[FORM] verzonnen elementen ifv validatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Heren,

Ben bezig met een heel script (http://gathering.tweakers...list_messages/760991/last) en nu heb ik een gewetensvraagje. Om aan te geven ofdat een formelement al dan niet gevalideerd moet worden gebruik ik nu ongeveer zoiets als:

<input type="text" name="name" validate="no" size="15">

Nu krijgt de scriptregel form.name.validate de waarde no. Dat werkt dus prima. Maar ga ik daar problemen mee krijgen in andere browsers als MSIE? Kan dit door de beugel? Het is niet volgens de W3C richtlijnen. Heeft iemand suggesties hoe ik dit beter kan aanpakken zodat het wel door een W3C validatie komt?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat dit meer voer is voor W&G.
Persoonlijk heb ik er gemengde gevoelens bij; het is heel aanlokkelijk om het op deze manier toe te passen, maar je pagina zal inderdaad nooit valideren, en sommige browsers zouden kunnen besluiten deze extra properties te negeren (hoewel ze denk ik eerder naar quircks mode zullen springen).
Een alternatief is denk ik om (aangenomen dat je hier ook praat over client-side validatie) dit soort rules in je script op te nemen in een soort meta-taaltje in een array oid.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Nu online
quircks mode? Nog nooit van gehoord.... Kan genoeg vinden over quircks behalve wat het is... Iemand?

Voor mensen die het script willen proberen:
http://www.wijzeman.nl/newsite/beheer/mysql_form.phps

Installatie:
1. Bestand downen of opslaan of whatever...
2. Hernoemen naar .php
3. Config invullen (zie eerste regels script)
4. Uploaden naar browser.
5. In directory waar je het script zet de dir <forms> aanmaken en CHMOD'den
5. Aanroepen.

ToDo: validatie en het verwerken van jullie op- en aanmerkingen.

[ Voor 73% gewijzigd door Eijkb op 29-05-2003 21:13 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 18:49
Quirks Mode is als ik het goed heb een 'feature' (dat is niet negatief bedoelt, maar het is nou ook niet echt een feature...) van mozilla, welke mozilla in staat stelt om niet zo heel mooie (lees: code van Internet Explorer) javascripts etc. goed uit te voeren.

[edit]

Kun je trouwens niet gewoon makkelijker in javascript een array maken/genereren waarin de namen van alle velden staan die je wilt validaten? Dan kun je bij het submitten gewoon een functie aanroepen die kijkt of de velden die in de array staan wel goed zijn ingevuld.

[ Voor 42% gewijzigd door Lord-M op 29-05-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Nu online
Dat ga ik nu ook doen. Maar na 247 regels code krijg ik opeens de volgende melding:

Parse error: parse error, unexpected $ in /usr/local/psa/home/vhosts/wijzeman.nl/httpdocs/newsite/beheer/users.php on line 244

Ik neem aan dat ik weer een } ben vergeten .... 8)7

.