ADSL USB-modem gaat vanzelf uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025
Ik heb vorige maand een ADSL pakket van Planet Internet aangeschaft.
Alles goed. Totdat de modem ineens begon uit te vallen.

Voorbeeld:
Ik ben SOF 2 aan het spelen. En ineens gaan beide lampjes van m'n modem uit. Helemaal geen data-transfer meer. Ik kan niet verder spelen en moet restarten om het weer in orde te krijgen.

Ik noem nu een voorbeeld, maar dit was ook het geval toen ik mp3-tjes aan het downloaden was via KaZaa.

Ik draai: Windows 98 (geen Second Edition)
Ik heb een USB-hub, maar de modem is hier niet op aangesloten.

Wat is er mis en wat kan er aan gedaan worden!

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
heeft die hub een eigen voeding? :)
en wat gebeurt er als je de modem op de hub aansluit? :)

• _the_crow_
Ja de hub heeft een eigen voeding.
En als ik de modem op de HUB aansluit, krijg ik soms OVERCURRENT.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ja klopt, heb je een Toetsenbord of Muis via USB?

Zo niet zou ik ondersteuning voor dat uit zetten in het BIOS, geeft nog wel eens problemen.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 20:30
klopt dat probleem had ik ook advies koop een USP pci kaart ;) pc is nu 24/7 up no probs

25 euro zijn die krengen

• _the_crow_
Ik heb geen toetsenbord of muis via USB.
Wel een scanner en een joystick (naast m'n modem).
Als ik die support uit zet in het BIOS, draait m'n modem dan nog wel??

En op die kaart kan je zeker geen USB aansluiten?

• _the_crow_
Ik heb het nu dus geprobeerd met de Modem via de Hub.
Dit levert hetzelfde resultaat op.
Ik heb ook een optie van USB-support in de BIOS uitgezet.

Maar om ff weer terug te komen op iets:
En op die kaart kan je zeker geen USB aansluiten? (zie vorige posts)

Wie kan me helpen, want dit is echt geen doen zo?!

Verwijderd

Mammaplank met VIA chipset?

En welke virusscanner en firewall heb je draaien?

Verwijderd

Ik denk dat er teveel devices op 1 USB rootcontroller draaien en dat het kreng daarom kuren heeft, zoals al eerder gezegd: koop een USB instekkaartje, Sitecom heeft een goede (niet duur :)) : http://80.247.198.48/prod...hp?product_id=25&grp_id=1
Wel raad ik je aan om je ADSL modem aan te sluiten op de aansluiting die al op je PC zit, en je usb hub in die instekkaart, en verder bij het modem geen andere meuk hangen, wil je verzekerd zijn van een probleemloze verbinding!
Suc6!

Verwijderd

Hmm heb zelf ook dat usb modem en heb nergens last van zit zelfs een printer en een scanner en nog een webcam op aangesloten op de standaard usb poorten op me mobo.
Heb wel win 2000 prof draaien.

• _the_crow_
Ik draai ZoneAlarm en Norton Antivirus 2002!
Ik heb btw ook nog een VIA chipset ja: A7V266-E (Asus)

Maar ff iets anders: Als ik m'n modem in de ene USB-poort van me pc stop en de hub in de andere, kan ik toch nooit gezeik krijgen met m'n modem??

Verwijderd

Ik had destijds problemen met de combinatie USB modem, VIA chipset en Norton Firewall. Je zou eens kunnen kijken voor de gein als je Norton er af gooit of het wat uitmaakt.

• _the_crow_
Maar het is zo vaag dat et soms een paar uur goed gaat en soms na een paar minuten al fout gaat.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 11:55

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Je hebt zeker een USB modem en geen ethernetmodem?

Had ik indertijd bij planet internet ook zoveel problemen mee (wegvallend internet)... hebben ze kosteloos mijn USB omgewisseld voor een ethernet modem en meteen geen problemen meer :D

Inmiddels overgestapt op Cistron btw

Dit dus.

• _the_crow_
Ik mail ze dan wel even...maar ik blijf et vaag vinden.

Ik moet er nog wel bijzeggen (dit viel me pas gisteren op), dat de lampjes van de HUB ook uit gaan.

Wat is hier de oorzaak van?? Overbelasting???

Verwijderd

Ik heb ook problemen gehad met een uitvallende modem, maar deze waren verholpen na het installeren van nieuwe drivers.

