norrod geheugen van hcc gaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Ik heb dus bij norrod zo'n 128mb pc 133 reepje gekauft (150=niks! :) )
maar ik krijg nu opeens blauwe scherme n zo. hij zit naast me al bestaande 128mb pc133 reepje.

heb nu ffe dat 1e reepje eruit gehaald en nu draait dat norrod geheugen alleen, en ik kreeg net al een kernel error n zo. is dit geheugen gaar? of is het te snel geclockt? m'n 1e reepje is cas3 en daar is ie ook op ingesteld.
ik heb fast startup disabled zodat ie 3x lang het geheugen gaan tellen, maar geen fouten......

Foutje in thread, moet norrod zijn. zat weer te :Z :Z

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Langleve de HCC!!!

Sorry hoor, maar geheugen en Norrod gaat nu eenmaal niet samen. Het ruilen zal ook wel niet van een leien dakje gaan.

Heb zelf ook eens zoiets gehad, maar mooi dat ie het volgens hun wel deed (wat dus niet het geval was)

"ja hoor meneer, we hebben em hier testen op een A7V en daar doet ie het, DOEG" Volgende klant.....

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-08 19:15
Waarschijnlijk wel ja, maar kan het niet zo zijn dat je de CAS settings fout hebt staan? Allebei op CAS3 zetten.

• sharkzor
  • Laatst online: 11-08 14:46
Op vrijdag 24 november 2000 23:05 schreef Dizzytal het volgende:
Langleve de HCC!!!
niet lullen, meestal is het wel goed op de hcc, maar ik kon iderdaad niet veel verwachten voor 150 gelden.

heeft iemand anders dit geheugen ook gekauft?

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-07 23:01

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Koop dan bij Mycom, die doen noit moeilijk, of als je koopt vraag dan of er een mogelijkheid is om te ruilen, zo niet, dna zou ik het niet kopen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• dizzytal
  • Niet online
Iedereen weet (tenminste dat nam ik even aan) dat de HCC de plek bij uitstek is voor bedrijven om 99% werkend spul te verkopen tegen "stunt"prijzen

Lees voor het gemak eens even alle threads over "fout/kapot" spul wat op de HCC gekocht is..

Tis 1 grote hype en dat voor die paar tientjes voordeel. Persoonlijk ga ik liever naar de pc winkel om de hoek, waar ik het personeel ken en rustig en goed geholpen wordt en waar ze niet moeilijk doen over het omruilen van componenten.

Maar ja das mijn mening (start the flaming boys & girls >:) )

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tja, probeer het is te ruilen, ik heb vaker negatieve berichten over norrod geheugen gehoord.

en wat de HCC betreft. Vroeger was het zeer lonend om er naar toe te gaan scheelde zeker een 20%. De laatste jaren ga ik niet meer omdat ik het prijs verschil, als ik mijn reiskosten meereken al zowat nul is. Tenzij je bij die echte wazige bedrijfjes koopt, die de dag na de hcc al weer zijn opgedoekt. Ik koop dan liever bij een goed bedrijf voor een paar 10en meer. En een bedrijf bij mij in de buurt heeft de zelfde prijs in de winkel als ze op de beurs rekenen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ik vond de hcc best ok. was mijn eerste keer, maar ik wil graag morgen terug.

ook al kocht ik niks, ik vind het veel te leuk om nieuwe spullen te zien en ouwe troep voor bijna niks te zoeken en mee te nemen.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

ik heb dat geheugen ook
ff een uur lang zware tests laten doen, niets mis mee

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Volgens mij is dat geheugen van Norrod nog slechter dan CAS3

Verwijderd

Inderdaad gewoon lekker voor een paar tientjes meer bij de computerboer op de hoek de spullen kopen. Alleen kan-niet-stuk-dingen op de HCC kopen of kopen bij een stand van een bedrijf van je in de buurt...

Dus in plastic gesealed videokaartje kopen prima, softwarepakketje kopen prima, kastje kopen prima, maar niet voor een duppie op de eerste rij willen zitten...

En kut wat is het druk op een HCC, ik ben om 14.00 maar weer gepleit, had alles wel gezien, maar wilde nog even rustig schuimen. Dat rustig schuimen werd een kwartier filestaan, toen had ik het wel gezien...

Maar het is inderdaad overhyped, maar is wel grappig om er even te gaan neuzen. Ik heb in ieder geval weer lekker goedkoop CD-r'tjes ingekocht (Platinum 80 mins a 0,92 per stuk, en afgekeurde 650 MB's die tot 300 MB schrijven voor 0,35 per stuk)...

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 01:11
Ik heb twee reepjes en er is niks mis mee hoor. Waarom denkt iedereen bij goedkoop meteen aan slecht:?:? Als nou MyCom voor 149 van die reepjes had verkocht waren hun opeens 'verdacht':( (niet dat ze ooit zo goedkoop zullen zijn, maar het was ook maar een voorbeeld;)).

edit:

; inplaats van :

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

hmmmm wilde net dat geheugen gaan kopen...................... :?:?:?:?:?:?

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
mijn 2 norrod 128 reepjes draaien prima (ook gemixt met oud spul).

