[adsl] usb modem probleem

Pagina: 1
Acties:

• Killop
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
Ohk eerst ff de specs van het systeem waar het om gaat:

MSI K7T Turbo2
AMD Athlon XP 2000+
512 MB PQI SDRAM
MSI GeForce 2Ti
Analoge modem
10mbit netwerkkaart
Q-Tec 450Watt voeding
ASUS dvd speler
Memorex 40x brander
floppy
2x Quantum harddisk
Dit geheel wordt voortgedreven door Windows 98SE en 2000 SP3

Het probleem:
De lampjes op het USB modem(de rode) gaan uit

Nu de operatie die tot het probleem leide:

Mijn oom (degene van wie de pc is) wou een snellere cpu voor zn pc. Er zat eerst een 900 MHz in, dat werd een 2000+. Geen probleem d8 ik. Eerst bios flashen, dan cpu inbouwen, ff testen en klaar.
Het was te mooi om waar te zijn.
Eerst begon het al met een spel wat niet meer op wou starten. Nieuwe Via drivers en die deed het ook weer.
Toen het volgende probleem:
Constant valt zn USB ADSL modem weg.
Mijn vermoede lag in de bios versie. Na alle versies van 3.0 tot 3.6 geprobeert te hebben, zonder verbetering, was het bios uitgesloten.
Driver van de usb modem? Geupdate. Probleem is er nog steeds.
Usb driver van Windows? Geupdate. Geen resultaat.
Nu dacht ik alles geprobeert te hebben komt er opeens een lichtje bij me branden O-) . Bij de installatie van de nieuwe CPU heb ik een jumper van het moederbord afgehaald. Dit is nodig om de Turbo2 van 100MHz naar 133MHz fsb te laten gaan 8)7 . Windows opstarten en verbinding maken en dat gaat goed. De pc heeft van gisteravond tot vanmorgen op internet gezeten.
Alleen draait de cpu nu op 1250MHz ipv 1666MHz en daar heeft hij niet voor betaald.
De enige optie die er nog over is zal een pci usb kaart erin zetten zijn denk ik.
Alleen moet er ook nog een andere manier zijn vermoed ik.

Wie o wie kan mij hierbij helpen?

What are we gonna do tonight?

• eNaSnI
  • Niet online
Hoe staat het met de stroomvoorziening? Als die te laag is voor het USB modem (wat ik ervan weet liggen die modems een beetje aan de hoge kant qua consumptie) en de power kan dat niet aan, zal die vanzelf uitgaan.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het is toch een beetje algemeen bekend dat de via chipset te weinig stroom aan de alcatel usb modems kan geven. Dit kan diverse problemen opleveren en ik denk toch ook dat dit de oorzaak is van jou probleem.

Helaas kan je dit niet software-matig oplossen, je zal toch echt een pci usb kaart moeten halen of een usb hub met eigen stroom voorziening.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

check ook dit topic:
ADSL USB-modem gaat vanzelf uit!

Daar staan alle mogelijke oplossingen wel in, je had "de mogelijke andere" manier op kunnen zoeken: [search=usb modem valt uit] :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik had dit probleem ook. Niet alleen met me K7T maar ook nog op een ander mobo met via chipset. Het lijkt er inderdaad op dat het daar aan ligt, want met een los PCI-usb kaartje draait het als een zonnetje.

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
@eNaSnI:
Het is het enige apparaat op de computer. Had er ook ff een webcam aangehangen. Die viel uit tegelijk met de modem.

@[Airwolf]:
De modem doet het wel goed op mijn ASUS A7V266-E, die ook een via chipset heeft.

@JvS:
eerste topic had ik al helemaal doorgelezen. alleen daar vond ik niets over een upgrade van het systeem in combinatie met bios update. zoals ze bij kpn voorstellen om de nieuwste bios te nemen werkt dus ook niet in dit geval.
Search had ik ook gebruikt, alleen niet de search die jij nu geeft. die ga ik vanavond proberen tegelijk met een usb kaartje die ik op mn werk ff leen.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Killop schreef op 30 May 2003 @ 14:24:
@[Airwolf]:
De modem doet het wel goed op mijn ASUS A7V266-E, die ook een via chipset heeft.
Op deze dus niet. :Y)

De problemen met de alcatel usb modems + via chipset zijn heel erg verschillend. Bij de een werkt het perfect, bij de andere voor geen meter. Daarom kan het dus zijn dat het op de ene niet werkt en de andere wel.

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
JvS schreef op 30 May 2003 @ 13:59:
Daar staan alle mogelijke oplossingen wel in, je had "de mogelijke andere" manier op kunnen zoeken: [search=usb modem valt uit] :).
Die zoek opdracht leverde voor mij ook niet zoveel op. Beetje jammer want iedereen legt zich er vrij makkelijk bij meer |:(.

Met een USB-kaart werkte de modem vanochtend alweer 12 uur achter elkaar. Vind het erg jammer dat zowel alcatel/kpn/via niet samen gaan zoeken naar een oplossing.

Dan rest er denk ik niets anders dan mijn oom de volgende keuzes laten maken:
1. Een ethernet modem aan laten schaffen(met of zonder router functie).
2. Z'n XP 2000+ op 1250 laten draaien ipv 1666MHz.
3. Een USB-kaartje aan laten schaffen.

Of heeft iemand toch nog een trucje waarmee het wel gaat werken? Hoop van wel.

In ieder geval erg bedankt voor de bijdrage. _/-\o_

edit: typo

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Killop schreef op 31 mei 2003 @ 13:09:
Met een USB-kaart werkte de modem vanochtend alweer 12 uur achter elkaar. Vind het erg jammer dat zowel alcatel/kpn/via niet samen gaan zoeken naar een oplossing.
Als die chipset niet genoeg energie kan leveren dan valt er dus niets op te lossen 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
Misschien dat het door middel van een firmware te verhelpen of te verbeteren zal zijn. Zeg nu misschien iets heel stoms want ik weet niet zeker of dat mogelijk is.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Probleem is nogal duidelijk denk ik. Als het alleen op sommige via chipsets gebeurt is het dus een Via probleem.

Ik heb hier en daar wel eens gelezen dat het met het aanpassen van de via 4 in 1 drivers soms wel werkt. (Waarschijnlijk omdat dan je agp bus niet lekker loopt dus ook niet echt een optie. )

Wat een kennis van mij gedaan heeft is gewoon z`n usb weggedaan en een Speedtouch 510 gekocht die kosten nog maar 99 euro bij routershop. Is ook router en werkt perfect.

Denk dat een usb kaart ook nog 30 euro is ?

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
USB2-kaartje kost normaal € 39,- bij ons in de winkel.

Zal dat van die 4in1 drivers vanavond eens proberen. Kan je de nieuwe drivers gewoon met oude overschrijven of met je dan een schone install gebruiken? Schone install is niet echt moeilijk in verband met Symantec/Norton Ghost.

Heb al meer gehoord over die Speedtouch 510. Die zal ik hem ook aanraden.

Tnx raymonvdm.

• Killop

Killop

It never hurts to help

Topicstarter
Ik heb het maar bij de USB2-kaart gehouden.

Zal misschien ooit eens proberen hoe het werkt met verschillende 4in1 drivers.
Dan post ik hier wel de resultaten zodat andere mensen er ook iets aan hebben.

Pagina: 1