Maar aangezien bij jou de lampjes van de hub ook uitgaan lijkt dit meer op brakke usb poorten of iets in die richting.

• _the_crow_
Ik heb nu m'n Norton Virusscanner en m'n ZoneAlarm firewall uitgezet.
Daarnaast heb ik m'n HUB er tijdelijk uitgetrokken, maar nog steeds slaat die modem uit.
Die HUB is dus schijnbaar niet de oorzaak.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
He, misschien kun je checken of windows het usb apparaat uitschakeld om energie te besparen (stodn bij mij standaard aan, pleurde ook steeds uit)

• _the_crow_
Waar verander ik dat of waar check ik dat?
Zou et namelijk wel es kunnen wezen!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 10:19
Sitecom USB 2.0 kaartje met 5 poorten. €39 bij de ElectricCity :)

• _the_crow_
Mitch___ schreef op 29 oktober 2002 @ 10:42:
He, misschien kun je checken of windows het usb apparaat uitschakeld om energie te besparen (stodn bij mij standaard aan, pleurde ook steeds uit)
Nog een keer dan! Waar kan ik dit checken en/of veranderen?
Ik heb Windows 98. Kan het dan ook en zo ja waar??

• _the_crow_
Ik heb nu heel het configuratiescherm na gelopen en ik kan nergens vinden waar je die 'energie-besparende-USB-functie' kan aan en uitzetten.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
sorry .... duurde beetje lang ... zelf probs ;)
Apparaatbeheer--> netwerkadapters --> usb ding --> energiebeheer (hierzo dan ... XP prof)

• _the_crow_
Dat 'energie-beheer' bestaat dus niet in Windows 98

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 16:05

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik ken het probleem. Bij mij was het verholpen na het installeren van de USB patch van ViA.

Discogs

• _the_crow_
Ik dacht dus gisteren dat het verholpen was, maar tot mijn verbazing sloeg de modem gisteravond alweer uit.
Ik heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. Iemand een idee?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

geen idee. Dat modem KAN ook defect zijn. Ken je iemand met datzelfde modem? Sluit hem eens bij hem aan en gebruik jij dan eens zijn/haar modem. Kijken waar het aan ligt.

Als jouw modem dan bij hem ook uitvalt, heb jij gewoon een niet zo fijn modem. Als het bij jou nog steeds uitvalt, kan je eens gaan denken dat het aan je USB poorten ligt en een los kaartje aanschaffen of eens kijken of je geen last van lekspanning hebt enzo..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• _the_crow_
Hij ZOU op zich kapot KUNNEN zijn, maar waarom gaat m'n HUB dan tegelijk uit???
Ik denk toch dat het iets in me pc is....bijvoorbeeld het moederbord ofzo.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 17:10
Ik sprak net iemand van KPN,

Het schijnt dat sommige pc een verkeerde (andere) chipset hebben voor hun USB poort. Hierdoor krijgt de USB modem verkeerde voeding waardoor hij niet werkt.

Als ik jou was zou ik bellen met KPN en vragen wat voor chipset je nodig hebt en wat je er aan kan doen.

Kortom USB poort met chipset kan de oorzaak zijn.......

Suc6 en laat me weten hoe het afloopt

wijze woorden

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, die usb chipsetspecifieke problemen hebben meer te maken met vage foutcodes bij inbellen (650/651 die niet op te lossen zijn en ook niet aan het netwerk liggen). USB chips die echt mega irritante problemen veroorzaken zijn die in de Kt133 van VIA zitten (in de 686B bridge iod?) en de huidige grote winnaar is toch wel de Sis7001 of sis7002 (die uiteraard in elke Packert Hell pc zit die er verkocht wordt). En dan mensen maar wijs maken dat die USBchip niet goed werkt: "jamaar m'n muis doet het wel" (zucht). * JvS haat packertbell pc's vanaf een week of 2/3 geleden en zeker eigenwijze gebruikers die niet geloven dat het echt aan die sis7001 ligt...

Dit probleem met dat uitvallen is gewoon een stroomtoevoerprobleem, dus of iets met een powersafe die ergens stiekum aanstaat (in bios?) of gewoon een usb controller die raar doet.

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

heb je de nieuwste drivers voor dat ding al gedownload van de kpn adsl site?

Bij mij hielp het direct (draai echter wel win xp).

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Ten eerste, USB sucks.. Ten tweede, Windows 98 first edition sucks..

Had beter via Ethernet kunnen gaan internetten en die Windows 98 had je eigenlijk al lang moeten updaten..