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

ik heb ook 128mb Norrod reep (mTec).. werkt perfect!

Verwijderd

Mijne werkt ook perfect ;)

• Oviparous
  • Niet online
De mijne werkt ook prima hoor. Ik heb ze niet op de HCC gekocht, maar is mtec dat ik gewoon in de winkel heb gekocht een paar weken terug. En ik heb al vaker geheugen bij norrod gekocht, en nooit problemen gehad. Dat Norrod moeilijk doet over omruilen heb ik nog nooit gehad, en ik heb zelf een paar keer geruild (1x mobo kapot, 1x heb ik me later bedacht en een ander type modem gehaald) en beide keren deden ze niet moeilijk. "Even kijken, mobo doet inderdaad niets, prima hier heb je een andere." "Even kijken, alles zit nog netjes in de doos, modem niet zichtbaar gebruikt, hier heb je een andere + verschil terug. "
Ik ken ook mensen die soortgelijke gevallen hadden (ruilen omdat ze zich later bedacht hadden en/of garantie) en die kregen ook zonder moeilijk doen wat anders mee.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Ik heb dus ook wat probleempjes met mijn norrod geheugen: (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/76235)

net ff NoRRod gebeld en ze deden helemaal niet moeilijk,...ze zeiden meteen na mijn verhaal "jah dat lijkt op een kapotte dimm" dus toen zei hij dat ik maar even langs moest komen en dan testen ze hem ff en dan krijg ik een nieuwe als ie kapot is.

Maar dan moet ik helemaal naar zwolle en een vriend van me gaat morgen nog naar de hcc,..dus ik gevraagd of dat ook kon en dat is ook geen enkel probleem, dus vriend van me neemt die dimm nu morgen mee naar de hcc naar norrod en dan krijg ik hopelijk een nieuwe,...ze waren aan de telefoon in ieder geval errug aardig moet ik zeggen,...

• eagle
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 21:19

eagle

-beast

Tja dat van mij werkt ook niet goed :( en dat is precies de reden dat ik het bij norrod heb gekocht ivm omruilen (zwolle zit dicht in de buurt) (zie topic: http://gathering.tweakers.net/postreply.php?topic=76476

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:06
ALs je het geheugen goed wilt testen maak je een bootdisk en een diskette met daarop memtest te vinden via altavista.com
als ie minstens 2 passes heeft mag je de dimm wel vertrouwens 1 ecc error of wat dan ook is al FOUT !

.

• sus
  • Laatst online: 11-08 23:24

sus

is druk :+

Ik heb dus gisteren (vrijdag) ook dat geheugen gekocht. Geen problemen, draait als een tiet.

Maar troost je, ik ben net gebeld door een maat van me die er zit. HIJ IS UITVERKOCHT

• BrammeS
  • Laatst online: 11-08 23:02
Bij NoRRoD heb ik nooit ruilproblemen. keer een 10 gig die gaar was. Ik kreg zo een 15 Gig weer mee zonder bij te betalen!

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Ik heb ook 128mb 133 mhz bij norrod gehaald op de HCC, werkt perfect :)

• cosmoOo
  • Laatst online: 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

heb ook 128mb en draaid perfect.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Hier ook 256 Mb in zitten en nog eens 128 in andere en werkt perfect B-)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• omitz
  • Laatst online: 03-08 20:20
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Maar bij Norrod kun je toch gewoon je geld terug rkijgen als het niet goed is??? Maar goed, ik heb het probleem opgelost door het geheugen in mijn 2e en 3e bank te drukken. Toen had ik geen problemen meer.
By the way: Ik heb een abitka7 moederbord en die staan erom bekend kieskeurig met het geheugen te zijn!

Dushhh

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Wat was die rij trouwens asociaal zeg. Ik sta al 10 minuten erin, komt opeens een vent van de zijkant erbij. Mooi dat ik die wegduwde.

En eruitkomen met 1500 piek aan hardware ging uit een beetje hardhandig. Ben blij dat die vrouw achter de kassa m'n duronnetjes en geheugen in m'n videokaart doos stopte.

• Carloz
  • Laatst online: 20-11-2025
Op vrijdag 24 november 2000 23:07 schreef weareborg het volgende:

[..]
niet lullen, meestal is het wel goed op de hcc, maar ik kon iderdaad niet veel verwachten voor 150 gelden.

heeft iemand anders dit geheugen ook gekauft?
Flikker toch op man!..:(
Als norrod dus 40 gulden bovenop de prijs had gedrukt was het ineens goed? Denk toch na!
Computers zijn tegenwoordig al het zelfde als wijnen. Hoe duurder hoe beter volgens de kenners, terwijl vaak alleen de prijs omhoog wordt gedrukt om een betere naam te krijgen.
Norrod trekt gewoon aandacht met geheugen om zo naamsbekendheid te krijgen. Als dan een module een keer slecht is, is gelijk al het geheugen van hun bagger.

de groeten hier wordt ik nou echt moe van |:(

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Heb maar gekoze voor Infineon ipv. Mtec... loopt strak op CAS2 133Mhz :)
Pagina: 1