Toon posts:

[aansluiten] pc 5.1 naar receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een sounblaster 5.1 met zo'n mini-jack 5.1 uitgang verbinden met een normale tulp 5.1 ingang op mijn receiver.

kan ik nu gewoon een mono-minijack naar normale tulp converter gebruiken?

Dus een draadje met aan de ene kant een mono-minijack, aan de andere kant een tulpstekkertje.

of moet ik een officieel soundblaster compatible plugje hebben, dus een nieuwe geluidskaart kopen....?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
yep, kan gewoon, is een SP/DIF signaal. Check ff of je receiver inderdaad je 5.1 link aangeeft :)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb op wat andere termen gesearched binnen GOT en ik heb nu het zaakje idd draaiend, versterker geeft aan dolby geluid binnen te krijgen (koele blauwe ledje brand etc etc) maaar...........er is een nieuwe vraag opgeborreld:

ik heb de live nu op digital out only staan, hierdoor geven mijn bureau boxjes geen geluid meer.

wat is hiervoor de beste oplossing? de onboard geluidskaart activeren en die gebruiken voor analoge sound (dan moet ik waarschijnlijk vaak overschakelen tussen voorkeursapparaat)

of een digitaal speakersetje op me bureau kwakken en de digital out splitten

zijn er digitale stereo speakers voor op de pc (2 of 2.1 maar dus niet 4 of 5 of 6 of 10 boxen)