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Installeer de laatste driver eens voor je USB modem.

http://www.mxstream.nl/support/downloads/ADSL_USB20_win.exe

Deze driver heeft bij de uitvalproblemen volledig opgelost.

Specs

• Valandil
Had beter via Ethernet kunnen gaan internetten en die Windows 98 had je eigenlijk al lang moeten updaten..
Tja, maar bij sommige spelen kosten wel een rol.... (zoals ik helaas)

wijze woorden

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 05:09
ja, ik heb ook vaak probs met die usb modem (zoals geen kiestoon enzo..) maar bestaat er geen ADSL PCI modem? (voor mxstream).

Verwijderd

Zosas schreef op 22 november 2002 @ 12:53:
[...]
Tja, maar bij sommige spelen kosten wel een rol.... (zoals ik helaas)
Oww, jij koopt je OS-en?? Dan heb ik niets gezegd.
Don3k schreef op 22 November 2002 @ 13:03:
ja, ik heb ook vaak probs met die usb modem (zoals geen kiestoon enzo..) maar bestaat er geen ADSL PCI modem? (voor mxstream).
Yep, da's nou een netwerkkaart. Enige nadeel is dat je een appart multi-pc-modem moet aanschaffen en die zijn vrij prijzig...

• Valandil
Nee, maar een ethernetmodem moet wel aangeschaft worden en dat kost wel geld, zeker als je de USB modem gratis bijgeleverd krijgt........

wijze woorden

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 13:55:
[...]

[...]

Yep, da's nou een netwerkkaart. Enige nadeel is dat je een appart multi-pc-modem moet aanschaffen en die zijn vrij prijzig...

Je kan gewoon een ethernetmodem kopen, en die kost inderdaad 200 euro. Een lmultiPC is geloof ik 300, maar dat hoeft niet. Een hubje van 20 euro werkt ook prima (de modems zijn verder tegenwoordig namelijk echt 100% hetzelfde).

Overigens is een USB modem de laatste tijd vaak gratis en een ethernetmodem niet, dus dan is het verschil in kosten ineens 100+ euro in plaats van 40 euro... Dan is het wel erg vereiderlijk om toch maar dat USB te nemen (wat in principe gewoon makkelijk zou moeten werken, maar wat dus helaas niet zo is).

• Valandil
Koop anders een nieuwe USB poort voor een PCI slot, zorg er dan voor dat dit niet van VIA of een SIS chipset is.... Kost een stuk minder als een nieuwe modem.

wijze woorden

• _the_crow_
Ik heb dus een nieuwe USB-poort gekocht. Maar niet met zo'n PCI slot, maar zo'n losse.

Ik heb een scanner en een modem op m'n gewone USB-poort en de joystick op die losse USB-kaart. Nu valt de modem zomaar ineens uit.

Ik heb btw is gekeken en hij valt meestal uit bij downloaden en surfen tegelijk.
Dus bijv. KaZaa en GoT.

Ik snap er nu geen zak meer van.
Moet ik dan toch zo'n PCI kaartje hebben of waar ligt het anders aan.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb dus een nieuwe USB-poort gekocht. Maar niet met zo'n PCI slot, maar zo'n losse.
Je bedoelt een hub? Je moet echt een andere USB kaart/chip hebben als dat het probleem is hoor...
http://www.dumpprijzen.nl/ Daar staat er eentje voor 15 euro

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 08-01-2003 19:56 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
_the_crow_ schreef op 08 January 2003 @ 18:34:

Ik heb een scanner en een modem op m'n gewone USB-poort en de joystick op die losse USB-kaart. Nu valt de modem zomaar ineens uit.

Ik heb btw is gekeken en hij valt meestal uit bij downloaden en surfen tegelijk.
Dus bijv. KaZaa en GoT.

Ik snap er nu geen zak meer van.
Moet ik dan toch zo'n PCI kaartje hebben of waar ligt het anders aan.
Volgens mij ligt het aan het feit dat je een computer hebt met een VIA chipset hebt. Een "losse" USB poort wordt volgens mij weer gewoon op je moederbord aangesloten, en daar zit de VIA chipset op die nou juist veel problemen geeft met de USB modems.

Je hebt het modem zowiezo al aangesloten op de "gewone" USB poort en dat zegt mij dat het modem (lees: USB poort waarop ie aangesloten zit) nog steeds via die VIA chipset wordt aangestuurd.

