Ohk eerst ff de specs van het systeem waar het om gaat:
MSI K7T Turbo2
AMD Athlon XP 2000+
512 MB PQI SDRAM
MSI GeForce 2Ti
Analoge modem
10mbit netwerkkaart
Q-Tec 450Watt voeding
ASUS dvd speler
Memorex 40x brander
floppy
2x Quantum harddisk
Dit geheel wordt voortgedreven door Windows 98SE en 2000 SP3
Het probleem:
De lampjes op het USB modem(de rode) gaan uit
Nu de operatie die tot het probleem leide:
Mijn oom (degene van wie de pc is) wou een snellere cpu voor zn pc. Er zat eerst een 900 MHz in, dat werd een 2000+. Geen probleem d8 ik. Eerst bios flashen, dan cpu inbouwen, ff testen en klaar.
Het was te mooi om waar te zijn.
Eerst begon het al met een spel wat niet meer op wou starten. Nieuwe Via drivers en die deed het ook weer.
Toen het volgende probleem:
Constant valt zn USB ADSL modem weg.
Mijn vermoede lag in de bios versie. Na alle versies van 3.0 tot 3.6 geprobeert te hebben, zonder verbetering, was het bios uitgesloten.
Driver van de usb modem? Geupdate. Probleem is er nog steeds.
Usb driver van Windows? Geupdate. Geen resultaat.
Nu dacht ik alles geprobeert te hebben komt er opeens een lichtje bij me branden
. Bij de installatie van de nieuwe CPU heb ik een jumper van het moederbord afgehaald. Dit is nodig om de Turbo2 van 100MHz naar 133MHz fsb te laten gaan
. Windows opstarten en verbinding maken en dat gaat goed. De pc heeft van gisteravond tot vanmorgen op internet gezeten.
Alleen draait de cpu nu op 1250MHz ipv 1666MHz en daar heeft hij niet voor betaald.
De enige optie die er nog over is zal een pci usb kaart erin zetten zijn denk ik.
Alleen moet er ook nog een andere manier zijn vermoed ik.
Wie o wie kan mij hierbij helpen?
MSI K7T Turbo2
AMD Athlon XP 2000+
512 MB PQI SDRAM
MSI GeForce 2Ti
Analoge modem
10mbit netwerkkaart
Q-Tec 450Watt voeding
ASUS dvd speler
Memorex 40x brander
floppy
2x Quantum harddisk
Dit geheel wordt voortgedreven door Windows 98SE en 2000 SP3
Het probleem:
De lampjes op het USB modem(de rode) gaan uit
Nu de operatie die tot het probleem leide:
Mijn oom (degene van wie de pc is) wou een snellere cpu voor zn pc. Er zat eerst een 900 MHz in, dat werd een 2000+. Geen probleem d8 ik. Eerst bios flashen, dan cpu inbouwen, ff testen en klaar.
Het was te mooi om waar te zijn.
Eerst begon het al met een spel wat niet meer op wou starten. Nieuwe Via drivers en die deed het ook weer.
Toen het volgende probleem:
Constant valt zn USB ADSL modem weg.
Mijn vermoede lag in de bios versie. Na alle versies van 3.0 tot 3.6 geprobeert te hebben, zonder verbetering, was het bios uitgesloten.
Driver van de usb modem? Geupdate. Probleem is er nog steeds.
Usb driver van Windows? Geupdate. Geen resultaat.
Nu dacht ik alles geprobeert te hebben komt er opeens een lichtje bij me branden
Alleen draait de cpu nu op 1250MHz ipv 1666MHz en daar heeft hij niet voor betaald.
De enige optie die er nog over is zal een pci usb kaart erin zetten zijn denk ik.
Alleen moet er ook nog een andere manier zijn vermoed ik.
Wie o wie kan mij hierbij helpen?
What are we gonna do tonight?