16:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 18:38:
Wat vinden jullie van Demon?

behoren tot de goedkoopste maar zijn ze ook oke?
Demon is wel goed, gaat over BBned en ik heb het probleem dat ik in een wijk zit die alleen de Mxstream netwerk bied waardoor ik al duurder uit ben.

Zelf heb ik dus Xs4all en heb hier geen problemen mee loopt perfect en de snelheden worden ook echt gehaald.

Maar moet je wel melden dat zodra ik ook een BBned verbinding kan gebruiken in de wijk waar ik woon, ik zeker overstap, daar ik namelijk mijn upload van 256 verhoogt wil hebben en niet 3x zoveel wil betalen .....

Verwijderd

Ja, inderdaad XS4All. Hebben wij sinds november 2002 en nog nooit uitval gehad. De enige uitval was bij ons, dat er een draadje gebroken was in de telefoonaansluiting. Lag aan ons. XS4All heeft ook één van de beste helpdesks. Deze provider neem ik tenminste serieus. Had ervoor Chello met erg veel uitval.....

Verwijderd

Topicstarter
zwahiel schreef op 05 juni 2003 @ 16:19:
[...]

Speedtest, ik zal als ik weer 's bij iemand zit die Plex dailup heeft even een screenshot maken...

(en ja ik zat dichtbij de centrale ja, 1 straat er vanaf!)

[...]

1. 't kan altijd sneller

2. die basic verbinding kost maar € 41,65 (incl.) per maand voor een 8mbit down 896kb/s up @ 3,5 gb dataverkeer per maand.

Reken ik fout of zit ik dan onder een basic adsl aansluiting.... :?

3. Waarom niet? 't is goedkoper, je hebt een betere lijn.... 't gaat gewoon wat sneller?
Ik ging uit van die 119 Euro, maar als het echt goedkoper is dan lijkt me 't natuurlijk logisch om voor die snelle 8mbit verbinding te kiezen. MITS je geen behoefte aan meer dataverkeer hebt ofcourse...

Discussie be-eindigd denk ik.
Pagina: 1 2 Laatste