Je zult inderdaad een PCI kaartje met eigen USB controller moeten kopen om het VIA chipset probleem te omzeilen. Helemaal 100% zeker ben ik er niet van of dit gaat werken. Het beste zou zijn dat je het modem omruilt voor een Ethernet versie.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• _the_crow_
Ik zal eerst wel proberen zo'n PCI kaartje ergens vandaan te toveren en anders zet ik Planet Internet wel voor het blok dat ze me een ethernet modem geven.

Ik bedoelde btw met die losse USB-poort -> een kaart die je wel vastschroeft als een kaart, maar die geen rechtstreekse connectie heeft met de mammaplank, maar door middel van een kabeltje.

[ Voor 40% gewijzigd door _the_crow_ op 09-01-2003 08:37 ]

Verwijderd

ik heb hetzelfde gedonder hier met m'n usb modem, alleen heb ik een intel chipset. Overigens heb ik hier meer computers staan, en ik heb het alleen op die ene computer. Op andere computers hier in huis werkt dezelfde modem perfect. Heb je het al op een andere computer geprobeerd?

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 15:53:
ik heb hetzelfde gedonder hier met m'n usb modem, alleen heb ik een intel chipset.
Same here. Ook ik heb zo'n groen monster i.c.m. een Intel chipset, volgens mij heeft het niets te maken met de chipset, ik heb ergens gelezen dat veel van deze modems problemen hebben met stroomtoevoer en als gevolg valt dus de spanning uit. Aangezien ik dit modem al ruim twee jaar heb (en de problemen zich net 3 maanden voordoen), heb ik ook geen garantie meer, helaas. Ik denk er aan om binnenkort een modem/router te kopen, ben ik eindelijk van dat USB geval verlost! :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

ik heb trouwens een bordeaux rode kwal, geen groene. Nu kwam ik er laatst achter dat de voeding niet helemaal goede voltages levert. Ik zet er binnenkort nog even een andere in en kijk dan hoe die modem zich houdt. dat post ik hier dan nog wel even.

• _the_crow_
En...klok...wat gebeurt er??

Verwijderd

usb is kut...

ik werk bij helpdesk van een adsl provider......klanten hebben hier altijd problemen mee.

Software van de modem updaten doet wonderen...anders:

Modem uit de pc pluggen...pc opnieuw opstarten....op het moment datr ie weer opnieuw opgestart is...modem erin pluggen..

• _the_crow_
En we zijn weer een maandje verder en ik heb nog steeds van alles geprobeerd.
Alle updates een keer gehad ongeveer.
Rest mij nog 1 vraag, tenzij jullie iets beters hebben.
Werkt alles weer goed als ik er een PCI-kaartje in flikker met USB uitgangen?
Staat dit op een andere voeding? (Als dat het probleem is)

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Heel sumpel en het antwoord is al 3 keer hierboven gegeven, maar je leest erover heen of geloofd ze niet.
Je Chipset geeft hoogst waarschijnlijk het probleem, omdat je USB spanning niet stabiel genoeg is voor de modem. Ik heb het probleem dacht ik ook gehad, maar dan met een Intel Moederbord. Bij een upgrade naar win2k was het verholpen, dus ik had een ander probleem.
Momenteel draait mijn servertje (een P166 no-mmx met een usb-pci-kaartje) 24/7 uptime met de platvis modem.
En ja hij crashed wel eens ... dan is de usb connection met tussen modem en pc geFUBARd... Eens per maand moet die modem gereset worden.
:)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• _the_crow_
Ik vind et weer een gebrek eigenlijk. Dat je zoveel moeite moet doen, terwijl die )&^)$W# bij VIA aan het kloten zijn. Maar goed...resetten???? uitleg plz.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

_the_crow_ schreef op 05 March 2003 @ 14:11:
Ik vind et weer een gebrek eigenlijk. Dat je zoveel moeite moet doen, terwijl die )&^)$W# bij VIA aan het kloten zijn. Maar goed...resetten???? uitleg plz.
Ding afmelden bij windows ... bij win98 niet nodig dacht ik zo.
USB modem er uit
effe wachten...
Modem er in...
Modem init zichzelf weer
Inbellen, je kan weer verder...

In die server doe ik niet afmelden van systeem, maar in mijn system hardware lijst, het apparaat uitschakelen en weer in schakelen, al werkt dit 3/4 keren niet.

Das een reset a la USB, ruk eruit, sleur er weer in

• moppie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-07-2025

moppie

Landgraaf Team

Heb je wel de laatste bios. Ik heb hetzelfde aan de hand gehad en na een bios update was het opgelost. Het modem is nooit meer uitgevallen.

Werk maakt meer kapot dan drank kan goedmaken. http://tweakers.net/gallery/sys/18548

• _the_crow_
ik had een patch gedownd en je kan controleren of ie ge-installeerd is door in het register te kijken of er een bepaalde key is, maar die bestaat niet bij mij (na installatie) :S

Ik heb nu dus ook BIOS 1011 Final. Ik hoop dat ie et nu blijft doen, want ik wordt er gek van.

[ Voor 22% gewijzigd door _the_crow_ op 07-03-2003 15:46 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Mag natuurlijk geen mes in jullie rug steken maar leuk he die usb modems :-) "Goedkoop is duurkoop voorbeeld"

Maar is het bij sommige nou opgelost door een losse usb pci kaart te kopen ??

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 00:31

krvabo

MATERIALISE!

Ik heb zelf ook een usb-modem van Planet.
Op mijn eerste computer (ook win98 1st edition) had ik hetzelfde probleem, een keer of 20 de software opnieuw geïnstaleerd, rebooten tot ik er niet goed meer van werd, elke keer blij als alletwee de lampjes bleven branden (want dat was meestal niet, óf alleen usb [lampje] was aan, óf geen van beiden). Ik een hoop geld kwijt aan de helpdesk van Planet, waarna ik na een €'tje of 5 te horen kreeg dat het aan de VIA- chipset lag :O (terwijl het ook aan het moederbord zou kunnen liggen) Nu heb ik een Packard Bell computer gekocht (God knows why ;( )
en hier werkt de usb-modem wel correct.
Dus mijn advies is om Planet een nieuw (ethernet) modem te laten leveren, óf schakel Pieter Storms in.
Als je echt wanhopig zou zijn, zou je zelfs kunnen overwegen om een andere (goedkope) computer te kopen om die als server te laten funtioneren.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

raymonvdm schreef op 07 March 2003 @ 21:26:
Mag natuurlijk geen mes in jullie rug steken maar leuk he die usb modems :-) "Goedkoop is duurkoop voorbeeld"

Maar is het bij sommige nou opgelost door een losse usb pci kaart te kopen ??
werkt voor mij

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
krvabo schreef op 08 maart 2003 @ 00:43:
Ik heb zelf ook een usb-modem van Planet.
Op mijn eerste computer (ook win98 1st edition) had ik hetzelfde probleem, een keer of 20 de software opnieuw geïnstaleerd, rebooten tot ik er niet goed meer van werd, elke keer blij als alletwee de lampjes bleven branden (want dat was meestal niet, óf alleen usb [lampje] was aan, óf geen van beiden). Ik een hoop geld kwijt aan de helpdesk van Planet, waarna ik na een €'tje of 5 te horen kreeg dat het aan de AVI- chipset lag :O (terwijl het ook aan het moederbord zou [...]
AVI-chipset? (bedoel je VIA?)

Trouwens, problemen met chipsets zorgen er meestal voor dat je helemaal geen verbinding krijgt, niet dat je verbinding wegvalt.
krvabo schreef op 08 maart 2003 @ 00:43:

Als je echt wanhopig zou zijn, zou je zelfs kunnen overwegen om een andere (goedkope) computer te kopen om die als server te laten funtioneren.
Daarvoor moet je dan ook wel écht wanhopig zijn, om een andere computer ervoor te kopen :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Xander op 08-03-2003 16:02 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 00:31

krvabo

MATERIALISE!

XanderH schreef op 08 March 2003 @ 15:58:
[...]

AVI-chipset? (bedoel je VIA?)

Trouwens, problemen met chipsets zorgen er meestal voor dat je helemaal geen verbinding krijgt, niet dat je verbinding wegvalt.
klopt, sorry voor deze typfout

Ondertussen heb ik hem veranderd.

En zoals je zegt MEESTAL .

[ Voor 6% gewijzigd door krvabo op 08-03-2003 16:11 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• _the_crow_
Het is 'so far so good' met de nieuwe BIOS-update. (1011 final)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
_the_crow_ schreef op 11 maart 2003 @ 20:55:
Het is 'so far so good' met de nieuwe BIOS-update. (1011 final)
ik hoop voor je dat het zo blijft. usb modems zijn een bron van ellende zoals je al heb gemerkt.
ik vroeger trouwens ook eens een usb kaartje voor m'n pa gekocht omdat zijn via plank ook gedonder had met de usb poorten. die deden het soms wel/soms niet.
dat extra kaartje maakte dus niks uit. zat m'n toch echt in de chipset zelf.

als je nou dus weer problemen krijgt kan ik je maar 1 ding aanbevelen: haal een goedkoop e-tech router/modem geval en een netwerkkaart van 6€ bij de mycom. ben je van al het gezeik af.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:49

fcs

hoeft niet perse de chipset te zijn... brand het power lampje (of hoe die op de modem ook genoemd word..) op het moment dat de rest van de lampen uitvallen?

Zo ja, dan raad ik je aan om de provider te bellen....

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
_the_crow_ schreef op 28 oktober 2002 @ 14:24:
Ik mail ze dan wel even...maar ik blijf et vaag vinden.

Ik moet er nog wel bijzeggen (dit viel me pas gisteren op), dat de lampjes van de HUB ook uit gaan.

Wat is hier de oorzaak van?? Overbelasting???
Energie beheer van windows !

Zet de energie instellen goed van de modem,
aperaat beheer, dan modem, eigenschappen, daar staat ie tussen

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 14:49

Nibbz

Postmaster General

Ik heb dit topic ff snel doorgelezen.
Dit probleem heb ik dus ook met mijn Kabel Modem van chello. Bij mij gaat dus de hele modem uit. De stroom gaat gewoon kats van de modem af.

Weet je wel zeker dat je adapter van je modem goed is?

13:37

• _the_crow_
Weezer-DC schreef op 12 March 2003 @ 11:38:
[...]

Energie beheer van windows !

Zet de energie instellen goed van de modem,
aperaat beheer, dan modem, eigenschappen, daar staat ie tussen
En dat energie-beheer bestaat niet in Windhoos 98.
En het is dus niet alleen de modem die dit doet. Lees vorige replies.
Nibbz schreef op 12 March 2003 @ 11:46:
Ik heb dit topic ff snel doorgelezen.
Dit probleem heb ik dus ook met mijn Kabel Modem van chello. Bij mij gaat dus de hele modem uit. De stroom gaat gewoon kats van de modem af.

Weet je wel zeker dat je adapter van je modem goed is?
Ik heb geen adapter voor m'n modem. Ik heb een USB modem...zo'n groene rog.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kan je nou eens opsommen wat je al wel geprobeerd hebt? Ik kan het nu even niet vinden. Welke van de tips hier heb je al uitgevoerd? Want op een gegeven moment wordt het tijd om het modem defect te verklaren...

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 12-03-2003 12:27 ]

• _the_crow_
Ja...je sig zegt alweer genoeg.
Maar ik heb dus al die dingen al geprobeerd die jullie voorgesteld hebben.

MAAR ik heb nu een aantal dagen geen last gehad van een uitvallende modem. Ik heb vorige week met een 'nieuwe' BIOSupdate geflashed (1011 Final).
Zoals ik eerder al schreef. Dus ik meld het wel als die modem alsnog kuren heeft.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook met me rog ik word er echt helemaal gek van ik draai op windows xp.

Ik heb een usb hub met aparte strooptoevoer gekocht omdat ik dacht dat dit het probleem zou verhelpen maar nu valt et nog steeds heel vaak uit.

Bij mij heb ik het ook met het toetsenbord dat soms uitvalt dit gebeurt wel minder dan dat de rog uitvalt maar vaak is dit ook tegelijk met dat de rog uitvalt.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
maar je hebt dus nog steeds geen ander USB kaartje geprobeerd (de meest simpele oplossing) :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• _the_crow_
_the_crow_ schreef op 14 March 2003 @ 11:23:
MAAR ik heb nu een aantal dagen geen last gehad van een uitvallende modem. Ik heb vorige week met een 'nieuwe' BIOSupdate geflashed (1011 Final).
Zoals ik eerder al schreef. Dus ik meld het wel als die modem alsnog kuren heeft.
Eerst even lezen svp. Dank je ;).

Verwijderd

Hmmmz ik heb hetzelfde probleem gehad met het usb modem, bij mij was het over nadat ik het usb-filter patch voor via chipsets had gedowned bij http://www.viaarena.com/?PageID=2 er staat daar een patch voor jouw chipset met usb problemen. Kijk maar ff

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 12:15 . Reden: link aangepast... ]

Pagina: 1